Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?

Data: 2011-02-24 08:32:49
Autor: Marcin
Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?
Witam,
Mam od jakiegos czasu karte Polbank Era i znam jej wszystkie zalety przy
transakcjach w walucie innej niz PLN - rzeczywiscie rewelacyjne kursy, a jak
do tego dochodzi jeszcze 1% cashback, to sie rzeczywiscie oplaca taka karte miec.
Nic mnie nie kosztuje, w dodatku bank doplaca mi kilkaset zlotych rocznie -
fajnie.

Ale... no wlasnie, jest istotne "ale": ta karta jest zupelnie nieprzewidywalna
poza PL. Juz kiedys pisalem o problemach z platnosciami w Niemczech i Austrii.
Karta czasem dzialala, a czasem nie. Teraz mialem identyczna sytuacje w Stanach...
Konczy sie to tak, ze place raz i mysle sobie: fajny kurs :-) a za chwile inna
proba platnosci i karta nie przechodzi... wyciagam wtedy Citi (czyli chyba
najgorsza mozliwa karta do platnosci poza PL) i ta dziala od razu.

Z moich obserwacji wiem, ze na tej karcie nie moge zupelnie polegac, fajnie
jak zadziala, ale musze liczyc sie z tym, ze w 50% przypadkow (chyba tak mi
wyszlo ostatnio) musze wyciagnac inna karte...

W Stanach Polbank mial zdecydowanie lepsze kursy niz Amex czy Visa Citibanku,
ale co z tego, skoro zaplacilem nim jakies 30-40% wydatkow, bo rzadko kiedy
dzialal.

Chcialbym miec inna karte (na razie jako zapasowa), ktora oferowalaby podobne
do polbankowych kursy przy transakcjach zagranicznych, byla niezawodna,
bezplatna (ok, nawet przy jakis wymaganych obrotach), itp. Tylko nie mowcie,
ze takie rzeczy to tylko w erze ... bo karte ery mam ;-)

Poza tym nie zdziwie sie, gdy ING zmieni karte Polbank Era, wiec - jak znam
zycie - predzej czy pozniej bede i tak i tak musial szukac zamiennika.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2011-02-24 02:57:16
Autor: Krzysiek
On 24 Lut, 09:32, "Marcin" <mwlod...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Z moich obserwacji wiem, ze na tej karcie nie moge zupelnie polegac, fajnie
jak zadziala, ale musze liczyc sie z tym, ze w 50% przypadkow (chyba tak mi
wyszlo ostatnio) musze wyciagnac inna karte...

Może jest co¶ nie tak z kart±, ja nie miałem nigdy problemów za
granic± z karta Polbanku.
Może mam szczę¶cie.
Na niedawnym wyjeĽdzie na narty przy płaceniu za: karnet narciarski,
dwa razy w marketach we Włoszech, zakup biletów kolejowych w Austrii -
żadnych problemów.

Data: 2011-02-24 16:50:55
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysiek pisze:

Z moich obserwacji wiem, ze na tej karcie nie moge zupelnie polegac, fajnie
jak zadziala, ale musze liczyc sie z tym, ze w 50% przypadkow (chyba tak mi
wyszlo ostatnio) musze wyciagnac inna karte...

Może jest coś nie tak z kartą, ja nie miałem nigdy problemów za
granicÄ… z karta Polbanku.
Może mam szczęście.

Masz szczęście. :-)
Ja problemów z Polbank Visa Gold trochę miałem - może nie aż tyle, co wątkotwórca, ale na tyle dużo bym wiedział, że zawsze muszę mieć inną kartę w zanadrzu. Z ciekawostek: Mimo, że karta jest na podpis, to czasami w Hiszpanii terminale sklepowe prosiły o pin. Zwłaszcza ciekawe jest, że ten sam terminal potrafił raz puścić transakcję na podpis, a innym razem na pin...

--
MiCHA

Data: 2011-02-24 08:47:57
Autor: Krzysiek
On 24 Lut, 16:50, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
Z ciekawostek: Mimo, że karta jest na podpis, to
czasami w Hiszpanii terminale sklepowe prosiły o pin. Zwłaszcza ciekawe
jest, że ten sam terminal potrafił raz pu¶cić transakcję na podpis, a
innym razem na pin...
Jak była na podpis to też tak miałem za granic± bywał PIN. albo nawet
PIN i podpis jednoczesnie.

Teraz mam z mikroprocesorem a i marketach we Włoszech i tak było na
podpis;)

Zapasowa kartę zawsze miałem, ale się nie przydawała..od czerwca mam
na KK BZWBK zero transakcji.
Muszę niedługo zrezygnować żeby nie płacić..może poszukam czego¶
innego.

Data: 2011-02-24 11:56:10
Autor: yoss
Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?

