Który internet mobilny najlepszy ?.

Data: 2010-03-02 09:16:09
Autor: Endriu
Który internet mobilny najlepszy ?.
Jak w temacie ...
Kończy mi się abonament w Play i chyba czas na zmianę. Play na modemie Modem Huawei E169 chodzi wolno. Czy inne sieci mają coś szybszego - jakąś inną szybszą technologię ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-02 10:59:17
Autor: KuFeL
W dniu 2010-03-02 09:16, Endriu pisze:
[...]

co to znaczy wolno? Ja w Orange w oparciu o telefon HTC Touch HD rozpędzam się do 4 MBit w Warszawie. I w sumie to wolno jest bo stałkę mam 14 Mbit ;)

Play to póki co 1Mbit i to nie zawsze i wszędzie.

Ja bym jednak brał coś od W3. Ewentualnie możesz zainteresować się ofertą Cyfrowego Polsatu, ale oni jeszcze są ograniczeni terytorialnie.

Też zależy jakie transfery robisz miesięcznie, bo może jakiś wirtualny może coś dobrego zaoferować.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl / PSN: KuFeL78
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2010-03-02 22:06:22
Autor: Endriu
[...]

Transfer 5 GB/miesiąc mi wystracza, ale pasowało by z 10 GB....

P.S. A cóż to jest to W3 ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-03 14:09:48
Autor: Technolog
Który internet mobilny najlepszy ?.
Dnia Tue, 2 Mar 2010 22:06:22 +0100, Endriu napisał(a):

A cóż to jest to W3 ?.

Wielka Trócja, czyli Orange, Era i Plus

Data: 2010-03-03 15:34:51
Autor: 1634Racine
Który internet mobilny najlepszy ?.
Endriu in news:hmjsv8$rbh$1news.interia.pl
[............]
Transfer 5 GB/miesiąc mi wystracza, ale pasowało by z 10 GB....

no wiesz... mam w tej chwili iplus z limitem co prawda tylko 4 giga za 110 zl/miesiac [duzo,duzo],ale ja umowe podpisalem z dwa lata temu,w czerwcu konczy sie smycz i tez zastanawiam sie nad... iplusem.
Bo chca TERAZ:
- 60 zl za 3 giga limitu/miesiac,
- 75 zl za 6 giga limitu/miesiac
- a moje dzisiejsze 110 zl chca za 16 giga limitu

Ale:
za to juz dzisiaj mam (od jakiegos miesiaca chyba) bez dodatkowych oplat: dodatkowe 100 giga /miesiac,codziennie od  godziny 00.00 - 09.00 rano mozna to wykorzystywac.
Wiec sam nie wiem, czy gdybym juz dzisiaj podpisywal nowa umowe [jesli] to moze warto wziac za 60 zl 3 giga na zwykla dzialalnosc i jeszcze daja 100 giga w tej cenie na wszelkie sciagania multimediow,duzych plikow....
Nie wiem, czy to dobre cenowo oferty, nie porownywalem.
Zastanowie sie nad tym w maju, gdy pora bedzie wybierac.
Juz pare dni temu dzwonili do mnie z iplusa, chcieli zebym juz dzisiaj wzial od nich [przed koncem smyczy] nowa umowe,na nowa cene, ale... - a moze w maju bedzie jeszcze taniej ? :) Poczekam.

Data: 2010-03-03 20:01:23
Autor: Endriu
[...]

Ja mam za 45 zł 5 giga, a z podpisaniem nowej umowy będę mógł dostać 10 giga za tą samą cenę.
Niestety wydaje mi się że ów net wolno działa.

Za pomoca czego łączy się ów IPlus. Czy za pomocą jakiegoś modemu podobnego do Huawei E169
http://www.cellink.com.au/products/images/Huaweie169.jpg

czy cuś innego - szybszego ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-03 22:30:03
Autor: 1634Racine
Który internet mobilny najlepszy ?.
Endriu in news:hmma0r$kt5$1news.interia.pl
[...]

mozliwe, pamietam, wpadlem kiedys do playa i cena byla o wiele lepsza, wlasnie jakies ok 50 zl za troche wiekszy limit  niz moj.
Ale: max to 1 MB/sek... malo. I to MAX !

Niestety wydaje mi się że ów net wolno działa.

jesli play ma max 1 MB/s, to oczywiscie nie osiaga tego, to jest gorny pulap. Pytanie - ile osiaga? I to jest dobre pytanie.
U mnie w iplus jest max 7 MB/s z kawalkiem, w centrum warszawy  miewam srednio 2-3 MB/sek,tak sobie, bywa moze ok 4;  i sila z gardla nie wyrwe nikomu wiecej. Kwestia miejsca w terenie. No, ale zeby bylo chocby owe 2-3 MB/s realnie i praktycznie, to nie moze byc 1 MB/s jako max :)
Wiec sadze, ze nawet jak bym wzial teraz [nie biore teraz] za 60 zl 3 giga limitu, albo za 75 zl 6 giga limitu, to to jest jakas tam propozycja + 100 giga/miesiac  dodatkowo.

Jak na moj gust to ja bym uwazal za dobra propozycje taką oto:
to co mam dotychczas, czyli limit 4 giga podniesc do 6 giga, kwote za miesiac = 50 zl brutto [mam 110]. I 100 giga noca dodatkowo, no to juz byloby super.

Za pomoca czego łączy się ów IPlus. Czy za pomocą jakiegoś modemu
podobnego  do Huawei E169
http://www.cellink.com.au/products/images/Huaweie169.jpg
czy cuś innego - szybszego ?.

u mnie jest modem zdaje sie Option. Ja nie wiem, czy to jest kwestia modemu... One sa na takim samym poziomie w zasadzie, trzeba spojrzec na specyfikacje,ale sadze, ze sa po jednych pieniadzach. Ja wzialem wowczas Option, bo ktos i cos mi mowil, ze Huawei bywaja awaryjne... Ale to moze jakas plota. Wzialem Option i jest ok.

Data: 2010-03-04 08:53:55
Autor: Endriu
[...]

Cuś takiego ?
http://www.ubergizmo.com/photos/2007/11/option-icon-225.jpg

Wyglądało by na to że nie za badrzo będzie to sprawa modemu (pewnie w środku w Play i IPlus jedo i to samo ustrojstwo) tylko prędkość nadawania sygnału. Po prostu Play tak jak mówiłeś nadaje 1 MB max a Plus 7 MB i stąd różnica.

Dzisiaj zrobię pomiary prędkości to wrzucę wyniki, ale tak jak mówiłem w Play-u jest kiepsko i chodzi to wolno - irytująco wolno - nawet w centrum miasta (Katowice) gdzie sygnał powinien byc mocny.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-04 09:29:42
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-04 08:53, Endriu wrote:

Dzisiaj zrobię pomiary prędkości to wrzucę wyniki, ale tak jak mówiłem w
Play-u jest kiepsko i chodzi to wolno - irytująco wolno - nawet w centrum
miasta (Katowice) gdzie sygnał powinien byc mocny.

Błąd w założeniach: prędkość transmisji nie za bardzo zalezy od mocy sygnału, a przede wszystkim od obciązenia pojedynczego kanału radiowego oraz łącza między stacją bazową a resztą świata.

Data: 2010-03-04 09:35:15
Autor: Endriu
[...]

Nie wiem o co ci chodzi, ale skoro IPlus wysyła 7 MB a Play wysyła 1 MB to chyba jest jakaś różnica...
Jeden wysyła nazwijmy to "szybszy sygnał" a drugi "wolniejszy". I jest to jak najbrdziej "pomierzalne"....

http://www.dsl.cz/mereni-rychlosti

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-04 09:43:19
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-04 09:35, Endriu wrote:
[...]

Fizyka się kłania ;-) Jeżeli operator A "wysyła" 7 Mbps na trzy strony świata (trzy anteny, trzy niezależne kanały radiowe czyli 3 sektory) to razem "wysyła" 21 Mbps, prawda? W każdym z tych sektorów pracuje, powiedzmy 3 użytkowników i teoretycznie każdy z nich statystycznie ma nieco powyżej 2 Mbps.

