Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

Data: 2009-04-23 12:30:33
Autor: -=MAKARENA=-
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Znalazl sie swiadek :

Cytuje relacje kolesia

"Wczoraj jechalem ul Konstantynowska w kierunku Lodzi, wyprzedzilo mnie dwoch
debili jeden chyba Bravo drugi Passat, na styk, zderzak w zderzak jeden za
drugim. Zaczeli wyprzedzac nastepnego .. Bravo na styk ... Passat zmusil
kierujacego z przeciwka Focusa do ostrego hamowania i jakims cudem uciekl...
za focusem jechal motocykl na szczescie trzymal dystans.. ostro zahamowal i
polozyl motor. Bravo i Passat uciekaja dalej, kupa iskier (czyt. motocykl)
pedzi na zatrzymanego Focusa ( kierowca za motocyklem tez sunie po asfalcie
w Focusa) na szczescie gosc w Fordzie z wyobraznia widzial w lusterku co sie
dzieje .. i przyspieszyl.. .ja za debilami. Zrobilem fote passatowi..
wyprzedzilem i probowalem zatrzymac. Gosc probowal uciekac ale za mocno nie
mial czym. Przestalo byc bezpiecznie wiec odpuscilem. Motocykliscie nic sie
nie stalo, lekko zarysowany lewy bok. Nr Passata EL 6730U. Zielony"

Moze to cos komus pomoze .


--
--
Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ
CZERWONE R ONE

Kobiety, żeby się nie znudzić mężczyznom, zmieniają ubrania.
Mężczyźni, żeby się nie znudzić kobietom, zmieniają kobiety.

Data: 2009-04-23 13:40:32
Autor: Karambol
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

 Przestalo byc bezpiecznie wiec odpuscilem. Motocykliscie nic sie
nie stalo, lekko zarysowany lewy bok. Nr Passata EL 6730U. Zielony"

Moze to cos komus pomoze .

To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

Data: 2009-04-23 13:46:47
Autor: Darek Mroz
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.

Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

DM
Fazer

Data: 2009-04-23 13:53:37
Autor: BartekGSXF
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

Użytkownik "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał w wiadomości news:gspkio$bn3$1news.onet.pl...
To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.

Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć
-n i e s a m o w i t e-
pokaz swoja technike albo przeczytaj jeszcze raz post Krzyska i powiedz "Przepraszam".

--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

Data: 2009-04-23 14:05:11
Autor: Karambol
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

Użytkownik "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał w wiadomości news:gspkio$bn3$1news.onet.pl...
To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.

Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

Zglasza sie, ze Passat o numerach EL 6730U. Zielony spowodowal soja niebezpieczna jazda wypadek i uciekl z miejsca i,, ze to jego ubezpieczenie musi powinno pokryc straty - w dodatku sa swiadkowie.

A jak nie wiesz co sie zglasa- to jestes zwyklym polaczkiem - takim co to popatrzy i pojedzie dalej.


--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

Data: 2009-04-23 14:08:07
Autor: gildor
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Karambol pisze:
Użytkownik "Darek Mroz" <DArek.Mroz_DIVER@wp.pl> napisał w wiadomości news:gspkio$bn3$1news.onet.pl...
To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.
Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

Zglasza sie, ze Passat o numerach EL 6730U. Zielony spowodowal soja niebezpieczna jazda wypadek i uciekl z miejsca i,, ze to jego ubezpieczenie musi powinno pokryc straty - w dodatku sa swiadkowie.

A jak nie wiesz co sie zglasa- to jestes zwyklym polaczkiem - takim co to popatrzy i pojedzie dalej.

przecież go gonił. 60% społeczeństwa uważa, że policja jest gówno warta i lepiej jest wziąć sprawy w swoje ręce.

--
gildor
9'99

Data: 2009-04-23 14:23:53
Autor: Marcin Gardeła
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Karambol wrote:
A jak nie wiesz co sie zglasa- to jestes zwyklym polaczkiem - takim
co to popatrzy i pojedzie dalej.

ROTFL, 5 postów w wątku wystarczy do tego, żeby komuś przygadać, myślałeś o kandydowaniu do Sejmu czy spełniasz się w internecie?

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-04-23 15:34:37
Autor: fv
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Darek Mroz pisze:
To sie zglasza na policje natychmiast, oni sie tym zajma z urzedu.

