Kt髍y dysk 1,5G ?

Data: 2011-04-27 05:00:16
Autor: VSS
Kt髍y dysk 1,5G ?
Witam !

Do wyboru:

Samsung 1,5TB 32MB HD154UI sATA-2
Seagate ST31500341AS 1,5TB sATA II 32MB
WD Caviar Green WD15EARS 1,5TB sATA II 64MB

Artur VSS

Data: 2011-04-27 14:24:10
Autor: =Marcos=
Kt髍y dysk 1,5G ?
Witam !

Do wyboru:

Powinny wszystkie wytrzymac 1,5G, to nie jest zbyt silny wstrzas.
Np. WD deklaruje, ze w czasie pracy dysk wytrzyma 30G.

--
;]

Data: 2011-04-27 17:07:03
Autor: VSS
Kt髍y dysk 1,5G ?
W wiadomosci:ip91pi$4jj$1@inews.gazeta.pl,
=Marcos= <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> nastukal:
Witam !

Do wyboru:

Powinny wszystkie wytrzymac 1,5G, to nie jest zbyt silny wstrzas.
Np. WD deklaruje, ze w czasie pracy dysk wytrzyma 30G.

a czy ja gdzies pytalem o wytrzymalosc na przeciazenia ?

--
VSS

Data: 2011-04-27 18:28:11
Autor: Mateusz
Kt贸ry dysk 1,5G ?
U偶ytkownik VSS napisa艂:
[...]

W temacie? :)

Data: 2011-04-27 19:12:00
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:ip9g6q$7tg$1@news.onet.pl,
Mateusz <mateusznospam@vp.pl> nastuka艂:
a czy ja gdzies pytalem o wytrzymalosc na przeciazenia ?

W temacie? :)

gdzie w temacie uzy艂em s艂owa "wytrzyma艂o艣膰" lub "przeci膮zenie" ??

--
VSS

Data: 2011-04-27 19:28:31
Autor: identifikator: 20040501
Kt贸ry dysk 1,5G ?
gdzie w temacie uzy艂em s艂owa "wytrzyma艂o艣膰" lub "przeci膮zenie" ??

niewiem ch艂opaki, ale my艣l臋, 偶e powinni艣cie zacz膮膰 si臋 leczy膰...

Data: 2011-04-29 18:33:36
Autor: Gorzelnia w Pu艂tusku
Kt贸ry dysk 1,5G ?
U偶ytkownik "VSS" <vss@onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ip9ip1$ice$1news.onet.pl...
[...]

niektrym po prostu brakuje poczucia humoru, lub pewnego dystansu do samego siebie.
bad藕 po prostu inteligencji, brutalnie m贸wi膮c.

Data: 2011-04-27 15:26:31
Autor: gordon
Kt贸ry dysk 1,5G ?
On 2011-04-27 14:00, VSS wrote:
Witam !

Do wyboru:

Samsung 1,5TB 32MB HD154UI sATA-2
Seagate ST31500341AS 1,5TB sATA II 32MB
WD Caviar Green WD15EARS 1,5TB sATA II 64MB

Te偶 nie wiem o co Ci chodzi艂o z tym '1,5G', ale od siebie
dorzuc臋, 偶e mam nr 1 z listy i jest: cichy, szybki, ch艂odny.
Nie wiem jak ceny si臋 kszta艂tuj膮, ale je艣li jest atrakcyjna
w jego przypadku to bra膰! BTW nied艂ugo Samsung贸w ju偶 nie b臋dzie,
wi臋c ostatnia chwila na lans ;)

pozdrawiam
gordon

Data: 2011-04-27 17:06:43
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:4db81989$0$11889$c3e8da3$fe04f72@news.astraweb.com,
gordon <ja@moj.kompuer.w.dom.pl> nastuka艂:
Te偶 nie wiem o co Ci chodzi艂o z tym '1,5G',

o to, ze zamiast napisac 1,5T napisa艂em 1,5G

--
VSS

Data: 2011-04-27 17:29:29
Autor: Rados砤w Sok蟪
Kt髍y dysk 1,5G ?
W dniu 27.04.2011 17:06, VSS pisze:
Te nie wiem o co Ci chodzi硂 z tym '1,5G',

o to, ze zamiast napisac 1,5T napisa砮m 1,5G

Nie ma takiego czego, jak "T". Jest jednostka "TB".

Samo "T" to przedrostek. P蟪tora tera *czego*?

Technika wymaga pedantycznej wr阠z dok砤dno禼i. Nie ma tu
miejsca na jakiekolwiek skr髏y czy niedopowiedzenia. Bo tak
si sk砤da, 縠 "1.5 G" oznacza w砤秐ie... przeci笨enie. Wi阠
nie narzekaj, 縠 "czy ja gdzies pytalem o wytrzymalosc na
przeciazenia", bo w砤秐ie to zrobi砮 ;)

| Rados砤w Sok蟪  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika 眘ka                   |

Data: 2011-04-27 21:44:32
Autor: the_foe
Kt髍y dysk 1,5G ?
W dniu 2011-04-27 17:29, Rados砤w Sok蟪 pisze:
"1.5 G" oznacza w砤秐ie... przeci笨enie

nie, oznacza 1,5 stalej grawitacji. Przyspieszenie ziemskie oznaczamy mala literka g.

--
the_foe

Data: 2011-04-27 17:36:36
Autor: qwerty
Kt贸ry dysk 1,5G ?
U偶ytkownik "VSS"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ip9be4$kk8$1@news.onet.pl...
o to, ze zamiast napisac 1,5T napisa艂em 1,5G

Raczej 偶aden z dysk贸w nie ma 1,5 Tesli.

Data: 2011-04-27 17:41:09
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:ip9d5o$bu5$1@inews.gazeta.pl,
qwerty <qwerty01@poczta.fm> nastuka艂:
U偶ytkownik "VSS"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
o to, ze zamiast napisac 1,5T napisa艂em 1,5G

Raczej 偶aden z dysk贸w nie ma 1,5 Tesli.

jestes tego pewien, mierzy艂e艣 ? moze cewki wygeneruja takie pole.

--
VSS

Data: 2011-04-27 18:09:41
Autor: DooMiniK
Kt贸ry dysk 1,5G ?
On 27/04/2011 16:41, VSS wrote:
[...]

Ty ju偶 si臋 lepiej nie odzywaj, bo G wiesz ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-27 19:17:34
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:4db84dd4$1@news.home.net.pl,
DooMiniK <fake@mail.com> nastuka艂:
Ty ju偶 si臋 lepiej nie odzywaj, bo G wiesz ;-)

pr贸bujesz by膰 艣mieszy a robisz z siebie idiot臋

--
VSS

Data: 2011-04-27 18:30:31
Autor: Mateusz
Kt贸ry dysk 1,5G ?
U偶ytkownik VSS napisa艂:
Witam !

Do wyboru:

Samsung 1,5TB 32MB HD154UI sATA-2
Seagate ST31500341AS 1,5TB sATA II 32MB

Por贸wna艂bym jedynie w rankingu kt贸ry szybszy i pewnie wyjdzie ze samsung. Jak niewiele to wzialbym tego z dluzsza gwarancja. Jak taka sama to tego tanszego.

WD Caviar Green WD15EARS 1,5TB sATA II 64MB

Greena bym nie bral bo wolny. Chyba, ze zalezy Ci na pojemnosci i energooszczednosci a nie zalezy na wydajnosci.

Data: 2011-04-27 18:55:05
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Kt贸ry dysk 1,5G ?
On 2011-04-27 18:30, Mateusz wrote:
U偶ytkownik VSS napisa艂:
[...]

1. Od ponad roku korzystam z 4 samsungow HD154UI, bez zastrzezen (wibracje, glosnosc). Oczywiscie s膮 to dyski 5400

2. ST31500341AS, to jest 7200.11 i na pewno o tym nie myslisz, ew: ST31500541AS (5900 rpm). Testowalem dwa egzemplarze z roznych zrodel, wolniejsze od samsunga i wibruja. Oczywiscie dwa to malo, ale jezeli nie musisz, to nie wybieraj

3. WD15EARS to nastepca WD15EADS. Te drugie mialy jakies wady konstrukcyjne, w ciagu 6 miesiecy zdarzylo mi sie wymienic 6/6 sztuk. Przypuszczam, ze WD15EARS jest tu juz znacznie stabilniejszy (nie slyszalem o problemach).

