Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie p aliwa?

Data: 2009-03-25 03:11:17
Autor: Fikus26_
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie p aliwa?
Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
interesują mnie pojemności od 400ccm.

Jak dane katalogowe mają sie do rzeczywistości? Albo np bardzo lekkie
i mocne wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia
paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej).

Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

Data: 2009-03-25 06:36:42
Autor: WIR
On 25 Mar, 11:11, Fikus26_ <rightbent...@gmail.com> wrote:
Albo np bardzo lekkie
i mocne wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia
paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej).

moze dlatego, zeby nie straszyc :)
Moje DRZ 400 raczej ponizej 6 litrow nie schodzi - przestalem sie
bawic w liczenie spalania (staram sie tylko pamietac, ze po 100-120km
trzeba zajechac na stacje albo przekrecic kranik na rezerwe, zeby sie
nie zdziwic nagle). Przez pierwsze 2-3 miesiace jazdy sprawdzalem
spalanie - ze 2 razy wyszlo minimalnie ponizej 6, cala reszta tankowan
wskazywala raczej na 6-6,5.
Dla porownania 2 litrowy CRDI pali mi w miescie 8, a wolnossacy diesel
1,5 ktorym jezdzi zona - 5,5-6.
Oszczedne sa chyba tylko maszynki do max 250 pojemnosci i to przy
jezdzie zgodnej z oczekiwaniami producenta - bo vespa LX 50 tez mi
palila 4,5 litra :)
Motocykl nie jest tanim transportem - jest zajebista zabawka :) Jedyne
racjonalne wytlumaczenie to oszczednosc czasu w zakorkowanych miastach
- tego sie trzymam w dyskusjach z zona :)

WIR

Data: 2009-03-25 11:44:21
Autor: fv
Fikus26_ wrote:
Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

Mój GSX 650F z bardzo nowoczesnym silnikiem z wtryskiem pali 6-7 litrów po mieście, czyli więcej niż
nowoczesny samochód o dwa razy większym silniku i 4x większej masie. I jeszcze spełnia Euro3.
Wymienię filtr powietrza po dotarciu (6kkm) i może wtedy spalanie zejdzie w dół. Na razie jest tragedia.

Podejrzewam, że lżejsze motocykle spalą mniej niż cięższe, ale jak zwykle pewnie reguły nie ma
(zaraz ktoś Gixxerę wyciągnie - tak czuję). I jeszcze zaraz ktoś napisze "jak się zap*** to pali ile
się wleje" (znów przeczucie).

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-03-25 11:55:30
Autor: Spider A.J.
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

"fv" <fake@cybax.com> wrote
Fikus26_ wrote:
Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

Mój GSX 650F z bardzo nowoczesnym silnikiem z wtryskiem pali 6-7 litrów

Royal Enfield Taurus
z silnikiem diesla o nieco mniejszej pojemnosci pali ok 2 litrow na 100km
:-)

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

Data: 2009-03-25 11:59:34
Autor: BartekGSXF

Użytkownik "fv" <fake@cybax.com> napisał w wiadomości news:gqd209$q26$1inews.gazeta.pl...
Fikus26_ wrote:
[...]

:) te ktore nie jezdza. Wpadles na to?
Czyli harleye.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-03-25 12:06:49
Autor: Kuczu
BartekGSXF pisze:

:) te ktore nie jezdza. Wpadles na to?
Czyli harleye.

Nastepnby blyskotliwy co to Harleya ogladal tylko w TV albo przez szybe w salonie.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-25 12:11:06
Autor: BartekGSXF

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gqd38c$bis$2news.wp.pl...
BartekGSXF pisze:

:) te ktore nie jezdza. Wpadles na to?
Czyli harleye.

Nastepnby blyskotliwy co to Harleya ogladal tylko w TV albo przez szybe w salonie.
Ej a emotke widziales?
Nie ma co sie dasac, Twojego widzialem na zdjeciach i widac, ze opony przykurzone. Znaczy jezdzi choc troche _ ;) _.
BTW
Dano mi sie karnac na sportsterze - fajnie.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-03-25 12:14:20
Autor: Kuczu
Które motocykle mają niskie rzecz ywiste zużycie paliwa?
BartekGSXF pisze:

Ej a emotke widziales?

A to dzisiaj emotka usprawiedliwia kazda glupote i zlosliwosc ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-25 12:22:27
Autor: BartekGSXF

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gqd3mg$c7v$1news.wp.pl...
BartekGSXF pisze:

Ej a emotke widziales?

A to dzisiaj emotka usprawiedliwia kazda glupote i zlosliwosc ?
Nie to bylo moim zamiarem. Ale czy Ty czasem teraz nie przesadzasz z reakcja?
Jesli poczules sie dotkniety to przepraszam.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-03-25 12:31:34
Autor: Kuczu
BartekGSXF pisze:

A to dzisiaj emotka usprawiedliwia kazda glupote i zlosliwosc ?
Nie to bylo moim zamiarem. Ale czy Ty czasem teraz nie przesadzasz z reakcja?

Nie, bo juz mnie wkurwiaja teksty typu "Harley to na lawecie" itp. Meczace to juz jest. 90% to piszacych slinilo sie za mlodu na plakat z HD i do dzisiaj rumienia sie na widok OCC na Discovery albo ladnego customa w enternecie. Ale sa fafarafa bo maja japonski smietnik poskrecany drutem i tak jest cool. A ze z kazda srubka leca po porade do kolegow z internetu to inna para kaloszy. A ludzie juz w latach 50, gdy japonczycy byli na etapie "skomplikowanych" silnikow na licencji DKW, objezdzali kontynent na Harleyach i Indianach i jakos dawali sobie z tym rade.

