Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Data: 2010-02-12 22:31:38
Autor: Wooyek
Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Najlepszą metodą sprawdzenia byłoby sprawdzenie obu średnic w jednym rowerze, czyli:
- do roweru MTB (26" + slicki) założyć koła 28" (do wielu ram wąskie slicki się zmieszczą) i porównać;
- do szosy założyć koła 26" (też z takimi samymi oponami) i porównać.
Optymalnie byłoby sprawdzić oba przypadki.

Bo porównywanie roweru pod 26" z rowerem pod 28" jest całkiem bez sensu. Równie dobrze mógłbyś pytać, czy szybszy jest rower MTB, czy szosówka. Za mało zastrzeżeń i warunków.

Macie jakieś dane statystyczne albocoś?

Myślisz, że komuś chciałoby się w to bawić?

Data: 2010-02-13 16:53:06
Autor: Mariusz Kruk
Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wooyek"
[...]

Nie "optymalnie", tylko byłby to jedyny sensowny test.
Natomiast problem nasuwa się ze zdefiniowaniem "takich samych opon". Co
uznajemy za równoważność w tym wypadku? Takie samo ciśnienie? Taką samą
grubość? Takie samo ugięcie?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-02-13 21:31:31
Autor: emil
Wooyek pisze:
[...]

Kiedyś założyłem do makrokesza stare kółka 27"x 1 3/8". Fajnie się tym jeździło nawet.
Po zmianie kól na 26"x1.75" prędkość odczuwalnie zmalała.
Opony podobnej klasy: jakieś typowe Dębice, ciśnienie takie samo (na najbliższej stacji kompresor max 3.5 bara daje).

Data: 2010-03-04 00:19:02
Autor: Maciej
> [...]

Opony podobnej klasy: jakieś typowe Dębice, ciśnienie takie samo (na najbliższej stacji kompresor max 3.5 bara daje).

Obawiam się że nie to chcieli ludzie usłyszeć. To tak jakbyś kazał im zmieniać
rower. Rowerowi trzeba być wiernym do końca! Nawet jak coś jest bez sensu albo
jest coś lepszego to trzeba trzymać się jednego do upadłego.

A tak na serio: ortodoksi mają swoje zdanie i gotowi albo zaszczuć/zadźgać albo
udawać że nie słyszą/ nie rozumieją. Ja przekonałem się do większych kół, choć
to śmieszne są jeszcze większe niż 28":

http://www.youtube.com/watch?v=fYt6IqaHk_Q

--

Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?