Ktore DDR3 Kingston?

Data: 2011-10-01 17:29:35
Autor: Al Kwasone
Ktore DDR3 Kingston?
Witam,
Trzy moduły (pary):
KHX1600C9D3B1K2/8GX
KHX1600C9D3K2/8GX
KHX1600C9D3X2K2/8GX

Parametry z kart katalogowych prawie identyczne. Różnią się mocą i tRFCmin. A w praktyce? Który typ wybrać (Z68, i5 2500K)?
AK

Data: 2011-10-01 17:36:20
Autor: Andrzej Libiszewski
Ktore DDR3 Kingston?
W dniu 2011-10-01 17:29, Al Kwasone pisze:
[...]

Wziąwszy pod uwagę faktyczne przełożenie na wydajność? Najtańsze.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2011-10-01 17:42:04
Autor: Al Kwasone
Ktore DDR3 Kingston?
Andrzej Libiszewski napisał(a):

Wziąwszy pod uwagę faktyczne przełożenie na wydajność? Najtańsze.

Ceny są zbliżone, jeśli nie takie same. Wydajność w nominalnych warunkach jest oczywiście taka sama, ale możliwości "podkręcania" mogą się różnić.
AK

Data: 2011-10-01 19:12:06
Autor: Andrzej Libiszewski
Ktore DDR3 Kingston?
W dniu 2011-10-01 17:42, Al Kwasone pisze:
[...]

Podkręcanie intela odbywa się mnożnikiem, więc wpływ pamięci na ten proces jest niewielki. A podkręcanie pamięci nie daje wyraźnego efektu wydajnościowego.

Data: 2011-10-01 20:29:10
Autor: qwerty
Ktore DDR3 Kingston?
Użytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4e8749e7$0$3502$65785112@news.neostrada.pl...
Podkręcanie intela odbywa się mnożnikiem, więc wpływ pamięci na ten proces jest niewielki. A podkręcanie pamięci nie daje wyraźnego efektu wydajnościowego.

Czyżby intel odblokował mnożnik? Zawsze leciało się FSB, a częstotliwość pamięci można było ustawić na sztywno (nie poprzez dzielniki).

Data: 2011-10-02 10:32:16
Autor: Andrzej Libiszewski
Ktore DDR3 Kingston?
W dniu 2011-10-01 20:29, qwerty pisze:
[...]

W wersjach procesorów z literką "k" za numerem modelu jest odblokowany. Zrobiono za to sporo we wszystkich i5/i7 sandy bridge żeby nie dało się dobrze podkręcać przez FSB.

Data: 2011-10-04 12:16:28
Autor: Q
Ktore DDR3 Kingston?
Parametry z kart katalogowych prawie identyczne. Różnią się mocą i tRFCmin. A w praktyce? Który typ wybrać (Z68, i5 2500K)?

Ogolnie nie polecam kingstonow (sprawdz niektore modele goodram),
ale jak juz chcesz to wez te, ktore chodza przy 1600 (czy 2000)
na 1.5 V a nie 1.65-1.7 V.

Data: 2011-10-05 17:10:10
Autor: divek
Ktore DDR3 Kingston?
W dniu 2011-10-04 12:16, Q pisze:

wez te, ktore chodza przy 1600 (czy 2000) na 1.5 V a nie 1.65-1.7 V.

Mogę się tylko pod tym podpisać. Jak chcesz mieć stabilną platformę po OC pamięci to szukaj wśród modułów pracujących we wszystkich trybach na 1,5V (np. Corsair Vengeance).

--
Pozdrowienia,
divek

Data: 2011-10-06 19:31:43
Autor: Al Kwasone
Ktore DDR3 Kingston?
Witam,
divek napisał(a):
> Mogę się tylko pod tym podpisać. Jak chcesz mieć stabilną platformę po
> OC pamięci to szukaj wśród modułów pracujących we wszystkich trybach na
> 1,5V (np. Corsair Vengeance).
Słuszna niewątpliwie rada, tyle, że nie o to pytałem...
AK

Ktore DDR3 Kingston?