Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   KtoĹ› kiedyĹ› pisaĹ‚ o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?

Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?

Data: 2011-10-04 23:11:35
Autor: Lewis
Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:

http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się
bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.


Dobra nie chce mi się czytać całego artykułu, ale co autor chciał osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera napędzanego paskiem?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-04 23:27:38
Autor: Lewis
Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?
W dniu 2011-10-04 23:11, Lewis pisze:
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:

http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/

przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu
siÄ™
bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.


Dobra nie chce mi się czytać całego artykułu, ale co autor chciał
osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera
napędzanego paskiem?


Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para pójdzie w gwizdek a kW weźmie...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-04 23:44:00
Autor: scobowski
Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?
W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:


Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
pĂłjdzie w gwizdek a kW weĹşmie...

nic nie weĹşmie, jak siÄ™ luĹşno obraca w dolocie i "nie Ĺ‚aduje"
A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..? (niezależnie od obrotów silnika!)

Data: 2011-10-05 09:30:53
Autor: Ukaniu
Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?

Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6func$9kp$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większo¶ć czasu i tak para
pójdzie w gwizdek a kW weĽmie...

nic nie weĽmie, jak się luĽno obraca w dolocie i "nie ładuje"
A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach jałowych, stoj±c w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW kosztem 7KW wydatkowanych na pr±d - IMO się opłaca.. nie wiem, czy zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..? (niezależnie od obrotów silnika!)

Moc się nie bierze z nik±d tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w sensie, że można je zastosować do czego¶ innego. Zwykłe wł±czenie ¶wiateł już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie czegokolwiek.
W takim układzie dochodz± straty - przekazania mocy do alternatora, straty w alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w sprężarce.
Zwykłe turbo - odzyskuje energię tracon± w spalinach i nie ma powyższych strat - st±d sprawno¶ć silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od czego s± kompresory...

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona