Któr± tarcze wybrać

Data: 2013-07-18 07:14:43
Autor: Piotr Klimek
Któr± tarcze wybrać
Hej,
Kupiłem zestaw kół supermoto do DR-Z i przełożyłem na koła SM tarcze 250mm z
kół enduro i niestety hamowanie na asfalcie jest kiepskie. Muszę tak czy
inaczej kupić dodatkow± tarczę, bo nie chcę za każdym razem przekładać tej
jednej, która już mam. I teraz mam dylemat, czy kupić drug± tarcze 250mm i
pogodzić się z kiepskim hamowaniem czy dołożyć drugie tyle i kupic tarczę
270mm z adapterem i być może poprawić hamowanie ale dołożyć sobie roboty
przy przekładaniu kół. My¶licie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm? --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-07-18 09:56:18
Autor: Kuczu
Którą tarcze wybrać
W dniu 2013-07-18 09:14, Piotr Klimek pisze:

Myślicie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?

tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-07-18 08:10:37
Autor: Piotr Klimek
Któr± tarcze wybrać
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 09:56:18 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
wyklawiaturowal co nastepuje:

My¶licie, że tarcza 270mm będzie hamować dużo lepiej niż 250mm?

tak, będzie, zwlaszcza z porzadnym 4 tloczkowym zaciskiem.

Zacisk planuje zostawić fabryczny 1 tłoczkowy. Jest jeszcze opcja tarczy
310mm z adapterem w podobnej cenie.

Czyli Twoim zdaniem warto po¶więcić pieni±dze i czas podczas przekładania
kół i wybrać wieksz± tarcze z adapterem?

Data: 2013-07-18 10:59:44
Autor: Kuczu
Którą tarcze wybrać
W dniu 2013-07-18 10:10, Piotr Klimek pisze:
[...]

Czyli Twoim zdaniem warto poświęcić pieniądze i czas podczas przekładania
kół i wybrać wiekszą tarcze z adapterem?

absolutnie tak

Data: 2013-07-18 09:10:54
Autor: Piotr Klimek
Któr± tarcze wybrać
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 10:59:44 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
[...]

Dzięki, zatem na razie będę przekładał tarczę 250mm pomiędzy kołami i
zaczynam się rozgl±dać za adapterem i tarcz± 310mm. Tutaj kto¶ sprzedaje adapter:
http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-caliper-adapter-bracket.htm
A tutaj można nabyć tarcze 310mm za rozs±dne pieniadze:
http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZOD/743

Data: 2013-07-18 11:17:33
Autor: Kuczu
Którą tarcze wybrać
W dniu 2013-07-18 11:10, Piotr Klimek pisze:

Dzięki, zatem na razie będę przekładał tarczę 250mm pomiędzy kołami i
zaczynam się rozglądać za adapterem i tarczą 310mm.

Tutaj ktoĹ› sprzedaje adapter:
http://www.motard-wheels.110mb.com/drz400-klx400-caliper-adapter-bracket.htm
A tutaj można nabyć tarcze 310mm za rozsądne pieniadze:
http://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-DRZ-400-SM-05-09-PRZOD/743

No ja akurat bym sobie adapter zrobil sam ale pewnie ten da rade.

Data: 2013-07-18 11:11:57
Autor: Kuczu
Którą tarcze wybrać
[...]

pozwolisz ze rozwine:

wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

Gdybym ja to robil to bym wybral opcje taka:

lepszy zacisk z 2 adapterami (jeden na mniejsza tarcze do "endurzenia" i jeden na wieksza do "supermotowania"), do tego wieksza pompa i dwie tarcze na dwoch roznych kolach. Zmienianie zacisku za kazdym razem wiaze sie z odpowietrzaniem przewodu i straconym czasem.

Jesli chcesz sie na serio pobawic w supermoto to dobry hamulec przedni jest absolutnie konieczny. Jesli jednak chcesz miec po prostu drugi zestaw kol do jazdy po miescie to zostaw zacisk i pompe w spokoju i dokup tylko druga wieksza tarcze z adapterem.

Data: 2013-07-18 09:33:56
Autor: Piotr Klimek
Któr± tarcze wybrać
Dnia (Thu, 18 Jul 2013 11:11:57 +0200) ktos podajacy sie za Kuczu
[...]

Bardzo proszę :)

wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

Fabrycznie DR-Z SM wychodziło z tak± sam± pomp± i zaciskiem jak wersje
enduro. Różnica jest tylko wielko¶ci tarczy enduro - 250mm, SM - 310mm.

[...]

Wymiane zacisku biorę pod uwagę jako etap drugi, je¶li większa tarcza nie
będzie dla mnie zadowalaj±ca.

[...]

Docelowo chcę jeżdzić na SM w 90% po torach. Jednak na razie muszę w ogóle
ogarn±ć ten motocykl na afalcie, bo po przesiadce z SV1000S trzeba trochę
zmienić styl jazdy :) Na pewno na seryjnym zacisku ten motocykl nie będzie
konkurencyjny na torze, ale żeby się takim stał to najpierw ja muszę się
nauczyć na nim jeĽdzić a do tego długa droga. Poza tym przekładanie kół
będę pewnie robił raz w tygodniu, więc zależy mi na tym, żeby to nie była
skomplikowana operacja.

Zadałem pytanie o tarcze bo chciałem się dowiedzieć czy w ogóle jest sens
się bawić w większe tarcze. Teraz już wiem, że jest.

Data: 2013-07-18 11:18:48
Autor: Piotr Rezmer
Którą tarcze wybrać
Kuczu pisze:

wieksza tarcza = wieksza sila hamowania. Ale zeby ja obsluzyc potrzebny
jest mocniejszy zacisk. A wiekszy zacisk = mocniejsza pompa.

A nie jest tak, że większa tarcza -> większy promień -> mniejsza siła wymagana do zatrzymania tarczy? Z drugiej strony, prędkość liniowa tarczy jest większa, czyli teoretycznie może wydzielać się więcej ciepła, które trzeba odprowadzić.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-07-18 11:36:14
Autor: Kuczu
Którą tarcze wybrać
W dniu 2013-07-18 11:18, Piotr Rezmer pisze:
Kuczu pisze:

[...]

nie wdaje sie w dyskusje teoretyczne. Z praktyki wiem ze jest jak napisalem.

Data: 2013-08-09 01:09:05
Autor: Piotr Klimek
Któr± tarcze wybrać

[...]

Kupiłem tarcze 310mm i dorobiłem adapter pod fabryczny zacisk. Hamowanie jest o niebo lepsze niż przy tarczy 250mm. Pewnie będzie jeszcze lepiej jak utwardzę zawieszenie, bo teraz mam miękki terenowy setup.

Dziękuje za pomoc.

P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, więc co¶ może być nie tak.

Data: 2013-08-09 10:18:51
Autor: Marcin N
Któr± tarcze wybrać
W dniu 2013-08-09 10:09, Piotr Klimek pisze:

P.S. To pierwszy post z Googlowego czytnika, więc co¶ może być nie tak.

Czy ten czytnik da się obsługiwać programem pocztowym?
Używam teraz news.task.gda.pl ale działa z prędko¶ci± topnienia lodowca i stracił ostatnio kilka moich ulubionych grup.

--
MN

Data: 2013-08-09 08:26:02
Autor: Piotr Klimek
Któr± tarcze wybrać
Dnia (Fri, 09 Aug 2013 10:18:51 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
[...]

Nie da się. Napisz do Adama Wysockiego, on udostępnia konta na
news.chmurka.net i ten serwer działa bardzo dobrze.

A ogólnie to newsy umieraj± niestety.