Data: 2009-03-25 12:07:44 | |
Autor: Kefir | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa? | |
Elou!
"Fikus26_" <rightbent523@gmail.com> wrote in message news:b776a089-215b-410e-9574-20dc26e0d6cb37g2000yqp.googlegroups.com... Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie interesują mnie pojemności od 400ccm. Jak dane katalogowe mają sie do rzeczywistości? Albo np bardzo lekkie i mocne wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej). Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy typowym turystykiem powiedzmy 600ccm? ******************************************************* Jesli moge: nie licz ze dojazdy motocyklem beda tansze niz autem. To czesty blad. Nawej jesli bedziesz dlubal sam, jazda wyjdzie Cie drozej niz przecietnym uzywanym autem klasy B-C). Mnie ta zabawa, pomijajac koszt paliwa, a liczac takze wartosc odtworzenia, wynosi ponad 2 razy drozej. Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii, zatem zuzyciue paliwa staje sie nieistotne. Motocykle 600+ to droga zabawa, chyba ze przymierzysz sie do 250-tki lub skutera. Pare przykladow: - kpl opon (w zaleznosci od temperamentu jezdzca i wyboru mieszanki wystarczy na 6-20 tys. km) ~1000-1500 PLN - wieksza czestotliowsc przegladow i wymian oleju, filtow, swiec, (6-12 kkm). Takze klockow ham. Wspomniane materialy ekspoloatacyjne, zwlaszcza przyzwoitej jakosci, sa drozsze (np 2 tarcze ham. na przod to wydatek pod 2 tys PLN a czasem wiecej - w puszce 150-400 PLN). Do tego dochodzi zestaw napedowy (dobrej jakosci ok. 800 PLN) - wysoka utrata wartosci na skutek przebiegu (nie lat). W Polsce moto z przebiegiem rzedu 60-70 tys km staje sie niesprzedawalne. - tylko dla nielicznych modeli motocykli sa osiagalne typowo samochodowe przebiegi pomiedzy naprawa glowna. Do nastaiwonych polemicznie: tak, celem stworzenia jedynie zarysu i by uniknac kulkustronnicowego elaboratu, dokonalem duzych skrotow myslowych i uproszczen. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-03-25 13:21:28 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
KtĂłre motocykle majÄ niskie rzeczywiste zuĹźycie paliwa? | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kefir"
Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii, Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych banknotami. -- Kruk@ -\ | I am Unix of Borg. Your compatibility will }-> epsilon.eu.org | be assimilated. http:// -/ | | |
|
Data: 2009-03-25 13:51:27 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa? | |
On Wed, 25 Mar 2009 13:21:28 +0100, Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:
[...] Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii, Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs samochodu, to w momencie kiedy wychodzimy ponad obliczenie kosztu "ile groszy za przejechanie kilometra" to zaczynają się schody, no bo niby motocykl pozwala nam oszczędzić czas (a czas to pieniądz), ale za to wprowadza koszty związane z niemożliwością przewiezienia kilku osób czy większej ilości rzeczy (no bo jeżeli oszczędność czasu to zysk, to niemożliwość przewiezienia pasażerów to koszt), nie mówiąc już o kosztach większego narażenia na wypadki (koszty poniesione w związku z rehabilitacją i niemożliwością pracowania po wypadku, razy prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w wypadku, które jest większe u motocykli). Koszty za kilometr można określić dość dokładnie, i żeby motocykl wyszedł taniej niż jakaś tania, mała i ekonomiczna puszka to musi być 125 albo 250. Tylko oczywiście tutaj nam wchodzi problem, że taki motocykl nie bardzo się nadaje do tego, żeby wziąć koty i żonę i pojechać do innego miasta, a kupionym tanio Fordem Escortem z LPG to można. :-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-03-25 13:59:06 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa? | |
Leszek Karlik wrote:
No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie przyjemność, której nie mam w samochodzie. Więc jak mam gdzieś jechać i zastanawiam się czym to zawsze wygrywa motocykl. Jedynie argumenty jak konieczność przewiezienia dużego bagażu czy ilości ludzi potrafią definitywnie wygrać z motocyklem. Acha, no i upał 35 stopni oraz temperatury poniżej zera też wygrywają na korzyść samochodu. -- Diobeu NT650V Deauville GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-03-25 14:07:36 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa? | |
On Wed, 25 Mar 2009 13:59:06 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl> wrote:
[...] Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie przyjemność, której nie mam w samochodzie. No dokładnie, ja np. jak mam jeździć po Warszawie samochodem to się wkurwiam i po godzinie jeżdżenia jestem zmęczony. A motocyklem to czysta przyjemność. W związku z tym dla mnie jazda motocyklem to czysty zysk. Ale dla innych osób tak może nie być, to kwestia osobnicza. :-) Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za przejechanie kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje motocykl to trudno mieć porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza że narzędzia też kosztują), a jak się korzysta z usług mechaników i serwisów to już w ogóle. Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-03-25 14:48:33 | |
Autor: Marcin Gardeła | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa? | |
Leszek Karlik wrote:
Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za darmo :) -- Diobeu NT650V Deauville GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-03-25 14:52:28 | |
Autor: BartekGSXF | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa? | |
Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqdco0$gmf$1inews.gazeta.pl... Leszek Karlik wrote:W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo. chyba?? -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-25 15:06:04 | |
Autor: masti | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa? | |
Dnia Wed, 25 Mar 2009 14:52:28 +0100, BartekGSXF napisaĹ(a):
UÂżytkownik "Marcin GardeÂła" <diobeu@gazeta.pl> napisaÂł w wiadomoÂści kupujesz za stĂłwÄ i dostajesz rabat 100% :) -- mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" Terry Pratchett |
|
Data: 2009-03-25 16:54:23 | |
Autor: BartekGSXF | |
Które motocykle maj? niskie rzeczywiste zu?ycie paliwa? | |
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:1424793eff57f6021c9343b428952182f650.pl.eu.org... Dnia Wed, 25 Mar 2009 14:52:28 +0100, BartekGSXF napisał(a):W takim razie biore w ciemno trzy, albo cztery tego czegos!!!!! -- BartekGSXF Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-25 23:40:27 | |
Autor: Kuczu | |
Które motocykle maj? niskie rzecz ywiste zu?ycie paliwa? | |
BartekGSXF pisze:
W takim razie biore w ciemno trzy, Ale on kupuje glownie wpierdol z takim rabatem. Znaczy dostaje wpierdol za nic. Nadal chcesz cztery razy ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-03-26 08:47:43 | |
Autor: BartekGSXF | |
Które motocykle maj? niskie rzeczywiste zu?ycie paliwa? | |
Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gqebsv$7un$1news.wp.pl... BartekGSXF pisze:W takim razie nie dziekuje. Chociaz ten sam rabat jest kuszacy. pozdr -- BartekGSX6F Ave1,8 EL |
|
Data: 2009-03-25 16:55:29 | |
Autor: Don Pedro | |
KtĂłre motocykle majÂą niskie rzeczywi ste zuÂżycie paliwa? | |
masti pisze:
O wÂłaÂśnie, przypomnialo mi siĂŞ, narzĂŞdzia do motoru teÂż kupujĂŞ za darmoW kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo. Powiedz to w urzÄdzie skarbowym. pozdr DP TL-S |
|
Data: 2009-03-25 14:59:59 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa? | |
On Wed, 25 Mar 2009 14:48:33 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl> wrote:
[...] Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za Znaczy, taka jest oficjalna wersja dla żony? ;-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik |
|
Data: 2009-03-25 14:29:17 | |
Autor: fv | |
Które motocykle mają niskie rzecz ywiste zużycie paliwa? | |
Leszek Karlik wrote:
Koszty za kilometr można określić dość dokładnie, i żeby motocykl wyszedł Tylko oczywiście tutaj nam wchodzi problem, że taki motocykl nie bardzo się Ale mówimy o dojazdach do pracy, czyli solo. Czy nie? A poza tym motocyklem (przynajmniej ja) jestem w domu o tyle wcześniej, że zdażę przed zamknięciem osiedlowego sklepu i nie muszę jechać autem do tesco-czy-kerfura. Poruszyłeś kwestię czasu, ale chyba niewystarczająco. Dla kogoś kto czasami pracuje 9-10h dziennie, każde dodatkowe 30 minut w pracy (czy podróży do pracy) to już jest bardzo duży koszt. W moim przypadku jest to właśnie 30 minut w każdą stronę czyli godzina dziennie. Jakoś tak powyżej pewnej granicy, prawie nic nie rekompensuje mi braku wypoczynku.. Jeśli w dodatku mogę codziennie wstawać 30 minut później, co wyraźnie przekłada się na kondycję psychofizyczną ... to już wiecie czemu nienawidzę zimy :P Dla takich zysków jestem w stanie odbywać nawet krioterapię w styczniu, aby tylko zarobić nieco czasu. No i ten lans gdy się jedzie w sypiącym śniegu bez ABS/ESP ;-)) -- fv Xbox gamertag: fastviper PL Moto: Suzuki GSX 650F Auto: Nissan Primera 2,0 |
|
Data: 2009-03-25 15:04:30 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa? | |
On Wed, 25 Mar 2009 14:29:17 +0100, fv <fake@cybax.com> wrote:
[...] Poruszyłeś kwestię czasu, ale chyba niewystarczająco. Dla kogoś kto czasami pracuje 9-10h dziennie, każde dodatkowe 30 minut w pracy (czy podróży do pracy) to już jest bardzo duży koszt. W moim przypadku jest to właśnie 30 minut w każdą stronę czyli godzina dziennie. A to prawda. Ale po co pracować 9-10 godzin dziennie? Myślałem, że jak ktoś jeździ na etat i musi codziennie rano wstawać to zasuwa przez te 8 godzin ;-> Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy metrem i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba mieć i pracę i dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :-> Dla takich zysków jestem w stanie odbywać nawet krioterapię w styczniu, aby tylko zarobić nieco czasu. No i ten lans gdy się jedzie w sypiącym śniegu bez ABS/ESP ;-)) Gorzej jeżeli w tym sypiącym śniegu jakaś puszka, która się nie spodziewa motocykla w takich warunkach zajedzie Ci drogę. :-\ To też potencjalny koszt. :-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-03-26 03:38:44 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużyc ie paliwa? | |
On 25 Mar, 14:04, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:
On Wed, 25 Mar 2009 14:29:17 +0100, fv <f...@cybax.com> wrote: Jesli uznamy Londyn za 'normalne miasto z rozbudowana siecia metra', to odpowiedz brzmi: czas przejazdu miedzy dwoma stacjami metra to z grubsza 2 minuty. Sa oczywiscie szybsze i wolniejsze linie. Mieszkanie niezbyt daleko od centrum, ale jedna poza centrum oznacza mniej wiecej 8 przystankow metra na dwoch liniach. To 16 minut jazdy + 2 minuty na przesiadke + 5 minut na droge od domu do stacji metra + 5 minut od stacji metra do pracy. +2 minutty w sumie oczekiwania na pierwszy i drugi pociag. W sumie 30 minut, gwarantuje ze ten sam dystans nie tylko przejedzie sie szybciej motorem, ale i rowerem. Over |
|
Data: 2009-03-26 03:42:36 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużyc ie paliwa? | |
On 26 Mar, 10:38, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote: On 25 Mar, 14:04, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote: Ps. Scisk i upal w metrze w godzinach szczytu - oznacza, ze moze sie zdarzyc, ze zabierzesz sie dopiero drugim lub trzecim kursem. |
|
Data: 2009-03-26 19:50:03 | |
Autor: Leszek Karlik | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa? | |
On Thu, 26 Mar 2009 11:38:44 +0100, frank.castle0407@googlemail.com <frank.castle0407@googlemail.com> wrote:
[...] Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy metrem i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba mieć i pracę i dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :-> Jesli uznamy Londyn za 'normalne miasto z rozbudowana siecia metra', A samochodem w godzinach szczytu? :-) Anyway, to że motocykl jest szybszy nie ulega wątpliwości, np. ja z Kabat na ściankę jadę motocyklem niecałe 40 minut a metrem i tramwajem prawie godzinę, ale w sytuacji kiedy mam mało czasu bo mam pilne zlecenie to jeździłem na trening metrem zamiast motocykla, bo mogłem wtedy 40 minut w metrze popracować na laptopie a potem w tramwaju poczytać sobie książkę przez 15 minut, a na motocyklu nie bardzo. Poza tym, w wątku chodzi o to, co tańsze, a nie co szybsze. :-) Leslie -- Leszek 'Leslie' Karlik NTV 650 |
|
Data: 2009-03-25 15:01:59 | |
Autor: Kefir | |
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa? | |
"Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote in message news:slrngsk8e8.sd1.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl... epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kefir" Jesli zgrabnie dolaczysz do tego przyjemnosc to wejde pod stol i odszczekam choc napisalem: "celem stworzenia jedynie zarysu i by uniknac kulkustronnicowego elaboratu, dokonalem duzych skrotow myslowych i uproszczen." PeeS Dzieki za uwazne przeczytanie. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-03-25 15:20:17 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
KtĂłre motocykle majÄ niskie rzeczywiste zuĹźycie paliwa? | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kefir"
Jesli zgrabnie dolaczysz do tego przyjemnosc to wejde pod stol i odszczekamMowimy wiec raczej oSam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych E, spokojnie można np. skonstruować funkcję użyteczności zawierającą m.in. przyjemność z jazdy i rozważać na tej podstawie parę dóbr (samochód, motocykl). I piękny model mikroekonomiczny mamy. :-) PeeS Dzieki za uwazne przeczytanie. Kein problem, jak mawiali starożytni Rzymianie. -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Borg Moderator: Your Topic Is Irrelevant, ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. your arguments are futile. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|