Użytkownik "Marcin" <mwlodarc@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ik553g$hpd$1inews.gazeta.pl...

<ciach>

Poza tym nie zdziwie sie, gdy ING zmieni karte Polbank Era, wiec - jak znam
zycie - predzej czy pozniej bede i tak i tak musial szukac zamiennika.

ING?? Czy miale¶ na my¶li Raiffi?

Data: 2011-02-24 12:22:57
Autor: Marcin Lubojański
On 2011-02-24 09:32, Marcin wrote:
Witam,
[...]

W Niemczech i Austrii każda karta jest nieprzewidywalna... Bardzo często nie da się zapłacić kart± inn± niż Niemiecka lub Austriacka.
W Stanach musisz być pewien że transakcja idzie jak dla karty kredytowej (nawet je¶li płacisz debetówk±) bo inaczej zostanie odrzucona.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2011-02-24 06:19:44
Autor: mucher
Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?
On 24 Lut, 12:22, Marcin Lubojański <konto_tylko_do_usen...@op.pl>
wrote:
On 2011-02-24 09:32, Marcin wrote:

> [...]

> proba platnosci i karta nie przechodzi... wyciagam wtedy Citi (czyli chyba
> najgorsza mozliwa karta do platnosci poza PL) i ta dziala od razu.

W Niemczech i Austrii ka da karta jest nieprzewidywalna... Bardzo cz sto
nie da si zap aci kart inn ni Niemiecka lub Austriacka.
W Stanach musisz by pewien e transakcja idzie jak dla karty kredytowej
(nawet je li p acisz debet wk ) bo inaczej zostanie odrzucona.

Przeważnie pytaj±. Ale Polbank jest faktycnie do¶ć losowy- czasem
działał sobie w kratkę.

mucher

Data: 2011-02-24 14:52:45
Autor: xbartx
Dnia Thu, 24 Feb 2011 08:32:49 +0000, Marcin napisał(a):

[...]
(...)
[...]
;-)

Z grupowych testów i z tego co pamiętam to w miarę niezłe przeliczniki posiadają karty ING, Nordea i Eurobank. Jak to się jednak aktualnie przedstawia to trzeba by sprawdzić. Cóż jak padnie Polbank-era to trzeba będzie szukać nowego lidera.

--
xbartx

Data: 2011-02-24 14:58:43
Autor: Marcin
Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
Z grupowych testĂłw i z tego co pamiÄ&#65533;tam to w miarÄ&#65533; niezĹ&#65533;e przeliczniki posiadajÄ&#65533; karty ING, Nordea i Eurobank. Jak to siÄ&#65533; jednak aktualnie przedstawia to trzeba by sprawdziÄ&#65533;. Cóż jak padnie Polbank-era to trzeba bÄ&#65533;dzie szukaÄ&#65533; nowego lidera.

Dzięki, no wła¶nie: jak padnie Polbank-Era to na pewno trzeba będzie szukać
innego lidera. Polbank na razie z tego co widzę jest zdecydowanie przed peletonem.

Sprawdzę, który¶ z banków, które podałe¶: w końcu muszę mieć lepszy back'up na
sytuacje, w których Polbank zawiedzie, a transakcja będzie na jak±¶ większ±
kwotę...

Data: 2011-02-25 00:50:43
Autor: fiki
[...]

Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Prawdopodobnie cos z ta karta jest nie tak. Ja z karta Polbank Era
zjezdzilem cala europe i nie mialem z nia problemu ani razu(kilkaset
transakcji w sumie). Za miesiac lece do USA na 2 tyg to bede testowal.

Data: 2011-02-25 22:47:54
Autor: ikarek
Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?
Ja sie mogle dolaczyc do glosow "w obronie" karty polbanku.
Brat ma debetowke, wlasnie jestesmy w Australii i wszystkie
platnosci przechodza bez problemu (pewnie juz kilkadziesi±t).
Z tym, ze zawsze idzie bez pin ("credit/sign").

Data: 2011-02-25 21:54:55
Autor: Jarek Andrzejewski
Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?
Dla informacji: MC Millenium: (blokada) $54,91 = 159,13. Dam znać, jak
będzie obci±żenie (w mBanku zawsze była to inna kwota, nie wiem, jak w
Mille).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-03 11:59:57
Autor: Jarek Andrzejewski
Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?
On Fri, 25 Feb 2011 21:54:55 +0100, Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@gmail.com> wrote:

Dla informacji: MC Millenium: (blokada) $54,91 = 159,13. Dam znać, jak
będzie obci±żenie (w mBanku zawsze była to inna kwota, nie wiem, jak w
Mille).

Przyszło: 2011-03-02 163,36 PLN
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Ktora KK do transakcji zagranicznych (poza Polbankiem)?