Która religia jest prawdziwa?

Data: 2011-01-13 14:21:04
Autor: heretic
Która religia jest prawdziwa?
Wielu ludzi ciągle nurtuje to niezwykle ważne pytanie.

Problem nie jest łatwy do rozwiązania, ponieważ wymaga on wiele wysiłku i czasu, aby sprawdzić wiele doktryn i nauk, oraz zadecydować, czy dana religia spełnia wszystkie wymagania biblijne religii prawdziwej.

Istnieją dwa zasadnicze elementy wskazujące na to, czy dana religia może być prawdziwą.

     * 1. Religia posiada udokumentowane cudami Boże pełnomocnictwo i upoważnienie.
     * 2. Religia jest w całkowitej harmonii z wszystkimi naukami Biblii.

Rozwińmy nieco punkt 1.

Mamy w Biblii dwa przykłady wyraźnie wskazujące na dwie religie, które cieszyły się poparciem Boga.

Pierwszą prawdziwą religią było wyznanie mojżeszowe, dzisiaj nazywane Judaizmem. Reprezentują je Żydzi ortodoksyjni. (Nie należy tego  mylić z talmudyzmem i syjonizmem!)

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że Judaizm został zainicjowany osobiście przez Boga. Izraelitom zostało nadane przez Boga Prawo - 10 przykazań, a Jego majestat został w pełni potwierdzony olbrzymią ilością cudów - wybawienie z niewoli egipskiej, przejście przez Morze Czerwone czy też podbój Kanaanu czyli dzisiejszej Palestyny, Ziemi Obiecanej.

Drugą prawdziwą religią było pierwotne Chrześcijaństwo. Ono także było dziełem Boga, Jezusa Chrystusa. Podobnie jak Judaizm, Chrześcijaństwo było także potwierdzone wieloma cudami, a zmartwychwstały Jezus nadał nowe Prawo - przykazania Jezusa.

Jednakże Chrześcijaństwo zostało od roku 325 n.e. całkowicie opanowanie przez Kościół Rzymsko-Katolicki, który całkowicie zmienił Prawo nadane przez Jezusa. Kościół Rzymski stał się samozwańczą religią, bez Prawa Bożego oraz bez wyraźnego potwierdzenia cudami Bożymi.

Istnieje fundamentalna prawda odnoście - Judaizmu i Chrześcijaństwa.

Chrześcijaństwo zastąpiło całkowicie Judaizm, na który wyrok został ogłoszony przez Jezusa jeszcze za Jego życia, a wykonała go armia rzymska pod wodzą Tytusa w roku 70 n.e. i Jerozolima wraz z II Świątynią została całkowicie zniszczona.

Znacznie więcej w linku - http://www.zbawienie.com/prawdziwa-religia.htm

Data: 2011-01-13 08:10:33
Autor: sofu

Użytkownik "heretic" <hereticon@gmail.com> napisał w wiadomości news:lKednQKIbuo0B7PQnZ2dnUVZ_u-dnZ2dwestnet.com.au...
[...]

-- -- -- -- -

One wszystkie są jednakowo prawdziwe.

A co do cudów w KRK to też są. Jednego z najwiekszych cudów doswiadczyła niejaka: Agnes Blannbekin.
Niestety polska wersja hasła w Wikipedii na jej temat zniknęła w "cudowny sposób, ale ostała się się na szczęscie angielska.
http://en.wikipedia.org/wiki/Agnes_Blannbekin
Otóż co ona doświadczyła cudownego:
"Żyjąca na przełomie XVII i XVIII wieku pewna zakonnica z Wiednia Agnes Blannbekin miała objawienie. Ojciec Pez, benedyktyn tak opisuje jej przeżycia:  ,,Zawsze na święto obrzezania serdecznie i z głębi serca opłakiwała utratę krwi, na która zgodził się Chrystus już tak wcześnie i u progu dzieciństwa i zgubioną skórkę z penisa Pana. I pewnego razu podczas takiego święta tuż przed komunią, gdy zastanawiała się gdzie się ów napletek podział, poczuła na języku kawałek skórki, pełen ogromnej słodyczy. Połknęła go. Napletek jednak pojawił się znowu. Jeszcze raz go połknęła. I tak zabawa' trwała podobno ze 100 razy".

Wiecej: http://www.eioba.pl/a126496/wi_ty_napletek

Cudownych Jezusowych napletków było wiele w róznych miejscach: kościoły zakony itp.
Ostanio jednak zaczęły "cudownie" znikać podobnie jak materiały w sieci na ten temat.
http://forum.gazeta.pl/forum/w,721,106591079,106591079,Zagadkowe_znikniecie_relikwii_napletka_Jezusa.html

sofu

Data: 2011-01-13 10:48:55
Autor: mkarwan
Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:igm8hb$utr$1node1.news.atman.pl...
Ostanio jednak zaczęły "cudownie" znikać podobnie jak materiały w sieci
na  ten temat.

Lewactwo widocznie zaczyna być powoli w odwrocie.

Data: 2011-01-13 08:43:30
Autor: abc
[...]

Ubi Petrus ibi ecclesia - gdzie Piotr, tam Kościół.

Prawowitym następcą świętego Piotra w rządach nad całym Kościołem jest
każdorazowy Biskup Rzymu, czyli Najwyższy Kapłan rzymski, innymi słowy
Papież, bo on sprawowanie najwyższej władzy obejmuje po Piotrze, który był
Biskupem miasta Rzymu i umarł jako Biskup miasta Rzymu.

Prawdziwą głową Kościoła jest sam Jezus Chrystus, który w sposób
niewidzialny zamieszkuje go, rządzi nim i jednoczy w Sobie Jego członków.

Papież rzymski zwie się i jest widzialną głową i Namiestnikiem Jezusa
Chrystusa na ziemi, ponieważ widzialna społeczność musi mieć widzialną
głowę, więc Jezus Chrystus św.Piotra i jego następcę aż do końca świata
ustanowił taką głową widzialną Kościoła i zastępca swoim we władzy nad
Kościołem.

Polecam też  http://watchtower.org.pl/w_obronie_wiary-18.php

Data: 2011-01-13 09:23:21
Autor: sofu

--

Nie rozśmieszaj publiki ABC!
To o czym piszesz to uzurpacja ustanowiona przy współudziale cesarza rzymskiego.

sofu
-- -

Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraźnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony!

Data: 2011-01-13 10:23:07
Autor: dK
[...]

To nie odpowiedz na pytanie. Było jaka religia jest prawdziwa, a nie jaka organizacja uzurpuje sobie prawo do monopolu religijnego.

dK

Data: 2011-01-15 01:52:49
Autor: MH
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
> [...]

głowę, więc Jezus Chrystus św.Piotra i jego następcę aż do końca świata
ustanowił taką głową widzialną Kościoła i zastępca swoim we władzy nad

====================

Ty skurwysynu nawet tematu wątka nie rozumiesz !!

MH

Data: 2011-01-15 08:39:18
Autor: jedrus
KtĂłra religia jest prawdziwa?
W dniu 2011-01-15 02:52,  MH pisze:

Ty skurwysynu nawet tematu wątka nie rozumiesz !!

Ooooo, a mozesz mnie oswiecic i nawiedzic prawdziwa religia

--
jedrus
http://mokotow.btx.pl/

Data: 2011-01-13 09:31:23
Autor: Dobrodziej
Która religia jest prawdziwa?

Użytkownik "heretic" <hereticon@gmail.com> napisał w wiadomości news:lKednQKIbuo0B7PQnZ2dnUVZ_u-dnZ2dwestnet.com.au...
Wielu ludzi ciągle nurtuje to niezwykle ważne pytanie.

Spierdalaj stąd pojebie!

BB

Data: 2011-01-13 10:24:37
Autor: dK
[...]

Każda wiara/religia jest prawdziwa.

dK

Data: 2011-01-13 15:31:58
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-13 06:21, heretic pisze:
Wielu ludzi ciągle nurtuje to niezwykle ważne pytanie.

Jak to nurtuje? Prawdziwa jest ta którą wyznają.

Data: 2011-01-13 16:50:48
Autor: K.S.

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:ign2np$9iq$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-13 06:21, heretic pisze:
Wielu ludzi ciągle nurtuje to niezwykle ważne pytanie.

Jak to nurtuje? Prawdziwa jest ta którą wyznają.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Otóż to.
Ale po Soborze Watykańskim II można zwątpić w to że Kościół Katolicki uznaje swoją religię za prawdziwą.
Wygląda na to że tylko za prawdziwszą od innych.
I być może to właśnie jest najgłębsza przyczyną kryzysu w Kościele.

Data: 2011-01-15 02:04:54
Autor: Jaksa
On Thu, 13 Jan 2011 06:21:04 +0100, heretic <hereticon@gmail.com> wrote:

Wielu ludzi ciągle nurtuje to niezwykle ważne pytanie.

Problem nie jest łatwy do rozwiązania, poniewaĹź wymaga on wiele wysiłku  i czasu, aby sprawdzić wiele doktryn i nauk, oraz zadecydować, czy dana  religia spełnia wszystkie wymagania biblijne religii prawdziwej.

Istnieją dwa zasadnicze elementy wskazujące na to, czy dana religia moĹźe  być prawdziwą.

     * 1. Religia posiada udokumentowane cudami BoĹźe pełnomocnictwo i  upowaĹźnienie.
     * 2. Religia jest w całkowitej harmonii z wszystkimi naukami Biblii.

Rozwińmy nieco punkt 1.

Mamy w Biblii dwa przykłady wyraĹşnie wskazujące na dwie religie, ktĂłre  cieszyły się poparciem Boga.

Pierwszą prawdziwą religią było wyznanie mojĹźeszowe, dzisiaj nazywane  Judaizmem. Reprezentują je Ĺťydzi ortodoksyjni. (Nie naleĹźy tego  mylić z  talmudyzmem i syjonizmem!)

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, Ĺźe Judaizm został zainicjowany  osobiście przez Boga. Izraelitom zostało nadane przez Boga Prawo - 10  przykazań, a Jego majestat został w pełni potwierdzony olbrzymią ilością  cudĂłw - wybawienie z niewoli egipskiej, przejście przez Morze Czerwone  czy teĹź podbĂłj Kanaanu czyli dzisiejszej Palestyny, Ziemi Obiecanej.

Drugą prawdziwą religią było pierwotne Chrześcijaństwo. Ono takĹźe było  dziełem Boga, Jezusa Chrystusa. Podobnie jak Judaizm, Chrześcijaństwo  było takĹźe potwierdzone wieloma cudami, a zmartwychwstały Jezus nadał  nowe Prawo - przykazania Jezusa.

JednakĹźe Chrześcijaństwo zostało od roku 325 n.e. całkowicie opanowanie  przez Kościół Rzymsko-Katolicki, ktĂłry całkowicie zmienił Prawo nadane  przez Jezusa. Kościół Rzymski stał się samozwańczą religią, bez Prawa  BoĹźego oraz bez wyraĹşnego potwierdzenia cudami BoĹźymi.

Istnieje fundamentalna prawda odnoście - Judaizmu i Chrześcijaństwa.

Chrześcijaństwo zastąpiło całkowicie Judaizm, na ktĂłry wyrok został  ogłoszony przez Jezusa jeszcze za Jego Ĺźycia, a wykonała go armia  rzymska pod wodzą Tytusa w roku 70 n.e. i Jerozolima wraz z II Świątynią  została całkowicie zniszczona.

Znacznie więcej w linku - http://www.zbawienie.com/prawdziwa-religia.htm

To jest mniej wazne. I tak tego nie ustalimy.

Wazniejsze jest, jakie religie/systemy sa moralnie i socjologicznie
dopuszczalne.

Moim zdaniem, sa to:
  - chrzescijanstwo
  - islam
  - zoroastrianizm
  - judaizm
  - buddyzm
  - konfucjonizm, taoizm

Reszta sie nie kwalifikuje do brania na powaznie, mam tu na mysli
glownie religie hinduskie.

Jaksa

Data: 2011-01-15 02:07:15
Autor:
zadna religia nie jest prawdziwa
prawdy o rzeczywistosci nie moze oddac zaden system wierzen (=religia), bo
wiara w cokolwiek nie jest poznaniem prawdy o rzecywistosci, zatem pytanie o
prawdziwosc jakiejkolwiek religii (bedacej systemem wierzen) nie ma sensu a
zatem zadna religia nie moze byc prawdziwa.

Data: 2011-01-15 08:23:33
Autor: jedrus
W dniu 2011-01-15 03:07, kiepsk.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Ale skuteczna ;)