Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Data: 2010-03-20 09:16:16
Autor: Maciej
Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Macie jakieś dane statystyczne albocoś?

Jeśli któreś są szybsze, to o ile %?

Nie chcę ogólników w stylu: "słyszałem, że prawa fizyki mówią, że..."
Chcę konkretnych danych wyrażanych liczbowo.

Załóżmy, że mówimy o rowerach z 9-rzędową koronką o tych samych liczbach zębów, ale za to z przodu o większych tarczach w rowerach 28" (48-36-26) niż 26" (44-32-22).

#:-)
gps

Dodajmy jeszcze jedno założenie - że jesteś cwany... i sobie "coś
zamontujesz"... i otrzymujesz coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=bOy06fwTXbM

Wtedy wygrywa 26". Wszystko jest względne. A to że wszyscy zawodowi kolarze
jeżdżą na 28" a nie na 26" to zbieg okoliczności ;) Jeździj!

Data: 2010-03-20 09:19:33
Autor: Maciej
Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?
A tu jest podwójny oszust - nie dość że kola 28" to jeszcze "to coś":

http://www.youtube.com/watch?v=WsbOD09doRI

;)

I pedałuje. Czyli oszukuje potrójnie ;)

Pozdrawiam wszystkich ludzi ulepszających swe rowery!

Data: 2010-03-20 14:47:57
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Które rowery są szybsze - 26" czy 28"?

Dodajmy jeszcze jedno założenie - że jesteś cwany... i sobie "coś
zamontujesz"... i otrzymujesz coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=bOy06fwTXbM

Zastanawiałem się właśnie, dlaczego czegoś takiego się nie robi.
Hmmm.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all