Jesli poczules sie dotkniety to przepraszam.

Lepiej miec siostre w burdelu niz brata na Hondzie. Znasz to ?
Nie, nie jestem fanatykiem marki, wiem ze inni robia to lepiej, niekoniecznie ladniej. Ale nie pierdole ze na R1 jezdza dresy a na skuterach pedaly. Mialem wiele japonczykow, nie wstydze sie tego i mile je wspominam. Tylko GS500E nie lubie ale to osobiste sprawy :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-25 12:40:10
Autor: BartekGSXF

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gqd4mp$ctl$1news.wp.pl...
Nie, bo juz mnie wkurwiaja teksty typu "Harley to na lawecie" itp. Meczace to juz jest.
Ok, bede pamietal. :)
 90% to piszacych slinilo sie za mlodu na plakat z
HD i do dzisiaj rumienia sie na widok OCC na Discovery albo ladnego customa w enternecie.
Prawda, sam tak mialem.
Ale sa fafarafa bo maja japonski smietnik poskrecany drutem i tak jest cool.
O, tu tez prawda, tylko nie mam drutu... ale mam strucla... ale nie ja go wybralem... tylko moja lepsza polowa :(

[...]
Prawda, ale to juz nie ja.
Lepiej miec siostre w burdelu niz brata na Hondzie. Znasz to ?
Slyszalem, na szczescie mam suzuki i nie mam siostry.

Nie, nie jestem fanatykiem marki, wiem ze inni robia to lepiej, niekoniecznie ladniej. Ale nie pierdole ze na R1 jezdza dresy a na skuterach pedaly. Mialem wiele japonczykow, nie wstydze sie tego i mile je wspominam.
Prawda. Daleki jestem od przyklejania latek, z tym harleyem i laweta pamietam, bo byla to smieszna dyskusja.
No wlasnie, szkoda tego GSX1100 (?).
Tylko GS500E nie lubie ale to osobiste sprawy :)
A kto lubi?

BartekGSX6F
Ave1,8
EL

Data: 2009-03-25 12:47:01
Autor: Kuczu
BartekGSXF pisze:

No wlasnie, szkoda tego GSX1100 (?).

Nowy wlasciciel, moj dobry kumpel, jest bardzo zadowolony.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-25 12:55:39
Autor: Eskimos
Które motocykle maj ą niskie rzeczywist e zużycie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 12:31:34 +0100, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl>
wrote:

Tylko GS500E nie lubie

That's my boy! ;P

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

Data: 2009-03-25 22:14:36
Autor: Marek Borowski
Kuczu wrote:
BartekGSXF pisze:

Nie, nie jestem fanatykiem marki, wiem ze inni robia to lepiej,
No widzisz, a ja Cie zupelnie inaczej odbieram.....
Ciekawe czemu.

Regards

Marek

Data: 2009-03-25 22:59:44
Autor: Kuczu
Marek Borowski pisze:

Nie, nie jestem fanatykiem marki, wiem ze inni robia to lepiej,
No widzisz, a ja Cie zupelnie inaczej odbieram.....

Ale ze co ? Mam sie poplakac ?

Ciekawe czemu.

Ciekawe czemu mi to wisi...

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-26 21:27:35
Autor: Marek Borowski
Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

Nie, nie jestem fanatykiem marki, wiem ze inni robia to lepiej,
No widzisz, a ja Cie zupelnie inaczej odbieram.....

Ale ze co ? Mam sie poplakac ?

Zastanowic sie na soba ?

Ciekawe czemu.

Ciekawe czemu mi to wisi...

Bo jestes bufonem ?

Marek

Data: 2009-03-26 21:58:24
Autor: BartekGSXF
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

Użytkownik "Marek Borowski" <marek@lidersdpl.pl> napisał w wiadomości news:gqgofr$dbg$1news3.onet...
Ciekawe czemu mi to wisi...

Bo jestes bufonem ?
Oj :|

--
BartekGSXF
Ave1,8

Data: 2009-03-26 22:27:59
Autor: Kuczu
Które motocykle mają niskie rzecz ywiste zużycie paliwa?
Marek Borowski pisze:

Zastanowic sie na soba ?

Po co ? Zeby Ci sprawic radoche ?

Bo jestes bufonem ?

WOW ! I niech tak zostanie :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-26 22:39:40
Autor: Marek Borowski
Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

Zastanowic sie na soba ?

Po co ? Zeby Ci sprawic radoche ?

Szczerze powiedziawszy piszac iz nie jestes fanatykiem HD
ubawiles mnie juz wystarczajaco.

Bo jestes bufonem ?

WOW ! I niech tak zostanie :)

As you wish.

Pozdr

Marek

Data: 2009-03-26 22:50:58
Autor: Kuczu
Marek Borowski pisze:

Szczerze powiedziawszy piszac iz nie jestes fanatykiem HD
ubawiles mnie juz wystarczajaco.

Milosnikiem jesli juz. Ino nie lubie gdy ktos sobie gebe wyciera czyms o czym nie ma zielonego pojecie. I tyle.

No ale bufony sie przeciez nie tlumacza...

BTW. Twoj adres mailowy jest wybitnie bufoniasty :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-26 23:01:40
Autor: Marek Borowski
Kuczu wrote:
Marek Borowski pisze:

Szczerze powiedziawszy piszac iz nie jestes fanatykiem HD
ubawiles mnie juz wystarczajaco.

Milosnikiem jesli juz. Ino nie lubie gdy ktos sobie gebe wyciera czyms o czym nie ma zielonego pojecie. I tyle.

Wiesz rozmawiajac o wtryskach mialem wrazenie ze merytoryka nie byla mocna strona dyskusji. Ja bardzo lubie wtrysk bo elektronika zalatwia za mnie sprawy ktore przy gazniku powodowaly moja frustracje. (czyt. ustawienia mieszanki).

No ale bufony sie przeciez nie tlumacza...

Ale skore sie tlumaczysz...... to pewnie jednak nie jestes :-).

BTW. Twoj adres mailowy jest wybitnie bufoniasty :)

To jest ochrona przed spamem - popatrz na moje dane - zazwyczaj budza pewne zkojarzenia. Chociaz powinienem napisac za budzily.....

Pozdr

Marek Borowski

Data: 2009-03-26 09:01:52
Autor: Jasio

Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości news:gqd4mp$ctl$1news.wp.pl...
BartekGSXF pisze:

[...]

O jaaa, a ja miałem nad biurkiem VFR 750 i CBR 1100 i zobacz jak skończyłem.
A w zasadzie się dopiero rozkręcam. Bo motocyklowym celem życiowym jest XR 1200 (nie mylić z XR-1200)

Lepiej miec siostre w burdelu niz brata na Hondzie. Znasz to ?

Z tym to już do mojego brata i siostry raczej. (:

 Mialem wiele japonczykow, nie wstydze sie tego i mile je wspominam. Tylko GS500E nie lubie ale to osobiste sprawy :)

Co, piwo się przewracało, jak stało na baku? (:

PS
fakt faktem - co padnie hasło "Harley" to Kuczu - nożyce się odezwie.

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-03-25 12:18:39
Autor: mlek
Kuczu wrote:
BartekGSXF pisze:

:) te ktore nie jezdza. Wpadles na to?
Czyli harleye.

Nastepnby blyskotliwy co to Harleya ogladal tylko w TV albo przez szybe w salonie.

Krucjate czas zaczac... Kryzys chyba faktycznie sie rozwija, skoro brakuje w spoleczenstwie poczucia humoru.

Data: 2009-03-25 12:01:12
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 11:44:21 +0100, fv <fake@cybax.com> wrote:

[...]
Podejrzewam, że lżejsze motocykle spalą mniej niż cięższe, ale jak  zwykle pewnie reguły nie ma (zaraz ktoś Gixxerę wyciągnie - tak czuję).

Podejrzewam że to zależy też od zestrojenia, NTV ma silnik 650 cc, ale
wyciąga z niego niecałe 60 KM, i pali zwykle od 4,5 do 5,5 litrów na 100.
(Mój palił w okolicach 5 ale miałem zasyfiony filtr powietrza i stare
świece, teraz wszystko wymieniłem i zobaczymy jak będzie po czyszczeniu
i regulacji gaźników :-))

Poza tym litrem łatwiej jeździć na niskich obrotach, więc paradoksalnie
przy jeżdżeniu z takimi samymi prędkościami co 600-ką może spalić mniej,
jak go nie trzeba kręcić do odcięcia. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-25 13:26:14
Autor: doomin13
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

--
Czesc,
Ktore samochody o poj. 1300cm3 pala mniej niz 6-7 litrow w miescie???

Nie wiem ile powinien palic gsx ale 6 litrow to wydaje sie rozsadne i bez tragedii :)
moj kaaateeem SMC pali 7 ale nie zaluje mu gazu trudno taki urok :) w sumie benza to i tak najmniejszy wydatek w eksploatacji moto :)

pozdro,
doomin13

Data: 2009-03-25 13:47:19
Autor: Don Pedro
doomin13 pisze:
> Ktore samochody o poj. 1300cm3 pala mniej niz 6-7 litrow w miescie???

Mój samochód o pojemności 1600 pali niecałe 7 w mieście. Natomiast mój motocykl potrafi bezproblemowo skotłować ponad litrów w mieście (poza nim też). Żeby było zabawniej to moto ma tylko 10 koni więcej od auta :)
Nie zmienia to faktu, że jak tylko mogę wybieram motocykl.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-03-25 14:17:46
Autor: doomin13
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Ale nie Diesel?
Gratuluje lekkiej nogi :)

--
pozdro,
doomin13

Data: 2009-03-25 14:26:19
Autor: Don Pedro
Które motocykle mają niskie rzecz ywiste zużycie paliwa?
doomin13 pisze:
Ale nie Diesel?
Gratuluje lekkiej nogi :)

Diesel. Pytałeś o spalanie nie precyzując typu silnika.

DP
TL-S

Data: 2009-03-25 14:32:28
Autor: doomin13
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
No tak, ale sadzilem ze wychodzi to z kontekstu :)
porownujemy silniki benzynowe w samochodzie i w moto :)

diesela mozna porownac z Royalem Dieselem i wyjdzie blado nie? :)

--
pozdro,
doomin13

Data: 2009-03-25 22:18:11
Autor: Marek Borowski
Don Pedro wrote:
doomin13 pisze:
Ale nie Diesel?
Gratuluje lekkiej nogi :)

Diesel. Pytałeś o spalanie nie precyzując typu silnika.

Prosze cie..... Rozumiem ze miales Ciezki dzien.
1 kg nie rowny 1 m.

Pozdr

Marek

Data: 2009-03-26 07:21:04
Autor: Don Pedro
Marek Borowski pisze:
Don Pedro wrote:
doomin13 pisze:
Ale nie Diesel?
Gratuluje lekkiej nogi :)

Diesel. Pytałeś o spalanie nie precyzując typu silnika.

Prosze cie..... Rozumiem ze miales Ciezki dzien.
1 kg nie rowny 1 m.

To może trzymajcie się jeszcze równego przelicznika mocy do masy albo pojemności do masy?

DP
TL-S

Data: 2009-03-26 22:33:06
Autor: Marek Borowski
Don Pedro wrote:
Marek Borowski pisze:
Don Pedro wrote:
doomin13 pisze:
[...]

Jesli brac pod uwaga mase to tym gorzej dla motocykla :-(.

Pozdr

Marek

Data: 2009-03-25 12:07:44
Autor: Kefir
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Elou!
"Fikus26_" <rightbent523@gmail.com> wrote in message news:b776a089-215b-410e-9574-20dc26e0d6cb37g2000yqp.googlegroups.com...
[...]

Jesli moge: nie licz ze dojazdy motocyklem beda tansze niz autem. To czesty blad.
Nawej jesli bedziesz dlubal sam, jazda wyjdzie Cie drozej niz przecietnym uzywanym autem klasy B-C). Mnie ta zabawa, pomijajac koszt paliwa, a liczac takze wartosc odtworzenia, wynosi ponad 2 razy drozej. Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii, zatem zuzyciue paliwa staje sie nieistotne. Motocykle 600+ to droga zabawa, chyba ze przymierzysz sie do 250-tki lub skutera.
Pare przykladow:
- kpl opon (w zaleznosci od temperamentu jezdzca i wyboru mieszanki wystarczy na 6-20 tys. km) ~1000-1500 PLN
- wieksza czestotliowsc przegladow i wymian oleju, filtow, swiec,  (6-12 kkm). Takze klockow ham. Wspomniane materialy ekspoloatacyjne, zwlaszcza przyzwoitej jakosci, sa drozsze (np 2 tarcze ham. na przod to wydatek pod 2 tys PLN a czasem wiecej - w puszce 150-400 PLN). Do tego dochodzi zestaw napedowy (dobrej jakosci ok. 800 PLN)
- wysoka utrata wartosci na skutek przebiegu (nie lat). W Polsce moto z przebiegiem rzedu 60-70 tys km staje sie niesprzedawalne.
- tylko dla nielicznych  modeli motocykli sa osiagalne typowo samochodowe przebiegi pomiedzy naprawa glowna.

Do nastaiwonych polemicznie: tak, celem stworzenia jedynie zarysu i by uniknac kulkustronnicowego elaboratu, dokonalem duzych skrotow myslowych i uproszczen.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

Data: 2009-03-25 13:21:28
Autor: Mariusz Kruk
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kefir"
Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii,

Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych
banknotami.

--
  Kruk@ -\                   | I  am  Unix of Borg. Your compatibility will
          }-> epsilon.eu.org | be assimilated.

Data: 2009-03-25 13:51:27
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 13:21:28 +0100, Mariusz Kruk  <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]
Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii,

Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych
banknotami.

No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs samochodu,
to w momencie kiedy wychodzimy ponad obliczenie kosztu "ile groszy za
przejechanie kilometra" to zaczynają się schody, no bo niby motocykl  pozwala
nam oszczędzić czas (a czas to pieniądz), ale za to wprowadza koszty  związane
z niemożliwością przewiezienia kilku osób czy większej ilości rzeczy (no bo
jeżeli oszczędność czasu to zysk, to niemożliwość przewiezienia pasażerów  to
koszt), nie mówiąc już o kosztach większego narażenia na wypadki (koszty
poniesione w związku z rehabilitacją i niemożliwością pracowania po  wypadku,
razy prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w wypadku, które jest większe
u motocykli).

Koszty za kilometr można określić dość dokładnie, i żeby motocykl wyszedł
taniej niż jakaś tania, mała i ekonomiczna puszka to musi być 125 albo 250.
Tylko oczywiście tutaj nam wchodzi problem, że taki motocykl nie bardzo się
nadaje do tego, żeby wziąć koty i żonę i pojechać do innego miasta, a  kupionym
tanio Fordem Escortem z LPG to można. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-25 13:59:06
Autor: Marcin Gardeła
Leszek Karlik wrote:
No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs
samochodu, to w momencie kiedy wychodzimy ponad obliczenie kosztu
"ile groszy za przejechanie kilometra" to zaczynają się schody,

Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie przyjemność, której nie mam w samochodzie.
Więc jak mam gdzieś jechać i zastanawiam się czym to zawsze wygrywa motocykl. Jedynie argumenty jak konieczność przewiezienia dużego bagażu czy ilości ludzi potrafią definitywnie wygrać z motocyklem. Acha, no i upał 35 stopni oraz temperatury poniżej zera też wygrywają na korzyść samochodu.

--
Diobeu
NT650V Deauville

Data: 2009-03-25 14:07:36
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 13:59:06 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>  wrote:

[...]
Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem  ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie przyjemność,  której nie mam w samochodzie.

No dokładnie, ja np. jak mam jeździć po Warszawie samochodem to się  wkurwiam
i po godzinie jeżdżenia jestem zmęczony. A motocyklem to czysta  przyjemność.
W związku z tym dla mnie jazda motocyklem to czysty zysk. Ale dla innych  osób
tak może nie być, to kwestia osobnicza. :-)

Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za przejechanie
kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje motocykl to trudno mieć
porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza że narzędzia też kosztują), a  jak
się korzysta z usług mechaników i serwisów to już w ogóle.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-25 14:48:33
Autor: Marcin Gardeła
Leszek Karlik wrote:
[...]

O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za darmo :)

--
Diobeu
NT650V Deauville

Data: 2009-03-25 14:52:28
Autor: BartekGSXF

Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqdco0$gmf$1inews.gazeta.pl...
Leszek Karlik wrote:
[...]

W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

chyba??

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-03-25 15:06:04
Autor: masti
Dnia Wed, 25 Mar 2009 14:52:28 +0100, BartekGSXF napisał(a):

UÂżytkownik "Marcin GardeÂła" <diobeu@gazeta.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
> [...]
Leszek Karlik wrote:
Tylko to wszystko trudno skwantyfikowaĂŚ. Natomiast koszt za
przejechanie kilometra moÂżna, i nawet jak siĂŞ samemu serwisuje
motocykl to trudno mieĂŚ porĂłwnywalny z tanim samochodem (zwÂłaszcza Âże
narzĂŞdzia teÂż kosztujÂą)

O wÂłaÂśnie, przypomnialo mi siĂŞ, narzĂŞdzia do motoru teÂż kupujĂŞ za darmo
:)
W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

chyba??

kupujesz za stówę i dostajesz rabat 100% :)

--
mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

Data: 2009-03-25 16:54:23
Autor: BartekGSXF
Które motocykle maj? niskie rzeczywiste zu?ycie paliwa?

U?ytkownik "Marcin Garde3a" <diobeu@gazeta.pl> napisa3 w wiadomo?ci
> [...]
Leszek Karlik wrote:
Tylko to wszystko trudno skwantyfikowaa. Natomiast koszt za
przejechanie kilometra mo?na, i nawet jak sie samemu serwisuje
motocykl to trudno miea porównywalny z tanim samochodem (zw3aszcza ?e
narzedzia te? kosztuj?)

O w3a?nie, przypomnialo mi sie, narzedzia do motoru te? kupuje za darmo
:)
W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

chyba??

kupujesz za stówę i dostajesz rabat 100% :)
W takim razie biore w ciemno trzy,

albo cztery tego czegos!!!!!

--
BartekGSXF
Ave1,8

Data: 2009-03-25 23:40:27
Autor: Kuczu
BartekGSXF pisze:

W takim razie biore w ciemno trzy,

albo cztery tego czegos!!!!!

Ale on kupuje glownie wpierdol z takim rabatem. Znaczy dostaje wpierdol za nic. Nadal chcesz cztery razy ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-26 08:47:43
Autor: BartekGSXF

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gqebsv$7un$1news.wp.pl...
BartekGSXF pisze:

W takim razie biore w ciemno trzy,

albo cztery tego czegos!!!!!

Ale on kupuje glownie wpierdol z takim rabatem. Znaczy dostaje wpierdol za nic. Nadal chcesz cztery razy ?

W takim razie nie dziekuje. Chociaz ten sam rabat jest kuszacy.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8

Data: 2009-03-25 16:55:29
Autor: Don Pedro
KtĂłre motocykle majÂą niskie rzeczywi ste zuÂżycie paliwa?

Powiedz to w urzędzie skarbowym.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-03-25 14:59:59
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 14:48:33 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>  wrote:

[...]
[...]

Znaczy, taka jest oficjalna wersja dla żony? ;-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-25 14:29:17
Autor: fv
Leszek Karlik wrote:
[...]

Ale mówimy o dojazdach do pracy, czyli solo. Czy nie? A poza tym motocyklem (przynajmniej ja) jestem
w domu o tyle wcześniej, że zdażę przed zamknięciem osiedlowego sklepu i nie muszę jechać autem do
tesco-czy-kerfura.

Poruszyłeś kwestię czasu, ale chyba niewystarczająco. Dla kogoś kto czasami pracuje 9-10h dziennie,
każde dodatkowe 30 minut w pracy (czy podróży do pracy) to już jest bardzo duży koszt. W moim
przypadku jest to właśnie 30 minut w każdą stronę czyli godzina dziennie.

Jakoś tak powyżej pewnej granicy, prawie nic nie rekompensuje mi braku wypoczynku..
Jeśli w dodatku mogę codziennie wstawać 30 minut później, co wyraźnie przekłada się na kondycję
psychofizyczną ... to już wiecie czemu nienawidzę zimy :P

Dla takich zysków jestem w stanie odbywać nawet krioterapię w styczniu, aby tylko zarobić nieco
czasu. No i ten lans gdy się jedzie w sypiącym śniegu bez ABS/ESP ;-))

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-03-25 15:04:30
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 14:29:17 +0100, fv <fake@cybax.com> wrote:

[...]
[...]

A to prawda. Ale po co pracować 9-10 godzin dziennie? Myślałem, że jak ktoś
jeździ na etat i musi codziennie rano wstawać to zasuwa przez te 8 godzin  ;->

Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy metrem
i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba mieć i pracę  i
dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :->

Dla takich zysków jestem w stanie odbywać nawet krioterapię w styczniu,  aby tylko zarobić nieco czasu. No i ten lans gdy się jedzie w sypiącym  śniegu bez ABS/ESP ;-))

Gorzej jeżeli w tym sypiącym śniegu jakaś puszka, która się nie spodziewa
motocykla w takich warunkach zajedzie Ci drogę. :-\ To też potencjalny  koszt. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-26 03:38:44
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużyc ie paliwa?
On 25 Mar, 14:04, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:
On Wed, 25 Mar 2009 14:29:17 +0100, fv <f...@cybax.com> wrote:

[...]

Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy metrem
i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba mieć i pracę
dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :->

Jesli uznamy Londyn za 'normalne miasto z rozbudowana siecia metra',
to odpowiedz brzmi: czas przejazdu miedzy dwoma stacjami metra to z
grubsza 2 minuty. Sa oczywiscie szybsze i wolniejsze linie. Mieszkanie
niezbyt daleko od centrum, ale jedna poza centrum oznacza mniej wiecej
8 przystankow metra na dwoch liniach. To 16 minut jazdy + 2 minuty na
przesiadke + 5 minut na droge od domu do stacji metra + 5 minut od
stacji metra do pracy. +2 minutty w sumie oczekiwania na pierwszy i
drugi pociag. W sumie 30 minut, gwarantuje ze ten sam dystans nie
tylko przejedzie sie szybciej motorem, ale i rowerem.

