Którędy jechać z Wilna do Ostravy

Data: 2009-06-05 10:44:41
Autor: tomzoo
Którędy jechać z Wilna do Ostravy
Witam, proszę Was o pomoc w ustaleniu trasy i ciekawych miejsc po
drodze z Wilna do Ostravy - dziennie ok. 100 km, czas na przejazd ok.
tygodnia.
Interesują mnie boczne drogi asfaltowe ciekawe krajobrazowo no i
oczywiście po drodze dużo ciekawych miejsc do zwiedzenia.
Pozdrawiam
Tomzoo

Data: 2009-06-05 21:47:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Którędy jechać z Wilna do Ostravy
Panie tomzoo, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Witam, proszę Was o pomoc w ustaleniu trasy i ciekawych miejsc po
drodze z Wilna do Ostravy - dziennie ok. 100 km, czas na przejazd ok.
tygodnia.

W tydzień to się nie uda po 100km. To jest, na oko, z 1100km w linii
prostej (_na oko_, podkreślam).
Jakbyś miał więcej czasu to bym Ci polecił ścianę wschodnią w całości i
potem podróż przez Słowację.

Data: 2009-06-07 08:42:25
Autor: tomzoo
Którędy jechać z Wilna do Ostravy
On 5 Cze, 21:47, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

W tydzień to się nie uda po 100km. To jest, na oko, z 1100km w linii
prostej (_na oko_, podkreślam).
Jakbyś miał więcej czasu to bym Ci polecił ścianę wschodnią w całości i
potem podróż przez Słowację.

Po kawałku ściany wschodniej myślałem o przeskoczeniu mazowsza
pociągiem i dalszej trasie przez świętokrzyskie/jurę do Krakowa i
stamtąd to już żabi skok...

Data: 2009-06-06 20:54:19
Autor: urwis
tomzoo wrote:
[...]

Mogę CI ewentualnie pomoc na drodze Białystok - Wilno.
Produkować sie?

//urwis//

Data: 2009-06-07 08:40:00
Autor: tomzoo
On 6 Cze, 20:54, urwis <si...@gazeta.pl> wrote:

Mogę CI ewentualnie pomoc na drodze Białystok - Wilno.
Produkować sie?

//urwis//

Z wielką chęcią, tylko jazda w drugą stronę ;)

Data: 2009-06-07 19:30:06
Autor: urwis
tomzoo wrote:
[...]

Białystok - Sokółka:

Krajowa 19-stka, dość uczęszczana, szczególnie przez ciężarówki (w końcu prowadzi na przejscie graniczne) - na trasie nie ma raczej nic ciekawego, trzeba ten odcinek przejechać - w miare szybko i w miare bezpiecznie. Brak pasu wolnego ruchu (czy też asfaltowego pobocza)

Sokółka - Dąbrowa Białostocka:

Droga 673 - ruch zdecydowanie mniejszy, droga przyjemna.

Dąbrowa Białostocka - Lipsk:

nadal droga 673, wjeżdzamy do Biebrzańskiego Parku Narodowego.
Tuż przed Lipskiem most na Biebrzy... warto się zatrzymać i spojrzeć na leniwe wody rzeki której nie udało sie poskromić wielu zastępom "meliorantów".

Lipsk - ...

Za Lipskiem jeszcze fragment 673ki. Potem rondo na którym trzeba pojechać prosto (drgowskaz AFAIR na Skieblewo), docelowo miejscowość Gruszki, potem Mikaszówka. Droga cały czas asfaltowa, naprawdę mało uczęszczana, bardzo przyjemna... szczególnie że po drodze jest kilka atrakcji.
Zaraz za Skieblewem rozjazd - trzeba na lewo ("nowym" asfaltem) - kilkaset metrów i po prawej stronie w lesie stoją dwa rosyjskie bunkry - z okresu zdaje się II WŚ. Łatwo je przeoczyć - nam za pierwszym razem ta sztuka sie udała ;-)
W miejscowości Mikaszówka aż korci żeby przekroczyć kanał Augustowski i zaryzykować jazdę do miejscowość Giby, czerwonym szlakiem. Czemu zaryzykować? PIACH. Dlatego pozostajemy po lewej stronie kanału Augustowskiego i zmierzamy w kierunku miejscowości Płaska. Po drodze dla zainteresowanych kilka sluz i jazów.
Dalej na Mołowiste... i dojeżdzamy do krajowej 16ki.
Można wybierać:
-w prawo 16ką i prosto na granicę w Ogrodnikach (brak asfaltowego pobocza, ruch przeciętny)
-prosto na Bryzgiel, dalej Płociczno i w Płocicznie/Tartak (dwie miejscowości - nie wiadomo gdzie sie kończy jedna a zaczyna druga) po prawej za kościołem piękne miejsce - Jezioro Staw. Piękna woda.
Dalej objechać sobie Wigry wedle uznania...

Zakładam że jesteśmy już w Ogrodnikach.

Z Ogrodnik w strone Alytus... droga dość uczęszczana ale jest pobocze. MOżna się w miarę bezpiecznie toczyć. Za Alytusem przekraczamy dolinę Niemna - piękne widoki :-)

I tu tak naprawdę kończy się moja opowieść bo do Wilna najszybciej będze na Trakai (i można zwiedzić zamek na jeziorze własnie w Trakai)

A ja w mojej wyprawie pojechałem na Babriskes.
Ale droga znacząco sie raczej nie różni... co jakiś czas charakterystyczne przystanki na których można odpocząć bądz schronić sie od opadu z nieba.
Kolejność sobie odwróć i dostosuj do kierunku jazdy... tak opisać mi było łatwiej.

Te manewry w Polsce jeszcze miały na celu ominięcie trasy "Białystok-Augustów" bardzo nielubianej, bardzo niebezpiecznej i w tamtym czasie bardzo brzytkiej... aktualnie remontowana.

//urwis//

Data: 2009-06-08 01:46:40
Autor: shot
Którędy jechać z Wilna do Ostravy
Te manewry w Polsce jeszcze miały na celu ominięcie trasy
"Białystok-Augustów" bardzo nielubianej, bardzo niebezpiecznej i w
tamtym czasie bardzo brzytkiej... aktualnie remontowana.

Ta trase mozna ominac tak: http://www.e-cycle.info/trasy/32
Z Bialegostoku do Knyszyna przez kilka km bedzie duzy ruch, a potem
dobry asfalt z prawie zerowym ruchem.

My z Wilna jechalismy przez Troki, Alytus, Lezdjiai. Ogolnie na Litwie
byl maly ruch. Kierowcy bardziej kulturalni od naszych- przez trzy dni
wachlarzowania pod wiatr, zajmowania calego pasa wytrabil nas tylko
jeden koles.
Tu pozaznaczane miejsca 'do odwiedzenia': http://www.e-cycle.info/news/103

A tu fotorelacja: http://www.e-cycle.info/news/114

:)