Który bank wydaje kartę tylko z chipem?

Data: 2009-04-06 22:05:29
Autor: Krystek
Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
Czołem grupo!

Dawno mnie tutaj nie było, więc wypadłem trochę ze świata bankowych nowinek. Czy może mi ktoś napisać czy są w Poldce banki, które mają w swojej ofercie karty płatnicze (obojętnie: kredytowe czy debetowe) tylko z chipem (bez paska)?

Pozdrawiam,

Krystian

Data: 2009-04-06 22:10:18
Autor: MarekZ
KtĂłry bank wydaje kartÄ™ tylko z chipem?

Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

Data: 2009-04-06 22:15:30
Autor: Krystek
MarekZ napisał:
Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

Dzięki za odpowiedź. A już myślałem, że jakiś bank wyszedzł przed
szereg i wydaje karty tylko z chipem (bez paska). Pasek siÄ™
rozmagnesuje (jak już będzie ta karta) - najważniejsze i tak są limity
;)

Pozdrawiam,

K.

Data: 2009-04-06 23:23:07
Autor: eg
Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

A od kiedy banki powinny zaczac wydawac karty chip only? Sa jakies zalecenia visy albo mastercarda?

Data: 2009-04-06 15:31:11
Autor: bradley.st
On 6 Kwi, 17:23, "eg" <ege...@wp.pl> wrote:

A od kiedy banki powinny zaczac wydawac karty chip only?

http://www.vpay.com/banks.html

Sa jakies zalecenia
visy albo mastercarda?

Na razie:

http://www.vpay.com/brochures/v_pay_today_autumn_08_en.pdf

As of July 2009, all
Visa Europe ATM acquirers must be able to process V PAY
transactions, and from this time, any newly placed ATMs must
also display the V PAY logo. And, by the end of 2010, every
EMV chip ATM in the entire region should display the logo.

http://www.vpay.com/media/english.wvx

(Polecam zwlaszcza "naturalne" dialogi aktorow. :) )

Data: 2009-04-07 01:39:05
Autor: Krzysztof Halasa
"eg" <egetin@wp.pl> writes:

A od kiedy banki powinny zaczac wydawac karty chip only? Sa jakies zalecenia visy albo mastercarda?

Chwilowo to "nigdy" :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-04-07 07:08:23
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 06 Apr 2009 22:10:18 +0200, MarekZ napisał(a):

Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

Kto¶ jednak wydaje. Na zestawieniach dot. użycia kart niedawno było wskazanych 18 tys. takich kart.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-07 09:21:53
Autor: RobertS
Który bank wydaje kartę tylko z chipem?

Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

Kto¶ jednak wydaje. Na zestawieniach dot. użycia kart niedawno było wskazanych 18 tys. takich kart.

dokładnie, gdzie¶ kto¶ takie karty wydaje, na koniec 4Q2008 było ich 15.397 szt.

wystarczy spojrzeć do raportu NBP
http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/Q_04_2008.pdf

jakie¶ pomysły?

RobertS

Data: 2009-04-07 09:38:13
Autor: MarekZ
Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomo¶ci news:greuv1$2ije$1opal.icpnet.pl...

wystarczy spojrzeć do raportu NBP
http://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/Q_04_2008.pdf

jakie¶ pomysły?

W zasadzie to jestem w 99% pewien, że nie istnieje w pl taka karta kredytowa albo obci±żeniowa. Pozostaje zatem szukać przede wszystkim w¶ród debetowych ale tu nie mam żadnego pomysłu.

Może to jaki¶ dziwny wynalazek typu karta identyfikacyjna?

Data: 2009-04-07 09:41:00
Autor: RobertS
[...]

raport dotyczy TYLKO kart płatniczych więc różne identyfikacyjne cuda odpadaj±...może który¶ bank wydał tak± kartę, ale np. dla b.w±skiego grona klientów-testerów?

RobertS

Data: 2009-04-07 09:48:54
Autor: MarekZ
Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomo¶ci news:grf02s$2knj$1opal.icpnet.pl...

raport dotyczy TYLKO kart płatniczych więc różne identyfikacyjne cuda odpadaj±...może który¶ bank wydał tak± kartę, ale np. dla b.w±skiego grona klientów-testerów?

Możliwe, ale 15 tysięcy kart to wcale nie tak mało. Dodatkowo ich liczba się zwiększyła w stosunku do 3 kwartału, czyli tak jakby ciagle były wydawane. Ten przyrost ilo¶ci sugeruje, że jeżeli ona istnieje, to jest to raczej karta z normalnego segmentu a nie co¶ typu VI czy MC-WS.

Kredyt Bank albo Fortis można by podejrzewać ale to chyba jednak fałszywe tropy. Zastanawiaj±ce jest też to, że nikt na grupie nie chwalił się, że ma tak± kartę. Jakim¶ pomysłem jest skontaktowanie się z wydawc± raportu i zapytanie go.

Data: 2009-04-07 01:43:38
Autor: BK
On Apr 7, 9:48 am, "MarekZ" <marekz_us...@irc.pl> wrote:
Użytkownik "RobertS" <bo...@xpostx.pl> napisał w wiadomo¶cinews:grf02s$2knj$1opal.icpnet.pl...

> [...]

tak± kartę. Jakim¶ pomysłem jest skontaktowanie się z wydawc± raportu i

A Panowie zastanawial sie ktos kiedys nad kartami zblizeniowymi, czy
one nie sa przypadkiem pozbawione paska magnetycznego a jednoczesnie
wyposazone w mikroprocesor? :)

Data: 2009-04-07 09:23:12
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 07 Apr 2009 01:43:38 -0700, BK napisał(a):

A Panowie zastanawial sie ktos kiedys nad kartami zblizeniowymi, czy one
nie sa przypadkiem pozbawione paska magnetycznego a jednoczesnie
wyposazone w mikroprocesor?

Chyba nie o to chodzi:

"Karty Visa payWave mogą również być używane do typowych transakcji potwierdzanych kodem PIN i transakcji z wykorzystaniem paska magnetycznego – wszędzie tam, gdzie znajduje się znak akceptacji Visa, czyli w ok. 24 mln punktów handlowo-usługowych na całym świecie."

http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visapaywave/uzytkownikow/main.jsp

Data: 2009-04-07 09:52:51
Autor: MarekZ
Który bank wydaje kartę tylko z chipem?
Według danych Narodowego Banku Polskiego (NBP), na koniec 2005 roku w Polsce było 584,4 tys. kart hybrydowych, wyposażonych w mikroprocesor i pasek magnetyczny oraz 15,8 tys. kart tylko z mikroprocesorem.

http://www.biznesnet.pl/a/9271/Wi%C4%99cej-kart-z-chipem

Czyli te karty istniej± już w pl od tak dawna???

Data: 2009-04-07 01:33:42
Autor: macka
On 7 Kwi, 09:52, "MarekZ" <marekz_us...@irc.pl> wrote:
[...]

Rozwiazania lokalne i karty identyfikacyjne. Kiedys BS probowaly
wprowadzic system Oskar, dawalo sie niemie nawet lokalnie placic.
Sebastian malarz na pewno w swojej kolekcji ma taka karte, nie sadze
zeby sie z nia spotkal ktos z aktywnych obecnie uczestnikow pbb...

http://www.gbsbarlinek.pl/bank/?id=4_18h

MK

Data: 2009-04-07 16:10:17
Autor: Krystek
macka<!>interia.pl pisze:
[...]

No wła¶nie, to taka raczej lokalna elektroniczna portmonetka.

K.

Data: 2009-04-07 22:55:42
Autor: MK
"Krystek" <spamtrap@krystek.eu.org> wrote in message news:grfms9$7oi$1news2.ipartners.pl...

http://www.gbsbarlinek.pl/bank/?id=4_18h

No wła¶nie, to taka raczej lokalna elektroniczna portmonetka.

I tylko takie lokalne karty platnicze sa wydawane bez paska magnetycznego. jak ktos jest z wilkopolski albo zachodnipomorskiego to sam moze sprawdzic, bo jak sie okazuje karta ta jest wydawana do dzis, jako OSKAR Plus (chyba juz III generacji).
http://www.gbsbarlinek.pl/oferta/index.php?id=1&klient=1&grupa=2&produkt=01&strona=oskarplus

MK

Data: 2009-04-08 07:41:09
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 07 Apr 2009 22:55:42 +0200, MK napisał(a):

http://www.gbsbarlinek.pl/bank/?id=4_18h

No wła¶nie, to taka raczej lokalna elektroniczna portmonetka.

I tylko takie lokalne karty platnicze sa wydawane bez paska
magnetycznego.

Ale to *nie jest karta płatnicza*, lecz wła¶nie "elektroniczna portmonetka", czyli elektroniczny instrument płatniczy. My¶lę, że raport NBP rozróżnia takie rzeczy, co oznaczałoby, że owe 15 tys. kart czipowych to nie jest ten przypadek.

Data: 2009-04-07 09:05:58
Autor: Valdi.Pavlack
KtĂłry bank wydaje kartÄ™ tylk o z chipem?
"MarekZ" news:grdn4r$t7$1srv.cyf-kr.edu.pl

Jeszcze nie ma. Pasek musisz rozmagnesować sobie samodzielnie.

Tylko po takiej akcji kolega może mieć problem np. z zapłatą kartą w sklepie
gdzie transakcja jest realizowana przez terminal Pekao... a i niektĂłre
Polcardy będą problemowe.

Który bank wydaje kartę tylko z chipem?