Ktora platforma? AMD vs Intel

Data: 2014-02-16 23:08:59
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Ktora platforma? AMD vs Intel
Hej, skladam kolejny PC, tym razem kuzynowi i mam takie pytanie ...

Kilka DOBRYCH miesiecy temu wyszla podstawka 1150 dla intela, teraz planuja
wypuscic nowa 2011-3, przy jednej i drugiej problemem moga okazac sie
starsze zasilacze lub brak odpowiedniej opcji w BIOS.
No i to mieszanie, wymiana, nie wiadomo jakiej platformy sie trzymac. Ktora
za 1rok czy trzy pzwoli na modernizacje komputera.

AMD z kolei zostaje nadal przy swojej AM3+ co jest oczywiscie dla nas
plusem.
Minus z mojej strony, to nizsze taktowanie zegara RAM itd w produktach dla
platformy AMD, brak PCI-E 3.0 (PCI-E x16 8Gb 2.0 vs 16Gb 3.0) i kilka
innych roznic. Pobor mocy wyzszy przy AMD, ale...

A jak obecnie wyglada wsparcie dla arch. x64 ? Obaj producencji w 100% ja
wspierajÄ…, czy Intel nadal jedzie na jakims emulatorze i czesciowym tylko
wsparciu?

Tak dla Waszej ciekawości.
  AMD A10-7700K vs "nowszy" AMD FX-8320
95 W vs 125 W
konstrukcja 28 nm vs 32 nm RAM 2133 vs 1866 PCI-e 3 vs 2
tranzystory 2410mln vs 1200mln
podstawka AM2 vs AM3
k.graficzna tak vs nie
cena: 600zl vs 610zl

Co prawda na A10 nie pogra w nowe gry, ale FX potrzebuje oddzielnej
elektrowni, zreszta i7 tez lepiej nie wypada
65W 3,1GHz
150W 6core 3,5GHz Sandybridge-E
Jedynie Haswell prezentuje sie przyzwoicie: 22nm 3,5GHz 4Cores 84W - 1250zl
za CPU! LOL

Czy oni sobie wszyscy jaja z nas robiÄ…?
Co tu wybrac, chcialo by sie A10, ale co ja potem zrobie z socketem?
Za to przyszlosciowy AM3+ to jakas tragednia, procesory sa gowno warte...
Intel z kolei zongluje podstawkami jak klaun w cyrku, po Haswell i 1150
planuje przejscie w tym roku na 2011-3 KURWx - poradzcie cos!

ChcÄ™:
PCI-Ex 3.0
3,5-4GHz CPU
TDP rzedu 100W
Szybka, stabilna i niezawodna przyszlosciowo platforma.

Co radzicie?

T.V.

Data: 2014-02-17 08:46:28
Autor: Chris
Ktora platforma? AMD vs Intel
T.V.M1M2M3NMM4 nabazgrał(a):

KURWx - poradzcie cos!

Nie policzyłeś inflacji w wzrostu cen energii w ciągu roku :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-02-17 08:52:52
Autor: Leszek K.
Ktora platforma? AMD vs Intel
Dnia Sun, 16 Feb 2014 23:08:59 +0100, T.V.M1M2M3NMM4 napisał(a):

Tak dla Waszej ciekawo¶ci.
[...]

FM2+ a nie AM2 dla A10. Podstawka FM ma dużo większ± szans± coby co¶ na ni±
wyszło w przyszło¶ci. Seria FX według AMD jest martwa. Porównywanie
energooszczędnego APU przeznaczonego raczej do komputerów All-in-One z
o¶miordzeniowcem jest co najmniej dziwne. Chcesz mieć duż± wydajno¶ć za
rozs±dn± cenę bierz jakiego¶ i5. Masz za dużo pieniędzy - kupuj i7. FX
sprawdza się tylko u tych co dużo koduj± w h.264. W tym jest nie do
pobicia. Chcesz co¶ małego energooszczędnego i nie chcesz dokupywać grafiki
bierz A8 - A10.

Data: 2014-02-17 16:11:48
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Dnia Mon, 17 Feb 2014 08:52:52 +0100, Leszek K. napisał(a):

[...]

FM2+ a nie AM2 dla A10. Podstawka FM ma dużo większą szansą coby coś na nią
wyszło w przyszłości. Seria FX według AMD jest martwa. Porównywanie
energooszczędnego APU przeznaczonego raczej do komputerów All-in-One z
ośmiordzeniowcem jest co najmniej dziwne. Chcesz mieć dużą wydajność za
rozsądną cenę bierz jakiegoś i5. Masz za dużo pieniędzy - kupuj i7. FX
sprawdza siÄ™ tylko u tych co duĹĽo kodujÄ… w h.264. W tym jest nie do
pobicia. Chcesz coś małego energooszczędnego i nie chcesz dokupywać grafiki
bierz A8 - A10.

Moj blad z ta podstawka, fakt AMD twierdzi ze seria APU FM2+ bedzie
utrzymana, za kilka m-cy maja wyjsc nowe procki.

Post wyzej - zrobilem przeliczenie ceny AMD/Intel + zuzycie pradu - Intel
to padaka :p

T.V.

Data: 2014-02-17 19:17:03
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
[...]

No dobra mam pomysl- fajnie by bylo jak ktos odciagna by mnie o macierzy i
klawiatury, bo to po kosztach leci...
Klawiszy szukam mechanicznych, z malym skokiem.
Mysz: zmienna rozdzielczosc, programowalne przyciski, obecnie mam X-718F,
ale wysluzona, leciwa, obdarta i kabel przestaje laczyc (bedzie do drugiego
kompa :D )

Mysz: Microsoft Sidewinder X8 - 200zl
Klawisze: Razer BlackWidow - 400zl
HDD: 2x Segate ST1000DM003 - 400zl
SSD 1x - 300zl
Plyta na Z77 lub nowszy (OC) - 300zl
i3-4130 3,4GHz - 419zl
2x 8GB 1600MHz - 560zl
Zasilacz: CX500 - 220zl
Nagrywarka Pioneer BDR-208EBK - 329zl
SUMA: 3128zl

K. graficzna i procek do wymiany za 7m-cy jak tylko intel wprowadzi:
LGA 2011-3 i nowe Broadwell. Grafike zmienie na HD7950, a CPU na i7 z "K" w
nazwie.
Slyszal ktos czy i7 beda wyposazone w inne = lepsze uklady niebawem?
(rodzina na podstawce LGA 1150)

Korci mnie by kupic teraz HD 7770 - 300zl, pozniej kupie 7950 to slabsza
bedzie do innego kompa tak samo jak i3-4130.

Jak to widzicie?

T.V.

Ktora platforma? AMD vs Intel