Co się zgłasza?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

Chciałbym zobaczyć co ty zrobisz jeśli coś takiego cię trafi. Tak się
nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie
lepiej niż motocykle. Jeśli dodatkowo nie masz ABS i nie spodziewasz się
czegoś takiego, to zaliczysz (podobnie jak ja, żeby było jasne)
dokładnie takiego samego szlifa.

Sekretem jest nie tyle spodziewać się, czy hamować jak Rossi, tylko z
odległości ocenić, że hamować będzie trzeba i zacząć na wszelki wypadek.
Tyle, że nie da się przewidzieć wszystkiego...

Ostatnio miałem taką samą sytuację. Dwa auta przede mną, pierwsze
włączyło lewy kierunek. Drugie lekko przyspieszyło, co spowodowało że na
wszelki wypadek nacisnąłem hamulce, wyobrażając sobie co się stanie jak
się pieprzną na środku drogi. Minęli się o milimetry.
Gdybym tak nie zrobił, to przeleciałbym przez któryś z dachów, bo
oczywiście stanęli blokując całą drogę.

--
fv

Data: 2009-04-23 15:47:57
Autor: Leszek Karlik
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
On Thu, 23 Apr 2009 15:34:37 +0200, fv <fake@cybax.com> wrote:

[....]
Chciałbym zobaczyć co ty zrobisz jeśli coś takiego cię trafi. Tak się
nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie
lepiej niż motocykle.

To nieprawda. Przeciętnie, kierowcy samochodów hamują w trybie awaryjnym
znacznie lepiej niż motocykliści, ale generalnie odległości hamowania przy
maksymalnym wykorzystaniu hamulców są porównywalne (bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,
a guma na oponach motocyklowych zwykle jest lepsza, co trochę równoważy
większą stabilność samochodu). Tylko że hamowanie dokładnie na maksa w
motocyklu jest trudne, bo jak zahamujesz trochę bardziej to się wyjebiesz,
a ślizgający się po asfalcie motocykl strasznie kiepsko hamuje :-))

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-04-23 16:16:51
Autor: KJ Siła Słów
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Leszek Karlik pisze:
On Thu, 23 Apr 2009 15:34:37 +0200, fv <fake@cybax.com> wrote:

> Tak się
nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie
lepiej niż motocykle.

To nieprawda. Przeciętnie, kierowcy samochodów hamują w trybie awaryjnym
znacznie lepiej niż motocykliści

Acha, roznica jest mniej wiecej taka jak miedzy
- zderzeniem samochodu z motocyklem
a
- wypadkiem kierowcy i motocyklisty.

No ale zeby nie redbull to bym tej dyskusji nie ogarnal.
:-)

Pamietajcie o jednym: ten z tylu (zakladajac ze jedzie patrzac tylko na poprzedzajacy pojazd a nie "dalekosieznie") zacznie hamowac pozniej, moze pol sekundy, moze 2 sekundy, a przez ten czas jedzie z normalna predkoscia i pokonany w tym czasie dystans - dla 1 sekundy przy 60 km/h to jest 16 metrow czyli droga hamowania poprzedzajacego go auta z tej predkosci.

Czyli hamowanie mozna miec porownywalne a jak sie nie trzyma dystansu to nic nie pomoze.

KJ

Data: 2009-04-23 16:49:27
Autor: Leszek Karlik
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
On Thu, 23 Apr 2009 16:16:51 +0200, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

[...]
Tak się nieprzyjemnie składa, że samochody hamują w trybie awaryjnym znacznie lepiej niż motocykle.

To nieprawda. Przeciętnie, kierowcy samochodów hamują w trybie  awaryjnym znacznie lepiej niż motocykliści

Acha, roznica jest mniej wiecej taka jak miedzy
- zderzeniem samochodu z motocyklem
a
- wypadkiem kierowcy i motocyklisty.

Mniej więcej. :-) Różnica jest taka, że jak się będzie dużo ćwiczyć
hamowanie awaryjne to się będzie hamować równie dobrze co przeciętna puszka
albo i lepiej, a jak ktoś będzie zakładać, że "e, motocykle i tak hamują
dużo gorzej niż samochody" to może olać ćwiczenie bo nie ma motywacji. :->

[...]
Pamietajcie o jednym: ten z tylu (zakladajac ze jedzie patrzac tylko na  poprzedzajacy pojazd a nie "dalekosieznie") zacznie hamowac pozniej,  moze pol sekundy, moze 2 sekundy, a przez ten czas jedzie z normalna  predkoscia i pokonany w tym czasie dystans - dla 1 sekundy przy 60 km/h  to jest 16 metrow czyli droga hamowania poprzedzajacego go auta z tej  predkosci.

