Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Data: 2010-02-15 18:50:26
Autor: Maciej
Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Macie jakieś dane statystyczne albocoś?

Jeśli któreś są szybsze, to o ile %?

Nie chcę ogólników w stylu: "słyszałem, że prawa fizyki mówią, że..."
Chcę konkretnych danych wyrażanych liczbowo.

Załóżmy, że mówimy o rowerach z 9-rzędową koronką o tych samych liczbach zębów, ale za to z przodu o większych tarczach w rowerach 28" (48-36-26) niż 26" (44-32-22).

#:-)
gps

Wywiad naukowy. Dobrze. Pan naukowiec! Przesiądź się na rower 28" to sobie
zbierzesz dane do analizy. Tylko do miarodajnych pomiarów:
- zjedz i wypij to samo przed jazdą
- sprawdź rowery na tej samej trasie
- wjeżdżaj w te same dziury w jezdni
- nie włączaj dynama
- miej wycentrowane koła
- miej tak samo wyregulowane hamulce
- jedź w tych samych ciuchach
- jedź na takim samym siodełku
- nie oszukuj na światłach/ skrzyżowaniach przejeżdżając na czerwonym bo
zafałszuje Ci wynik Policja wystawiając Ci mandat
- nie skacz po krawężnikach
- nie jedź po chodniku wśród pieszych
- sprawdź rowery przy ty samym wietrze
- deszcz popsuje Ci humor i zmieni wyniki - przejedź się gdy nie będzie padać
- nie daj się zablokować komuś (nie wiem - rolnicy albo jakiś inny strajk)
- załóż tej samej klasy ogumienie,
- dobij na to samo ciśnienie,
- załóż tej samej klasy piasty,
- nasmaruj tak samo łańcuch,
- użyj podobnej klasy łańcuchów - miej te same opory aerodynamiczne (nie oszukuj pozycją aerodynamiczną czy jaką
owiewką), na rowerze z 28" ręce tak samo szeroko rozstawione, nie chowaj się w
cieniu aerodynamicznym za jakimkolwiek pojazdem - siedź w tej samej pozycji,
- siodełko na tej samej wysokości
- to same przełożenie - nasmaruj tak samo łożyska
- używaj tyle samo siły
- oddychaj tak samo
- nie daj się zagadać kierowcom aut
- nie zagap się na ładne dziewczyny
- nie zapomnij założyć i zresetować tego samego licznika (tylko wpisz poprawnie
wymiar kół do każdego roweru)

Czy czegoś Czegoś zapomniałem - Mariusz Kruk?

Ja obstawiam że na 28" pojedziesz szybciej.

Tylko nie obruszaj się że każę Ci sprawdzić na własnej skórze/ kupować rower/
pożyczać rower. Są tacy co nawet jak im podasz dane liczbowe to i tak wątpią,
dywagują, zaprzeczają. Ale już z góry uprzedzam Cię że na 28" jest szybciej.
Gdyby tak nie było to kolarze jeździliby tymi rowerkami:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/n3Z1w56TnAipE2IQWBjbQA?feat=directlink

--

Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?