Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Który lepszy

Który lepszy

Data: 2011-10-06 13:01:38
Autor: luk
Który lepszy
Cześć,

planuję zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A że do mechaniki mam dwie lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z kosztami.

I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który bardziej niezawodny?

Interesują mnie modele z roczników 2003-2005.

Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-10-06 20:17:06
Autor: masti
Który lepszy
Dnia pięknego Thu, 06 Oct 2011 13:01:38 -0700 osobnik zwany luk wystukał:

Cześć,

planuję zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na
F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A
że do mechaniki mam dwie lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z
kosztami.

zależy. To singiel więc żywotność silnika nie jest oszałamiająca, ale za to naprawy tańsze. Choć ze znanych mi F650GS żaden specjalnych napraw nie wymagał.

I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa.

tylko regler wymień :)

Podpowiedzcie:
ktĂłry bardziej niezawodny?

Interesują mnie modele z roczników 2003-2005.

toć to nufki sztuki. Wybierz ten co ci się podoba :)



--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-10-06 23:40:28
Autor: falco
KtĂłry lepszy
W dniu 2011-10-06 22:17, masti pisze:

tylko regler wymień :)
Siema,
kłopoty z reglerami, może i były, ale w starych Trampkach (przed '96 albo i wcześniej), Kolega szuka 2003-05, więc jedne z ostatnich 650, które nie miały problemów.

P.S. Co do meritum, to sprawa indywidualna, więc wybór zależy od wielu czynników...

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

Data: 2011-10-07 10:43:52
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Który lepszy
luk napisał(a):
I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który bardziej niezawodny?

Oba niezawdone, tylko sie przejedz singlem, bo to specyficznie jedzie. Moze sie podobac albo nie.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Data: 2011-10-07 20:50:58
Autor: Piotr Rezmer
Który lepszy
luk pisze:
Cześć,

planuję zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A że do mechaniki mam dwie lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z kosztami.

I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który bardziej niezawodny?

Nie znam transalpa,

Wady beemki:
-nieelastyczne przeguby kierunków, kruche szkła kierunków
-źle prowadzone przewody elektryczne przy główce ramy lub słaba jakość przewodów skutkująca ich pękaniem
-potrafi się przycinać stacyjka (ciężko włączyć blokadę kierownicy)
-słabe mocowanie lampy - "wylata". Przykleiłem kropelką.
-kiepskie dopasowanie plastików na konsoli - ale to chyba każdy motong tak ma
-źle chodzi zegarek elektroniczny


Jeśli chodzi o awarie:
-poprzedni właściciel wymienił na gwarancji moduł ABS
-wymieniłem pompę tylnego hamulca - wieszała się
-maszyna gasła mi podczas jazdy - problem ze stykami w stacyjce. Poprawiłem - działa



--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-10-10 13:31:03
Autor: greg
Który lepszy
siema

Ja nie znam bmw tzn jeździlem nim troche, ale malo.
Poza tym jezdzilem Dakarem a to troche inne jest od zwyklego, wiec nie wiem czy sie liczy.

Transalpa mam od 4 lat, model '99 czyli to jest jeszcze 600cc - ostatni rok produkcji tegoż, przejechalem nim okolo 15 tys km, obecny przebieg 42kkm.
W międzyczasie jeździłem także v-stromem 650.

W moim transalpie nie wystepuje zadna z usterek wymienionych przez przedpiścę.
..
W porównaniu z bmw a także v-strom jakosc wykonania i trwalość plastikow, wlączników, pstryczków elektryczków, kabelków itp jest dużo wyższa.
Żadnych awarii elektryki nie miałem. W ogóle żadnych awarii nie miałem. Z całej sily potwierdzam opinie o absolutnej bezawaryjności tego modelu. Jak jest w modelach które rozważasz do zakupu - nie wiem, są bardziej plasticzane i bardziej drogowe ale chyba za dużo tam nie popsuli.

Wady w porównaniu z f650gs:
ciężki jak cholera, wysoko środek ciężkości, więcej pali, kiepskie światło
wada względna - wysoko siodło - tzn dla mnie okej bo jestem wysoki, ale jeśli jesteś niski to trzeba się przejechać i sprawdzić

generalnie oba są okej, v-strom też okej,

dla dużego faceta suzuki i honda będą wygodniejsze

z tych trzech suzuki ma najdynamiczniejszy silnik, najlepsze światła, najlepsze hamulce (miałem wersję z abs więc to trochę nieporównywalne), najwygodniejszą pozycję (jak dla mnie), najlepszą owiewkę (fabryczną), jak z awaryjnością - nie wiem.

pozdro

greg



"Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> wrote in message news:j6nhnk$6mp$1inews.gazeta.pl...
luk pisze:
Cześć,

planuję zakup pierwszego motocykla. W zasadzie już byłem zdecydowany na F650GS, ale słyszałem kilka negatywnych opinii o jego niezawodności. A że do mechaniki mam dwie lewe ręce, to każda naprawa będzie się wiązać z kosztami.

I teraz zastanawiam się czy nie lepiej wybrać Transalpa. Podpowiedzcie: który bardziej niezawodny?

Nie znam transalpa,

Wady beemki:
-nieelastyczne przeguby kierunków, kruche szkła kierunków
-źle prowadzone przewody elektryczne przy główce ramy lub słaba jakość przewodów skutkująca ich pękaniem
-potrafi się przycinać stacyjka (ciężko włączyć blokadę kierownicy)
-słabe mocowanie lampy - "wylata". Przykleiłem kropelką.
-kiepskie dopasowanie plastików na konsoli - ale to chyba każdy motong tak ma
-źle chodzi zegarek elektroniczny


Jeśli chodzi o awarie:
-poprzedni właściciel wymienił na gwarancji moduł ABS
-wymieniłem pompę tylnego hamulca - wieszała się
-maszyna gasła mi podczas jazdy - problem ze stykami w stacyjce. Poprawiłem - działa


Data: 2011-10-10 21:00:40
Autor: Ern
Który lepszy

dla dużego faceta suzuki i honda będą wygodniejsze

z tych trzech suzuki ma najdynamiczniejszy silnik, najlepsze światła, najlepsze hamulce (miałem wersję z abs więc to trochę nieporównywalne), najwygodniejszą pozycję (jak dla mnie), najlepszą owiewkę (fabryczną), jak z awaryjnością - nie wiem.


Jakość wykonania Vstroma rzeczywiście nie jest najwyższa, ale nie ma też tragedii.
Za to awaryjność - mój ma już prawie 50kkm (od nowości) - nie dzieje się nic poza normalną eksploatacją. Ostatnio przy wymianie opon widziałem takiego co miał ponad 80 kkm i też się nic 'nienormalnego' nie działo.
Także w temacie awaryjności jest bardzo dobrze ;)

Pzdr,
Ern

Który lepszy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona