Które DMy obs?uguj? w zadowalaj?cy sposób smartphone'y

Data: 2011-02-22 17:19:14
Autor: Marcin N
Które DMy obs?uguj? w zadowalaj?cy sposób smartphone'y
Witam,

Czy wiecie, które Domy Maklerskie potrafią dobrze współpracować ze smartphone'ami?

Chodzi o to, żeby posiadały jakieś wersje "lite" swoich głównych stron www, które dobrze zmieszczą się na średnim ekranie telefonu (rzędu 640x360 pkt). Coraz więcej osób dysponuje takimi telefonami, ale polskie DMy zdają się tego nie zauważać.

Który DM zapewnia notowania na żywo, który pozwala na w miarę wygodnie składanie zleceń?

Data: 2011-02-22 20:24:41
Autor: Dombrek
Które DMy obs?uguj? w zadowalaj?cy sposób smartphone'y
Notowania live na urządzenia mobilne oferuje Statica - są bardzo dobre i tanie, a nawet niektóry DM dają Staticę w pakietach z własną ofertą.
Na urządzenia mobilne ma wersję DM BZWBK. Da się również odpalić DM BOŚ (zwykła wersja www, ale bez idiotyzmów w stylu Javy). Wszystkie które mają Promaka raczej nie ruszą (BDM, PKO, BRE i kilka innych). Najprawdopodobniej będzie również problem z ING oraz XTB.
Ogólnie jesteśmy w lesie z jakością usług. Może lepiej kup sobie dobrego tableta 7 cali  lub 5 cali z Windowsem.
Pozdrawiam
Dombrek

Data: 2011-02-22 21:08:42
Autor: skippy
Użytkownik "Dombrek" <dombrek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ik12hr$76g$1news.onet.pl...
[...]

BRE jako jedyny ma mPromaka (mobiBReBrokers) który w połączeniu z Notowaniami Mobilnymi pozwala składać zlecenia i oglądać notki w dedykowanych aplikacjach, bez uciążliwego manipulowania w przeglądarce smartphona po mini-www.

Reszta która ma Notowania Mobilne Statica (BOS, Mille, ING i być może ktoś tam jeszcze) - nie ma mPromaka i zlecenia trzeba składać (jeśli się w ogóle da) poprzez WWW czy tam WAP, w każdym razie mało komfortowo.

Co do wynalazku WBK, to tego nie znam i nie skomentuję na ile jest wygodny i funkcjonalny.

Data: 2011-02-22 21:12:59
Autor: skippy
Które DMy obs?uguj? w zadowalaj?cy sposób smartphone'y

Jeszcze trzeba dodać (termin smartphone jest dwuznaczny), że na dzień dzisiejszy dotyczy to Symbiana i Windows Mobile.
Prawdopodobnie idą prace nad innymi platformami ale to już musisz dopytywać w konretnych DM albo w Statica.

Data: 2011-02-23 00:33:44
Autor: Marcin
Dnia 22-02-2011 o 21:12:59 skippy <man@the.moon> napisał(a):

[...]

Statica fruwa chyba na wszystkim. ostatnio instalowalem na jakims zwyklym  (na ile to mozliwe w obecnych czasach;)) szajsungu, co to nie podpadal pod  smartphone'a ale obslugiwal jave, i chodzila jak burza.
inwestor mobilny w wbku jest dupny. daje rade, jak kogos zycie zmusi, ale  jako rozwiazanie docelowe jest upierdliwy strasznie. w kwestii prezentacji  notowan statica bije go na glowe.
--
Marcin Kuj-Pom

Data: 2011-02-23 08:17:18
Autor: Marcin N

Użytkownik "Marcin" <marcin_kuj-pom@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vrbvqijot3kea5@pc.torun.mm.pl...
[...]

Z tego, co piszecie, wygląda, że zamiast skupiać sie na wydłużaniu sesji - niech się władze giełdy skupią na jakimś narzędziu mobilnym. Chcą zwiększać obroty - niech dadzą możliwość WYGODNEGO handlu poza domem/biurem.

A DMy na co czekają? Dlaczego choć jeden nie zaprezentuje nowoczesnego rozwiązania dla smartphone'ów? Napisałem wczoraj do dwóch (WBK i BOŚ). Z obu dostałem wykrętne odpowiedzi, że myślą o tym i może kiedyś coś powstanie, ale nie podadzą żadnych konkretów.

Data: 2011-02-23 08:40:15
Autor: skippy
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:ik2c9p$nd6$1news.onet.pl...

[...]

O czym piszesz, bo nie czaję.
Nic tu nie było mowy o władzach giełdy, co ma giełda do notowań na końcowych urządzeniach?

A DMy na co czekają? Dlaczego choć jeden nie zaprezentuje nowoczesnego rozwiązania dla smartphone'ów?

Przecież wszystko masz opisane

Napisałem wczoraj do dwóch (WBK i BOŚ). Z obu dostałem wykrętne odpowiedzi, że myślą o tym i może kiedyś coś powstanie, ale nie podadzą żadnych konkretów.

ciekawostka, mam wrażenie że nie wiesz o czym piszesz i o co pytałeś
może napiszesz nam tu jakie było pytanie i co odpowiedzieli?
na czym ma polegać oczekiwana przez Ciebie nowoczesność rozwiązania?
Notowania Mobilne to za mało?
Skałdanie zleceńw mobiBreBrokers to za mało?
o co jeszcze chodzi?

Data: 2011-02-23 09:42:56
Autor: Marcin N
[...]

Oczywiście, że notowania mobilne WBK to za mało. Zapewne nie używałeś, inaczej nigdy byś nie uznał tego za nowoczesne, wygodne rozwiązanie. To było dobre, gdy szczytem techniki był telefon z ekranem 320x240 a ekran dotykowy jeszcze w ogóle nie był stosowany.

BRE - nie znam. Ale jeśli to jedyny DM z kilkunastu, który ma rozsądne rozwiązanie dla urządzeń przenośnych - to chyba się nie dziwisz mojemu rozczarowaniu.

Na czym polega wg mnie nowoczesne rozwiązanie? Na względnym komforcie na ekranie telefonu o rozdzielczości ok 640x360 pkt. Na możliwości obserwowania uproszczonej wersji notowań na żywo oraz możliwości składania zleceń.

Zaloguj się do BOŚia i pomierz sobie, jaki fragment okna mieści się na ekraniku telefonu - mizerny.
Czemu ŻADEN DM nie ma wersji "lite" swojej strony www? A może jednak któreś mają?

Data: 2011-02-23 10:06:53
Autor: skippy

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:ik2haa$8hs$1news.onet.pl...

[...]

nie czytasz co się do Ciebie pisze, więc chyba szkoda czasu

napisałem:

[...]

no to wniosek, ze na tym mizernym ekranku, jak www, to wejdzie więcej?

szkoda czasu, pozdrawiam

Data: 2011-02-23 11:55:23
Autor: Anatol A
Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a):
Czemu ŻADEN DM nie ma wersji "lite" swojej strony www? A może jednak któreś mają?

Jest jeszcze DM Pekao :

http://www.pekao.com.pl/indywidualni/bankowosc_elektroniczna/uslugi_maklerskie/p24m_serwis_mobilny/#tab4

Data: 2011-02-23 13:49:33
Autor: skippy

Użytkownik "Anatol A" <c355.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ik2sjb$c23$1inews.gazeta.pl...
[...]

super sprawa z tym naciskaniem "Odśwież" :)))

Data: 2011-02-23 14:26:36
Autor: main
Dnia Wed, 23 Feb 2011 11:55:23 +0000 (UTC), Anatol A napisał(a):

[...]

Tylko notowania bez zleceń a i ceny też mają "najlepsze" w PL

Data: 2011-02-23 14:36:13
Autor: Anatol A
main <xxx@wp.pl> napisał(a):
Dnia Wed, 23 Feb 2011 11:55:23 +0000 (UTC), Anatol A napisał(a):

> Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a): > > >> Czemu ŻADEN DM nie ma wersji "lite" swojej strony www? A może jednak któreś >> mają? > > > Jest jeszcze DM Pekao :
e/p24m_serwis_mobilny/#tab4

Tylko notowania bez zleceń a i ceny też mają "najlepsze" w PL

Z Pomocy wynika że obsługa zleceń też jest.

Data: 2011-02-24 08:27:31
Autor: Marcin N

Użytkownik "Anatol A" <c355.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ik360t$g65$1@inews.gazeta.pl...
main <xxx@wp.pl> napisał(a):

> [...]
e/p24m_serwis_mobilny/#tab4

Tylko notowania bez zleceń a i ceny też mają "najlepsze" w PL

Z Pomocy wynika że obsługa zleceń też jest.

Dostałem informację z DM WBK, że pracują nad lepszą wersją notowań mobilnych z notowaniami real-time (bez ręcznego odświeżania) i wkrótce ma to być gotowe.

Dostałem też informację od BOŚ, że NIE PRACUJĄ nad niczym, bo "nie jest to priorytetem" i może kiedyś... w nieznanej przyszłości.

Data: 2011-02-24 08:34:03
Autor: skippy

main <xxx@wp.pl> napisał(a):

> [...]

Dostałem też informację od BOŚ, że NIE PRACUJĄ nad niczym, bo "nie jest to priorytetem" i może kiedyś... w nieznanej przyszłości.

przeciez BOS ma notowania mobilne z notowaniami real-time (bez ręcznego odświeżania) i DAWNO JET TO GOTOWE...

Data: 2011-02-24 10:59:43
Autor: Marcin N
[...]

Ciekawe. Pani z obsługi nic o tym nie wiedziała. Starannie to muszą ukrywać.

Data: 2011-02-24 13:00:28
Autor: skippy

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:ik5a67$bs9$1news.onet.pl...

[...]

Po Twojej sugestii, że aplikacja kliencka to sprawa firmy o nazwie WGPW myślę oraz nieprzyjmowaniu do wiadomości faktów które Ci opisałem z Dombrkiem myślę, że albo pytasz źle, albo nie bardzo przyjmujesz, że tak powiem, do swiej świadomości odpowiedzi.

Przeczytaj jeszcze raz to wszystko, bo Ci napisano wszystko.

http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_id=522

Data: 2011-02-24 15:22:36
Autor: Marcin N
Które DMy obs?uguj? w zadowalaj?cy sposób smartphone'y

Przeczytaj jeszcze raz to wszystko, bo Ci napisano wszystko.

http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_id=522

A koszty jakie? Zapomnieli napisać.

Data: 2011-02-24 15:28:36
Autor: skippy
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:ik5pj3$7h2$1news.onet.pl...

Przeczytaj jeszcze raz to wszystko, bo Ci napisano wszystko.

http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_id=522

A koszty jakie? Zapomnieli napisać.

wszystko jest napisane, ale wybacz jakiś podstawowy poziom ogarniania informacji już sobie zapewnij sam

Data: 2011-02-24 15:29:54
Autor: Marcin N

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ik5pul$8sp$1@news.onet.pl...
[...]

Właśnie nie jest. Wiem, że masz mnie za idiotę, ale trzymaj poziom.

Data: 2011-02-24 15:41:23
Autor: skippy
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:ik5q0t$9bp$1news.onet.pl...

[...]

na stronie którą Ci zlinkowałem, jest napis jak byk "Koszty"
dla mnie to dosyć jednoznaczne słowo

Data: 2011-02-24 15:44:02
Autor: Marcin N

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ik5qmk$caa$1@news.onet.pl...
[...]

To do diabła zacytuj te koszty i nie będziemy musieli więcej ze sobą gadać.

Data: 2011-02-27 08:33:56
Autor: zaq
Które DMy obs?uguj? w zadowalaj?cy sposób smartphone'y
Korzystam ze komórki z androidem 2.1 (samsung spica).
uruchamiam aplikacje Notowania Mobilne (NOM) (prosta konfiguracja)
http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_id=522
Platforma:
Notowania Mobilne wersja z obsługą Java MIDP 2.0
zlecenia składam przez stonę www
na przeglądarce opera mini.
Wszystko działa jak należy.
Koszta:
1)transmisji internetowej
2) trzeba posiadać co najmiej pakiet 5+ ( darmowy od 70 tyś obrotu /msc )
http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_id=27
ps
Jeżeli jesteś tak leniwy że nie chce ci się poszukać tak prostych do
odnalezienia danych to będziesz dawcą kapitału na czym pewnie niedługo
skorzystam. --

Data: 2011-02-27 12:10:49
Autor: Marcin N
[...]

Zapewniam Cię, że nie jestem dobrym dawcą, ani nie jestem leniwy. Wątek notowań mobilnych uznałem za ważną sprawę i szczerze jestem zdziwiony, że nie zainteresował on nikogo oprócz skipiego, który rozpoczął od pyskówki.

Wygląda na to, że obecnie ta grupa dyskusyjna jest zdominowana przez ludzi niezainteresowanych nowymi narzędziami. Trudno.

Oczywiście wiem, że BOŚ daje notowania mobilne "za darmo już od pakietu zielony 5+". Intrygowało mnie, ile to kosztuje dla wszystkich innych pakietów, zaczynając od żółtego.

Żeby nie było wodolejstwa, pytanie: kto z Was używał DM Noble? W ofercie mają wersję "light", ale pani z biura, z którą rozmawiałem pojęcia nie miała, jak to się sprawuje, bo (cytuję) "nikt tu u nas nigdy tego nie sprawdzał". Nie mając tam konta - ja też nie mogę sobie sprawdzić.

Z DM WBK uzyskałem najświeższą informację, że planują wkrótce notowania real-time bez ręcznego odświeżania.

Data: 2011-02-27 12:16:25
Autor: skippy
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:ikdbfb$2u9$1news.onet.pl...
[...]

ogarnij się facet i nie kłam

Data: 2011-02-28 19:10:31
Autor: Romal
[...]

W ING kosztuje to 0 zł zaczynając od pakietu podstawowego (który sam w sobie kosztuje 44 zł rocznie)
http://www.ingsecurities.pl/ing_oplaty_internet.xml

--
Romal

Które DMy obs?uguj? w zadowalaj?cy sposób smartphone'y