Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

Data: 2009-03-25 12:07:44
Autor: Kefir
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Elou!
"Fikus26_" <rightbent523@gmail.com> wrote in message news:b776a089-215b-410e-9574-20dc26e0d6cb37g2000yqp.googlegroups.com...
Jak w temacie, z wyłączeniem najlepiej skuterów, najbardziej w sumie
interesują mnie pojemności od 400ccm.

Jak dane katalogowe mają sie do rzeczywistości? Albo np bardzo lekkie
i mocne wr450, czy drz400 - dla nich w ogóle nie podaje się zużycia
paliwa, chociaż są przystosowane do jazdy szosowej(miejskiej).

Na jakie spalanie moge liczyć przy miejskich dojazdach do pracy
typowym turystykiem powiedzmy 600ccm?

*******************************************************

Jesli moge: nie licz ze dojazdy motocyklem beda tansze niz autem. To czesty blad.
Nawej jesli bedziesz dlubal sam, jazda wyjdzie Cie drozej niz przecietnym uzywanym autem klasy B-C). Mnie ta zabawa, pomijajac koszt paliwa, a liczac takze wartosc odtworzenia, wynosi ponad 2 razy drozej. Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii, zatem zuzyciue paliwa staje sie nieistotne. Motocykle 600+ to droga zabawa, chyba ze przymierzysz sie do 250-tki lub skutera.
Pare przykladow:
- kpl opon (w zaleznosci od temperamentu jezdzca i wyboru mieszanki wystarczy na 6-20 tys. km) ~1000-1500 PLN
- wieksza czestotliowsc przegladow i wymian oleju, filtow, swiec,  (6-12 kkm). Takze klockow ham. Wspomniane materialy ekspoloatacyjne, zwlaszcza przyzwoitej jakosci, sa drozsze (np 2 tarcze ham. na przod to wydatek pod 2 tys PLN a czasem wiecej - w puszce 150-400 PLN). Do tego dochodzi zestaw napedowy (dobrej jakosci ok. 800 PLN)
- wysoka utrata wartosci na skutek przebiegu (nie lat). W Polsce moto z przebiegiem rzedu 60-70 tys km staje sie niesprzedawalne.
- tylko dla nielicznych  modeli motocykli sa osiagalne typowo samochodowe przebiegi pomiedzy naprawa glowna.

Do nastaiwonych polemicznie: tak, celem stworzenia jedynie zarysu i by uniknac kulkustronnicowego elaboratu, dokonalem duzych skrotow myslowych i uproszczen.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-25 13:21:28
Autor: Mariusz Kruk
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kefir"
Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii,

Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych
banknotami.

--
  Kruk@ -\                   | I  am  Unix of Borg. Your compatibility will
          }-> epsilon.eu.org | be assimilated.
http:// -/                   |                              |

Data: 2009-03-25 13:51:27
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 13:21:28 +0100, Mariusz Kruk  <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

[...]
Mowimy wiec raczej o przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii,

Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych
banknotami.

No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs samochodu,
to w momencie kiedy wychodzimy ponad obliczenie kosztu "ile groszy za
przejechanie kilometra" to zaczynają się schody, no bo niby motocykl  pozwala
nam oszczędzić czas (a czas to pieniądz), ale za to wprowadza koszty  związane
z niemożliwością przewiezienia kilku osób czy większej ilości rzeczy (no bo
jeżeli oszczędność czasu to zysk, to niemożliwość przewiezienia pasażerów  to
koszt), nie mówiąc już o kosztach większego narażenia na wypadki (koszty
poniesione w związku z rehabilitacją i niemożliwością pracowania po  wypadku,
razy prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w wypadku, które jest większe
u motocykli).

Koszty za kilometr można określić dość dokładnie, i żeby motocykl wyszedł
taniej niż jakaś tania, mała i ekonomiczna puszka to musi być 125 albo 250.
Tylko oczywiście tutaj nam wchodzi problem, że taki motocykl nie bardzo się
nadaje do tego, żeby wziąć koty i żonę i pojechać do innego miasta, a  kupionym
tanio Fordem Escortem z LPG to można. :-)


Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-25 13:59:06
Autor: Marcin Gardeła
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Leszek Karlik wrote:
No owszem, ale jeżeli chodzi o ekonomię użytkowania motocykla vs
samochodu, to w momencie kiedy wychodzimy ponad obliczenie kosztu
"ile groszy za przejechanie kilometra" to zaczynają się schody,

Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie przyjemność, której nie mam w samochodzie.
Więc jak mam gdzieś jechać i zastanawiam się czym to zawsze wygrywa motocykl. Jedynie argumenty jak konieczność przewiezienia dużego bagażu czy ilości ludzi potrafią definitywnie wygrać z motocyklem. Acha, no i upał 35 stopni oraz temperatury poniżej zera też wygrywają na korzyść samochodu.

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 14:07:36
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 13:59:06 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>  wrote:

[...]
Ja zawsze we wszelkich wyliczeniach zakładam koszt jazdy motocyklem  ZERO. Po prostu za cenę benzyny i całej reszty kupuję sobie przyjemność,  której nie mam w samochodzie.

No dokładnie, ja np. jak mam jeździć po Warszawie samochodem to się  wkurwiam
i po godzinie jeżdżenia jestem zmęczony. A motocyklem to czysta  przyjemność.
W związku z tym dla mnie jazda motocyklem to czysty zysk. Ale dla innych  osób
tak może nie być, to kwestia osobnicza. :-)

Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za przejechanie
kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje motocykl to trudno mieć
porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza że narzędzia też kosztują), a  jak
się korzysta z usług mechaników i serwisów to już w ogóle.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-25 14:48:33
Autor: Marcin Gardeła
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Leszek Karlik wrote:
Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za
przejechanie kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje
motocykl to trudno mieć porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza
że narzędzia też kosztują)

O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za darmo :)

--
Diobeu
NT650V Deauville
GT: Diobeu PL

Data: 2009-03-25 14:52:28
Autor: BartekGSXF
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

Użytkownik "Marcin Gardeła" <diobeu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqdco0$gmf$1inews.gazeta.pl...
Leszek Karlik wrote:
Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za
przejechanie kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje
motocykl to trudno mieć porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza
że narzędzia też kosztują)

O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za darmo :)
W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

chyba??



--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

Data: 2009-03-25 15:06:04
Autor: masti
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
Dnia Wed, 25 Mar 2009 14:52:28 +0100, BartekGSXF napisał(a):

UÂżytkownik "Marcin GardeÂła" <diobeu@gazeta.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
news:gqdco0$gmf$1inews.gazeta.pl...
Leszek Karlik wrote:
Tylko to wszystko trudno skwantyfikowaĂŚ. Natomiast koszt za
przejechanie kilometra moÂżna, i nawet jak siĂŞ samemu serwisuje
motocykl to trudno mieĂŚ porĂłwnywalny z tanim samochodem (zwÂłaszcza Âże
narzĂŞdzia teÂż kosztujÂą)

O wÂłaÂśnie, przypomnialo mi siĂŞ, narzĂŞdzia do motoru teÂż kupujĂŞ za darmo
:)
W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

chyba??


kupujesz za stówę i dostajesz rabat 100% :)


--
mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

Data: 2009-03-25 16:54:23
Autor: BartekGSXF
Które motocykle maj? niskie rzeczywiste zu?ycie paliwa?

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:1424793eff57f6021c9343b428952182f650.pl.eu.org...
Dnia Wed, 25 Mar 2009 14:52:28 +0100, BartekGSXF napisał(a):

U?ytkownik "Marcin Garde3a" <diobeu@gazeta.pl> napisa3 w wiadomo?ci
news:gqdco0$gmf$1inews.gazeta.pl...
Leszek Karlik wrote:
Tylko to wszystko trudno skwantyfikowaa. Natomiast koszt za
przejechanie kilometra mo?na, i nawet jak sie samemu serwisuje
motocykl to trudno miea porównywalny z tanim samochodem (zw3aszcza ?e
narzedzia te? kosztuj?)

O w3a?nie, przypomnialo mi sie, narzedzia do motoru te? kupuje za darmo
:)
W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

chyba??


kupujesz za stówę i dostajesz rabat 100% :)
W takim razie biore w ciemno trzy,

albo cztery tego czegos!!!!!

--
BartekGSXF
Ave1,8
EL

Data: 2009-03-25 23:40:27
Autor: Kuczu
Które motocykle maj? niskie rzecz ywiste zu?ycie paliwa?
BartekGSXF pisze:

W takim razie biore w ciemno trzy,

albo cztery tego czegos!!!!!

Ale on kupuje glownie wpierdol z takim rabatem. Znaczy dostaje wpierdol za nic. Nadal chcesz cztery razy ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-03-26 08:47:43
Autor: BartekGSXF
Które motocykle maj? niskie rzeczywiste zu?ycie paliwa?

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gqebsv$7un$1news.wp.pl...
BartekGSXF pisze:

W takim razie biore w ciemno trzy,

albo cztery tego czegos!!!!!

Ale on kupuje glownie wpierdol z takim rabatem. Znaczy dostaje wpierdol za nic. Nadal chcesz cztery razy ?

W takim razie nie dziekuje. Chociaz ten sam rabat jest kuszacy.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

Data: 2009-03-25 16:55:29
Autor: Don Pedro
KtĂłre motocykle majÂą niskie rzeczywi ste zuÂżycie paliwa?
masti pisze:
O wÂłaÂśnie, przypomnialo mi siĂŞ, narzĂŞdzia do motoru teÂż kupujĂŞ za darmo
:)
W kwestii formalnej: nie mozna czegos kupic za darmo.

chyba??


kupujesz za stówę i dostajesz rabat 100% :)

Powiedz to w urzędzie skarbowym.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-03-25 14:59:59
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 14:48:33 +0100, Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl>  wrote:

[...]
Tylko to wszystko trudno skwantyfikować. Natomiast koszt za
przejechanie kilometra można, i nawet jak się samemu serwisuje
motocykl to trudno mieć porównywalny z tanim samochodem (zwłaszcza
że narzędzia też kosztują)

O właśnie, przypomnialo mi się, narzędzia do motoru też kupuję za darmo  :)

Znaczy, taka jest oficjalna wersja dla żony? ;-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-03-25 14:29:17
Autor: fv
Które motocykle mają niskie rzecz ywiste zużycie paliwa?
Leszek Karlik wrote:
Koszty za kilometr można określić dość dokładnie, i żeby motocykl wyszedł
taniej niż jakaś tania, mała i ekonomiczna puszka to musi być 125 albo 250.

Tylko oczywiście tutaj nam wchodzi problem, że taki motocykl nie bardzo się
nadaje do tego, żeby wziąć koty i żonę i pojechać do innego miasta, a
kupionym
tanio Fordem Escortem z LPG to można. :-)

Ale mówimy o dojazdach do pracy, czyli solo. Czy nie? A poza tym motocyklem (przynajmniej ja) jestem
w domu o tyle wcześniej, że zdażę przed zamknięciem osiedlowego sklepu i nie muszę jechać autem do
tesco-czy-kerfura.

Poruszyłeś kwestię czasu, ale chyba niewystarczająco. Dla kogoś kto czasami pracuje 9-10h dziennie,
każde dodatkowe 30 minut w pracy (czy podróży do pracy) to już jest bardzo duży koszt. W moim
przypadku jest to właśnie 30 minut w każdą stronę czyli godzina dziennie.

Jakoś tak powyżej pewnej granicy, prawie nic nie rekompensuje mi braku wypoczynku..
Jeśli w dodatku mogę codziennie wstawać 30 minut później, co wyraźnie przekłada się na kondycję
psychofizyczną ... to już wiecie czemu nienawidzę zimy :P

Dla takich zysków jestem w stanie odbywać nawet krioterapię w styczniu, aby tylko zarobić nieco
czasu. No i ten lans gdy się jedzie w sypiącym śniegu bez ABS/ESP ;-))

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

Data: 2009-03-25 15:04:30
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Wed, 25 Mar 2009 14:29:17 +0100, fv <fake@cybax.com> wrote:

[...]
Poruszyłeś kwestię czasu, ale chyba niewystarczająco. Dla kogoś kto  czasami pracuje 9-10h dziennie, każde dodatkowe 30 minut w pracy (czy  podróży do pracy) to już jest bardzo duży koszt. W moim przypadku jest  to właśnie 30 minut w każdą stronę czyli godzina dziennie.

A to prawda. Ale po co pracować 9-10 godzin dziennie? Myślałem, że jak ktoś
jeździ na etat i musi codziennie rano wstawać to zasuwa przez te 8 godzin  ;->

Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy metrem
i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba mieć i pracę  i
dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :->

Dla takich zysków jestem w stanie odbywać nawet krioterapię w styczniu,  aby tylko zarobić nieco czasu. No i ten lans gdy się jedzie w sypiącym  śniegu bez ABS/ESP ;-))

Gorzej jeżeli w tym sypiącym śniegu jakaś puszka, która się nie spodziewa
motocykla w takich warunkach zajedzie Ci drogę. :-\ To też potencjalny  koszt. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-26 03:38:44
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużyc ie paliwa?
On 25 Mar, 14:04, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:
On Wed, 25 Mar 2009 14:29:17 +0100, fv <f...@cybax.com> wrote:

[...]

Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy metrem
i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba mieć i pracę  
i
dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :->

Jesli uznamy Londyn za 'normalne miasto z rozbudowana siecia metra',
to odpowiedz brzmi: czas przejazdu miedzy dwoma stacjami metra to z
grubsza 2 minuty. Sa oczywiscie szybsze i wolniejsze linie. Mieszkanie
niezbyt daleko od centrum, ale jedna poza centrum oznacza mniej wiecej
8 przystankow metra na dwoch liniach. To 16 minut jazdy + 2 minuty na
przesiadke + 5 minut na droge od domu do stacji metra + 5 minut od
stacji metra do pracy. +2 minutty w sumie oczekiwania na pierwszy i
drugi pociag. W sumie 30 minut, gwarantuje ze ten sam dystans nie
tylko przejedzie sie szybciej motorem, ale i rowerem.

Over

Data: 2009-03-26 03:42:36
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużyc ie paliwa?
On 26 Mar, 10:38, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
On 25 Mar, 14:04, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:

> On Wed, 25 Mar 2009 14:29:17 +0100, fv <f...@cybax.com> wrote:

> [...]

> Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy metrem
> i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba mieć i pracę  
> i
> dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :->

Jesli uznamy Londyn za 'normalne miasto z rozbudowana siecia metra',
to odpowiedz brzmi: czas przejazdu miedzy dwoma stacjami metra to z
grubsza 2 minuty. Sa oczywiscie szybsze i wolniejsze linie. Mieszkanie
niezbyt daleko od centrum, ale jedna poza centrum oznacza mniej wiecej
8 przystankow metra na dwoch liniach. To 16 minut jazdy + 2 minuty na
przesiadke + 5 minut na droge od domu do stacji metra + 5 minut od
stacji metra do pracy. +2 minutty w sumie oczekiwania na pierwszy i
drugi pociag. W sumie 30 minut, gwarantuje ze ten sam dystans nie
tylko przejedzie sie szybciej motorem, ale i rowerem.

Over

Ps. Scisk i upal w metrze w godzinach szczytu - oznacza, ze moze sie
zdarzyc, ze zabierzesz sie dopiero drugim lub trzecim kursem.

Data: 2009-03-26 19:50:03
Autor: Leszek Karlik
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zu życie paliwa?
On Thu, 26 Mar 2009 11:38:44 +0100, frank.castle0407@googlemail.com  <frank.castle0407@googlemail.com> wrote:

[...]
Anyway, w normalnym mieście to w takiej sytuacji jeździ się do pracy  metrem i można sobie coś poczytać. :-) W Warszawie trudno, bo trzeba  mieć i pracę i dom gdzieś przy rozbudowanej sieci metra. :->

Jesli uznamy Londyn za 'normalne miasto z rozbudowana siecia metra',
to odpowiedz brzmi: czas przejazdu miedzy dwoma stacjami metra to z
grubsza 2 minuty. Sa oczywiscie szybsze i wolniejsze linie. Mieszkanie
niezbyt daleko od centrum, ale jedna poza centrum oznacza mniej wiecej
8 przystankow metra na dwoch liniach. To 16 minut jazdy + 2 minuty na
przesiadke + 5 minut na droge od domu do stacji metra + 5 minut od
stacji metra do pracy. +2 minutty w sumie oczekiwania na pierwszy i
drugi pociag. W sumie 30 minut, gwarantuje ze ten sam dystans nie
tylko przejedzie sie szybciej motorem, ale i rowerem.

A samochodem w godzinach szczytu? :-) Anyway, to że motocykl jest
szybszy nie ulega wątpliwości, np. ja z Kabat na ściankę jadę motocyklem
niecałe 40 minut a metrem i tramwajem prawie godzinę, ale w sytuacji
kiedy mam mało czasu bo mam pilne zlecenie to jeździłem na trening
metrem zamiast motocykla, bo mogłem wtedy 40 minut w metrze popracować
na laptopie a potem w tramwaju poczytać sobie książkę przez 15 minut,
a na motocyklu nie bardzo.

Poza tym, w wątku chodzi o to, co tańsze, a nie co szybsze. :-)

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-03-25 15:01:59
Autor: Kefir
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

"Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote in message news:slrngsk8e8.sd1.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kefir"
Mowimy wiec raczej o
przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii,

Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych
banknotami.

Jesli zgrabnie dolaczysz do tego przyjemnosc to wejde pod stol i odszczekam choc napisalem:
"celem stworzenia jedynie zarysu i by uniknac kulkustronnicowego elaboratu, dokonalem duzych skrotow myslowych i uproszczen."

PeeS Dzieki za uwazne przeczytanie.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-03-25 15:20:17
Autor: Mariusz Kruk
Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kefir"
Mowimy wiec raczej o
przyjemnosci czy oszczednosci czasu, nie ekonomii,
Sam sobie przeczysz. Ekonomia to nie tylko liczenie papierków zwanych
banknotami.
Jesli zgrabnie dolaczysz do tego przyjemnosc to wejde pod stol i odszczekam

E, spokojnie można np. skonstruować funkcję użyteczności zawierającą
m.in. przyjemność z jazdy i rozważać na tej podstawie parę dóbr
(samochód, motocykl). I piękny model mikroekonomiczny mamy. :-)

PeeS Dzieki za uwazne przeczytanie.

Kein problem, jak mawiali starożytni Rzymianie.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Borg  Moderator:  Your  Topic Is Irrelevant,
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. your arguments are futile.
\.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Które motocykle mają niskie rzeczywiste zużycie paliwa?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona