Które z bajerów s? u?yteczne w Aucie ?

Data: 2011-02-18 22:04:29
Autor: V-Tec
Które z bajerów s? u?yteczne w Aucie ?
W dniu 2011-02-18 01:18,  Michał pisze:
Witam!

Które z bajerów jakie widzieliście w autach, nazwijmy
to "po 2003" są użyteczne ? a które nie ?

Chodzi mi o różnego rodzaju bajery, od chłodzonych schowków,
po radary, kamery, IR kamery, czujniki zbliżania się auta z boku,
nie wiem - guziczki temperatury z tyłu, rolety, fotele itp...
lub mechaniczne ala hamulce elektroniczne, dyferencjały, szpery itp..

brzęczyk przypominający niezgaszone światła/automatyczne światła, automatyczna klimatyzacja, ASR (szczególnie, gdy działa jak szpera - pomaga wyjechać z zaspy/błota), dzielona tylna kanapa wraz ze składanym do przodu przednim fotelem (sporo mebli z IKEI można do takiego sedana, jakim jest volvo S70 załadować), automatyczna skrzynia biegów, 2 kierunkowa regulacja kierownicy, elektrycznie sterowane szyby z przodu jak i z tyłu (sic!, ale można wtedy wyłączyć sterowanie szybami dzieciom, jak mają do dyspozycji korbki to powoduje to pewne problemy ;), tempomat, porządne uchwyty na kubki/butelki, oświetlenie na nogi podczas wchodzenia/wychodzenia, podgrzewane fotele, wycieraczki włączające się z opóźnieniem w stosunku do spryskiwacza. Ale ja się wybredny zrobiłem ;)

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-02-18 22:14:03
Autor: Irokez
Użytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisał w wiadomości news:ijmmsu$sac$1inews.gazeta.pl...
[...]

to chyba standard

[...]

nie lepiej Liftback'a brać? Miałem Megane, potem Alfę sedan, teraz Avensis Liftback - wygląd sedana funkcjonalność kombiaka (tak bardziej więcej niż mniej).

 automatyczna skrzynia biegów, 2

hmm.. wolę manuala, przynajmniej jak coś padnie to nie uziemiasz auta na pół roku szukając po całęj Polsce kto to naprawi w pełnym tego słowa znaczeniu

[...]

....podgrzewana szyba przednia, fotochromatyczne lusterko wsteczne, składane elektrycznie lusterka zewnętrzne, czujnik parkowania z tyłu, gniazdko 12V w bagażniku.

Beznadziejne za to są automatyczne wycieraczki.

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-02-18 22:20:13
Autor: V-Tec
Które z bajerów s? u?yteczne w Aucie ?
W dniu 2011-02-18 22:14, Irokez pisze:
[..]
...podgrzewana szyba przednia, fotochromatyczne lusterko wsteczne,
składane elektrycznie lusterka zewnętrzne, czujnik parkowania z tyłu,
gniazdko 12V w bagażniku.

podgrzewanej szyby przedniej nigdy nie miałem, fotochromatyczne lusterko wsteczne - nie potrzebuję, zawsze jeżdżę z rpzekręconym lusterkiem na tryb nocy, czujniki parkowania z tyłu przydałyby się, gniazdo 12V w bagażniku - w sumie też (niezależne od włączenia/wyłączenia stacyjki)

Beznadziejne za to są automatyczne wycieraczki.

tu się w pełni zgadzam.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-02-18 22:23:33
Autor: neoniusz
W dniu 11-02-18 22:20, V-Tec pisze:
zawsze jeżdżę z rpzekręconym lusterkiem na
tryb nocy

Uwierz, jest roznica w lusterku samosciemniajacym a tym trybem "pseudonocnym". Swiatla z tylu w ogole, ani troche nie raza.

Data: 2011-02-18 22:27:51
Autor: V-Tec
W dniu 2011-02-18 22:23, neoniusz pisze:
[...]

ale mnie światła w trybie nocnym wcale nie rażą. Przynajmniej nie przez lusterko wewnętrzne, przez zewnętrzne to i owszem. Właśnie, lusterka zewnętrzne powinny być fotochromy.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-02-18 22:29:17
Autor: neoniusz
W dniu 11-02-18 22:27, V-Tec pisze:
[...]

U mnie jest jakos tak, ze w zewnetrznych nie widze swiatel auta za mna (chociaz sa dosc duze), bo chowaja sie za dupa auta ;) A fotochrom w srodku jednak mi pomaga.

Data: 2011-02-20 10:11:58
Autor: jsep
> [...]

> to "po 2003" są użyteczne ? a które nie ?

brzęczyk przypominający niezgaszone światła/automatyczne światła,

Zbędne, wystarczy żeby gasły po wyłączeniu zapłonu.

automatyczna klimatyzacja,

OK, ręczna też nie jest zła

 ASR (szczególnie, gdy działa jak szpera -
pomaga wyjechać z zaspy/błota),

nie testowałem, ale być może

 dzielona tylna kanapa wraz ze składanym
do przodu przednim fotelem (sporo mebli z IKEI można do takiego sedana,

jakim jest volvo S70 załadować),

 Dobry pomysł

 automatyczna skrzynia biegów, Dla kobiet dobre, "prawdziwy mężczyzna" tylko na ręcznej :)

2  kierunkowa regulacja kierownicy, elektrycznie sterowane szyby z przodu To standard

[...]

E, tam - tylko wybiórczo wybredny.

Mi podobają się jeszcze (i używam)
- centralny z pilotem i otwieraniem i zamykaniem okien pilotem z oddzielnym
otwieraniem bagażnika bez otwierania reszty drzwi
- światła "follow me home"
- chłodzony schowek
- kilka mignięć kierunku po lekkim naciśnięciu
- dogrzewanie zimnego diesla
- doświetlanie zakrętów
- elektryczne lusterka
- dwupłaszczyznowa regulacja kierownicy pokrytej skórą
- komputer pokładowy

Podejrzewam, że podobałyby mi się:
- tempomat (nawet w Polsce),
- kamery cofania,
- Niestety w moim fiaciku tego nie ma :(
Pozdrawiam --

Które z bajerów s? u?yteczne w Aucie ?