IMHO HD154UI lub WD15EARS. Transfery do ok 110 MB/s (max) - co ma znaczenie przy kopiowaniu duzej ilosci danych. Jezeli chesz miec max 130-140MB/s - poszukaj cos z kategorii 7200 rpm (mniej do wyboru i troche drozsze)

Data: 2011-04-27 19:17:02
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:ip9hq5$els$1@news.onet.pl,
Rafa艂 艁ukawski <rafalweb@lukawski.pl> nastuka艂:
On 2011-04-27 18:30, Mateusz wrote:
U偶ytkownik VSS napisa艂:
[...]

dziekuj臋 za informacj臋. dysk ma pracowa膰 na ftp'ie na 艂膮czu 50MB wi臋c transfery na poziomie 100MB wystarcz膮 mi w 100%. Kupie prawdopodobnie samsunga cho膰 przyznaj臋, ze za czas贸w gdy sk艂ada艂em komputery (8-15 lata temu) samsungi to dyski kt贸re mia艂y najgorsza opini臋.

--
VSS

Data: 2011-04-27 18:21:10
Autor: DooMiniK
Kt贸ry dysk 1,5G ?
On 2011-04-27 18:30, Mateusz wrote:
U偶ytkownik VSS napisa艂:
Witam !
[...]
[...]

Zaraz b臋dzie, 偶e si臋 czepiam - jakie to 艂膮cze?

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-27 20:09:56
Autor: Adam
Kt贸ry dysk 1,5G ?
On 2011-04-27 18:30, Mateusz wrote:
U偶ytkownik VSS napisa艂:
Witam !
[...]
[...]

Ty ju偶 lepiej si臋 nie odzywaj ;)
Widzisz, 偶e delikwentowi merdaj膮 si臋 pojemno艣ci z przeci膮偶eniem lub indukcj膮, bity natomiast z bajtami  :(
Ale zaraz jeszcze mnie si臋 oberwie ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-04-27 21:48:04
Autor: the_foe
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W dniu 2011-04-27 20:09, Adam pisze:

Ty ju偶 lepiej si臋 nie odzywaj ;)
Widzisz, 偶e delikwentowi merdaj膮 si臋 pojemno艣ci z przeci膮偶eniem lub
indukcj膮, bity natomiast z bajtami :(
Ale zaraz jeszcze mnie si臋 oberwie ;)

cud, ze nikt nei zapytal czy chce 1,5 terabajta czy 1,5 tebibajta. ;)

--
the_foe

Data: 2011-04-27 21:42:18
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:4db85085$1@news.home.net.pl,
DooMiniK <fake@mail.com> nastuka艂:
Zaraz b臋dzie, 偶e si臋 czepiam - jakie to 艂膮cze?

艂膮cze do internetu o przepustowo艣ci 50/25 Mb/s

--
VSS

Data: 2011-04-27 21:35:30
Autor: DooMiniK
Kt贸ry dysk 1,5G ?
On 27/04/2011 20:42, VSS wrote:
W wiadomo艣ci:4db85085$1@news.home.net.pl,
DooMiniK <fake@mail.com> nastuka艂:
Zaraz b臋dzie, 偶e si臋 czepiam - jakie to 艂膮cze?

艂膮cze do internetu o przepustowo艣ci 50/25 Mb/s

Ja tam bym patrzy艂 pod d艂ugi okres gwarancji, jak
to tylko pod ftp.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-27 21:46:30
Autor: Adam
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W dniu 2011-04-27 21:42, VSS pisze:
W wiadomo艣ci:4db85085$1@news.home.net.pl,
DooMiniK <fake@mail.com> nastuka艂:
Zaraz b臋dzie, 偶e si臋 czepiam - jakie to 艂膮cze?

艂膮cze do internetu o przepustowo艣ci 50/25 Mb/s

A teraz tak na serio: odr贸偶niasz chyba Mb od MB?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-04-27 21:49:22
Autor: the_foe
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W dniu 2011-04-27 21:46, Adam pisze:
yba Mb od MB?

I MB od MiB ;)

--
the_foe

Data: 2011-04-27 21:49:59
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:ip9rqm$mdo$1@news.onet.pl,
Adam <a.g@poczta.onet.pl> nastuka艂:
[...]

czepisz si臋 g贸wien, nieraz 藕le naci艣nie mi si臋 shift a ty robisz sceny jakby tuplew spad艂 na ziemi臋. dobrze wiesz o czym piszesz ale pr贸bujesz pokaza膰, ze jeste艣 bogiem w komputerach. mam wra偶enie, ze masz mniej lat niz ja mam komputery w domu.

--
VSS

Data: 2011-04-28 13:22:06
Autor: Hektor
Kt贸ry dysk 1,5G ?
[...]

To wcale nie s膮 "g贸wna". Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂 Ci ju偶, 偶e w dyskusji o technice jedna litera mo偶e zmieni膰 temat wypowiedzi. A Tobie raz "藕le si臋 naci艣nie" a innym razem wcale si臋 nie naci艣nie (tak jak powy偶ej), ale do pyskowania jeste艣 pierwszy. Warto by przynajmniej raz przeczyta膰 co si臋 chce wys艂a膰.

Zbigniew Kordan

Data: 2011-04-28 13:41:23
Autor: VSS
Kt贸ry dysk 1,5G ?
W wiadomo艣ci:ipbil0$616$1@inews.gazeta.pl,
Hektor <zpkzpk@wp.pl> nastuka艂:
[...]

i co w zwi膮zku z tym ? wi臋kszo艣膰 debilnie odpisuj膮cych wiedzia艂o bardzo dobrze, ze chodzi mi o pojemno艣c dysku w terabajtach bo pisze na grupe zwi膮zana z komputerami a nie elektronika lub fizyk膮. oczywi艣cie lepiej napisac debilny komentarz ni偶 b艂ysn膮c wiedz膮. to normalne u dzieci neostrady. jako艣 Mateusz zrozumia艂 co napisa艂em i rzetelnie odpisa艂 na posta. wystarczy tylko chcie膰 odpowiedzie膰 a nie robic z siebie pajaca.

--
VSS

Data: 2011-04-28 14:02:46
Autor: Hektor
Kt贸ry dysk 1,5G ?
[...]

A to w zwi膮zku z tym, 偶e nale偶y troch臋 przy艂o偶y膰 si臋 do zbudowania wypowiedzi. Ja tak偶e my艣la艂em, 偶e chodzi o przeci膮偶enie, tylko nie mog艂em zrozumie膰 po co komu informacje o zachowaniu dysk贸w przy tak niewielkich jego poziomach.
Piszesz, 偶e mia艂e艣 komputer jak kogo艣 nie by艂o na 艣wiecie, czyli stary ch艂op jeste艣 a sprawia Ci trudno艣膰 wci艣ni臋cie shifta na pocz膮tku zdania czy przeczytanie co napisa艂e艣 zanim wy艣lesz?

ZK

Data: 2011-04-28 14:18:24
Autor: Przesmiewca
Kt髍y dysk 1,5G ?
"Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisa(a):

U縴tkownik "VSS" <vss@onet.pl> napisa

i co w zwi眤ku z tym ? wi阫szo舵 debilnie odpisuj眂ych wiedzia硂 bardzo dobrze, ze chodzi mi o pojemno禼 dysku w terabajtach bo pisze na grupe zwi眤ana z komputerami a nie elektronika lub fizyk. oczywi禼ie lepiej napisac debilny komentarz ni b硑sn眂 wiedz. to normalne u dzieci neostrady. jako Mateusz zrozumia co napisa砮m i rzetelnie odpisa na posta. wystarczy tylko chcie odpowiedzie a nie robic z siebie pajaca.

A to w zwi眤ku z tym, 縠 nale縴 troch przy硂縴 si do zbudowania wypowiedzi. Ja tak縠 my秎a砮m, 縠 chodzi o przeci笨enie, tylko nie mog砮m zrozumie po co komu informacje o zachowaniu dysk體 przy tak niewielkich jego poziomach.
Piszesz, 縠 mia砮 komputer jak kogo nie by硂 na 秝iecie, czyli stary ch硂p jeste a sprawia Ci trudno舵 wci秐i阠ie shifta na pocz眛ku zdania czy przeczytanie co napisa砮 zanim wy秎esz?

On nalezy do ludzi, ktorzy beda w zaparte szli, ale nie powiedza "ok, pomylilem sie".
A bylby tylko sam zysk - nie byloby NTG rozwazan, a jakby doczytal roznic, to przy okazji czegos by sie pozytycznego w zyciu nauczyl.

Ale ambicja nie pozwala.

Data: 2011-04-28 14:32:23
Autor: Mich@l
Kt髍y dysk 1,5G ?
W dniu 2011-04-28 13:41, VSS pisze:

posta. wystarczy tylko chcie odpowiedzie a nie robic z siebie pajaca.

Nie do舵 縠 nie masz racji to jeszcze pyskujesz. Nie砤dnie.

Micha "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-04-28 14:34:03
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Kt贸ry dysk 1,5G ?
On 2011-04-28 14:32, Mich@l wrote:
W dniu 2011-04-28 13:41, VSS pisze:

posta. wystarczy tylko chcie膰 odpowiedzie膰 a nie robic z siebie pajaca.

Nie do艣膰 偶e nie masz racji to jeszcze pyskujesz. Nie艂adnie.

Jeste艣cie genialni. Z powodu nieprecyzyjnego pytania, 偶aden z "expert贸w" nie potrafi powstrzyma膰 si臋 od emocjonalnych reakcji.

Na ile to jest profesjonalne?

Data: 2011-04-28 14:44:05
Autor: Mich@l
[OT] Re: Kt髍y dysk 1,5G ?
W dniu 2011-04-28 14:34, Rafa kawski pisze:

Jeste禼ie genialni. Z powodu nieprecyzyjnego pytania, 縜den z "expert體"
nie potrafi powstrzyma si od emocjonalnych reakcji.

Na ile to jest profesjonalne?

Usenet to raczej hobby ni profesja. A w przypadku hobby emocje s zrozumia砮, wr阠z wskazane.

Micha "Willy" Olszewski
GG: 32916072 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2011-04-28 14:59:14
Autor: OMSON
Kt贸ry dysk 1,5G ?
VSS pisze:

i co w zwi膮zku z tym ? wi臋kszo艣膰 debilnie odpisuj膮cych wiedzia艂o bardzo

Ka偶dy zrozumia艂 o co Ci chodzi, ale jak to okre艣li艂e艣 "debilnie" czyli 偶artobliwie, b膮d藕 zwyczajnie po ludzku pr贸buje Ci u艣wiadomi膰, 偶e wypada przestrzega膰 netykiety (w tym przypadku zw艂aszcza terminologii).
Ja to widz臋 w ten spos贸b: zawracam si臋 do okre艣lonej spo艂eczno艣ci o pomoc, wi臋c przyjmuje jej zasady, nieprecyzyjnie/b艂臋dnie stawiam pytanie - probuj臋 si臋 poprawi膰.
W sumie wyk艂贸canie si臋, kiedy prosisz o pomoc, jest troch臋 jak podcinanie ga艂臋zi na kt贸rej siedzisz... Tak to w ka偶dym razie wygl膮da z boku dla kogokolwiek, kto to czyta (nawet je艣li nie masz takich intencji)... Przemy艣l to. ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-04-28 14:38:12
Autor: Wojtek
Kt贸ry dysk 1,5G ?
OMSON wrote:

Ka偶dy zrozumia艂 o co Ci chodzi, ale jak to okre艣li艂e艣 "debilnie"
czyli 偶artobliwie,

No fakt, ze 艣miechu si臋 mo偶na by艂o pok艂ada膰 :/

b膮d藕 zwyczajnie po ludzku

Noooo "po ludzku"? je艣li dyskusje na poziomie ul. Wiejskiej s膮 na
ludzkim poziomie to mo偶e i by艂o to po ludzku ;)

pr贸buje Ci u艣wiadomi膰,
偶e wypada przestrzega膰 netykiety (w tym przypadku zw艂aszcza
terminologii).

A to z ciekawo艣ci jak biedak mia艂 napisa膰? GiB czy GB?

Ja to widz臋 w ten spos贸b: zawracam si臋 do okre艣lonej
spo艂eczno艣ci o pomoc, wi臋c przyjmuje jej zasady,
nieprecyzyjnie/b艂臋dnie stawiam pytanie - probuj臋 si臋 poprawi膰.

No pewnie, cz艂owiek liter贸wk臋 zrobi艂 i si臋 do niego ca艂a chmara
poprawiaczy przyp...艂a bo sami tacy perfekcyjni przecie偶 i przecinki we
w艂a艣ciwych miejscach i w og贸le "膮" i "臋" LOL

sumie wyk艂贸canie si臋, kiedy prosisz o pomoc,

Jakie偶 to belferskie ....

jest troch臋 jak
podcinanie ga艂臋zi na kt贸rej siedzisz...

W szkole to fakt, masz odmienne zdanie? sied藕 cicho!

Tak to w ka偶dym razie wygl膮da
z boku dla kogokolwiek, kto to czyta

No masz, a jesli nie jest si臋 kimkolwiek? No bo kim si臋 jest je艣li
widzi si臋 to inaczej?

--
Wojtek

Data: 2011-04-28 22:35:07
Autor: OMSON
Kt贸ry dysk 1,5G ?
Wojtek pisze:

No masz, a jesli nie jest si臋 kimkolwiek? No bo kim si臋 jest je艣li
widzi si臋 to inaczej?

Wojtek, proponuj臋 Ci nie pierdoli膰 jak pot艂uczony...

Pzdr, OMSON

P.S. Wystarczaj膮co dosadnie? :)

Data: 2011-04-27 19:36:56
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Kt贸ry dysk 1,5G ?

[...]

Tak by艂o, aczkolwiek QA, komponenty itp zmieniaja sie w firmach, od paru lat Samsungi sa raczej pozytywnie ocenianie.

Moja generalna obserwacja - u kazdego producenta, ktory ma szeroka game produktow, niektore w danym momencie sa niedopracowane, wyzylowane - np:

Samsung 2.5" HM640JJ, duzy prad i duza awaryjnosc
Seagate 7200.11 - wymiana firmware w calej serii, byc moze spowodowane wada konstrukcyjna
WD seria EADS - wycofane wieksze modele od 500GB i zastapione seria EARS. WD z serii nie-raid ma problemy z dzialaniem w urzadzeniach typu NAS i raid'ach. Oficjalne stanowisko WD dla raid - korzystac z dedykowanych (drozszych) modeli.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-04-28 09:15:04
Autor: Piotr Rezmer
Kt贸ry dysk 1,5G ?
Rafa艂 艁ukawski pisze:
Moja generalna obserwacja - u kazdego producenta, ktory ma szeroka game
produktow, niektore w danym momencie sa niedopracowane, wyzylowane - np:

Warto r贸wnie偶 spojrze膰 na tabele kompatybilno艣ci dysk贸w (np. w Synology http://www.synology.com/support/hd.php?lang=enu&product_id=30). Jak kupowa艂em swojego NASa Synology to okaza艂o si臋, 偶e wiele dysk贸w ma drobne problemy to z hibernacj膮, to z czym艣 innym.
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-04-27 20:26:11
Autor: Tomasz Jasi駍ki
Kt髍y dysk 1,5G ?
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 27 Apr 2011 19:17:02 +0200  dosz砤 do mnie wiadomo舵  <ip9j2f$jds$1@news.onet.pl>  od "VSS" <vss@onet.pl>  :

dziekuj za informacj. dysk ma pracowa na ftp'ie na 潮czu 50MB wi阠 transfery na poziomie 100MB wystarcz mi w 100%. Kupie prawdopodobnie samsunga cho przyznaj, ze za czas體 gdy sk砤da砮m komputery (8-15 lata temu) samsungi to dyski kt髍e mia硑 najgorsza opini.

We pod uwag, 縠 te 100MiB/s to tylko w teorii, w praktyce sprawa
wygl眃a nieco inaczej, np:
http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/15-2tb-hdd-roundup_9.html#sect0
--
Gdyby si wysadzi硂 ich planety, zburzy硂 miasta,
spali硂 ksi阦i, a ich samych wyt硊k硂 do nogi,

Data: 2011-04-27 21:18:21
Autor: Rafa艂 艁ukawski
Kt贸ry dysk 1,5G ?
  dosz艂a do mnie wiadomo艣膰<ip9j2f$jds$1@news.onet.pl>
  od "VSS"<vss@onet.pl>   :

[...]

We藕 pod uwag臋, 偶e te 100MiB/s to tylko w teorii, w praktyce sprawa
wygl膮da nieco inaczej, np:
http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/15-2tb-hdd-roundup_9.html#sect0

Odnoszenie si臋 to transferu ci膮g艂ego ( nie jest to transfer teoretyczny a realny 'sektor po sektorze') jest najprostszym podej艣ciem do tematu (kt贸re zazwyczaj znajduje zastosowanie w domowych i SOHO warunkach). Uwzgl臋dniaj膮c faktyczne funkcjonowanie dysku trzba wzi膮膰 pod uwag臋 system plik贸w, system operacyjny, pami臋膰 ram, liczb臋 jednoczesnych u偶ytkownik贸w, charakter plik贸w etc. Takie elementy powinna zna膰 osoba zajmuj膮ca si臋 sprz臋tem

W kilku s艂owach przy drastycznym obci膮偶eniu (mocno losowy dost臋p), zazwyczaj stosuje si臋 rozbudowane RAID'y (wi臋cej niezale偶nych zestaw贸w g艂owic). Stosuj膮c dyski 'raid-edition', zwi臋kszymy liczbe IO/s o raptem parenascie %.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-04-27 21:45:16
Autor: VSS
Kt髍y dysk 1,5G ?
W wiadomo禼i:0bngr6docfstspjg0mag9jqbvpr5jva579@4ax.com,
Tomasz Jasi駍ki <Belzebub@invalid.invalid> nastuka:
We pod uwag, 縠 te 100MiB/s to tylko w teorii, w praktyce sprawa
wygl眃a nieco inaczej, np:
http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/15-2tb-hdd-roundup_9.html#sect0

Na scz阺cie to FTP "prywatny" wi阠 nie stresuj si jakimi drobnymi op蠹nieniami i zwalnianiem transferu. Wa縩e aby nie pad po kwartale kr阠enia si.

--
VSS

Data: 2011-04-27 22:12:52
Autor: BETON
Kt髍y dysk 1,5G ?

U縴tkownik "VSS" <vss@onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:ip9rod$mpo$1news.onet.pl...
[...]

.. Wa縩e aby nie pad po kwartale
kr阠enia si.

-- VSS

ale zaden z tych trzech modeli tego nie zagwarantuje.

Data: 2011-04-27 22:20:08
Autor: VSS
Kt髍y dysk 1,5G ?
W wiadomo禼i:ip9tc1$8gh$1@inews.gazeta.pl,
BETON <brak@mejla.pl> nastuka:
ale zaden z tych trzech modeli tego nie zagwarantuje.

to jest oczywiste, ale te pytam czy kto nie posiada kt髍ego z tych 3 dysk體 i mo縠 wypowiedziec jak倍 opini. jak kilka os骲 napisze, ze wd'ki padaja jak muchy w fukushimie to takiego dysku nie kupi

--
VSS

Data: 2011-04-27 21:36:32
Autor: DooMiniK
Kt髍y dysk 1,5G ?
On 27/04/2011 21:20, VSS wrote:
[...]

Kup dwa, zestaw RAID1 - zawsze wi阫sze szanse, 縠 danych
nie utracisz.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-27 23:06:46
Autor: VSS
Kt髍y dysk 1,5G ?
W wiadomo禼i:4db87e50@news.home.net.pl,
DooMiniK <fake@mail.com> nastuka:

Kup dwa, zestaw RAID1 - zawsze wi阫sze szanse, 縠 danych
nie utracisz.

to tez nie g硊pi pomys ale dane na tym serwerze nie b阣 mia硑 strategicznego znaczenia i ewentualna utrata danych nie spowoduje jakiegokolwiek kryzysu. kupie jeden a jak b阣zie nadmiar got體ki to kupi drugi i zmajstruje raid'a

--
VSS

Data: 2011-04-28 09:23:12
Autor: OMSON
Kt髍y dysk 1,5G ?
VSS pisze:

[...]

Ja bym wzi背 dwa Samsungi serii F3 model HD103SJ pod Raid 1. Wysz硂by przesz硂 st體k dro縠j, ale my秎, 縠 dobrze sprawdzi硑by si do FTPa.
A je秎i nie, to pierwszy dysk z Twojej listy tj. Samsung F3 HD154UI...
Kozacko by硂by postawi Raid 10 na czterech HD502HJ  - ale to jakie 5 st體ek z haczkiem - 2x tyle co przewidzia砮 ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-04-28 13:46:52
Autor: VSS
Kt髍y dysk 1,5G ?
W wiadomo禼i:ipb4kq$fei$1@news.lublin.pl,
OMSON <omson@o-dwa.pl> nastuka:
[...]

dzieki za info, poczytam i zdecyduj. kwestia finans體 nie jest barier w kwesti wydania 50-100pln wi阠ej.

--
VSS

Data: 2011-04-28 14:48:18
Autor: OMSON
Kt髍y dysk 1,5G ?
VSS pisze:
[...]

Tak uczciwie m體i眂 - przy max transferze FTP rz阣u 5-6MB/s raczej szkoda inwestowa w macierz Raid 10, kt髍a fakt - bezpieczna i wydajna, ale zapewni (wg proponowanej konfiguracji) 1TB przestrzeni magazynowej i nijak nie wykorzystasz jej potencja硊 szybko禼i... Chyba najrozs眃niej b阣zie jednak wybra jaki pojemny dysk energo i tyle.

Pzdr, OMSON

Data: 2011-04-28 15:44:24
Autor: VSS
Kt髍y dysk 1,5G ?
W wiadomo禼i:ipbnmb$2ml$1@news.lublin.pl,
OMSON <omson@o-dwa.pl> nastuka:

Tak uczciwie m體i眂 - przy max transferze FTP rz阣u 5-6MB/s raczej

ale ja w domu mam 潮cze 50/25 Mb:
http://www.speedtest.net/result/1260534262.png

[...]

chyba bardziej poszed砨ym w ilo舵 TB ni  bezpiecze駍two i/lub szybko舵 w tym przypadku.

--
VSS

Data: 2011-04-28 16:54:22
Autor: DooMiniK
Kt髍y dysk 1,5G ?
On 28/04/2011 14:44, VSS wrote:
[...]

No to RAID5 - ale to ju x3 ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-04-28 22:32:01
Autor: OMSON
Kt髍y dysk 1,5G ?
VSS pisze:
[...]

Przelicz Mb/s na MB/s ;) Obecnie podrz阣ny dysk ma powy縠j 30MB/s u秗ednionego transferu przy zapisie (odczyt pow 90MB/s)...

Pzdr, OMSON

Data: 2011-07-21 15:47:49
Autor: Rados砤w Sok蟪
Kt髍y dysk 1,5G ?
W dniu 27.04.2011 22:20, VSS pisze:
to jest oczywiste, ale te pytam czy kto nie posiada kt髍ego z tych 3 dysk體 i mo縠 wypowiedziec jak倍 opini. jak kilka os骲 napisze, ze wd'ki padaja jak muchy w fukushimie to takiego dysku nie kupi

Opinia pojedynczej osoby nie zawsze jest wiarygodna. Tym bar-
dziej, je縠li kto mia *jeden* dysk, kt髍y mu "pad".

Generalnie wszystkie dyski twarde s mniej wi阠ej tak samo
awaryjne. Nie nale縴 szuka najbardziej niezawodnego, tylko
cz阺to a g阺to robi kopie zapasowe danych albo wr阠z od
razu zainwestowa w macierz, cho鎎y poziomu pierwszego.