Które domy maklerskie wzięły udział w pierwszej sesji na GPW?

Data: 2009-05-10 07:56:29
Autor: finder24
Które domy maklerskie wzięły udział w pierwszej sesji na GPW?
Witam serdecznie,

Na stronach GPW można znaleść informację, że pierwsza sesja na GPW w III RP odbyła się 16 kwietnia 1991 roku "(...) z udziałem 7 domów maklerskich, na której notowano akcje 5 spółek. Wpłynęło wówczas 112 zleceń kupna i sprzedaży, a łączny obrót giełdy wyniósł 1.990 zł (2 tys. US$).".

O ile w miarę łatwo było ustalić pierwsze 5 spółek notowanych na GPW, o tyle problem pojawił się jeśli chodzi o te domy maklerskie. Nie wiedzą tego nawet w GPW, a przynajmniej Ci, którzy odbierają telefony.

Czy ktoś wie lub pamięta, które domy maklerskie brały udział w tej sesji?

Z góry dzięki za pomoc,
finder24

Data: 2009-05-10 23:31:00
Autor: Barbara

Użytkownik " finder24" <finder24@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gu61bd$8dk$1inews.gazeta.pl...
> [...]
| w GPW, a przynajmniej Ci, którzy odbierają telefony.
|
| Czy ktoś wie lub pamięta, które domy maklerskie brały udział w tej sesji?

to jakaś kosmiczna bzdura z tą ilością domów maklerskich - Istniało tylko Biuro Maklerskie banku PEKAO SA - tak ja to pamiętam - m. Wrocław
potem dopiero było biuro Banku xxxix z Katowic - który zamienił się na BPH i biuro WBK, powstało też BM Banku Staropolskiego.
Kiedy powstało BM PKO BP - nie pamiętam, ale na długo przed prywatyzacją tego banku.

Ale może ten kto pisał te informacje uważał, że BM=placówce, która sprzedaje akcje pierwszych 5 spółek? jeśli tak, to należy liczyć WBK, tyle, że zlecenia można było składać li tylko w BM PEKAO SA.
Pamiętam, że obligacje kupowałam w PKO BP, ale np. akcje - chyba jednak w WBK, [potem należało je jeszcze zarejestrować - już nie pamiętam fachowej nazwy, by móc złożyć zlecenie na sprzedaż. - w ten też sposób wyrolowano tych, którzy posiadali akcje BSK!].

A rejestrację akcji pierwszych 5 spółek można było przeprowadzić tylko w BM PEKAO SA.
Zatem upieram się przy jednym BM.

Barbara

Data: 2009-05-11 08:07:20
Autor: finder24
[...]

Informacja, na którą się powołałem znajduje się dokładnie na tej stronie:
http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=ogieldzie&k=2&i=/historia/historia&sky=1 w 4-m
akapicie. Na ile znam polski rynek kapitałowy liczba 7 domów maklerskich
wydawała mi się przesadzona, ale że w tym czasie nie wiedziałem jeszcze co to
papier wartościowy, wolałem zapytać. A czy tym domem maklerskim nie był
Centralny Dom Maklerski? Przepraszam, że się czepiam, ale chcę mieć pewność.

finder24

Data: 2009-05-11 21:51:02
Autor: Barbara

Użytkownik " finder24" <finder24@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gu8mbo$19n$1inews.gazeta.pl...

> [...]
| papier wartościowy, wolałem zapytać. A czy tym domem maklerskim nie był

ak, ta nazwa obowiązuje do dzisiaj, ale czy wówczas była sotsowana ? teog naprawdę nie wiem ..

Natomiast iwme jedno - wyjatkowo nie trawiłamtego biura, mimo znajomości ludzi - ;) !!!!

Przepraszam, że się czepiam, ale chcę mieć pewność.

Jesli jesteś rzepem, to mozesz czepić się psiego ogona ;)
ale jesli myślącym człowiekiem, nie stosuj obiegowych określeń ;)
innymi słowy - nie licujących z posiadana wiedza :)
:-) ))))

barbara