Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?

Data: 2011-05-09 10:01:01
Autor: fReLuZ
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru, tak aby w samochodzie, ktory ma wbudowany telefon byla ta zdublowana karta?

Czy w modelu pre-paid cos takiego jest dostepne?

Data: 2011-05-09 10:08:06
Autor: Bart

Z tego co ja wiem to tylko Era : http://www.era.pl/pl/indywidualni/stali_klienci/uslugi_do_telefonu/polaczenia/tandem

Data: 2011-05-09 10:36:29
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-05-09 10:08, Bart pisze:

Czy w modelu pre-paid cos takiego jest dostepne?

Z tego co ja wiem to tylko Era :
http://www.era.pl/pl/indywidualni/stali_klienci/uslugi_do_telefonu/polaczenia/tandem

Tylko Era. Teoretycznie w prepaidzie nie możesz mieć usługi tandem, ale... Gdy przechodzisz z abo na pp, zostaje Ci stara karta, a w tym przypadku 2 karty.
Odwrotne przejście (pp->abo) wymaga wymiany karty. Po cholerę? Nie wiem.

Data: 2011-05-09 16:16:36
Autor: BaX
[...]

I to w/g mnie kompletnie pozbawia sensu takie rozwiązanie

a.. Aby aparat z kartą EraTandem mógł przyjmować rozmowy telefoniczne, należy zawsze po włączeniu i wpisaniu kodu PIN uaktywnić go poprzez wybranie numeru 9600.
a.. Włączony powinien być tylko ten aparat, z którego się aktualnie korzysta.

Dzięki bardzo za to żebym wsiadając/wysiadając musiał pamiętać o kodach i włączaniu/wyłączaniu telefonów.

Data: 2011-05-09 19:53:31
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-05-09 16:16, BaX pisze:

Dzięki bardzo za to żebym wsiadając/wysiadając musiał pamiętać o kodach
i włączaniu/wyłączaniu telefonów.

Jak na razie nie jest to obowiązkowe. Mam, używam i jestem zadowolony. Ty możesz przekładać sima po 8 godzinach :-)

Data: 2011-05-11 16:19:21
Autor: BaX
[...]

Nie muszę, wsiadam i telefon paruje się z audio w aucie, mogę głosowo wybierać numery, a jak ktoś dzwoni to audio 'przemawia' do mnie kto.

Data: 2011-05-09 22:25:56
Autor: fReLuZ
[...]

W samochodzie sam sie wylacza przy wyjsciu a po wejsciu (zapaleniu) nawet sam moze wyslac ten kod...

Data: 2011-05-11 16:17:13
Autor: BaX
[...]

Ale co się wyłącza/włącza? Telefon w kieszeni? Przecież jego też musisz aktywować za każdym razem.

Data: 2011-05-09 15:27:39
Autor: J.F.
Użytkownik "fReLuZ" <fredzik@ibt.com.pl> napisał w wiadomości news:iq86vo$ck$1inews.gazeta.pl...
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru, tak aby w samochodzie, ktory ma wbudowany telefon byla ta zdublowana karta?

Takie rzeczy to tylko w Erze :-P

Ale .. nie lepiej samochod zmienic ? To jakis glupi pomysl, no chyba ze przy okazji potrafi nadac swoja pozycje po kradziezy.

J.

Data: 2011-05-09 15:45:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-05-09 15:27, J.F. pisze:
[...]

Chyba prościej zmienić operatora :-) A jak dla mnie, głupim jest, że taką usługę świadczy tylko jeden, jakby nie wiadomo co się z tym wiązało.

Data: 2011-05-09 15:48:04
Autor: atm
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?

Chyba prościej zmienić operatora :-) A jak dla mnie, głupim jest, że
taką usługę świadczy tylko jeden, jakby nie wiadomo co się z tym wiązało.

Szczegolnie gdy coraz bardziej popularne sa smartphony z duzymi ekranami, nie zawsze taka cegla jest mi potrzebna w kieszeni.

Data: 2011-05-09 18:03:58
Autor: J.F.
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
UĹźytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>
[...]

Od tej strony owszem, ale od drugiej ? Czemu telefon ma byc w samochodzie i skazywac uzytkownika na wszelkie wady z tym zwiazane ?
Samochod ma sie laczyc po BT z telefonem w kieszeni.

J.

Data: 2011-05-09 19:52:50
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-05-09 18:03, J.F. pisze:

Od tej strony owszem, ale od drugiej ? Czemu telefon ma byc w
samochodzie i skazywac uzytkownika na wszelkie wady z tym zwiazane ?
Samochod ma sie laczyc po BT z telefonem w kieszeni.

Samochód to jedna bajka, chociaż z drugiej strony prawidłowa instalacja z dobrą anteną sprawia cuda. Ile to razy, jadąc gierkówką mam zerwane połączenie...
A drugi powód podał niejaki atm wyżej w wątku. Mam smartfona, mam też pojemną baterię z telefonem :-) I to rozwiązanie działa, jak temu smartfonu skończy się bateria albo po prostu chcę wyjść bez cegieł w kieszeniach spodni :-)

Data: 2011-05-09 21:36:14
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-09 19:52, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Ja bym napisał tak, że zasadniczo taki zintegrowany 'telefon'
samochodowy będzie zawsze lepszy niż telefon w kieszeni spięty
po BT. Tyle, że pojawia się zawsze kolejny problem - cena, starzenie
się związane z wprowadzaniem nowych rozwiązań technicznych/możliwości
itd. To podobnie jak z nawigacją.

Data: 2011-05-09 21:38:39
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 09 May 2011 21:36:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest coś w stylu Nokiowego Terminal Mode.
Najlepszym i idealnym - telefon spokojnie ładuje się w podłokietniku czy
schowku, a na ekranie masz wszystkie funkcje, łącznie z nawigacją i
cokolwiek tam masz w telefonie. Szkoda, że sama Nokia tak marnie to
reklamuje, może to pomogłoby im nie zginąć z rynku.
I szkoda, że inni producenci tak niechętnie sięgają po takie rozwiązania.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

Data: 2011-05-10 11:58:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-09 22:38, Waldek Godel pisze:
[...]

Nie, wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem a już w szczególności
idealnym. Nadal pozostaje problem ładowania telefonu oraz anteny
zewnętrznej - brak kompatybilności. To już przerabialiśmy przy
zestawach dedykowanych dla konkretnych modeli telefonów, tyle że
wtedy postęp techniczny nie posuwał się tak dużymi krokami.

[...]

Rozwiązanie nie jest innowacyjne i do tego tak naprawdę średnio
użyteczne - szczególnie jak samochód bywa użytkowany przez różne
osoby. W samochodzie potrzebny jest telefon oraz nawigacja, która
jest niezależna od telefonu. Oczywiście rozumiem pomysły w stylu
integrowania wszystkiego i np. odtwarzania muzyki z telefonu przez
zestaw car-audio, ale to wszystko margines zastosowań. Może jeszcze
miale czytać w takcie jazdy, bądź oglądać coś z youtuba?
Już widzę w porannym korku, jak 'blondynki' z wypiekami na twarzy
czytają jakieś rewelacje w stylu 'nocoty', gadają z 'koleżankami'
i wysyłają sobie zdjęcia ...

Data: 2011-05-10 11:03:07
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 11:58:47 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

no tak, widzę, że wiesz więcej o "terminal mode" niż jego producenci..
ech..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

Data: 2011-05-10 12:32:31
Autor: Artur Maśląg
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
W dniu 2011-05-10 12:03, Waldek Godel pisze:
(...)
no tak, widzę, że wiesz więcej o "terminal mode" niż jego producenci..
ech..

Nie interesuje mnie co wiedzą na ten temat producenci - system
znam ze specyfikacji technicznej, opisów i pokazów. Jak ktoś chce
się bawić w takie gadżeciarskie cuda, to niech się bawi.

Data: 2011-05-10 11:42:25
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 12:32:31 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Nie interesuje mnie co wiedzą na ten temat producenci - system
znam ze specyfikacji technicznej, opisów i pokazów. Jak ktoś chce
się bawić w takie gadżeciarskie cuda, to niech się bawi.

taaa.. właśnie zabłysnąłeś tą wiedzą powyżej.. aż cycki opadają.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-05-10 12:51:09
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 12:42, Waldek Godel pisze:
[...]

Możesz biegać na czworaka - zawsze jest to jakieś rozwiązanie.

Data: 2011-05-10 13:56:21
Autor: Michal Jankowski
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> writes:

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest coś w stylu Nokiowego Terminal Mode.
Najlepszym i idealnym - telefon spokojnie ładuje się w podłokietniku czy
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nie, wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem a już w szczególności
idealnym. Nadal pozostaje problem ładowania telefonu
                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ty w ogóle wiesz, o czym piszesz?

  MJ

Data: 2011-05-10 14:29:33
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 13:56, Michal Jankowski pisze:
[...]

Oczywiście, ze wiem.
Np.
http://www.nokia.com/NOKIA_COM_1/Microsites/terminalmode/pdf/terminal_mode.pdf

Oczywiście nie zauważyłeś:
<cite>
brak kompatybilności. To już przerabialiśmy przy
zestawach dedykowanych dla konkretnych modeli telefonów
</cite>

Ciężko włożyć telefon do dziury, która do niego nie pasuje,
a do tego nie jest to wymagane.

Data: 2011-05-10 17:30:27
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 14:29:33 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Widać logika to za ciężka dziedzina.
Skoro nie ma dedykowanego rozwiązania połączenia, to znaczy, że może byc
JAKIEKOLWIEK. Prosty zasilacz samochodowy za 10 zł. Zwłaszcza, że
równocześnie nie ma wyznaczonego miejsca na telefon, co znaczy, że może być
GDZIEKOLWIEK.
Albo w schowku albo na tylnej półce (co przy okazji polepsza odbiór GPS i
GSM/UMTS, więc i załatwia problem anteny o której byłeś uprzejmy
wspomnieć).
Bo skoro telefon jest obsługiwany zdalnie, nie musi być pod ręką. Proste
prawda? Kilka prostych myśli. Wybacz, że oczekuję tak skomplukowanych
rzeczy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

Data: 2011-05-10 19:04:53
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 18:30, Waldek Godel pisze:
[...]

A tak, zauważyłem. Mógłbyś się jednak trochę postarać.

[...]

Świetnie - czyli telefon leży sobie gdzieś luzem, ja mam inny
zasilacz do telefonu, żona ma inny, a syn jak będzie chciał to
będzie musiał przyjść ze swoim. Wiesz, począwszy od rozwiązań
dedykowanych, przez różne wariacje USB doszliśmy do kabli
zwisających z gniazda zapalniczki w bagażniku, bo tam będzie
lepszy odbiór GPS/GSM/UMTS. Oczywiście żona skorzysta z nawigacji,
na którą ja mam abonament. Świetne rozwiązanie, naprawdę.
Oczywiście, masz rację, będę musiał odłączać/przyłączać
telefon ile razy będę do samochodu wsiadał/wysiadał. Świetne
rozwiązanie. Naprawdę.

Mam wrażenie, w swych zapędach zapomniałeś o jednej podstawowej
kwestii - w samochodzie się nie mieszka i nie spędza większości
czasu. Takie systemy może by się sprawdziły dla osób pracujących
zawodowo za kółkiem, ale te w większości też jednak chcą wyjść
na zewnątrz i w samochodzie potrzebują telefonu, nawigacji
i w sumie niewiele więcej. Pozostają gadżeciarze. Normalny,
przeciętny człowiek nie wykorzysta 5% możliwości tych systemów
i będzie klął w żywy kamień jak to trafi szlag z różnych przyczyn,
albo będzie zmuszony do różnych kombinacji, bo tak sobie założył
producent cudownego wynalazku dla wszystkich.

Bo skoro telefon jest obsługiwany zdalnie, nie musi być pod ręką. Proste
prawda? Kilka prostych myśli.

Wydawało się to oczywiste, ale skoro dopiero to odkryłeś. Ludzie na to
dawno wpadli.

Wybacz, że oczekuję tak skomplukowanych rzeczy.

Wybaczam, ponieważ nie wiem co to są "skomplukowane" rzeczy.

Data: 2011-05-10 18:23:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 19:04:53 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Świetnie - czyli telefon leży sobie gdzieś luzem, ja mam inny
zasilacz do telefonu, żona ma inny, a syn jak będzie chciał to
będzie musiał przyjść ze swoim. Wiesz, począwszy od rozwiązań

Nie przejmuj się, te muzealne sprzęty już długo nie wytrzymają i w końcu
będziesz musiał kupić coś mniej archaicznego. A to juz będzie się ładowało
z USB, w znakomitej większości tą samą wtyczką microUSB

[...]

No widzisz.. z czytaniem tez masz problem. Nie musisz podpinać, najwyżej
bateria szybciej padnie.
[...]

No właśnie.. więc nie trzeba dzięki temu mieć 5 różnych urządzeń, wystarczy
jedno, zgodne ze standardem. I tak samo wygodne w obsłudze jak klasyczny
telefon z zestawem Bluetooth, tyle, że teraz zamiast prostego
odbierania/zestawiania połączeń dojdzie jeszcze dostęp do muzyki i
nawigacji. Tysiąckrotnie prostsze niż podpinanie dedykowanej nawigacji.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-10 19:50:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 19:23, Waldek Godel pisze:
[...]

Chyba nie wiesz co piszesz - te "muzealne sprzęty" dobrze
działają od lat i wytrzymają więcej niż te nowoczesne "wypasy".
No chyba, że ktoś na wykosi technicznie, ale na to się nie
zanosi.

i w końcu
będziesz musiał kupić coś mniej archaicznego. A to juz będzie się ładowało
z USB, w znakomitej większości tą samą wtyczką microUSB

Bawią mnie Twoje sugestie - ja nie muszę kupować czegoś mniej
archaicznego, ładowanego z USB/microUSB, ponieważ posiadam
i takie.

[...]

Pamiętasz jak pisałeś o swoich problemach z logiką? Z pamięcią też
masz niejaki problem.
<cite>
Nadal pozostaje problem ładowania telefonu oraz anteny
zewnętrznej
</cite>
Ciekawe ja rozwiążesz problem nawigacji, do którego się oczywiście
nie odniosłeś.

[...]

A po co komu te 5 urządzeń w samochodzie, skoro z nich nie korzysta?
Jak pisałem - w czasie jazdy potrzebny jest telefon, nawigacja
i powiedzmy zestaw audio. Nawigacja i audio jest związana z samochodem,
a nie telefonem.

I tak samo wygodne w obsłudze jak klasyczny
telefon z zestawem Bluetooth, tyle, że teraz zamiast prostego
odbierania/zestawiania połączeń dojdzie jeszcze dostęp do muzyki i
nawigacji.

Tak, unisex, matrix, homogeniczne społeczeństwo. Takie same telefony,
te same potrzeby, te same upodobania. Oczywiście wszystko będzie
również za darmo.

Tysiąckrotnie prostsze niż podpinanie dedykowanej nawigacji.

Ty zdaje się nawet nie widziałeś dedykowanej nawigacji - niczego
tam podłączać nie trzeba.

Data: 2011-05-10 19:50:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 19:50:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

nie, nie ma problemu, wystarczy podpiąć do ładowarki za 10 zł i połozyć np.
na tylnej półce.

Ciekawe ja rozwiążesz problem nawigacji, do którego się oczywiście
nie odniosłeś.

No tak, zapomniałem, że nie czytasz własnych linków - otóż terminal mode
załatwia tez problem nawigacji.

[...]

i to wszystko mam w telefonie.
Duża karta pamięci załatwia problem noszenia kilku nośników z muzyką, radio
samochodowe jest tylko wzmacniaczem. Niestety, bez terminal mode telefon
musi być raz w zasięgu kabla od radia, dwa w zasięgu moich palców, co
znakomicie utrudnia wybór miejsca instalacji.

Ty zdaje się nawet nie widziałeś dedykowanej nawigacji - niczego
tam podłączać nie trzeba.

ależ oczywiście drogi watsonie, mają w środku tabun tresowanych chomików
które zapierdzielając w kołowrotkach zapewniają zasilanie, a tresowane
pszczółki mają na grzbietach małe plecaczki w których noszą pakiety
informacji o ruchu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2011-05-10 21:07:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 20:50, Waldek Godel pisze:
[...]

LOL - ładowarki, która nie pasuje do telefonu. A, zapomniałbym
- elementy luźno przewożone na tylnej półce są dość niebezpiecznie
dla osób jadących w środku przy wypadku/kolizji.

Ciekawe ja rozwiążesz problem nawigacji, do którego się oczywiście
nie odniosłeś.

No tak, zapomniałem, że nie czytasz własnych linków - otóż terminal mode
załatwia tez problem nawigacji.

He, he, he - nie, to Ty nie czytasz tego, co inni piszą. Zapytam więc
wprost - jak rozwiążesz brak nawigacji w samochodzie, ponieważ ja
poszedłem ze swoją, a samochód wzięła żona? No, ma swój telefon, ale
nie ma w nim nawigacji. Poprzedni samochód miał niezależnie od tego
kto nim jechał, teraz ja sobie poszedłem, a ona została na lodzie.

[...]

No masz, tylko co z tego wynika? Tyle, że Ty masz.

[...]

O to to - jak chcesz taki system, to go sobie kup i używaj.
W znakomitej większosci wypadków jednak ludzie chcą posłuchać radia
i muzyki niezależnie od tego co posiadają w komórce - czy oni, czy
kierowca. Jeszcze gorzej, jak z racji stosowania tego super systemu
będzie próbowało się na nich wymuszać używania telefonu do rzeczy,
do których nigdy go stosować nie chcieli.

[...]

Nie 'wiem' co tam mają, ale wsiadasz do samochodu i działa. Żadnych
kabli, kombinacji itd. Te chomiki, kołowrotki i pszczółki to zdaje się
jakaś projekcja braku świadomości rozwiązań stosowanych od wielu lat.

Data: 2011-05-10 20:30:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 21:07:04 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Akurat większość telefonów uzywanych w domu ma już GPS, żona akurat nie
używa, ale wgranie nawigacji to kilkanaście minut. Wszystkie używane u mnie telefony da się zasilić z USB a samochód ma już
zamontowane przeze mnie trzy porty do ładowania tego i owego.
Niestety, brak terminal mode wymuszałby w tej hipotetycznej sytuacji
a. używania oddzielnych uchwytów dla każdego telefonu
b. plątaniny kabli - bo ciężko za każdym razem upychać inne kable w
plastikach.
CBDU właśnie - terminal mode jest wygodniejszy w przypadku kiedy różne
osoby jeżdzą autem, zakładając, że by się rozpowszechnił, tak jak zwykły
bluetooth. Mając zestaw Bluetooth, każda osoba mająca odpowiedni telefon wsiada i
jedzie mogąc go spokojnie używać.
Mając terminal mode w samochodzie tak samo będzie z nawigacją i muzyką.
Proste prawda??? Co ja się wysilam, i tak nie zrozumiesz...

No masz, tylko co z tego wynika? Tyle, że Ty masz.

Aaaa....jjjjasne.. zapomniałem, jaśnie pan nie ma, więc nikomu już nie
wolno.

kierowca. Jeszcze gorzej, jak z racji stosowania tego super systemu
będzie próbowało się na nich wymuszać używania telefonu do rzeczy,
do których nigdy go stosować nie chcieli.

Wytłumacz w kilku prostych słowach w jaki sposób system który trzeba
świadomie kupić i zamontować do auta może wymuszać stosowanie przez osoby
które go nigdy nie chciały???
CHolernie mnie zaciekawiłeś, odpisz szybko!!!!

Nie 'wiem' co tam mają, ale wsiadasz do samochodu i działa. Żadnych
kabli, kombinacji itd. Te chomiki, kołowrotki i pszczółki to zdaje się
jakaś projekcja braku świadomości rozwiązań stosowanych od wielu lat.

OOO.. dokładnie o tym piszę. Wsiadam do samochodu i działa. Żadnego
wyciągania telefonu z kieszeni, kabelków i innych pierdolników.
Miałem taki zestaw bluetooth, teraz chciałbym mieć taki terminal mode.
Dobrze, że wreszcie zrozumiałeś jakie to świetne rozwiązanie, szkoda, że
tak późno, ale lepiej późno niż wcale.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

Data: 2011-05-10 21:42:40
Autor: Artur Maśląg
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
W dniu 2011-05-10 21:30, Waldek Godel pisze:
(...)
Proste prawda??? Co ja się wysilam, i tak nie zrozumiesz...

Jak na razie to najbardziej merytorycznymi argumentami z Twojej strony
są stwierdzenia, że nie zrozumiem, że nie mam, że nie wiem o czym
piszę itd.

No masz, tylko co z tego wynika? Tyle, że Ty masz.

Aaaa....jjjjasne.. zapomniałem, jaśnie pan nie ma, więc nikomu już nie
wolno.

LOL - jak pisałem, postaraj się o jakieś argumenty, ponieważ mi się
znudziła dyskusja na tym poziomie.

Data: 2011-05-09 22:14:46
Autor: J.F.
On Mon, 09 May 2011 21:36:14 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

I bedzie mial inna ksiazke telefoniczna, inny system i inne funkcje i
uniemozliwi normalnemu telefonu emaile sprawdzac co 15 minut. I nawet jesli MMSy odbiera bez problemu, to pewnie nie ma kamery zeby
cos wyslac.  O wlasnie - wideorozmowy tez nie umozliwia :-)

J.

Data: 2011-05-09 22:33:33
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-05-09 21:36, Artur Maśląg pisze:

[...]

Jeżeli użyjemy słowa "telefon" w jego słownikowym znaczeniu, to nadal można używać urządzeń z pierwszej połowy lat '90 bez szkody dla zdrowia i życia :-)

Data: 2011-05-10 00:10:16
Autor: ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
W dniu 2011-05-09 22:33, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
/.../
Jeżeli użyjemy słowa "telefon" w jego słownikowym znaczeniu, to nadal
można używać urządzeń z pierwszej połowy lat '90 bez szkody dla zdrowia
i życia :-)

Aby na pewno? Współczesne SIMy pójdą w slotach 5V?

ALex

Data: 2011-05-10 12:20:00
Autor: Artur Maśląg
[...]
i Ĺźycia :-)

Oczywiście - zresztą w sumie w samochodzie powinien być do takiej
roli sprowadzony.

Data: 2011-05-10 14:08:24
Autor: J.F.
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał
[...]

Nie bardzo - samochod powinien miec lacznosc, chocby po to zeby wyszukac aktualne korki i utrudnienia w ruchu. W przyszlosci bedzie sam wzywal policje w razie wypadku.
A powszechnosc uzywania telefonu otwiera nowe mozliwosci - np zabezpieczenie przed kradzieza, auto nie ruszy jesli nie wyczuje uprawnionej komorki w poblizu.

J.

Data: 2011-05-10 17:13:31
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 14:08, J.F. pisze:
[...]

Tak, masz racją - samochód ma mieć łączność, czyli w tym przypadku
nawigacja i to niezależnie kto do niego wsiądzie. Nie telefon.

W przyszlosci bedzie sam wzywal  policje w razie wypadku.

Jw. - to nadal cecha samochodu, a nie telefonu.

A powszechnosc uzywania telefonu otwiera nowe mozliwosci - np
zabezpieczenie przed kradzieza, auto nie ruszy jesli nie wyczuje
uprawnionej komorki w poblizu.

Kiepskie zabezpieczenie  - jakoś immobilizer średnio pomĂłgł,
systemy GPS/GPRS od lat są stosowane z różną skutecznością.
Nie mówiąc już o tym, że oprócz kluczyków mogą też poprosić
o telefon, który czystym przypadkiem znajdował się właśnie
w samochodzie. Swoją drogą, próba takiej 'centralizacji'
usług prowadzi do dużo większego prawdopodobieństwa pozostania
gołym i wesołym przy pierwszej lepszej awarii telefonu, karty
czy systemu. Spadnie Ci telefon ze schodĂłw (czy go zwyczajnie
utopisz) i nici z jazdy. Zapomnisz pin, albo SIM się rozjedzie
- lipa, możemy sobie piechotką wracać. Wspaniała perspektywa.

Data: 2011-05-11 02:33:40
Autor: J.F.
On Tue, 10 May 2011 17:13:31 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

Ale co - osobna karta sim dla samochodu, czy BT do lacznosci z
telefonem w kieszeni kierowcy ?
[...]

czy systemu. Spadnie Ci telefon ze schodów (czy go zwyczajnie
utopisz) i nici z jazdy. Zapomnisz pin, albo SIM się rozjedzie
- lipa, możemy sobie piechotką wracać. Wspaniała perspektywa.

Owszem, ale zgubisz kluczyki i masz to samo.
A tak to przynajmniej telefonu nie zapomnisz :-)

J.

Data: 2011-05-11 09:21:09
Autor: Artur Maśląg
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
W dniu 2011-05-11 02:33, J.F. pisze:
(...)
[...]

Ciężko powiedzieć - zwróć uwagę np. na rozwiązanie TomTom-a.
Można mieć jednokierunkową informację TMC (działa zawsze, choć
jak zwykle zależy od kraju) i dodatkowo Traffic, który może
korzystać z GPRS za pomocą telefonu po BT. Podstawową funkcjonalność
posiada zawsze, ale można ją rozszerzać. Tę funkcjonalność ma
każdy, kto do samochodu wsiadł.

[...]

Zgubienie kluczyków można najwyżej porównać do zgubienia telefonu,
a nie jego możliwości awarii.

A tak to przynajmniej telefonu nie zapomnisz :-)

Jak zostanie w domu to nie ma wielkiej szkody, ale gorzej jak
zapomni się go zabrać z samochodu - co zresztą przydarzyło
mi się po raz kolejny dziś. Jak mam go dodatkowo wkładać
w podłokietniki, czy podłączać gdzieś z tyłu na półce to już
w ogóle mogę być pewien, że zapominanie będzie się zdarzało
dość często.

Data: 2011-05-11 12:44:09
Autor: J.F.
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w
[...]

drugi abonament/prepaid - finansowo raczej nie oplacalne.

Można mieć jednokierunkową informację TMC (działa zawsze, choć
jak zwykle zależy od kraju) i dodatkowo Traffic, który może
korzystać z GPRS za pomocą telefonu po BT.

No wlasnie - mysle ze przyszlosciowo beda bardzoej traffic obstawiac - w koncu maja z tego pieniadze, a do TMC byc moze musza doplacac :-)

[...]

Kluczyk ma teraz nadajnik do alarmu i transceiver do immobilizera.
Na szczescie ten trx dobrze izolowany, bo strach by bylo kluczyki zamoczyc :-)

A tak to przynajmniej telefonu nie zapomnisz :-)
Jak zostanie w domu to nie ma wielkiej szkody,

No chyba ze daleko jedziesz, albo to hen daleko w hotelu jest :-)

ale gorzej jak
zapomni się go zabrać z samochodu - co zresztą przydarzyło
mi się po raz kolejny dziś.

To sie wrocisz na parking :-P

Jak mam go dodatkowo wkładać
w podłokietniki, czy podłączać gdzieś z tyłu na półce to już
w ogóle mogę być pewien, że zapominanie będzie się zdarzało
dość często.

Na codzien nie trzeba.

J.

Data: 2011-05-11 20:47:31
Autor: Artur Maśląg
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
W dniu 2011-05-11 12:44, J.F. pisze:
(...)
drugi abonament/prepaid - finansowo raczej nie oplacalne.

Są systemy ryczałtowe, czy coś w podobie yanosika.

No wlasnie - mysle ze przyszlosciowo beda bardzoej traffic obstawiac - w
koncu maja z tego pieniadze, a do TMC byc moze musza doplacac :-)

Temat jest dyskusyjny - za odpowiednie TMC też trzeba płacić.
W Polsce to nie istnieje, więc wcale mnie nie dziwi to co napisałeś
powyżej.

[...]

Sam widzisz, że to kluczyki++ są nieporównywalnie odporniejsze na
różne wydarzenia niż smartphone.

A tak to przynajmniej telefonu nie zapomnisz :-)
Jak zostanie w domu to nie ma wielkiej szkody,

No chyba ze daleko jedziesz, albo to hen daleko w hotelu jest :-)

Można zadzwonić z trasy, a jak naprawdę telefon jest bezwględnie
potrzebny to kartę kupisz byle gdzie, podobnie z aparatem. A jak
masz stosowny telefon w samochodzie (zintegrowany, tylko SIM wsuwasz),
to w ogóle nie ma o czym deliberować.

To sie wrocisz na parking :-P

Albo i nie.

[...]

Zaczniesz korzystać z tego systemu, to będzie trzeba. Nawet się
nie obejrzysz, jak akumulator powie bye...

Data: 2011-05-12 19:52:22
Autor: J.F.
[...]

Mialem na mysli ze dla takiego TomToma, to uzytkownicy sa najlepszym zrodlem informacji i na swoim Trafficu to oni jeszcze zarobia.
A za TMC przez UKF to moze im jeszcze kaza zaplacic.

Wiec co sie dziwic ze moga przyjac strategie "Traffic jest znacznie lepszy, oferujemy go za niewielkie pieniadze i kazdy klient powinien sobie taka usluge wykupic". A w tym momencie .. TMC nie jestesmy zainteresowani.

[...]

No nie wiem, nie wiem, bateryjke w kluczyku pare razy musialem juz wymieniac, a telefon utopilem tylko raz :-)
Trx dziala co prawda bez zasilania.

[...]

Ale tam klienci wazni dzwonia. Nie lepiej zeby samochod przypomnial "zapomniales telefonu" ? :-)

J.

Data: 2011-05-10 17:36:20
Autor: ALEX
W dniu Wt 10 05 2011 12:20, Artur Maśląg pisze:

[...]

GPS zniknąłeś.

--
ALEX CloneTrooper Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2011-05-10 19:20:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 17:36, ALEX pisze:
[...]

Bynajmniej - korzystam z tego od dawna. Ba, obecnie nawet w telefonach,
ale nadal nie jest to funkcjonalność, którą należy wiązać w pierwszej
kolejności z telefonem, a wręcz przeciwnie.

Data: 2011-05-10 18:26:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 19:20:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Bynajmniej - korzystam z tego od dawna. Ba, obecnie nawet w telefonach,
ale nadal nie jest to funkcjonalność, którą należy wiązać w pierwszej
kolejności z telefonem, a wręcz przeciwnie.

A niby dlaczego? Jak dla mnie jak najbardziej nalezy, bo jest cholernie
wygodna.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-10 21:07:35
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 19:26, Waldek Godel pisze:
[...]

A niby dlaczego?

Normalnie - GPS ma niewiele wspólnego z usługami telefonicznymi.

Jak dla mnie jak najbardziej nalezy, bo jest cholernie
wygodna.

Aha, dla Ciebie jest cholernie wygodna to już ją należy kitować
do wszystkich telefonów? Wiesz, wręcz przeciwnie - należy GPS
traktować jako opcję i pozwolić klientowi wybrać.

Podobnie powinno być z tym "Nokia Terminal Mode". Jak ktoś chce
coś takiego, to jak najbardziej niech sobie z tego korzysta
i jako opcję zamówi przy zakupie, ale niech nikt nie próbuje
wciskać takiego systemu jako standard obowiązujący wszędzie
i wszystkich. Widać zresztą, że zainteresowanie jest niewielkie.

Data: 2011-05-10 20:23:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 21:07:35 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Aha, dla Ciebie jest cholernie wygodna to już ją należy kitować
do wszystkich telefonów? Wiesz, wręcz przeciwnie - należy GPS
traktować jako opcję i pozwolić klientowi wybrać.

Dla większości klientów używających telefonu jako źródła muzyki i nawigacji
będzie to cholernie wygodne.

[...]

to może być standardem, bo mimo, ze wymyśliła to Nokia, to uzywa otwartych
i udokumentowanych standardów. Oprócz tego nikt nie wciska - trzeba chcieć kupić odpowiednie radio i
odpowiedni telefon. I ludzie zagłosują nogami, a ty wciąż będziesz się mógł
bawić dedykowaną nawigacją, pięcioma róznymi telefonami i ładowarkami do
nich oraz pierdyliardem kabli. Każdemu jego porno.

Data: 2011-05-10 21:57:28
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 21:23, Waldek Godel pisze:
[...]

No cóż - pozostaje mi zapytać jaki jest odsetek tych osób, które
telefon traktują jako źródło muzyki i nawigacji w samochodzie.

[...]

No i co z tego? Linux jest cały otwarty i ma udział w rynku na poziomie
1%. Do tego można go mieć za darmo. Tyle lat i nadal lipa.

Oprócz tego nikt nie wciska - trzeba chcieć kupić odpowiednie radio i
odpowiedni telefon.

Wiesz, o ile ja jednak się do lektury przyłożyłem, to nie jest kwestia
odpowiedniego radia, tylko całego systemu i raczej nikt przy zdrowych
zmysłach sam tego instalować nie będzie. Zresztą - gdyby było inaczej,
to czemu te rozmowy z producentami samochodów, car-audio itd.?
Zresztą jest dla mnie logiczne - jeżeli ma być to opcja kompleksowa do
samochodu, to samochód musi być pod tym kątem zaprojektowany.

I ludzie zagłosują nogami,

Od dawna głosują.

a ty wciąż będziesz się mógł bawić dedykowaną nawigacją,

O dawna nie służy mi ona do zabawy, tylko do pomocy. Dodatkowo korzysta
z niej każdy (o ile chce), kto wsiadł za kierownicę.

> pięcioma róznymi telefonami i ładowarkami do
nich oraz pierdyliardem kabli. Każdemu jego porno.

Przecież to Twój pomysł, więc czemu mi go przypisujesz? Skoro system
jest taki świetny to dlaczego nagle się okazało, że jak żonka kupi
telefon jaki jej się podobał (pasował do torebki) to będzie nagle
musiała go podpinać w bagażniku na pająka, ponieważ nie pasuje do
dziury w podłokietniku i końcówki tam wyprowadzonej?

Data: 2011-05-10 21:25:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 10 May 2011 21:57:28 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

No i co z tego? Linux jest cały otwarty i ma udział w rynku na poziomie
1%. Do tego można go mieć za darmo. Tyle lat i nadal lipa.

taa.. jjjasne. TO nic, że używasz go bezwiednie w wielu urządzeniach -
odtwarzaczach, telewizorach, być może nawet w telefonie od czasu do czasu,
ale gdzie tam, liiipaaaa paaaaanie.

[...]

A co ma do tego kompleksowość samochodu? Słabo się do tego przyłożyłeś.
Do zestawu głośnomówiącego BT zmieniasz samochód?

Ciekawe jakoś, że do takiego CK-600, który jest poprzednikiem terminal mode
to w skrajnym przypadku z kompleksowości samochodu jest potrzebna szyba, do
której się go przykleja.
Tak samo CK-300, w tym tylko sterowanie jest wyciągnięte na zewnątrz, wciąż
trzeba widzieć ekran telefonu:
http://www.youtube.com/watch?v=8A5RcA5jtVc

Zamiast pleść głodne kawałki o technologi o której nie masz zielonego
pojęcia, wystarczy spojrzeć na film, telefon jest tylko podpięty do
ładowarki i nic wiecej, reszta leci bezprzewodowo między radiem a
telefonem, samochodu może nie być
wcale:http://www.youtube.com/watch?v=bYB7YrXpuj0

[...]

jak KUPI a nie kupiła wiele miesięcy temu, to się normalnie podepnie do
kabla microUSB jak się jej bateria zacznie wyładowywać. A do tego momentu
będzie spokojnie leżał w torebce.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"G1 za 49zł to chyba dobry pomysl.  Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -

Data: 2011-05-10 22:56:06
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 22:25, Waldek Godel pisze:
[...]

Oczywiście - bezwiednie :) Biorąc pod uwagę to co pisałeś na temat
aplikacji androidowych to raczej podwójnie świadomie.

A co ma do tego kompleksowość samochodu? Słabo się do tego przyłożyłeś.

Dobrze się przyłożyłem, poczytałem, popatrzałem.

Do zestawu głośnomówiącego BT zmieniasz samochód?

Nie ma takiej potrzeby - świetnie mi wszytko działa bez tego zestawu.
Założę sobie słuchawkę i mam spokój. Audio pracuje niezależnie,
nawigacja również. Żona przyszła od koleżanki z płytą - działa...

Zamiast pleść głodne kawałki o technologi o której nie masz zielonego
pojęcia,

Ooo - znowu :)

wystarczy spojrzeć na film, telefon jest tylko podpięty do
ładowarki i nic wiecej, reszta leci bezprzewodowo między radiem a
telefonem, samochodu może nie być
wcale:http://www.youtube.com/watch?v=bYB7YrXpuj0

Super - a ta reszta nie jest do samochodu podpięta. Super.
Ty oglądasz głupawe marketingowe materiały, a ja sobie czytam np.
http://www.ce4a.org/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=11&Itemid=99999999

[...]
                                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Skupiłeś się na końcówce kabla, a niezgodność geometryczną aparatu
raczyłeś pominąć?

Gadasz jak typowy marketoid - argumenty przeciw pomijamy, natomiast
te za przedstawiamy w tysiącach różnych odsłon, by klienta przekonać
o potrzebie takiego rozwiązania.

Data: 2011-05-10 22:52:35
Autor: J.F.
On Tue, 10 May 2011 21:57:28 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

Ale sam dawales argumenty.
Wychodzisz z samochodu .. nie przydalaby sie ulubiona muzyczka poza
autem ? Wsiada inny kierowca - ma polegac na tej co zastanie, czy
najlepiej byloby przyniesc wlasna ? Nawigacja - tez sie czasem przydaje poza samochodem. Chocby po to zeby
pozniej do samochodu trafic :-)
I o ile nawigacja wbudowana w samochod moze miec pewne zalety, to
przyda sie jej dostem do internetu.

A jaki odsetek ... http://allegro.pl/listing.php/search?buy=0&category=0&closed=1&distance=1&listing_sel=2&listing_interval=7&location_radio=1&search_type=1&selected_country=1&state=0&order=p&price_from=&price_to=&string=kaseta+mp3&view=gtext&change_view=1

z tysiac kaset-adapterow sie chyba uzbiera przez ostatnie 2 miesiace.
W zasadzie nie widze sensu uzywania w innym miejscu niz samochod ...
wiec teraz tylko pytanie - z mp3 playerem czy z telefonem uzywane ?
[...]

Ale wspolczesne juz i tak sa pod zblizonym katem projektowane.
Klient jednak docenia wbudowany zestaw glosnomowiacy itp.

> [...]

musiała go podpinać w bagażniku na pająka, ponieważ nie pasuje do
dziury w podłokietniku i końcówki tam wyprowadzonej?

Ladowarka powoli sie standaryzuje, jeszcze tylko antena :-)

No chyba ze powoli i ja sie zastapi BT - tzn w samochodzie bedzie
stosowny modul GSM, a dane z sieci bedzie przesylal przez BT ..

J.

Data: 2011-05-10 23:12:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-10 22:52, J.F. pisze:
[...]

Jakie i na co?

Wychodzisz z samochodu .. nie przydalaby sie ulubiona muzyczka poza
autem ?

W jakim celu? Czy ja żyję tylko w kontakcie z telefonem?

Wsiada inny kierowca - ma polegac na tej co zastanie, czy
najlepiej byloby przyniesc wlasna ?

Niech przyniesie - może to zrobić nawet w telefonie. Nie rozumiem
argumentu - przecież na dzień dzisiejszy nie ma z tym problemów.
Płyta, pendrive, telefon - to wszytko działa i ja/my z tego korzystam.

Nawigacja - tez sie czasem przydaje poza samochodem. Chocby po to zeby
pozniej do samochodu trafic :-)

Czasem - przydaje się, owszem, tylko nie wynika z tego, że samochód
ma być niej pozbawiony jak ktoś z tego nie korzysta poza nim.

I o ile nawigacja wbudowana w samochod moze miec pewne zalety, to
przyda sie jej dostem do internetu.

Widzisz w tym jakiś problem? Topic czytałeś?

[...]

1000 na 2 miesiące - a ile osób jeździ co dnia samochodem i nie posiada
w ogóle odtwarzacza kasetowego? Mam nowy - Kenwood. Leży gdzieś pewnie
z 10 lat.

Ale wspolczesne juz i tak sa pod zblizonym katem projektowane.
Klient jednak docenia wbudowany zestaw glosnomowiacy itp.

Dobrze - jaki jest odsetek samochodów z wbudowanym zestawem
głośnomówiącym BT?

Ladowarka powoli sie standaryzuje,

Owszem, powoli, co nie znaczy, że tak będzie nadal. Osobiście
mam wrażenie, że ślepe przechodzenie na USB powoduje kastrację
funkcjonalności peryferii oferowanych przez producenta.

jeszcze tylko antena :-)

Która? GSM czy GPS?

No chyba ze powoli i ja sie zastapi BT - tzn w samochodzie bedzie
stosowny modul GSM, a dane z sieci bedzie przesylal przez BT ..

Z GPS już tak miałem - po BT się komunikował z telefonem. Z GSM
- tutaj już nie będzie tak łatwo, a do tego i tak w obydwu przypadkach
pojawi się problem z zasilaniem, o czym pisałem na początku.

Data: 2011-05-11 02:58:29
Autor: J.F.
On Tue, 10 May 2011 23:12:46 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

W celu posluchania sobie czegos przyjemnego.

[...]

Ale telefon najwygodniejszy. I teraz tylko samochod musi sie do niego
podlaczyc.

[...]

Ale po co mnozyc nawigacje :-)

[...]

No ba - nie maja, to chocby chcieli uzyc telefonu w aucie to nie moga,
wiec mamy drugi odsetek, korzystniejszy :-)

Ale wspolczesne juz i tak sa pod zblizonym katem projektowane.
Klient jednak docenia wbudowany zestaw glosnomowiacy itp.
Dobrze - jaki jest odsetek samochodów z wbudowanym zestawem
głośnomówiącym BT?

Trzeba by zobaczyc na niemiecki czy angielski rynek .. 50% wsrod
nowych czy 99% ? J.

Data: 2011-05-11 09:56:35
Autor: Artur Maśląg
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
W dniu 2011-05-11 02:58, J.F. pisze:
(...)
W celu posluchania sobie czegos przyjemnego.

Telefon w ogóle do tego nie jest potrzebny.

Ale telefon najwygodniejszy. I teraz tylko samochod musi sie do niego
podlaczyc.

Nie, telefon wcale nie jest wygodniejszy. Płytę czy pendrive mogę
bez żadnej szkody czy utraty funkcjonalności komuś dać, pożyczyć
itd. Mam dać komuś telefon, by mi nagrał coś tam? Eeee...

Czasem - przydaje się, owszem, tylko nie wynika z tego, że samochód
ma być niej pozbawiony jak ktoś z tego nie korzysta poza nim.

Ale po co mnozyc nawigacje :-)

No cóż, nie ma na to prostej odpowiedzi, ponieważ ciężko tutaj mówić
o mnożeniu nawigacji. Trzeba by mieć jakieś dane statystyczne
i to niekoniecznie z Polski.

No ba - nie maja, to chocby chcieli uzyc telefonu w aucie to nie moga,
wiec mamy drugi odsetek, korzystniejszy :-)

Nikt im nie zabrania użycia telefonu w samochodzie.

[...]

No właśnie - ale to zestaw głośnomówiący, który jest zintegrowany
z samochodem (bywa, że z dedykowaną nawigacją - różne są kombinacje)
i brak telefonu w niczym nie przeszkadza. Zresztą i z tymi zestawami
też bywają różne problemy.

Data: 2011-05-11 09:19:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 09:56:35 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Nie, telefon wcale nie jest wygodniejszy. Płytę czy pendrive mogę
bez żadnej szkody czy utraty funkcjonalności komuś dać, pożyczyć
itd. Mam dać komuś telefon, by mi nagrał coś tam? Eeee...

wysłać mailem, przesłać przez bluetooth lub podczerwień, użyć dropboxa,
kazać mu odtworzyć i użyć shazam (lub podobnego) i pierdyliard innych
możliwości.
Opcja nr 2 jest najprostsza i najwygodniejsza jak do tej pory.

[...]

on nie jest zintegrowany z samochodem, on jest zintegrowany z radiem. Tak
jak w radiach które można kupić za 199 zł --

Data: 2011-05-11 12:57:34
Autor: J.F.
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
[...]

No coz - sprawdzilem u Renault - chyba faktycznie z radiem, 540zl doplaty.

Aczkolwiek widzialem u kogos - albo to radio zintegrowane z samochodem, albo z nawigacja jest jeszcze inaczej, bo numery wybieral galka przy dzwigni biegow.

J.

Data: 2011-05-11 12:09:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 12:57:34 +0200, J.F. napisał(a):

Aczkolwiek widzialem u kogos - albo to radio zintegrowane z samochodem, albo z nawigacja jest jeszcze inaczej, bo numery wybieral galka przy dzwigni biegow.

zestaw słuchawkowy BT, gałka do przyklejenia gdziekolwiek.
W zasadzie każdy producent ma taki model.

Data: 2011-05-11 14:24:06
Autor: J.F.
[...]

Ale to nie bylo od "kazdego producenta", tylko wbudowane w auto.

J.

Data: 2011-05-11 13:36:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 14:24:06 +0200, J.F. napisał(a):

Ale to nie bylo od "kazdego producenta", tylko wbudowane w auto.

A po czym wnosisz, drogi Watsonie? Miało logo samochodu? takie oryginalne,
a nie w postaci naklejki?
Ile osób odróżni takie coś:
http://www.navaudio.nl/product_images/uploaded_images/bluetooth/mr_handsfree_blue_smart_bluetooth_carkit_dashboardview_617_detail.jpg
albo takie:
http://www.expansys.com/parrot-mki9000-advanced-bluetooth-hands-free-car-kit-ipod-amp-iphone-compatible-172845/
albo takie:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5002331-Installed-a-Nokia-Bluetooth-carkit-story-and-pics-inside
od sprzętu montowanego fabrycznie?
Przyklejając manipulator w dobrze dobranym miejscu będzie nie do
odróżnienia.

Widzisz ISTOTNĄ różnicę między tym:
http://www.my-symbian.com/uiq3/grafika/hcb700_1.jpg
a tym:
http://www.caranddriver.com/var/ezwebin_site/storage/images/buyers_guide/audi/a6/2005_audi_a6/audi_a6_3_2_quattro_long_term_road_test/2005_audi_a6_3_2_quattro_long_term_test/2005_audi_a6_3_2_quattro_long_term_test_audi_a6_3_2_quattro_mmi_multi_media_interface_control_knob_and_audio_and_navigation_controls_image_002/341487-1-eng-US/2005_audi_a6_3_2_quattro_long_term_test_audi_a6_3_2_quattro_mmi_multi_media_interface_control_knob_and_audio_and_navigation_controls_image_0021_cd_gallery.jpg
???
(pomijając drobiazg, że na pierwszej fotce miejsce trochę niefortunne..)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-11 19:28:38
Autor: J.F.
> [...]
Ale to nie bylo od "kazdego producenta", tylko wbudowane w auto.
A po czym wnosisz, drogi Watsonie? Miało logo samochodu? takie oryginalne,

P.S. w niektorych samochodach nawet takie male cos trudno dokleic.

[...]

No wiesz, jakby widze :-)

A czy te twoje male doklejki  obsluguje wbudowana w samochod nawigacje i umozliwia sterowanie wbudowanym radiem i CD ?

http://allegro.pl/laguna-dynamique-2-0dci-150km-bi-xenon-skora-navi-i1595527866.html
Nigdzie nie ma loga samochodu, wiec pewnie doklejone

To juz dwa przyklady, opel ma trzeci - i smiem twierdzic ze to coraz czestsze bedzie. No chyba ze faktycznie przerzuca do radia.

J.

Data: 2011-05-11 18:53:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 19:28:38 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

to jest kwestia klocuszków - są takie, że dołożenie bluetootha to
zamontowanie jednego modułu - dwie śrubki, jeden kabelek, włączenie opcji w
komputerze. Całość - 20 minut roboty, klient płaci 3500 zł.
I zawsze jest to związane z car audio. A manipulator.. cóż.. jedne auta
mają pod kierownicą, jedne na konsoli środkowej.
We wcześniejszej Lagunie to była kwestia wymiany radia na inny model,
założę się, że w tej również.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2011-05-11 22:50:48
Autor: J.F.
On Wed, 11 May 2011 18:53:33 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Tak sie na to patrze i sie zastanawiam czy ta nie ma trzech - na
tunelu, na desce-konsoli i jeszcze gdzies w kierownicy.

We wcześniejszej Lagunie to była kwestia wymiany radia na inny model,
założę się, że w tej również.

Nie bylbym taki pewien, bo moglo byc tak ze w tej konfiguracji to nawi i tak wymaga najlepszego radia (i jednego slota w zmieniarce na
swoja plyte).

J.

Data: 2011-05-11 21:53:29
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 22:50:48 +0200, J.F. napisał(a):

Nie bylbym taki pewien, bo moglo byc tak ze w tej konfiguracji to nawi i tak wymaga najlepszego radia (i jednego slota w zmieniarce na
swoja plyte).

nowsze navi mają mapy na karcie pamięci albo pamięci wbudowanej, mapy na
płytce to masakra logistyczna i technologiczna, to już zanika na całe
szczęście.
Któraś miała nawet pendraka gdzieś tam w środku.

Data: 2011-05-11 23:10:40
Autor: J.F.
On Wed, 11 May 2011 21:53:29 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Ale to auto sprzed 3 lat.

Teraz to na dobra sprawe radio powinno miec SD i USB, a nie jakies CD,
po co to komu potrzebne.

J.

Data: 2011-05-11 22:38:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 23:10:40 +0200, J.F. napisał(a):

Teraz to na dobra sprawe radio powinno miec SD i USB, a nie jakies CD,
po co to komu potrzebne.

teraz to w zasadzie powinno być takie coś: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2011/01/oxygen_dock.jpg
(jak nie cierpię gejfonów, to takie zastosowanie jest w zasadzie genialne)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-05-12 19:53:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1em4kehtu12v3$.dlglepper.institute.com...
[...]

W zasadzie tak, ale trudno wymagac zeby wszystkie telefony byly kompatybilne.

Dlatego - telefon gdziekolwiek, a lacznosc po BT :-)

J.

Data: 2011-05-12 20:22:54
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 12 May 2011 19:53:52 +0200, J.F. napisał(a):

W zasadzie tak, ale trudno wymagac zeby wszystkie telefony byly kompatybilne.

i dlatego uważam terminal mode za świetne rozwiązanie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

Data: 2011-05-12 09:49:49
Autor: BaX
[...]

Parrot + Connect2 , zestawy praktycznie do większości samochodów, pełna integracja z systemem auta, włącznie ze sterowaniem głosem. /po polsku/

np. http://www.bokchoys.com/differential/diy_parrot_bluetooth.htm

Cena? Zależy jak kto trafi, ja komplet kupiłem za 300zł, instalacja plug&play.

Data: 2011-05-12 10:37:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 12 May 2011 09:49:49 +0200, BaX napisał(a):

Parrot + Connect2 , zestawy praktycznie do większości samochodów, pełna integracja z systemem auta, włącznie ze sterowaniem głosem. /po polsku/

Ale jak widzisz w opisie, pewne funkcje też nie działają, żadne z takich
kombinowanych rozwiązań nie jest idealne. Stąd też uważam, że powszechne
wprowadzenie dostępności "terminal mode" jako standardu takiego jak
Bluetooth byłoby świetne - bo dawałoby w zasadzie wszystkie funkcje,
łącznie z tymi, które nie istnieją w momencie produkcji sprzętu.
Bo mając dostęp zdalnie do ekranu telefonu, masz też dostęp do aplikacji,
które doinstalujesz. A to znaczy, że na ekranie samochodu możesz mieć np.
google maps, możesz mieć jeden z licznych tzw. komputerów pokładowych i co
jeszcze tylko się żywnie zamarzy.

Data: 2011-05-12 11:51:37
Autor: BaX
[...]

Hmm, u mnie działa wszystko co powinno, włącznie z identyfikacją rozmówcy dzwoniącego pod warunkiem że jest znany 'systemowi'. To czego nie ma to transportu automatycznego książki telefon-parrot.

Data: 2011-05-12 11:01:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 12 May 2011 11:51:37 +0200, BaX napisał(a):

Hmm, u mnie działa wszystko co powinno, włącznie z identyfikacją rozmówcy dzwoniącego pod warunkiem że jest znany 'systemowi'. To czego nie ma to transportu automatycznego książki telefon-parrot.

Parroty nigdy nie umiały pobrać książki ze smartfonów. Ze zwykłego telefonu
- owszem. Np. z 6310i działały świetnie.
Zresztą inne zestawy również- dawno temu pisałem test kilku zestawów i
żaden nie umiał się dogadać ze smartfonami. Zapewne z powodu komplikacji
ich książek telefonicznych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

Data: 2011-05-12 19:56:44
Autor: J.F.
[...]

Nie jest lekko - jeszcze trzeba pomyslec co z samochodu nalezy przeniesc do telefonu.
Dane z drogomierza zeby nawigowal takze w tunelach ?

No i juz kompatybilnosc sie utrudnia.

J.

Data: 2011-05-12 20:40:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 12 May 2011 19:56:44 +0200, J.F. napisał(a):

Nie jest lekko - jeszcze trzeba pomyslec co z samochodu nalezy przeniesc do telefonu.
Dane z drogomierza zeby nawigowal takze w tunelach ?

tomtom na gejfonie już sobie z tym radzi używając czujników położenia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-11 17:35:50
Autor: ALEX
W dniu Śr 11 05 2011 9:56, Artur Maśląg pisze:

Nie, telefon wcale nie jest wygodniejszy. Płytę czy pendrive mogę
bez żadnej szkody czy utraty funkcjonalności komuś dać, pożyczyć
itd. Mam dać komuś telefon, by mi nagrał coś tam? Eeee...

Wiesz ja mam w smarcie slot kart pamięci (i wpiętą kartę) microsd, a w portfelu przejściówkę na sd. Ty pożyczasz telefon, ja kartę i przejściówkę, jakby co. Ale ja widać z innego matrixa jestem :-)

Data: 2011-05-11 18:41:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-11 17:35, ALEX pisze:
[...]

Naprawdę? Ja takie rzeczy miałem od dawna i to nie w smartfonach.
Oczywiście zapomniałeś o tym, że jak tę kartę komuś pożyczyłeś to
nie masz ze sobą tego co na niej było. Oczywiście zawsze można mieć
kilka kart, tylko w jakim celu? By zgubić?

a w
portfelu przejściówkę na sd.

Akurat w portfelu to się inne rzeczy przydają, niż przejściówka na sd.

Ty pożyczasz telefon, ja kartę i
przejściówkę, jakby co. Ale ja widać z innego matrixa jestem :-)

Obawiam się, że tego samego, tylko nie zauważyłeś pewnych mechanizmów
i konsekwencji ich stosowania.

Data: 2011-05-11 19:06:37
Autor: ALEX
W dniu Śr 11 05 2011 18:41, Artur Maśląg pisze:

[...]

Naprawdę?

Naprawdę.

Ja takie rzeczy miałem od dawna i to nie w smartfonach.

I co z tego że miałeś, skoro myśl o pożyczeniu jej komuś tak Cię szokuje?

Oczywiście zapomniałeś o tym, że jak tę kartę komuś pożyczyłeś to
nie masz ze sobą tego co na niej było.

A jak nic na niej nie było?

Oczywiście zawsze można mieć
kilka kart, tylko w jakim celu? By zgubić?

Zgubić kartę pamięci z tele/smartfonu? Niezły jesteś.

a w
portfelu przejściówkę na sd.

Akurat w portfelu to się inne rzeczy przydają, niż przejściówka na sd.

Argument do bani.

Ty pożyczasz telefon, ja kartę i
przejściówkę, jakby co. Ale ja widać z innego matrixa jestem :-)

Obawiam się, że tego samego, tylko nie zauważyłeś pewnych mechanizmów
i konsekwencji ich stosowania.

A do czego pijesz?

Data: 2011-05-11 17:29:33
Autor: ALEX
W dniu Wt 10 05 2011 19:20, Artur Maśląg pisze:

[...]

Z telefonem klasy 3310 to faktycznie można wiązać jedynie możliwość dzwonienia. Ale dzisiejsze smartfony potrafią nieporównywalnie więcej. I akurat GPS w samochodzie bywa dosyć przydatny. Zwłaszcza w trybie online, którego jak mniemam Twoja wbudowana nawigacja nie posiada.

Data: 2011-05-11 18:35:54
Autor: Artur Maśląg
Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?
W dniu 2011-05-11 17:29, ALEX pisze:
(...)
Z telefonem klasy 3310 to faktycznie można wiązać jedynie możliwość
dzwonienia.

Nie pisałem o takich telefonach.

Ale dzisiejsze smartfony potrafią nieporównywalnie więcej.

Owszem. Tyle, że w samochodzie raczej ciężko o korzystanie
z ich możliwości w czasie jazdy - mowa o tych, które wykraczają
poza kontakt telefoniczny i ewentualnie nawigację.

I akurat GPS w samochodzie bywa dosyć przydatny.

Tak, w samochodzie jak najbardziej - zresztą o tym pisałem.

Zwłaszcza w trybie
online, ktĂłrego jak mniemam Twoja wbudowana nawigacja nie posiada.

Dawałem już tutaj przykład, jak to może działać. Nadal w telefonie
nie jest potrzebna żadna nawigacja i każdy kto wsiądzie, będzie
mógł z niej korzystać. Jak dodatkowo udostępni tryb online przez
GPRS z komórki, to będzie miał jak najbardziej funkcjonalność
o ktĂłrej piszesz, Ĺźe niby nie posiada...

Data: 2011-05-11 18:54:04
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 18:35:54 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Dawałem już tutaj przykład, jak to może działać. Nadal w telefonie
nie jest potrzebna żadna nawigacja i każdy kto wsiądzie, będzie
mógł z niej korzystać. Jak dodatkowo udostępni tryb online przez

tak, zwłaszcza złodziej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

Data: 2011-05-11 20:21:03
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-11 19:54, Waldek Godel pisze:
[...]

Kolejny argument od czapki - od złodziei to jest policja i AC, a nie
kolejny system upieprzający życie właścicielowi pojazdu. Ty myślisz
po polskawemu i takie są efekty - wiele lat tamu w samochodzie
będącym mieniem przesiedleńczym trzeba było dołożyć super alarm, by
go ktoś w Polsce ubezpieczył na AC i do tego należało go trzymać na
parkingu strzeżonym - normalnie horror. Na szczęście od wielu lat
sytuacja jest już względnie normalna i hasło złodziej już nie jest
tak medialne.

Data: 2011-05-11 19:36:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 20:21:03 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Kolejny argument od czapki - od złodziei to jest policja i AC, a nie
kolejny system upieprzający życie właścicielowi pojazdu. Ty myślisz
po polskawemu i takie są efekty - wiele lat tamu w samochodzie

rozumiem, ze zostawiasz nawigację na szybie? I oczywiście podlega to
ubezpieczeniu?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2011-05-11 21:12:20
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-11 20:36, Waldek Godel pisze:
[...]

Jakiej szybie? Aaaaaaa - myślisz po polskawemu, znaczy mam uchwyt do
nawigacji przyssany do szyby. Więc nie, nic takiego nie ma miejsca.

I oczywiście podlega to ubezpieczeniu?

Jak najbardziej.

Data: 2011-05-11 20:51:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 21:12:20 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Jakiej szybie? Aaaaaaa - myślisz po polskawemu, znaczy mam uchwyt do
nawigacji przyssany do szyby. Więc nie, nic takiego nie ma miejsca.

no to trzeba było tak od razu, że masz tandetną nawigację wbudowaną w
samochód, której aktualizacja, to konieczność kupowania DVD za ciężkie
pieniądze (cżęsto większe niż koszt zakupu oddzielnej nawigacji) i
pinkolenia się z płytkami rodem z XX wieku.

Data: 2011-05-11 22:06:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-11 21:51, Waldek Godel pisze:
[...]

Jak zwykle myślisz po polskawemu i jak zwykle tkwisz w błędzie.
Przejdź się choćby to salonu Volvo i zapytaj w jakiej konfiguracji
możesz sobie samochód wyposażyć...

Data: 2011-05-11 21:16:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 May 2011 22:06:11 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Jak zwykle myślisz po polskawemu i jak zwykle tkwisz w błędzie.
Przejdź się choćby to salonu Volvo i zapytaj w jakiej konfiguracji
możesz sobie samochód wyposażyć...

Przejrzyj informacje z jakichś targów consumer electronics co zaczynają
oferować producenci, przypatrz się też temu co powoli oferują też
producenci tacy jak Fiat czy Renault. I dlaczego to są rozwiązania typu
TomTom czy iGo zamiast dawnych archaicznych nawigacji. Dlaczego Ford
przestawia się masowo na Ford Sync zrobione razem z Microsoftem, które ma
nawigację od Garmina.
Tak, dlatego, że klasyczne wbudowane nawigacje są gówniane. Informacje o
ruchu mają tylko z TMC, brak łatwej aktualizaji POI, brak łatwej i szybkiej
aktualizacji map czy informacji o zmianach itp.
A rozwiązania wbudowane są identyczne jak... smartfon. Muzyka z MP3 i z
internetu, nawigacja jako aplikacja w systemie operacyjnym działająca z
karty pamięci, łączność 3G. Czyli taki smartfon wbudowany w samochód, za to
wielokrotnie droższy i trudniejszy w ulepszeniu (tzn ulepszenie nie jest
znów takie trudne, wystarczy kupić nowszy model samochodu). Rozwiązania typu terminal mode dają DOKŁADNIE TO SAMO. Tylko za pół roku
można zmienić telefon na lepszy i mieć lepsze funkcje, można dodawać
funkcjonalność przez proste uruchomienie nowej aplikacji itp. I to w
zasadzie już teraz - zakładając, że terminal mode się rozpowszechni.
Zakładając, że firmy które się w to bawiły faktycznie to wprowadzą, są
szanse, że rozwiązanie się jednak przyjmie.

Data: 2011-05-11 19:08:50
Autor: ALEX
W dniu Śr 11 05 2011 18:35, Artur Maśląg pisze:

[...]

Pisałem o nawigacji. I niczym ponadto.

[...]

Bo nie posiada.

Data: 2011-05-11 19:18:03
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-11 19:08, ALEX pisze:
[...]

                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Owszem. Tyle, że w samochodzie raczej ciężko o korzystanie
z ich możliwości w czasie jazdy - mowa o tych, które wykraczają
poza kontakt telefoniczny i ewentualnie nawigację.

Pisałem o nawigacji. I niczym ponadto.

Znaczy nawigacja, która od dawna jest dostępna jako element
wyposażenia samochodu, czy tez urządzenie standalone to te
'nieporównywalne potrafienia więcej'. No cóż, niech Ci będzie.

Owszem, posiada. Polecam lekturę grupy.

Data: 2011-05-09 20:30:53
Autor: BAREK
[...]

Plus teĹź ma tandem w ofercie, ale chyba tylko dla firm.

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-05-09 21:38:30
Autor: tck
[...]

jak staaara (wydana oidp do 2002) karta mozna klona zrobic

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Kto wydaje dwie karty SIM do jednego numeru (do samochodu)?