Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Data: 2010-02-12 22:03:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Macie jakieś dane statystyczne albocoś?

Jeśli któreś są szybsze, to o ile %?

Nie chcę ogólników w stylu: "słyszałem, że prawa fizyki mówią, że..."
Chcę konkretnych danych wyrażanych liczbowo.

Załóżmy, że mówimy o rowerach z 9-rzędową koronką o tych samych liczbach
zębów, ale za to z przodu o większych tarczach w rowerach 28" (48-36-26)
niż 26" (44-32-22).

Żaden 28" nie będzie szybszy niż mój czołg 26"/24"... w Szczyrku, ze Skrzycznego.
;-)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-13 03:34:01
Autor: AL
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

to akurat chyba zalezy od desperacji bialka trzymajacego kierownice i tego ile ma do stracenia (przy spisanym wczesniej testamencie) ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-02-13 13:00:34
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

W życiu! Na wąskich kółeczkach w zimie zapadniesz się w śniegu, w lecie zbyt mały skok nie połknie ci kamieni.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-13 14:17:07
Autor: Wooyek
[...]

A co ma wielkość skoku i szerokość opon do średnicy koła? :>

Żeby nie być gołosłownym:
http://www.vitalmtb.com/features/Why-Not-Prototype-Intense-2951,58
(wprawdzie nazywa się 29", ale średnica koła jest identyczna z tzw. 28")

Noo, ciekawe, czy Twój czołg byłby szybszy...

Data: 2010-02-13 15:07:14
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Wooyek, weźże przeczytaj jeszcze raz.
My tu piszemy o rowerach. Są w seryjnej produkcji rowery do deha na 28" z szerokimi oponami?
:>

[...]

Widziałem.
We need some tires

The 2951 is not slated for production. It's just an experiment.
:-P

Rozstaw kół 122cm! Czołg ma 110.

zyga
--

[...]