Które pierwsze zostaną sprzedane?

Data: 2010-03-04 10:29:19
Autor: Gizayer
Które pierwsze zostaną sprzedane?
Witam,

Powiedzcie mi które akcje zostaną pierwsze sprzedane.

Przykładowo daje zlecenie sprzedazy 100 akcji po cenie 10 zł
a ktos inny dal zlecenie sprzedazy 500 akcji tez po 10 zł.
Mija np 5 minut
I nagle ktoś chce kupic 100 akcji po 10 zł.

Od kogo kupi te akcje? Procentowo? czy zależnie od tego kto dał wcześniej zlecenie sprzedaży
czy może jeszcze inaczej się to dzieje?

Dziękuje i pozdr
G.

Data: 2010-03-04 10:10:26
Autor: moki1
Które pierwsze zostaną sprzedane?
Żebyś miał mozliwość wyboru.

Wolumen nie ma nic do rzeczy.
Zlecenia są realizowane w kolejności pojawienia sie.

Pzdr
moki1

Data: 2010-03-04 10:52:40
Autor: Lech Dubrowski
[...]

Przy zalozeniu, ze sa tylko 2 zlecenia sprzedazy i jedno kupna to ze wzgledu na rowne wolumeny ten ktos kupi twoje akcje

Leszek

Dziękuje i pozdr
G.

Data: 2010-03-04 02:15:32
Autor: macieks
On 4 Mar, 10:52, "Lech Dubrowski" <3...@337.com.pl> wrote:
> [...]

Przy zalozeniu, ze sa tylko 2 zlecenia sprzedazy i jedno kupna to ze wzgledu
na rowne wolumeny ten ktos kupi twoje akcje

Trochę nie tak.
W tym przypadku liczy się kto pierwszy złożył zlecenie, żadne
procentowo, żadne 'równe wolumeny'.

Data: 2010-03-04 12:58:19
Autor: Jacek
Które pierwsze zostaną sprzedane?
A czy gdzies jest w ogole opisany ten mechanizm transakcji?

Data: 2010-03-04 13:23:38
Autor: Lech Dubrowski
Które pierwsze zostaną sprzedane?
Data: 2010-03-04 11:11:45
Autor: marfi
Użytkownik "Gizayer" <Gizayer@nospam.pl> napisał w wiadomości news:hmnuhe$gd0$1news.onet.pl...
[...]

  Od tego, który złożył zlecenie wcześniej.

--
marfi

Data: 2010-03-04 15:01:40
Autor: DJ
[...]

To ja przy okazji mam pytanko. W Sidomie jest mozliwosc modyfikacji zlecen. Jak to wyglada po stronie Warsetu? Czy tam jest to traktowane jako nowe zlecenie i wchodzi do kolejki od nowa czy jest tez traktowane jakos inaczej? Chodzi mi tutaj o zlecenia PKC z limitem aktywacji i zmiane wlasnie tego limitu.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-03-04 16:12:10
Autor: totus
DJ wrote:

[...]

Zlecenie z limitem aktywacji pojawia się w kolejce dopiero wtedy gdy zostanie zaktywowane i przekształci się w zlecenie z limitem lub pkc, jak w Twoim przypadku. Po zaktywowaniu wpada na koniec kolejki na danym poziomie lub na koniec kolejki zleceń pkc, jak w Twoim przypadku. Czyli zmiana poziomu limitu aktywacji nie ma na nic wpływu. Zmieniasz tylko kolejkę z jednego poziomu na drugi. Ewentualnie możesz zmienić przyszłą kolejkę dłuższą na krótszą lub odwrotnie.

Data: 2010-03-04 16:38:15
Autor: Gizayer
[...]

A jak to jest z byciem w kolejce po modyfikacji zlecenia ale bez żadnych aktywacji?
Po modyfikacji limitu wyganiają cie na koniec kolejki czy jednak nie?

Pozdr.

Data: 2010-03-04 16:43:46
Autor: Gizayer
Które pierwsze zostaną sprzedane?
Po modyfikacji limitu wyganiają cie na koniec kolejki czy jednak nie?

nie mam na myśli limitu aktywacji tylko samą modyfikacje ceny

Pozdr.

Data: 2010-03-04 16:50:26
Autor: totus
Gizayer wrote:

Po modyfikacji limitu wyganiają cie na koniec kolejki czy jednak nie?

nie mam na myśli limitu aktywacji tylko samą modyfikacje ceny

Pozdr.

Zmiana limitu powoduje przejście z kolejki z poziomu, który opuszczasz i przejście na koniec kolejki na poziomie, na który przechodzisz.

Data: 2010-03-04 17:19:13
Autor: DJ
[...]

Dziekuje za wyjasnienie i potwierdzenie moich przypuszczen.

To jeszcze gwoli scislosci. Piszesz, ze zlecenie z limitem aktywacji pojawia sie w kolejsce dopiero wtedy, gdy zostanie zaktywowane. To co sie dzieje w przypadku, jesli jest iles tam zlecen PKC z takim samym limitem aktywacji? Mimo, ze nie sa aktywowane chyba tez "stoja" w kolejce i pierwszenstwo wykonania maja te zlozone wczesniej?

Pozdrawiam

Darek

Data: 2010-03-04 20:06:37
Autor: totus
DJ wrote:

[...]

Tego nie wiem na pewno ale ponieważ głównym kryterium na parowanie zleceń na giełdzie jest obrót, a ustawiania kolejek to czas, to przypuszczam, ze na każdym poziomie aktywacji stoi kolejka ustawiona w/g czasu do spustu aktywacji. Aktywacja odbywa się z prędkością działania procesora komputera który to obsługuje wiec to jakby nie ma znaczenia. Sądzę, że to jakieś milisekundy, ale oczywiście jakaś kolejność być musi.

Które pierwsze zostaną sprzedane?