Którą spinką SRAMA zepnę shimanowski łańcuch I G90 NARROW?

Data: 2009-06-03 05:44:02
Autor: budfox2
Którą spinką SRAMA zepnę shimanowski łańcuch I G90 NARROW?
pytam bo już 3 odpowiedzi słyszałem się wykluczające
dzięki

Data: 2009-06-03 05:49:00
Autor: budfox2
On 3 Cze, 14:44, budf...@gmail.com wrote:
pytam bo już 3 odpowiedzi słyszałem się wykluczające
dzięki

8 rzędów

Data: 2009-06-03 15:18:56
Autor: Mamut
Którą spinką SRAMA zepnę shimanowski ł ańcuch IG90 NARROW?
budfox2@gmail.com {budfox2@gmail.com} naskrobał:
pytam bo już 3 odpowiedzi słyszałem się wykluczające
dzięki

Ja sapinam serbrną bez trudu.

Data: 2009-06-03 06:21:08
Autor: budfox2
On 3 Cze, 15:18, "Mamut" <konrad_pl.bezsp...@poczta.fm> wrote:
budf...@gmail.com {budf...@gmail.com} naskrobał:

> pytam bo już 3 odpowiedzi słyszałem się wykluczające
> dzięki

Ja sapinam serbrną bez trudu.

rozumiem srebrną (NIE szarą?)

Data: 2009-06-03 16:32:58
Autor: Mamut
[...]

Tak srebrną. Szara mam wrażenie jest węższa i trudniej się nia spina.

Data: 2009-06-03 16:39:35
Autor: granat
budfox2@gmail.com pisze:
pytam bo już 3 odpowiedzi słyszałem się wykluczające

lancuch IG zepniesz srebrna od lancuchow 8 rzedowych (pc-48,58,68).
lancuch HG zepniesz taka sama ale po malej przerobce... trzeba skowaczem lekko sworznie wycisnac.

granat

Data: 2009-06-03 14:39:41
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-03, granat wrote:
budfox2@gmail.com pisze:
pytam bo już 3 odpowiedzi słyszałem się wykluczające

lancuch IG zepniesz srebrna od lancuchow 8 rzedowych (pc-48,58,68).
lancuch HG zepniesz taka sama ale po malej przerobce... trzeba skowaczem lekko sworznie wycisnac.

Jesteś pewien wytrzymałości takiego rozwiązania?

Data: 2009-06-03 09:15:05
Autor: budfox2
Którą spinką SRAMA zepnę shimanowski łańcu ch IG90 NARROW?
Dobra mieliście jednak racje - srebrna

Udało mi się zapiąć rękami w końcu ten łańcuch, ale nie w napędzie.
Tak na próbę i powiem szczerze nie podoba mi się, że jest to takie
trudne.
Normalnie jeżdżę na pc48 i spinam się srebrnym powerlinkiem bez
problemu. Natomiast z tym IG90, kiedyś się męczyłem i poddałem.
Sądziłem w końcu, że to nie ta spinka!

Teraz tego łańcucha rozpiąć nie mogę nawet w rękach
Może jakaś inna spinka jest ciut szersza i zapina się szybko i
bezproblemowo?
Tylko wytrzymała!

Data: 2009-06-04 11:57:28
Autor: Alfer_z_pracy
Którą spinką SRAMA zepnę shimanowski ł ańcuch IG90 NARROW?
Teraz tego łańcucha rozpiąć nie mogę nawet w rękach
Może jakaś inna spinka jest ciut szersza i zapina się szybko i
bezproblemowo?

Przerabiałem podobny problem. W końcu użyłem "zwykłej" spinki pocieniając jej blaszki pilnikiem do metalu. Nie wiem o ile, z wyczuciem, trzeba je zetrzeć o jakiś tam ułamek milimetra. Ale i nie za mało bo w końcu spinka na sucho zaskoczy, ale jechać się na niej nie da (ogniwko będzie się blokowało), a rozpięcie będzie jednoznaczne z jej zniszczeniem wyciskaczem do łańcucha.

Używam 3 łańcuchów, wyrzeźbiłem sobie 3 spinki do każdego z nich i już, przy kolejnym napędzie znowu się popocę z pilnikiem :)

Pzdr
A.

Data: 2009-06-04 12:04:16
Autor: granat
budfox2@gmail.com pisze:

Teraz tego łańcucha rozpiąć nie mogę nawet w rękach
Może jakaś inna spinka jest ciut szersza i zapina się szybko i
bezproblemowo?

niestety jest to efekt tego ze lancuch IG jest jednak szerszy od sramowskiego (0,1mm?), i o ile zapiac go mozna to juz rozpiecie moze byc problemem (zwlaszcza jak lancuch bedzie zasyfiony).
lancuch HG to jesli dobrze pamietam jest 0,3mm szerszy od SRAM.

granat

ps. oczywiscie mowa o lancuchach 8rz.

Data: 2009-06-04 15:18:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 3 Jun 2009, budfox2@gmail.com wrote:

Teraz tego łańcucha rozpiąć nie mogę nawet w rękach

  Do rozpinania łańcuchów w kategorii "nie da się" uzywam dwu
*cienkich* kluczy imbusowych oraz małego imadła.
  Łańcuch składa się w "U", o tak (przepraszam za kiepskość
ASCII arta :>):

      ||  ||
    | ()-- () |
    |   ^    |
    |    \   |
  --       \   -- klucz 2
  klucz 1  \
            spinka

....i całość z "wchodzącymi" między blachy spinki kluczami,
opartymi o wałki łańcucha lekko się ściska.
  Nie znam przypadku nieotwarcia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-04 11:58:09
Autor: granat
Jan Srzednicki pisze:

Jesteś pewien wytrzymałości takiego rozwiązania?

jestem i to nawet bardziej niz rozpinanego/spinanego lancucha bez zastosowania spinki. sworznie byly tylko nieznacznie przesuniete, tak wiec blaszki sa nienaruszone.

granat

Data: 2009-06-04 07:21:01
Autor: Przemek
On 4 Cze, 11:58, granat <granat...@poczta.onet.pl> wrote:

jestem i to nawet bardziej niz rozpinanego/spinanego lancucha bez
zastosowania spinki. sworznie byly tylko nieznacznie przesuniete, tak
wiec blaszki sa nienaruszone.

no ja też skorzystałem z tej opcji i pomogłem sobie skuwaczem. Spinka
służyła dzielnie przez 8kkm, po czym nagle się głupio rozpięła na
krawężniku, przy zjeżdżaniu z niego. Nie wiem co było przyczyną, nigdy
wcześniej sama się nie rozpięła. Założyłem ostatnio nowy łąńcuch na
8sp Accenta i on ma spinkę w komplecie.
pozdr

Data: 2009-06-04 08:04:00
Autor: budfox2
Którą spinką SRAMA zepnę shimanowski łańcu ch IG90 NARROW?
Dziękuje za odpowiedzi, szczególnie milutki rysuneczek

A spinka jakiejś innej firmy?

Którą spinką SRAMA zepnę shimanowski łańcuch I G90 NARROW?