Czyli hamowanie mozna miec porownywalne a jak sie nie trzyma dystansu to  nic nie pomoze.

Ta, trzeba trzymać dystans i mieć oczy dookoła głowy. :-) BTW, to też
się stosuje do sytuacji, kiedy za nami jedzie blisko samochód i patrzy
tylko na jadący przed nim motocykl, jak nagle zaczniemy ostro hamować
to on wjedzie nam w dupę mimo że samochody dobrze hamują awaryjnie.

"Panie władzo, no niestety musiałem trochę przekroczyć ograniczenie
prędkości, ale utrzymywałem bezpieczny odstęp przed jadącym za mną
samochodem, jak zwalniałem to się zbytnio zbliżał" ;->

KJ
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-04-23 17:03:04
Autor: -=MAKARENA=-
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,


Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?



--
--
Pozdrawiam :

MAKARENA UĆ
CZERWONE R ONE

Kobiety, żeby się nie znudzić mężczyznom, zmieniają ubrania.
Mężczyźni, żeby się nie znudzić kobietom, zmieniają kobiety.

Data: 2009-04-23 17:31:42
Autor: maraz
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?


Użytkownik "-=MAKARENA=-" <makarena@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gsq12u$aqf$1nemesis.news.neostrada.pl...
(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,


Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?


no wlasnie. ktos tu chyba zapomnial o bezwladnosci itp chociaz w sumie durex czyni cuda i ratuje ludzkie zycia heh :P



__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4029 (20090422) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2009-04-23 17:34:10
Autor: Leszek Karlik
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
On Thu, 23 Apr 2009 17:03:04 +0200, -=MAKARENA=- <makarena@neostrada.pl>  wrote:

(bo hamowanie nie zaleşy od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od wspó³czynnika tarcia,

Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby
dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl?

Nie. Poszukaj sobie na sieci jakiegoś tekstu o fizyce hamowania jeżeli
tematyka Cię interesuje, nie powinno być problemu z wyguglaniem czegoś
prostego. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-04-23 18:20:28
Autor: Mateusz Mirski
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
-=MAKARENA=- pisze:
(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,


Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?

motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni, to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.  Wynika to z kilku prostych wzorów na pęd i przyspieszenie (ujemne). Tyle teoria, co do praktyki, to nigdy nie osiągniesz idealnych warunków.

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski

Data: 2009-04-23 18:26:09
Autor: Leszek Karlik
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
On Thu, 23 Apr 2009 18:20:28 +0200, Mateusz Mirski  <mattizUSUN@tointeria.pl> wrote:

[...]
  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory  mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak  motocykl ?

motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą  pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,  to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.

Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)

Ale dla porównania "motocykl vs samochód" się to nijak nie stosuje.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-04-23 18:37:06
Autor: Mariusz Kruk
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory  mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak  motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą  pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,  to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)

Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
(pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B


--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Po     pierwsze     majty,     po     drugie
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' gospodarka!(Asia (lat 4))
d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-04-24 08:55:41
Autor: Qlfon
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory  mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak  motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą  pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,  to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)

Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
(pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B


Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:) Poza tym noram chyba mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow zablokowalo;)

--
Qlfon, Kraków

Data: 2009-04-24 09:15:09
Autor: Mariusz Kruk
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Qlfon"
  Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory  mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak  motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą  pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,  to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
pogrzebany. :-)
Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
(pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:) Poza tym noram chyba mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow zablokowalo;)

Norma czego? Norma nacisku na oś? Ciężko jeździć pociągiem poza
torami, w związku z czym po prostu w naturze nie spotkasz czegoś
cięższego.
A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft  Office  2000: Wyrzucasz wszystkie
|  Kruk@epsilon.eu.org   | środki uspokajające
| http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-04-24 13:35:21
Autor: Leszek Karlik
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
On Fri, 24 Apr 2009 09:15:09 +0200, Mariusz Kruk  <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
[...]
Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:)
[...]
A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.

Oj, żartowniś z Ciebie. Problem polega na tym, że taki pociąg to ma dużo
więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc.  takiego
monster trucka.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-04-24 13:54:00
Autor: Mariusz Kruk
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
[...]
Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:)
[...]
A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.
Oj, żartowniś z Ciebie.

Ależ oczywiście.

Problem polega na tym, że taki pociąg to ma dużo
więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc.  takiego
monster trucka.

Oczywiście, że pociąg ma dużo więcej osi. Ale zastanów się dlaczego
Schwerer Gustav jednak miał ich tyle, a nie miał ich np. osiem. Owszem,
podejrzewam, że standaryzacja części grała tu pewną rolę, ale
ograniczenia fizyczne też pewnie robiły swoje.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Letterman  of Borg - "Ok, Top 10 reasons why
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. resistance is futile.
\.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-04-23 18:30:01
Autor: Mariusz Kruk
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mateusz Mirski"
(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,
Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni, to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.  Wynika to z kilku prostych wzorów na pęd i przyspieszenie (ujemne). Tyle teoria, co do praktyki, to nigdy nie osiągniesz idealnych warunków.

Tyle teoria. W praktyce drobne różnice będą wynikać choćby z różnicy w
ciśnieniu w kołach. Żeby mieć ten sam współczynnik tarcia, pociąg
musiałby być nie dość, że na asfalcie, to jeszcze na tylu kołach, żeby
obciążenie per koło było takie samo, ponieważ mamy tu do czynienia nie
ze sztywnym kołem, a z oponą, która się odkształca zmieniając warunki
doświadczenia.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I  am  Mommy  of  Borg: No dessert till your
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. broccoli is assimilated.
\.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-04-23 21:30:49
Autor: maraz
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
(bo hamowanie nie zależy
od powierzchni kontaktu ani masy pojazdu, tylko od współczynnika tarcia,
Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory mialby
dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak motocykl ?
motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą
pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,
to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.  Wynika to z
kilku prostych wzorów na pęd i przyspieszenie (ujemne). Tyle teoria, co
do praktyki, to nigdy nie osiągniesz idealnych warunków.

Tyle teoria. W praktyce drobne różnice będą wynikać choćby z różnicy w
ciśnieniu w kołach. Żeby mieć ten sam współczynnik tarcia, pociąg
musiałby być nie dość, że na asfalcie, to jeszcze na tylu kołach, żeby
obciążenie per koło było takie samo, ponieważ mamy tu do czynienia nie
ze sztywnym kołem, a z oponą, która się odkształca zmieniając warunki
doświadczenia.

panowie, w gronie motocyklistow jest od nie dawna ale heh fizykow troche dluzej. chociaz nie mowie ze wsyztko wiem, ale
1. wposlczynnik tarcia nei zalezy od pociagy czy motocykla ->jest guma jest asfalt jest jeden wspolczynnik i tyle
2. sila tarcia ebdzie zalezec od masy
3. co dalej idzie sila bezwladonsci bedzie tez zalezec od masy
4. co dalej idzie droga hamowania bedzie zalezec od masy
jesli ktos mi to podwazy to oddam mu mature  ;) z polskiego tez :P __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4031 (20090423) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2009-04-23 22:01:56
Autor: Mariusz Kruk
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "maraz"
Tyle teoria. W praktyce drobne różnice będą wynikać choćby z różnicy w
ciśnieniu w kołach. Żeby mieć ten sam współczynnik tarcia, pociąg
musiałby być nie dość, że na asfalcie, to jeszcze na tylu kołach, żeby
obciążenie per koło było takie samo, ponieważ mamy tu do czynienia nie
ze sztywnym kołem, a z oponą, która się odkształca zmieniając warunki
doświadczenia.
panowie, w gronie motocyklistow jest od nie dawna ale heh fizykow troche dluzej. chociaz nie mowie ze wsyztko wiem, ale
1. wposlczynnik tarcia nei zalezy od pociagy czy motocykla ->jest guma jest asfalt jest jeden wspolczynnik i tyle
2. sila tarcia ebdzie zalezec od masy
3. co dalej idzie sila bezwladonsci bedzie tez zalezec od masy
4. co dalej idzie droga hamowania bedzie zalezec od masy
jesli ktos mi to podwazy to oddam mu mature  ;) z polskiego tez :P

No to jednak oddaj.
Zakładając, że poruszamy się w warunkach idealnych, a więc nie
uwzględniając takich pierdół, jak elastyczność opony, czy różnica
ciśnień, dostajemy proste wzory.

Nacisk na podłoże - F_g=m*g
Tarcie - T=\mu*F_g=\mu*m*g
Opóźnienie - a=T/m=\mu*m*g/m=\mu*g
No i na koniec droga, jak wiadomo czas ruchu będziemy mieć równy
t=v_0/a=v_0/(\mu*g)
Czyli ostatecznie droga będzie równa
S=v_0*t-a*t^2/2={v_0}^2/(\mu*g)-\mu*g*{v_0}^2/2*(\mu*g)^2={v_0}^2/(2*\mu*g)

Czyli, jak widzimy, droga jest absolutnie niezależna od masy.
Na priv możesz się odezwać po adres, na który masz przysłać maturę.
--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ A  printer consists of three main parts: the
\  Kruk@epsilon.eu.org   / case, the jammed paper tray and the blinking
/ http://epsilon.eu.org/ \ red light.
\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2009-04-23 22:15:28
Autor: Leszek Karlik
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
On Thu, 23 Apr 2009 22:01:56 +0200, Mariusz Kruk  <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]
Na priv możesz się odezwać po adres, na który masz przysłać maturę.

Cholera, dziesięć minut przede mną. To sobie weź tę maturę, trudno. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-04-24 00:29:16
Autor: Jasio
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrngv1i9k.6f8.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

S=v_0*t-a*t^2/2={v_0}^2/(\mu*g)-\mu*g*{v_0}^2/2*(\mu*g)^2={v_0}^2/(2*\mu*g)

Kodowanie Ci się zepsuło.
Tu nic nie widać, kompletnie to niezrozumiałe. (:

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-04-24 09:04:58
Autor: Mariusz Kruk
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jasio"
S=v_0*t-a*t^2/2={v_0}^2/(\mu*g)-\mu*g*{v_0}^2/2*(\mu*g)^2={v_0}^2/(2*\mu*g)
Kodowanie Ci się zepsuło.
Tu nic nie widać, kompletnie to niezrozumiałe. (:

http://meta.wikimedia.org/wiki/Help:Formula#TeX

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] Boo-Boo to Yogi Borg: The ranger's not gonna
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] like being assimilated!
[ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2009-04-23 22:12:24
Autor: Leszek Karlik
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
On Thu, 23 Apr 2009 21:30:49 +0200, maraz <bigmetal@interia.pl> wrote:

[...]
panowie, w gronie motocyklistow jest od nie dawna ale heh fizykow troche
dluzej. chociaz nie mowie ze wsyztko wiem, ale
1. wposlczynnik tarcia nei zalezy od pociagy czy motocykla ->jest guma  jest asfalt jest jeden wspolczynnik i tyle
2. sila tarcia ebdzie zalezec od masy
3. co dalej idzie sila bezwladonsci bedzie tez zalezec od masy
4. co dalej idzie droga hamowania bedzie zalezec od masy
jesli ktos mi to podwazy to oddam mu mature  ;) z polskiego tez :P

Dawaj maturę. :-)

Dwa razy większa masa to dwa razy większa siła bezwładności, prawda? Czyli
do zatrzymania dwa razy cięższego pojazdu potrzeba dwa razy większą siłę  hamującą.

Siła hamująca to współczynnik tarcia razy siła przyciskająca do siebie  trące
o siebie obiekty. W przypadku samochodu jadącego po asfalcie jest to siła
grawitacji działająca na samochód. Czyli dwa razy większa masa to również  dwa
razy większa siła tarcia.

Więc przy obliczaniu drogi hamowania masa się skraca z równania. Skoro  jesteś
w gronie heh fizyków drochę dłużej to powinieneś to od razu zauważyć, ja  wiem że
dla normalnych ludzi to nie jest intuicyjne. ;-))

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-04-23 22:44:34
Autor: maraz
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?


Dawaj maturę. :-)


nie matura lecz chec szczera itp itp. dzieki za powrot do korzeni :) chyba sie skupie na gronie motocyklistow ;P

ave __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4031 (20090423) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2009-04-24 10:11:50
Autor: Krzysztof Biały
Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

czy ja Cię dobrze kojarzę z prn czy to przypadkowa zbieżność? jezeli dobrze - to wszystko jasne

Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona