Kto zawinił?

Data: 2011-11-21 21:31:15
Autor: Karol Y
Kto zawinił?
Witam, zdarzenie w środku miasta wyglądało jak na załączonym obrazku - http://img403.imageshack.us/img403/9543/zdarzenie.png

Szare - to ulica
Niebieskie - to chodnik
Ciemne szare - to wjazd na podwórko

Samochód A - to ja, wykonywałem manewr cofania, aby mógł wyjechać. Przede mną stał nieruchomy pojazd oznaczony literą C. Kierowca auta oznaczonego literą B, w tym samym czasie postanowił skręcić w bramę i wjechać na podwórko.

Ponieważ rozpoczynając cofanie i kontynuując miałem głowę zwróconą do tyłu przez prawe ramie, nie widziałem pojazdu B, dopóki nie pojawił się na wysokości lewe tylnego słupka.

Skończyło się na - o centymetr za mało, ale jakby przyszło co do czego, to który z nas miałby rację, że to on robił dobrze? :-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-11-21 20:36:33
Autor: to
Kto zawinił?
begin Karol Y
Skończyło się na - o centymetr za mało, ale jakby przyszło co do czego,
to który z nas miałby rację, że to on robił dobrze? :-)

Wina Twoja.

Data: 2011-11-21 21:33:49
Autor: Grejon
Kto zawinił?
W dniu 2011-11-21 21:31, Karol Y pisze:

Skończyło się na - o centymetr za mało, ale jakby przyszło co do czego,
to który z nas miałby rację, że to on robił dobrze? :-)

Hm. IMO włączasz się do ruchu, więc to ty byłbyś winny kolizji.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-11-21 22:54:33
Autor: 'Tom N'
Kto zawinił?
Grejon w <news:jaecib$bum$1usenet.news.interia.pl>:

[...]

No to uszczegółowię -- chciał wjechać na podwórko, ale wjazd był zastawiony,
zatrzymał się za wjazdem i czekał. Jak w korku...

Przepis masz tu:

Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
1. na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
2. na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
3. na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
3. a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na
przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
4. pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-11-22 14:17:49
Autor: Arek
Kto zawinił?
W dniu 2011-11-21 21:33, Grejon pisze:
[...]

A gdybym się tylko cofał, a jakiś pojazd tak po prostu we mnie wjechał to też była by moja wina, bo włączam się do ruchu? Znaczy się, że mogę sobie wjechać w dowolny pojazd który właśnie rusza, bo wówczas będzie to jego wina?:) Dobrze wiedzieć;)

A.

Data: 2011-11-22 14:22:04
Autor: J.F
Kto zawinił?
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale tak rozsadnie trzeba, bo jak skrecisz celowo na chodnik, to nie wiem czy ci sad uwierzy.
Ja jechalem mozliwie blisko prawej strony, a ten pojazd mi droge zajechal :-)

I trzeba sie najpierw upewnic kto tam siedzi, bo trafisz w prokuratora, okaze sie ze on stal, a ty w niego wjechales :-)

J.

Data: 2011-11-22 14:51:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kto zawinił?
On 2011-11-22, Arek <abc@abc.pl> wrote:

[...]

1)
Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
uczestnikowi ruchu.

2) Kierujący pojazdem jest obowiązany:przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa
innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną
ostrożność, a w szczególności: sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia
bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,[...]

Masz jakieś wątpliwości czyja będzie wina?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-11-22 21:56:22
Autor: Karol Y
Kto zawinił?
[...]

Dzięki. No nic. Spojrzałem przed siebie, w lewe lusterko - nic nie jedzie - to wsteczny, głowa do tyłu i ruszamy. Sekundę i 0.5m później klakson.

A potem było by kolejne - Panie policjancie, nie wiem skąd się wziął.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-11-21 21:47:55
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
Kto zawinił?
On 11/21/2011 09:31 PM, Karol Y wrote:
[...]

Ten który cofa jest winien, bo manewr ten wymaga szczególnej uwagi.
I wykonujący go odpowiada, aby nikogo nie walnąć. Mnie kiedyś
sąsiad na parkingu podziemnym walnął na wstecznym. Policja
przyjechała i koniec.

Nie widzisz - nie jedź. Nawet za walnięcie pieszego na wstecznym
jest więcej punktów niż za normalne walnięcie przodem.

Data: 2011-11-22 13:13:34
Autor: PH
Kto zawinił?

Użytkownik <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:jaeddr$dhs$1usenet.news.interia.pl...
On 11/21/2011 09:31 PM, Karol Y wrote:
. Nawet za walnięcie pieszego na wstecznym
jest więcej punktów niż za normalne walnięcie przodem.

wow! a to jakas kumulacja jest?

Data: 2011-11-22 22:41:11
Autor: Michał Baszyński
Kto zawinił?
W dniu 2011-11-21 21:47, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze:

Nie widzisz - nie jedź. Nawet za walnięcie pieszego na wstecznym
jest więcej punktów niż za normalne walnięcie przodem.

a co w sytuacji gdy to pieszy idący po jezdni za tobą zaatakuje tył twojego samochodu w momencie gdy ty przyhamujesz? :-)

--
Pozdr.
Michał

P.S. nie śmiać się, miałem kiedyś taką sytuację..

Data: 2011-11-22 00:20:10
Autor: Adam Płaszczyca
Kto zawinił?
Dnia Mon, 21 Nov 2011 21:31:15 +0100, Karol Y napisał(a):

Skończyło się na - o centymetr za mało, ale jakby przyszło co do czego, to który z nas miałby rację, że to on robił dobrze? :-)

Twoja wina jakby co. --
     ___________ (R)

Data: 2011-11-22 22:06:05
Autor: Karol Y
Kto zawinił?
Skończyło się na - o centymetr za mało, ale jakby przyszło co do czego,
to który z nas miałby rację, że to on robił dobrze? :-)

Twoja wina jakby co.

A to czy miał (samochód B) włączony kierunkowskaz podczas skręcania w lewo na podwórko, ma znaczenie?

Teraz już nie pamiętam, ale teoretyzując przecież mogło to wpłynąć na moją ocenę sytuacji, zanim rozpocząłem manewr.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-11-22 23:07:37
Autor: Adam Płaszczyca
Kto zawinił?
Dnia Tue, 22 Nov 2011 22:06:05 +0100, Karol Y napisał(a):

Twoja wina jakby co.

A to czy miał (samochód B) włączony kierunkowskaz podczas skręcania w lewo na podwórko, ma znaczenie?

Nie.

--
     ___________ (R)

Data: 2011-11-22 07:22:07
Autor: wchpikus
Kto zawinił?
Gdzie zdawales prawko?

Data: 2011-11-22 11:49:13
Autor: Michał sirapacz Gut
Kto zawinił?
W dniu 2011-11-22 07:22, wchpikus pisze:
Gdzie zdawales prawko?

poewnie w WORD, a co to wnosi do tematu?

Data: 2011-11-22 22:07:14
Autor: marcin
Kto zawinił?
Skończyło się na - o centymetr za mało, ale jakby przyszło co do czego,
to który z nas miałby rację, że to on robił dobrze? :-)

wg tej grupy - wina buraka ktory cie blokowal !

Kto zawinił?