Któr± p³ytê z chipsetem Z81 lub Z87 poleciliby¶cie?

Data: 2014-04-24 20:32:48
Autor: mr misio
Któr± p³ytê z chipsetem Z81 lub Z87 poleciliby¶cie?
U¿ytkownik Pszemol napisa³:
Chcia³bym mieæ oprócz VGA równie¿ wyj¶cie HDMI... Bêdzie i5-4440.
Nie zale¿y mi na podkrêcaniu proca ale chcê mieæ SSD caching
- bêdê mia³ dwa dyski, jeden 64GB SSD i jeden du¿y 2TB tradycyjny.

Patrzy³em na p³yty ASUSa, MSI - nie wiem na któr± siê zdecydowaæ.

Ja od dekad ASUS tak, MSI nie.

Dlaczego? Bo tak!

Na Asusie sie nigdy nie zawiodlem, a jedna jedyna MSI mi padla kiedys ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-04-24 19:39:40
Autor: Pszemol
Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecilibyście?
mr misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik Pszemol napisał:
Chciałbym mieć oprócz VGA również wyjście HDMI... Będzie i5-4440.
Nie zależy mi na podkręcaniu proca ale chcę mieć SSD caching
- będę miał dwa dyski, jeden 64GB SSD i jeden duży 2TB tradycyjny.

Patrzyłem na płyty ASUSa, MSI - nie wiem na którą się zdecydować.

Ja od dekad ASUS tak, MSI nie.

Dlaczego? Bo tak!

Na Asusie sie nigdy nie zawiodlem, a jedna jedyna MSI mi padla kiedys ;)

Teraz sobie przypominam, ze przed płytą która mam dziś (chyba PNE) tez
mialem MSI i cos w niej nawalalo... Ale juz tez nie pamietam co.

W aktualnej plycie tez mam problem - shutdown z Windows nie wylacza
zasilacza do konca, wiatraki sie kreca. Trzeba wyjac wtyczke z gniazda. No
chyba ze to wina zasilacza...

Ok, to z oferty ASUSA co warto wziać z Z87 lub H87?
Teraz widze ze wciaz sa z gniazdem DVI oprocz HDMI, wiec nie musi miec VGA
DB15 ale zeby miala HDMI i DVI.

Data: 2014-04-24 21:50:11
Autor: ToMasz
[...]
zrób miejsce na dowolnym pendrivie. sciÄ…gnij obraz rescuecd i narzÄ™dzie do wgrania obrazu pÅ‚yty na uruchamialny pendrive. zrób bootowalny pendrive, zabootuj  z niego komputer i napisz:

shutdown -h now (enter)

i już będziesz wiedział czy winny jest zasilacz czy windows

uruchom windowsa skasuj wszstko z pendriwa,

ToMasz

Data: 2014-04-26 00:51:08
Autor: Kamil
Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecilibyście?
Użytkownik "ToMasz" napisał:

zrób miejsce na dowolnym pendrivie. sciągnij obraz rescuecd i narzędzie
do wgrania obrazu płyty na uruchamialny pendrive. zrób bootowalny
pendrive, zabootuj  z niego komputer i napisz:

shutdown -h now (enter)

i już będziesz wiedział czy winny jest zasilacz czy windows

Typowy przykład strzelania z armaty do wróbli, albo sięgania do prawego ucha
lewą ręką. A w ogóle to propozycja bez sensu. Nie łatwiej podmienić
zasilacz, albo sprawdzić go na innym komputerze?

Pzdr

Data: 2014-04-26 01:26:08
Autor: RadoslawF
Któr± p³ytê z chipsetem Z81 lub Z87 poleciliby¶cie?
Dnia 2014-04-26 00:51, U¿ytkownik Kamil napisa³:

zrób miejsce na dowolnym pendrivie. sci±gnij obraz rescuecd i narzêdzie
do wgrania obrazu p³yty na uruchamialny pendrive. zrób bootowalny
pendrive, zabootuj  z niego komputer i napisz:

shutdown -h now (enter)

i ju¿ bêdziesz wiedzia³ czy winny jest zasilacz czy windows

Typowy przyk³ad strzelania z armaty do wróbli, albo siêgania do prawego ucha
lew± rêk±. A w ogóle to propozycja bez sensu. Nie ³atwiej podmieniæ
zasilacz, albo sprawdziæ go na innym komputerze?

Uwa¿asz ¿e ka¿dy ma w domu zapasowy zasilacz a wolnego pendriva
nie ma bo i po co ?

Pozdrawiam

Data: 2014-04-27 01:33:17
Autor: Kamil
Któr± p³ytê z chipsetem Z81 lub Z87 poleciliby¶cie?
U¿ytkownik "RadoslawF" napisa³:

Uwa¿asz ¿e ka¿dy ma w domu zapasowy zasilacz a wolnego pendriva
nie ma bo i po co ?

Pewnie ma znajomego/s±siada i mo¿e sprawê szybko za³atwiæ. Natomiat
rze¼bienie bootowalnego pena to kilka godzin, a efekt niepewny. Zreszt± co
to ma daæ? Podejrzana jest p³yta g³ówna, albo b³±d w systemie. Odtworzenie
systemu z obrazu to kilka minut. Nowa podstawowa instala 1 godzina. To i tak
szybciej niz tworzenie pena. Tak, czy owak rada jest bez sensu.

Pzdr

PS W jakiej szkole uczyli stawiania spacji przed pytajnikiem> Co za debilna
moda!

Data: 2014-04-27 12:00:36
Autor: Michal Lukasik
On 27/04/2014 00:33, Kamil wrote:

Pewnie ma znajomego/s±siada i mo¿e sprawê szybko za³atwiæ.

LOL! Za nic nie chcia³bym dotykaæ komputera s±siada, ¿eby pó¼niej marudzi³, "¿e pornole mu "szarpi±", bo mu popsu³em zasilacz". ;D

> Natomiat
rze¼bienie bootowalnego pena to kilka godzin,

Mo¿e dla Ciebie. ;D

a efekt niepewny.

I tu siê mylisz. Efekt gwarantowany.

[...]

Bullshit. Zgranie dzia³aj±cego Linuxa z ISO na pendrive to dok³adnie tyle ile transfer kilkuset mega (kilka minut w najgorszym przypadku).

Tak, czy owak rada jest bez sensu.

Masz prawo do swojego zdania.
IMO pomys³ z s±siadem jest za to genialny. ;D

PS W jakiej szkole uczyli stawiania spacji przed pytajnikiem> Co za debilna
moda!

Tu siê zgodzê.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-04-24 22:05:10
Autor: mr misio
Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z8 7 polecilibyście?
Użytkownik Pszemol napisał:
Ok, to z oferty ASUSA co warto wziać z Z87 lub H87?

z tego co pamietam jak sie kiedys dopytywalem to Z sa bardziej wypasne niz H :)

mam z77 na socket 1155 i jestem zadowolony

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-04-24 20:41:07
Autor: Pszemol
[...]

Tez to samo slyszalem. Seria Z jest dedykowana dla kręcących procki i
pamięci a oprócz tego ma zwykle bogatszy zestaw złączek i gniazd...

Jakie macie opinie o płycie Asusa Gryphon Z87?

Data: 2014-04-24 22:47:38
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

Tez to samo slyszalem. Seria Z jest dedykowana dla kręcących procki i
pamięci a oprócz tego ma zwykle bogatszy zestaw złączek i gniazd...

Z tymi złączami to bym nie przesadzał. Właśnie szukam dla siebie płyty głównej (rozważam Z87 i H87) i np. na stronie Asrocka przy porównaniu płyt Z87M Pro4 i H87M Pro4 jedyna różnica to wsparcie dla OC pamięci.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-24 22:50:35
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Rezmer pisze:

Z tymi złączami to bym nie przesadzał. Właśnie szukam dla siebie płyty
głównej (rozważam Z87 i H87) i np. na stronie Asrocka przy porównaniu
płyt Z87M Pro4 i H87M Pro4 jedyna różnica to wsparcie dla OC pamięci.

Korekta H87M wspiera Technologia Intel® Small Business Advantage 2.0. Seria Z tego nie oferuje, przynajmniej nie ma żadnej informacji na stronie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-24 16:54:41
Autor: Pszemol
"Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> wrote in message news:ljbtf1$gpu$2node2.news.atman.pl...
Piotr Rezmer pisze:

[...]

Z tym że to funkcja samego chipsetu Intela i różnic między Z87 i H87
a nie zasługa płyty głównej...

Data: 2014-04-25 00:42:56
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

Z tym że to funkcja samego chipsetu Intela i różnic między Z87 i H87
a nie zasługa płyty głównej...

ATSD nie chcesz Asrocka? Ponoć są lepiej zaprojektowane jeśli chodzi o rozmieszczenie elementów (kwestia chłodzenia) niż Asus.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-24 19:54:10
Autor: Pszemol
"Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> wrote in message news:ljc41n$o0l$1node2.news.atman.pl...
Pszemol pisze:

Z tym że to funkcja samego chipsetu Intela i różnic między Z87 i H87
a nie zasługa płyty głównej...

ATSD nie chcesz Asrocka?

Nie wiem czy nie chcę bo nie spotkałem się z tą marką w życiu :-)

Ponoć są lepiej zaprojektowane jeśli chodzi o rozmieszczenie elementów (kwestia chłodzenia) niż Asus.

To akurat dla mnie najmniej ważna sprawa bo nie podkręcam niczego
i wszystkie swoje pecety używam z oryginalnymi wiatrakami Intela
z którymi CPU przyszły w pudełku.

Jak wygląda sprawa z szybkością pracy tych płyt, z listą funkcji,
kompatybilnością software, ceną, trwałością, itp/itd?

Data: 2014-04-25 06:55:58
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

To akurat dla mnie najmniej ważna sprawa bo nie podkręcam niczego
i wszystkie swoje pecety używam z oryginalnymi wiatrakami Intela
z którymi CPU przyszły w pudełku.

Z tego co widziałem na YT boxowe wentylatory np. od core i7 głośno, bardzo głośno woła o pomostę do nieba. W sumie nie wiadomo po co Intel sprzedaje CPU razem z coolerem skoro nadaje się on do śmietnika.

Jak wygląda sprawa z szybkością pracy tych płyt, z listą funkcji,
kompatybilnością software, ceną, trwałością, itp/itd?

Kiedyś Asrock to była najniższa półka (jakość i cena). Do dziś zachowali znakomite ceny a jakość poszła bardzo do góry i prześcignęła inne marki (np. Asusa).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-25 12:28:04
Autor: Pszemol
Pszemol pisze:

[...]

A możesz rozwinąć nieco temat i napisać czemu uważasz, że nadają się na
śmietnik?

Bo ja rozumiem, że komuś, kto podkręca CPU, standardowe chłodzenie nie
wystarcza, ale podkręcacze to zupełnie osobna grupa konsumentów i nie ma
sensu ujednolicać ich potrzeb z potrzebami normalnego śmiertelnika.
Ja wiele komputerów z CPU Intela zbudowałem i na wiatrakach Intela z
pudelka z CPU nigdy się jeszcze nie zawiodłem.
Są ciche, wydajne i trwałe.

[...]

I piszesz o tym prześcignięciu Asusa pod względem jakości na jakiej
podstawie?

Data: 2014-04-25 15:15:41
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

A możesz rozwinąć nieco temat i napisać czemu uważasz, że nadają się na
śmietnik?

Zakładałem, że film który widziałem dotyczył pracy CPU przy normalnej częstotliwości. Zresztą nawet przy podwyższonej, wentylator powinien osiągnąć swoje maksymalne rpmy i szumieć tak jak to wynika z jego parametrów. Tymczasem tutaj miałem wrażenie że wentylator ma ogromne problemy z łożyskiem.

Zobacz ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=rPC8Vl3KsJE

Zresztą niedługo kupuję procesor, z ciekawości sprawdzę jak zachowuje się boxowy.

[...]

Pamiętasz kiedy budowałeś ostatnio? Ponoć trend jakości jest w dół

I piszesz o tym prześcignięciu Asusa pod względem jakości na jakiej
podstawie?

Akurat przeglądam obecnie płyty główne i nazwa Asus występuje bardzo często w otoczeniu słowa problem. Ale ja obecnie szukam konkretnego zastosowania: cichy, wydajny, mały komputer.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-25 12:23:50
Autor: Pszemol
"Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> wrote in message news:ljdn63$5m5$1node1.news.atman.pl...
Pszemol pisze:

[...]

OK, teraz rozumiem, że chodzi Ci tylko o hałas większy niż oczekiwałeś.
To jeszcze nie powód aby spisywać taki wiatrak na śmietnisko bo hałas
wcale nie musi być związany z problemami z łożyskiem...

Zresztą niedługo kupuję procesor, z ciekawości sprawdzę jak zachowuje się boxowy.

Sprawdź i napisz czy był taki sam głośny :-)

[...]

Niedawno, ale ja staram się trzymać z daleka od tego typu "gorących"
procesorów... Ostatnio takie wielkie radiatory widziałem w jakichś
starych serwerach Della na procesorze Xeon - radiator ledwie się mieścił
w pudle... i w zimie już pieca nie trzeba było włączać jak PC pracował ;-)

[...]

Wiesz co... tego typu myślenie przypomniało mi narzekanie jakie
słyszałem kiedyś w Polsce że złodzieje najbardziej lubią kraść maluchy
i polonezy... Płyty Asusa stają się coraz bardziej popularne, coraz więcej
ludzi je ma, więc nawet jeśli mały procent płyt będzie mieć usterki
to będziesz o tym słyszał od wielu "poszkodowanych". Ciężko sobie
wyrobić poglądy na temat niezawodności czytając tylko anegdoty
z sieci, bez danych statystycznych na temat tego ile płyt było dobrych, bo
przecież nikt na forum nie będzie wchodził i pisał że nie ma problemów :-)

Data: 2014-04-26 12:27:07
Autor: Piotr Rezmer
Pszemol pisze:

A możesz rozwinąć nieco temat i napisać czemu uważasz, że nadają się na
śmietnik?

Jeszcze jeden link na temat stockowych wentylatorów intela (fakt-dotyczy to poprzednich linii)

http://www.silentpcreview.com/article1050-page6.html

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-26 07:01:19
Autor: Pszemol
"Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> wrote in message news:ljg1m3$i2d$1node1.news.atman.pl...
Pszemol pisze:

[...]

Wciąż konkluzja jest taka, że nie nadaje się na śmietnik, bo chłodzi wydajnie.
A że jest głośniejszy niż chciałby autor? No cóż...
Zawsze można wydać kasę i kupić sobie jakiś cichszy jak komuś przeszkadza :-)
Ja mam małe doświadczenie z pudełkowymi wiatrakami Intela w stylu tej
wieży z wiatrakiem z boku. Jak pisałem wcześniej, trzymam się od gorących
CPU z daleka i używam tych leżących horyzontalnie i zawsze byłem z nich
zadowolony - pracują cicho i wydajnie, ale może moje uszy są mniej wybredne.
Tak czy inaczej w moim zamkniętym pececie głośniej słychać dysk twardy
niż wiatrak na CPU.

Data: 2014-04-24 22:56:20
Autor: Piotr Rezmer
Piotr Rezmer pisze:

Z tymi złączami to bym nie przesadzał. Właśnie szukam dla siebie płyty
głównej (rozważam Z87 i H87) i np. na stronie Asrocka przy porównaniu
płyt Z87M Pro4 i H87M Pro4 jedyna różnica to wsparcie dla OC pamięci.

Jest jeszcze kwestia nieporuszana na stronie Asrocka. Z87 wspiera Crossfire i SLI, H87 tylko Crossfire.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Któr± p³ytê z chipsetem Z81 lub Z87 poleciliby¶cie?