I teraz wyobraź sobie, że te wszystkie pakiety trafiają do łącza radiowego 2 x 2 Mbps. Pytanie: ile statystycznie przypada pasma na każdego z 9 użytkowników pracujących w zasięgu tej stacji bazowej?

Proponuję przeliczyć sobie to samo dla 10 czy 20 użytkowników w sektorze, co w centrum dużego miasta nie jest rzadkością.

Oczywiście słowo "statystycznie" w tym miejscu jest lekkim nadużyciem, bo rzadko kiedy jeden użytkownik zajmuje pasmo na dłużej, przynajmniej wtedy, gdy nie ściąga filmów :-)

Data: 2010-03-04 09:50:16
Autor: Endriu
Który internet mobilny najlepszy ?.

Oczywiście słowo "statystycznie" w tym miejscu jest lekkim nadużyciem,
bo rzadko kiedy jeden użytkownik zajmuje pasmo na dłużej, przynajmniej wtedy, gdy nie ściąga filmów :-)

Jutro zrobię pomiary i wrzucę na grupę.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-06 16:33:49
Autor: Endriu
[...]

Proszę o to pomiary z:

http://www.dsl.cz/mereni-rychlosti
http://www.numion.com/

447
228
214
194
189
406
112
228

Średnia: 252.2 kbit/sek. Do jednego megabita trochę brakuje.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-06 23:17:27
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-06 16:33, Endriu wrote:

Proszę o to pomiary z:

http://www.dsl.cz/mereni-rychlosti

dsl.cz często przekłamuje, sprawdzone m.in. na trasnferach ftp z Czech

http://www.numion.com/

A wiesz, co tak naprawde miedzy numion? :-)

Data: 2010-03-07 08:13:44
Autor: Endriu
[...]

Wyniki są adekwatne do tego co widać przy odświeżaniu stron.
Ogólnie w centrum miasta chodzi to wsztystko jak stara neostrada 128 kbit/sek z przed 10-ciu lat i dlatego szukam czegoś szybszego w podobnej cenie - stąd moj post tutaj.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-12 09:37:47
Autor: Endriu
[...]

Wczoraj robiliśmy pomiary dla 7-mioMegabitowego Blueconecta. Wartości pomiarów wyszły mniej więcej takie same jak dla 1 Mbitowego Play'a....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-03-04 11:11:50
Autor: Jan Strybyszewski
Endriu pisze:
[...]

Obaj operayorzy maja HSDPA 7,2Mb/s jedynie Play limituje

Jeden wysyła nazwijmy to "szybszy sygnał" a drugi "wolniejszy". I jest to jak najbrdziej "pomierzalne"....

Owszem ale akurat w sensie radiowym nie ma zadnej roznicy.

Data: 2010-03-04 15:12:46
Autor: 1634Racine
Który internet mobilny najlepszy ?.
Endriu in news:hmnn9a$9qp$1news.interia.pl
[...]

bez wdawania sie w fizyke [ja akurat pozwalam sobie na to, bom po fizyce :), to, zebys nie zapetlał sie w mysleniu:

i "7", i "1" jest szybkoscia maksymalna. I sa powody, ze ani na siodemce, ani na jedynce nie osiagasz tego. Jesli nie osiagasz, to znaczy, ze (zazwyczaj) osiagasz mniejsza predkosc. Powody takich spadkow ponizej teoretycznej sa identyczne dla obu pulapow maksymalnych.
To teraz odpowiedz sobie juz sam: z ktorego pulapu lepiej spadac,zakladajac, ze powody obnizania max pulapu sa takie same?

Jednakże: play z ta ich jedynką to jest BARDZO  dobra propozycja dla mieszkanca miasta (w ktorym play dobrze zaslonil miasto sygnalem), ktory ma BARDZO OGRANICZONY budzet, gdy internet jest potrzebny dla poczty i troche poszukiwan w sieci. Mozna rzec: playem trafia sie internetem pod strzechy miejskie.

Data: 2010-03-04 18:54:52
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-03-04 15:12, 1634Racine wrote:

bez wdawania sie w fizyke [ja akurat pozwalam sobie na to, bom po fizyce
:), to, zebys nie zapetlał sie w mysleniu:

Mogłem napisać o matematyce, ale byłyby protesty, co to ma wspólnego z radiem :-)

[...]

Nie zgodzę się z Tobą. Ograniczenie prędkości nie następuje w torze radiowym, tylko już w sieci szkieletowej. W związku z tym wiesz, że maksymalnie masz 1 Mbps (co nie jest do końca prawdą, bo podczas moich prób osiągałem do 1,6 Mbps), a mniej w przypadku większego obciązenia komórki.

Nieprawdą (albo nie całą prawdą) jest też to, że w Plusie masz 7 Mbps. Jest już zauważalna liczba stacji z HSPA+, pozwalającym na teoretyczną prędkość 21 Mbps, a praktyczną rzędu 17.

Data: 2010-03-05 02:32:30
Autor: 1634Racine
Który internet mobilny najlepszy ?.
Maciej Bebenek (news.onet.pl) in news:hmos5d$h0$1news.onet.pl
[.................]
Nie zgodzę się z Tobą.

zgodzisz sie, jesli zrozumiesz (i tylko tyle chcialem napisac), ze wieksze jest prawdopodobienstwo uzyskania 1,albo i 2  MB/s przy gwarantowanych 7, niz 1 przy gwarantowanym 1 :).

Data: 2010-03-06 23:29:25
Autor: tomekjot
[...]

nie jest to dobra oferta, ja mam od lipca tamtego roku 6 GB za 55 zł

Data: 2010-03-07 21:55:28
Autor: 1634Racine
Który internet mobilny najlepszy ?.
tomekjot in
[...]

6 giga/mies za 55 BRUTTO ??
Jak to wowczas wykonales z iplusem?
[moze to byla normalka - z metra dawali? bo ja bralem  jeszcze rok wczesniej 4giga za 110zl. Ale jesli nawet to byla normalka w ub. roku, to skad w ofercie na dzisiaj u nich tylko 3giga za aż 60 zl ??)

Poza tym:
od lipca tamtego roku.... Wg. Ciebie co powinno byc korzystnym odpowiednikiem  _na_dzisiaj_ ? [pod koniec maja bede zdaje sie  przedluzal umowe na rok dalej]

Data: 2010-03-14 23:20:19
Autor: 1634Racine
Który internet mobilny najlepszy ?.
tomekjot in
[........]
nie jest to dobra oferta, ja mam od lipca tamtego roku 6 GB za 55 zł

ok, skoro  pan autor powyzszej odpowiedzi zamilkl był, to moze ktos jeszcze ma "od lipca tamtego roku 6 GB za 55 zł" i powie, jak to wykonac z iplusem?
thx

Data: 2010-04-10 11:39:01
Autor: tomekjot
Który internet mobilny najlepszy ?.
On 15 Mar, 00:20, "1634Racine" <1...@Racine.pl> wrote:
tomekjot in
[........]

> [...]

ma "od lipca tamtego roku 6 GB za 55 zł" i powie, jak to wykonac z iplusem?

Plus się przestraszył, po wprowadzeniu nowego regulaminu i po masowych
wypowiedzeniach umów zaproponował rabat 50 proc. przy umowach 12
miesięcznych

Data: 2010-04-22 16:04:50
Autor: 1634Racine
[...]

dziwne... Nigdzie nie widze, zeby za  6 giga limitu kazali sobie placic 55 zl. I to juz w lipcu ub. roku??
z tego co wiem:
- w tej chwili,
- na firmę,
- za 4 giga limitu,
- z 25% rabatem [tyle dali] ,
- przez 12 mies.
- chcą 45 zl/mies. brutto.

Data: 2010-03-02 17:40:42
Autor: orcio
Endriu pisze:
Jak w temacie ...
Kończy mi się abonament w Play i chyba czas na zmianę. Play na modemie Modem Huawei E169 chodzi wolno. Czy inne sieci mają coś szybszego - jakąś inną szybszą technologię ?.

Technologia jest szybka wszystko zależy od obciążenia BTSa. Sprawdź kto ma UMTSowe BTSy w okolicy w której korzystasz z internetu a najlepiej przez związaniem się umową kup prepaid tego kogo wybrałeś i po testuj czy jest OK.

orcio

Który internet mobilny najlepszy ?.