Over

Data: 2009-03-26 03:42:36
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużyc ie paliwa?
On 26 Mar, 10:38, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
> [...]

drugi pociag. W sumie 30 minut, gwarantuje ze ten sam dystans nie
tylko przejedzie sie szybciej motorem, ale i rowerem.

Ps. Scisk i upal w metrze w godzinach szczytu - oznacza, ze moze sie
zdarzyc, ze zabierzesz sie dopiero drugim lub trzecim kursem.

Data: 2009-03-26 19:50:03
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Thu, 26 Mar 2009 11:38:44 +0100, frank.castle0407@googlemail.com  <frank.castle0407@googlemail.com> wrote:

[...]
[...]

A samochodem w godzinach szczytu? :-) Anyway, to że motocykl jest
szybszy nie ulega wątpliwości, np. ja z Kabat na ściankę jadę motocyklem
niecałe 40 minut a metrem i tramwajem prawie godzinę, ale w sytuacji
kiedy mam mało czasu bo mam pilne zlecenie to jeździłem na trening
metrem zamiast motocykla, bo mogłem wtedy 40 minut w metrze popracować
na laptopie a potem w tramwaju poczytać sobie książkę przez 15 minut,
a na motocyklu nie bardzo.

Poza tym, w wątku chodzi o to, co tańsze, a nie co szybsze. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-25 15:01:59
Autor: Kefir

Jesli zgrabnie dolaczysz do tego przyjemnosc to wejde pod stol i odszczekam choc napisalem:
"celem stworzenia jedynie zarysu i by uniknac kulkustronnicowego elaboratu, dokonalem duzych skrotow myslowych i uproszczen."

PeeS Dzieki za uwazne przeczytanie.

Data: 2009-03-25 15:20:17
Autor: Mariusz Kruk
[...]

E, spokojnie można np. skonstruować funkcję użyteczności zawierającą
m.in. przyjemność z jazdy i rozważać na tej podstawie parę dóbr
(samochód, motocykl). I piękny model mikroekonomiczny mamy. :-)

PeeS Dzieki za uwazne przeczytanie.

Kein problem, jak mawiali starożytni Rzymianie.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Borg  Moderator:  Your  Topic Is Irrelevant,
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. your arguments are futile.

Data: 2009-03-25 12:10:23
Autor: Agent 0700
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
interesują mnie pojemności od 400ccm.

zzr 600 90 r. - na trasie Siedlce-Lublin-Siedlce spalił deczko ponad bak, wyliczyłem, że to na oko 4,5 litra/100 km.

prędkości samochodowe raczej.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-03-25 12:30:42
Autor: fv
Agent 0700 wrote:
[...]

Tzn. jakie to są samochodowe? Bo ja np. jeżdżę samochodem szybciej niż motocyklem na większości
odcinków...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-03-25 13:15:32
Autor: Marcin Gardeła
Fikus26_ wrote:
Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
interesują mnie pojemności od 400ccm.

Hondowskie V500, V650, czy Honda NTV650, NT650V, rozwinięcie modeli to Revere, Deauville, ale również stara VT500C Shadow.

--
Diobeu
NT650V Deauville

Data: 2009-03-25 13:20:47
Autor: Seba
Dnia Wed, 25 Mar 2009 03:11:17 -0700 (PDT), Fikus26_ napisał(a):

Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

Mój FZS 600 w warunkach wrocławskich, dojazdy do i z pracy, kręcenie się
po mieście pali mi średnio około 6 litrów na 100 km - z tolerancją +/-
0,5 litra. Tyle, że ja jeżdżę raczej refleksyjnie - rzadko zdaża mi się odkręcać
jakoś szczególnie mocniej. --
Pozdrawiam
Sebastian S.

Data: 2009-03-25 13:28:24
Autor:
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Mój Deauville (650 z 2000r) palił deczko poniżej 5 litrów w mieście.  Transalp około 5.4, w podobnych warunkach.  BMW F800GS pali mi obecnie w ruchu miejskim 5.2 - 5.3.

ps

pozwolę sobie na meta-uwagę, a to z racji tego, że na grupie jestem od 1997r, choć zmieniłem nicka:

Czy każda dyskusja, nawet na najprostszy i niekontrowersyjny temat, musi ostatnimi laty degenerować to wymiany głupot lub inwektyw?  Widać musi, nie wiem, czego się czepiam...

Data: 2009-03-25 14:50:16
Autor: Marcin Gardeła
Użytkownik wrote:
pozwolę sobie na meta-uwagę, a to z racji tego, że na grupie jestem
od 1997r, choć zmieniłem nicka:

Z jakiego na jakiego?

Czy każda dyskusja, nawet na najprostszy i niekontrowersyjny temat,
musi ostatnimi laty degenerować to wymiany głupot lub inwektyw?
Widać musi, nie wiem, czego się czepiam...

Musi.

--
Diobeu
NT650V Deauville

Data: 2009-03-25 15:01:15
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 14:28:24 +0100,    <azjatuchajbejowicz@nospam.gazeta.pl> wrote:

[...]
Czy każda dyskusja, nawet na najprostszy i niekontrowersyjny temat, musi
ostatnimi laty degenerować to wymiany głupot lub inwektyw?  Widać musi,  nie wiem, czego się czepiam...

A czy ta dyskusja się zdegenerowała? Nie bardzo, wystąpiła jedna krótka
odnoga :-) ale ogólnie to się trzyma tematu. To usenet, rozszczepianie
wątków i dryf tematyczny to standard, i tak ta grupa się nieźle trzyma
tematu.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-25 13:50:24
Autor: Eskimos
Które motocykle maj ą niskie rzeczywist e zużycie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 03:11:17 -0700 (PDT), Fikus26_
<rightbent523@gmail.com> wrote:

wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia
paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej).

Pewnie dlatego, że czasy kiedy motocykl miał przewagę nad samochodem
ze względów ekonomicznych już dawno minęły. Motocykl jest dla
przyjemności i nie ma znaczenia czy pali 4 czy 7l (choć nadal
zdecydowana większość motocykli pali mniej niz jakikolwiek samochód).

Data: 2009-03-25 13:54:29
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 13:50:24 +0100, Eskimos <eskimos@rychuicpnet.pl> wrote:

[...]
[...]

Typowy eurocentryzm. Oczywiście, ze nie minęły, nawet mimo wprowadzenia
Tata Nano. :-)

Natomiast w krajach rozwiniętych motocykle to zabawki, owszem, jak
chce się ekonomii to się kupuje skuter. (Motocykle 125 czy 250
też są dość ekonomiczne, ale mało popularne w Polsce jakoś)

Eskimos
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-25 14:11:07
Autor: Eskimos
Które motocykle maj ą niskie rzeczywist e zużycie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 13:54:29 +0100, "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl>
wrote:

Typowy eurocentryzm. Oczywiście, ze nie minęły, nawet mimo wprowadzenia
Tata Nano. :-)

Mieszkamy i jeździmy w Europie, to jaki ten centryzm ma być?
W Indiach może faktycznie motocykl jest "złem koniecznym", ale nie u
nas.

Nie powiesz, że jeździsz motocyklem, bo na auto Cię nie stać.
Jeździsz, bo lubisz. I gdyby Twój motocykl palił litr czy dwa więcej,
to też byś jeździł.

Data: 2009-03-25 14:52:00
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 14:11:07 +0100, Eskimos <eskimos@tegoniemaicpnet.pl>  wrote:

[...]
Typowy eurocentryzm. Oczywiście, ze nie minęły, nawet mimo wprowadzenia
Tata Nano. :-)
Mieszkamy i jeździmy w Europie, to jaki ten centryzm ma być?

Ale mówimy o motocyklach, a motocykle to najpopularniejsze są w Azji. :-)

W Indiach może faktycznie motocykl jest "złem koniecznym", ale nie u
nas.

Chyba że jest się dowozicielatorem pizzy ;-)

Nie powiesz, że jeździsz motocyklem, bo na auto Cię nie stać.

Stać mnie na auto, ale uważam je za całkowicie zbędny wydatek i nie  posiadam.
(Ale motocykl to mam w ramach hobby a nie komunikacji, fakt)

Jeździsz, bo lubisz. I gdyby Twój motocykl palił litr czy dwa więcej,
to też byś jeździł.

A to prawda. W ogóle to uważam, że jeżeli ktoś chce jeździć na dwóch  kółkach
po mieście bo taniej to powinien się stuknąć w głowę i wsiąść do tramwaju.
(Rozumiem że ktoś może jeździć przez miasto skuterem bo wkurwiają go korki)

Eskimos
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-26 07:22:21
Autor: Don Pedro
Które motocykle mają niskie rzecz ywiste zużycie paliwa?
Leszek Karlik pisze:
(...)
[...]

A tramwaje to dojeżdżają wszędzie i do wszystkich? Metro też? I autobusy nie stoją w korkach? Otwórz oczy.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-03-26 18:55:31
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Thu, 26 Mar 2009 07:22:21 +0100, Don Pedro <no.fear@op.pl> wrote:

[...]
[...]

Autobusy stoją w korkach, ale co to ma do rzeczy? Mówię o decydowaniu się  na
jazdę motocyklem "bo tanio", a nie "bo szybko". Jak ktoś chce się tanio
przemieszczać w mieście z miejsca na miejsce to komunikacja publiczna wita,
tanio i bezpiecznie, a w określonych obszarach to nawet szybko. :-)

Do poruszania się motocyklem po zatłoczonym mieście tak, żeby było szybko  to
oprócz motocykla trzeba mieć jeszcze odpowiednie predyspozycje  psychofizyczne,
mało to skuterów z jakąś lasią czy starszym panem stojących grzecznie w  korkach
się mija jadąc w Warszawie w godzinach szczytu? :-)

TL-S
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-26 20:25:43
Autor: Andrzej Lawa
Leszek Karlik pisze:

[...]

Nie zawsze i nie wszędzie.

"Dyliżans kursuje raz na dwa lata z wyjątkiem niedziel i świąt" ;->

Data: 2009-03-26 23:57:46
Autor: Eskimos
Które motocykle maj ą niskie rzeczywist e zużycie paliwa?
On Thu, 26 Mar 2009 20:25:43 +0100, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

"Dyliżans kursuje raz na dwa lata z wyjątkiem niedziel i świąt" ;->

"Dopuszczalne spóźnienie - jeden miesiąc" ;P

Data: 2009-03-27 08:30:03
Autor: Tytus z Fabryki
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Siemka
Użytkownik "Eskimos"
"Dyliżans kursuje raz na dwa lata z wyjątkiem niedziel i świąt" ;->

 "Dopuszczalne spóźnienie - jeden miesiąc" ;P

No ba  :) klasyka :) nie jestem tylko pewien czy opoznienie nie bylo dwa tygodnie ale sprawdze to :)

Tytus

Data: 2009-03-27 07:25:52
Autor: Don Pedro
Leszek Karlik pisze:
[...]

To ma do rzeczy, że w wielu polskich miastach dla sporej liczby ludzi środki masowej komunikacji są nieakceptowalne już z założenia. Co z tego, że pojadę autobusem, gdy trasę, którą pokonam motocyklem w 20 minut, środkami masowej komunikacji przebędę w 1,5 godziny? Jeśli liczysz ekonomię to musisz brać pod uwagę ile kosztuje Twój zmarnowany czas w korkach.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-03-26 00:41:53
Autor: Andrzej Lawa
Eskimos pisze:

Nie powiesz, że jeździsz motocyklem, bo na auto Cię nie stać.

Z drugiej strony jeśli można połączyć przyjemne z ekonomicznym - to
czemu nie uczynić odrobiny wysiłku w celu uzyskania takiego wyniku?

Data: 2009-03-26 01:11:58
Autor: Eskimos
Które motocykle maj ą niskie rzeczywist e zużycie paliwa?
On Thu, 26 Mar 2009 00:41:53 +0100, Andrzej Lawa
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Z drugiej strony jeśli można połączyć przyjemne z ekonomicznym - to
czemu nie uczynić odrobiny wysiłku w celu uzyskania takiego wyniku?

Owszem, ale ekonomiczność jest tu tylko przy okazji. Jak wisienka na
wielkim torcie z napisem "FUN" ;) I nie jest czynnikiem przeważającym
przy wyborze takiego, a nie innego środka transportu.

Data: 2009-03-26 02:06:24
Autor: Andrzej Lawa
Eskimos pisze:

[...]

Dla mnie jest pół na pół ;)

Data: 2009-03-25 19:38:31
Autor: DeGie
Użytkownik "Fikus26_" napisał:
Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

Jeśli szukasz ekonomicznego motocykla do poruszania się po mieście to kup Yamahę YBR 125
- jest to jeden z najmniej awaryjnych motocykli świata (kiedyś chyba nawet wygrał jakiś ranking w tym temacie, ale szczegółów nie pamiętam)
- mały, lekki, a jednak motocykl a nie skuter, a motocykla szukasz
- pali 2,5 l na sete
- jest naprawdę tani w zakupie, cena na poziomie dobrego skutera
- nie sa to wyjeżdżone egzemplarze, kupienie kilkuletniego z bardzo małym przebiegiem nie jest niczym niemożliwym, bo nie są to motocykle do jeżdżenia na Chorawacje na przykład, choć jest parka, która na dwóch takich maszynach jedzie przez cały świat (do przejechania 100 tys km):
http://www.re-moto.com/the_motorcycles.php?lang=pl
- nie ma ich dużo we wtórnej sprzedaży, ale parę sztuk jest: http://moto.allegro.pl/search.php?string=ybr+125&category=3&buy=0&new=0&pay=0&vat_inv=0&personal_rec=0
- na miescie ten mały i lekki motocykl naprawdę moze dać niemałą frajdę z jazdy
- jeśli spalanie nie jest dla ciebie najważniejsze, a chcesz czegoś bardziej zrywnego i masz ok  10 tys więcej to możesz zdecydować się na YBR 250, tu juz emocję większe, choć używanych bardzo mało lub długimi okresami wcale ;)

Zawsze możesz kupić za ok 5 tys zł używaną YBR 125 na miasto, a za dychę Fazera, Bandita, Horneta czy inny wynalazek i jestes przygotowany na wszystko ;D

HanS //DeGie//
Duży Bandyta //Nnnagi//
-- -Nagie jest piekne-- -
KCH   z o n e

Data: 2009-03-25 19:48:41
Autor: Mustafa
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
interesują mnie pojemności od 400ccm.

Niskie rzeczywiste zużycie paliwa ma większość tych o pojemności 125 - 250 cm^3
U mnie wychodzi to około 2,2 do 2,8 l/100km i jest to znacząco taniej i przyjemniej niż samochodem.

Data: 2009-03-25 20:30:12
Autor: WojtekW
Mustafa pisze:
[...]

Czterosuwowe, oczywiście. KMX 125 nie schodził mi poniżej 5, za to NTV650 piątki nie przekraczała. W turystycznej trasie w dwie osoby z bagażem było poniżej 4,5.

Wojtek

Data: 2009-03-26 13:00:09
Autor: newrom
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 19:48:41 +0100, "Mustafa" <Mustafa@berdyczow.xx>
wrote:

Niskie rzeczywiste zużycie paliwa ma większość tych o pojemności 125 - 250 cm^3

Mi pali od 4 w gore (do ok 7). Przy lajtowej jezdze ok 3-3,5.
A niskie zuzycie paliwa maja te ktore nie sa krecone po obrotach tylko
sie nimi tasta na 30-50%. Transalp mi mniej palil przy predkosciach
ok100km/h niz detek.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!

Data: 2009-03-26 00:34:08
Autor: Andrzej Lawa
Fikus26_ pisze:
Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
interesują mnie pojemności od 400ccm.

Zdefiniuj "niskie" ;)

Upraszczając można przedstawić sprawę tak: niezbyt wysilony silnik o
niezbyt dużej pojemności da dość niskie zużycie paliwa ;)

Z praktyki: Honda Foresight 250 (skuter, przekładnia variomatic) zużywa
mi w zależności od okoliczności 3-3,5l/100km. Suzuki GSX400e (rocznik
1989... a może 1985, już nie pamiętam ;), "golas", zwykła skrzynia
biegów) zużywał mi w okolicach 4l/100km. Suzuki Epicuro 125 (skuter, też
variomatic) spalał mi w okolicach 3-3,2l/100km.

Koszty opon: we wszystkich przypadkach niewysokie, poniżej 200zł za sztukę.

Data: 2009-03-26 12:05:20
Autor: Tmek
Fikus26_ wrote:
Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
interesują mnie pojemności od 400ccm.

To bedzie do.

Yamaha virago 250, v-ka, przy spokojnej jezdzie 2.3, normalnie ok 2.8 litra na 100.
I wcale nie byl to mol, bo popylalo w wiele lepiej niz 250 w singlu.

pzdr
Tmek

Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie p aliwa?