Który Acer waszym surowym zdaniem?

Data: 2010-09-28 02:26:41
Autor: maxknowledge
Który Acer waszym surowym zdaniem?
Dzień dobry,

dziewczyna upodobała sobie Acera z serii 77 i 75... 17calowe, z
czytnikiem lini papilarnych do 2300zł.

Zależy jej przede wszystkim poza wyglądem na pojemności. Znalazłem
więc takiego laptopa jak: Acer as7540G-304G64M, który pracuje na ddr2
4GB i ma 640GB i wolniejszym procesorem.

Ja wolałem postawić na laptopa  7540G-504G32Mn, który pracuje na ddr3
co prawda z 2GB i szybszym procesorem (wiadomo o co chodzi). Jednak te
wartości jej nie przekonują. Wymyśliłem, że dokupię jej dysk
zewnętrzny 1TB do 300zł jak będzie chciała.

A jak waszym zdaniem to mogłoby wyglądać lepiej? Może jest taki laptop
innego producenta, który będzie warty świeczki dla tych kobiet?

Dziękuję za wkład.

Data: 2010-09-28 12:21:51
Autor: Gupik
Który Acer waszym surowym zdaniem?
może lepiej weź Asus,a, nawet bez systemu a system sam sobie zainstalujesz

Data: 2010-09-28 04:39:54
Autor: maxknowledge
On 28 Wrz, 12:21, Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> wrote:
może lepiej weź Asus,a, nawet bez systemu a system sam sobie zainstalujesz

ten acer też jest na linuxie, w tym nie rzecz. system nie problem.
asusy nie sa zbyt awaryjne? poza tym asus na intelu a szyna tam 800mh
i nie wykorzysta on w pelni ddr3

Data: 2010-09-28 15:20:16
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-28 13:39, maxknowledge pisze:
[...]

a dziewczyna wykorzysta ddr3 ?

Data: 2010-09-28 09:39:08
Autor: maxknowledge
On 28 Wrz, 15:20, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:

> ten acer też jest na linuxie, w tym nie rzecz. system nie problem.
> asusy nie sa zbyt awaryjne? poza tym asus na intelu a szyna tam 800mh
> i nie wykorzysta on w pelni ddr3

a dziewczyna wykorzysta ddr3 ?

zastanawiam się czy różnica pomiędzy ddr3 a ddr2 jest na tyle istotna
żeby zabiegać o taki układ. nie pracowałem jeszcze na takich kościach,
ale wydaje mi się, że jeśli będą na pewno odczuje się lepszy komfort
pracy, poza tym aby komputer był też w jakimś najmniejszym stopniu
przyszłościowy.

Data: 2010-09-29 10:41:09
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-09-28 13:39,  *maxknowledge* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Acer jest po dokładnie odwrotnej stronie tabelki awaryjności niż Asus - tej gorszej stronie :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-09-29 10:50:39
Autor: maxknowledge
On 29 Wrz, 10:41, Mirek Ptak <nieprawdz...@nieprawdziwy.pl> wrote:

Acer jest po dokładnie odwrotnej stronie tabelki awaryjności niż Asus -
tej gorszej stronie :)

Przede wszystkim, w awaryjności, wyznacznikiem wydaje się być
użytkownik. To nie mój pierwszy Acer i sądzę że firma to jedynie
obudowa laptopa. Mylę się? Możliwe, nie wiem co to znaczy, że laptop
jest od Acera, czy Asusa, pomijając aspekty wizualne.

Data: 2010-09-29 20:22:39
Autor: jwzw
Użytkownik "maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Fuksiarzu - masz to szczęście, że nie wiesz co to znaczy, że laptop jest od
Acera, czy Asusa. Ja wiem.
Cztery Asusy w codziennym użytkowaniu od 3 lat i nic. W jednym padł już akumulator, ale po 3 latach miały prawo.
Jeden Acer, też trzylatek - 4 naprawy w okresie gwarancyjnym, a sądząc po
odgłosach, zanosi się na jeszcze jedną - niestety już po gwarancji. Za każdym razem pada coś innego.
Drugi Acer (jeszcze na gwarancji), a już po wymianie wiatraka i zasilacza, który stopił się w pierwszym dniu użytkowania.
Mnie już nie namówisz na Acera. Mam dwa i niech tak zostanie.

Data: 2010-10-11 22:23:13
Autor: jerzu
Który Acer waszym surowym zdaniem?
On Wed, 29 Sep 2010 20:22:39 +0200, "jwzw" <jwzw@interia.NOSPAM.pl>
wrote:

Drugi Acer (jeszcze na gwarancji), a już po wymianie wiatraka i zasilacza, który stopił się w pierwszym dniu użytkowania.

Ja mam "pod ręką" trzy Acery Extensa, jednego Aspire. Extensy maja
ponad dwa lata, Aspire coś koło trzech, zero usterek. Aaa, w tym
Aspire padł zasilacz.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-12 10:25:21
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Który Acer waszym surowym zdaniem?

wrote:

> [...]

Ja mam "pod ręką" trzy Acery Extensa, jednego Aspire. Extensy maja
ponad dwa lata, Aspire coś koło trzech, zero usterek. Aaa, w tym

Mam pod ręką paroletnie Acer Extensa 5320, Aspire 3680 i Travelmate
5220. 5320 używany ostro coraz bardziej rozklekotany. Ukruszony
narożnik, problemy z napędem DVD z kontaktowaniem z zatoce, wypadły 2
klaiwsze. 3680 po paru miesiącach zaczął się resetować z przegrzania.
Mimo 3 wizyt w serwisie i wymiany na inny egzemplarz problem pojawiał
się nadal. Skończyło się własnoręcznym rozebraniem, wyczyszczeniem,
nałożeniem pasty pod radiator i jakoś działa. Najstarszy 5220 działa
najlepiej. Przeżył dołożenie pamięci, wymianę dysku na większy i
dołożenie WiFi na miniPCI oraz anteny pod matrycę bo oryginalnie nie
miał. Mimo otarcia farby w wielu miejscach działa stabilnie mimo że ma
już 6 lat.

Zdrówko

Data: 2010-09-28 15:18:21
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-28 11:26, maxknowledge pisze:
Dzień dobry,

dziewczyna upodobała sobie Acera z serii 77 i 75... 17calowe, z
czytnikiem lini papilarnych do 2300zł.

Zależy jej przede wszystkim poza wyglądem na pojemności.

pojemności czego ? dysku czy ilości pamięci RAM, ma to jakieś uzasadnienie czy "bo tak chcę" ?

Jesli jedynym wymaganiem są zachcianki a nie faktyczne potrzeby to weź takiego zeby był ładny i pojemny, ocenami innych się nie przejmuj (pomija fakt że w 99% przypadków tę ilość pamięci można zwiekszyć bez kłopotu(

Data: 2010-09-28 09:44:17
Autor: maxknowledge
[...]

Pojemność trwała :) myslałem o dokupieniu dla niej dużego zewnętrznego
dysku, zamiast szukania go w laptopach.

Zależy mi aby wybrać dla niej coś na kościach ddr3 w tej cenie
(2300zł). Dlatego zależy mi na pierwszysm laptopie na kościach ddr3,
który podałem, niż na pozycji 2 z 640GB dyskiem i ddr2 i cpu...

Data: 2010-09-28 20:30:12
Autor: boxfish
W dniu 2010-09-28 18:44, maxknowledge pisze:

[...]

dalej nie piszesz nic o potrzebach, komputer przyszłościowy kojarzy mi się z zakupami na komunię, potem ten przyszłościowy komputer przez 3 lata traci 90% wartości a jest wykorzystywany do gg, skype i gier flashowych.

Nie ma czegoś takiego jak komputer przyszłościowy, no chyba że podstawą wykorzystania jest aplikacja o ktorej wiesz że za dwa lata będzie tak rozbudowana że braknie ci mocy.

W praktyce wiekszośc ludzi jakich znam wykorzystuje 5-10 mocy komputera (pomijając 5 minut w cigu dnia kiedy odpalą na raz kilka aplikacji i one akurat wszystkie coś przeliczają.

Data: 2010-09-28 22:19:13
Autor: Rafał Łukawski
KtĂłry Acer waszym surowym zdaniem?
On 2010-09-28 20:30, boxfish wrote:
[...]

rozbudowana Ĺźe braknie ci mocy.

W praktyce wiekszośc ludzi jakich znam wykorzystuje 5-10 mocy komputera
(pomijając 5 minut w cigu dnia kiedy odpalą na raz kilka aplikacji i one
akurat wszystkie coś przeliczają.

Święte słowa. Kluczem jest zdolnośc do określenia w jakim zakresie będzie się wykorzystywałow sprzęt przez np. najbliższe 3 lata.

Jeżeli tego klient nie potrafi zrobić, to w Media Markcie dla idiotów zapewne sprzedadzą mu lapka za 10 tys zl /bo przyszłosciowy :>/

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-29 00:04:05
Autor: Feromon

Użytkownik "maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> napisał w wiadomości news:ac076b09-993a-492b-95ac-e5b531956f7el6g2000yqb.googlegroups.com...
Dziewczyna upodobała sobie Acera z serii 77 i 75... 17calowe, z
czytnikiem lini papilarnych do 2300zł.
Zależy jej przede wszystkim poza wyglądem na pojemności.

ACER =  serwis w Czechosłowacji, pardon, w Czechach.
2300 = tani laptop z pamięciożernym systemem operacyjnym VISTA?
POJEMNOŚĆ = oznacza super ważne dane?

Dyski twarde umierają w momencie najmniej oczekiwanym.
Duża pojemność oznacza utratę dużej ilości danych w ułamku sekundy.
Duże dyski wymagają DUŻYCH kopii zapasowych.
Chyba, że to na filmy klientów potrzebne TERAZ a potem już NIE.

Feromon

Data: 2010-09-29 11:04:18
Autor: maxknowledge
On 29 Wrz, 00:04, "Feromon" <fer0...@wp.pl> wrote:

ACER =  serwis w Czechosłowacji, pardon, w Czechach.
W morele.net za 15 zł serwis door to door... chociaż ta opłata
logistyczna 8zł jest już naciągactwem...

2300 = tani laptop z pamięciożernym systemem operacyjnym VISTA?
To pomówienie :)

POJEMNOŚĆ = oznacza super ważne dane?

Nie, użytkownik indywidualny. Kobieta.

[...]

Zgadzam się. Jednak to nieistotne szczegóły. Bardziej kłóciłbym się
czy rzeczywiście można wykorzystać parametry takiego komputera przez
kobietę? Czy można powiedzieć, że chodzi tutaj bardziej o wysoki
komfort pracy.

Który Acer waszym surowym zdaniem?