Ktory monitor

Data: 2011-03-20 22:44:04
Autor: 2late
Ktory monitor
Nie jestem fachowcem od monitorow a chcialbym kupic jakis duzy, tymczasowo podlaczyc do laptopa z Windowsem XP ktory ma wyjscie VGA a za kilka miesiecy do nowego stacjonarnego kompa z 64 bitowym Windowsem, chyba 7. Ktorys z ponizszych sie nada?

http://www.saverstore.com/product/20072322/7725665/Hanns-G-HANNSGHH281HPB-- -28-LCD-TFT-- 1920-x-1200-- 1000-1-400cd-m2-- -Black-Bezel-- Speakers

http://www.amazon.co.uk/dp/B002PWDEX6/ref=asc_df_B002PWDEX62345784?smid=A3P5ROKL5A1OLE&tag=googlecouk06-21&linkCode=asn&creative=22206&creativeASIN=B002PWDEX6

Nie gram na kompie. Na co zwrocic uwage, ktory lepszy, itp...?

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-03-21 11:28:59
Autor: Andrzej Ława
Ktory monitor
W dniu 20.03.2011 23:44, 2late pisze:
[...]

A co monitor obchodzi, jaki system chodzi na komputerze????

[ciach]

Nie gram na kompie. Na co zwrocic uwage, ktory lepszy, itp...?

Najlepiej przekonać się własnoocznie. To po pierwsze.

Po drugie - warto sprawdzić warunki gwarancji i czy nie ma jakichś
haczyków typu dopuszczalny procent padniętych pixeli.

Hansa, czy jak mu tam, nie znam. Samsunga monitory mam w dwóch
komputerach przenośnych i póki co nic nie padło (puk-puk).

Swoją szosą ja sobie kupiłem jakieś 5 lat temu EIZO 19" - zapłaciłem
sporo, ale nie żałuję.

Data: 2011-03-21 18:49:00
Autor: 2late
Ktory monitor
On 21/03/2011 10:28 AM, Andrzej Ława wrote:
[...]

A pisza o jakichs zgodnosciach z Windows 7, to pytam ;)

[ciach]

Nie gram na kompie. Na co zwrocic uwage, ktory lepszy, itp...?

Najlepiej przekonać się własnoocznie. To po pierwsze.

Niestety chce kupic online, bo taniej.

Po drugie - warto sprawdzić warunki gwarancji i czy nie ma jakichś
haczyków typu dopuszczalny procent padniętych pixeli.

Dzieki.

[...]

Zauwazylem ze ten Hansa ma jakby troszke lepsze parametry ale Samsung ma wbudowany tuner tv, tyle za ja juz mam tuner tv. ;)
Na pozostaych parametrach, jak szybkosc reakcji czy wielkosc plamki sie nie znam, i co najwazniejsze, jak to sie ma do codziennego uzytkowania, czy w ogole to wychwyce.

Data: 2011-03-22 10:08:10
Autor: Andrzej Ława
Ktory monitor
W dniu 21.03.2011 19:49, 2late pisze:

A co monitor obchodzi, jaki system chodzi na komputerze????

A pisza o jakichs zgodnosciach z Windows 7, to pytam ;)

ROTFL

Czekam na kable zasilające "zgodne z windows" ;)

[ciach]

Nie gram na kompie. Na co zwrocic uwage, ktory lepszy, itp...?

Najlepiej przekonać się własnoocznie. To po pierwsze.

Niestety chce kupic online, bo taniej.

Coś za coś.

[...]

Wielkość plamki im mniejsza, tym niby lepiej dla jakości (mniejsza
ziarnistość obrazu/większa rozdzielczość). Im większa szybkość reakcji,
tym lepiej - nie będzie "smużenia". Ważny też jest kontrast.

Ale to, co wypisują producenci, nie zawsze jest obiektywne.

Przykład: głośniki i "z sufitu" podawane ich moce (na podstawie jakiegoś
mikrosekundowego możliwego szczytu).

Nic nie zastąpi obejrzenia na własne oczy, najlepiej podłączonego do
jakiegoś swojego testowego źródła obrazu. Kupić zawsze można później w
sieci.

Data: 2011-03-22 19:24:50
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Tue, 22 Mar 2011 10:08:10 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

(ciach...)
Wielkość plamki im mniejsza, tym niby lepiej dla jakości (mniejsza
ziarnistość obrazu/większa rozdzielczość).

Z drugiej strony - sporo osób woli większą plamkę z tego prostego powodu, że
nie siedzą wtedy z "nosem w monitorze". Porównaj sobie jak się pracuje na
porównywalnej klasie monitorów pracujących z tą samą rozdzielczością, ale
przy różnych przekątnych (np. 19" i 17").

Im większa szybkość reakcji,
tym lepiej - nie będzie "smużenia".

O ile Cię input-lag nie doprowadzi do szału.

Ważny też jest kontrast.

Tyle, że rzeczywisty, a nie dynamiczny. Dorzuciłbym jeszcze poziom jasności
czerni, równomierność podświetlenia, zachowanie przy pracy z obniżonym, a
nie maksymalnym poziomie jasności.

(ciach...)
Nic nie zastąpi obejrzenia na własne oczy, najlepiej podłączonego do
jakiegoś swojego testowego źródła obrazu. Kupić zawsze można później w
sieci.

Przy tanich konstrukcjach będzie to i tak loteria - ich powtarzalność stoi
często na tragicznym poziomie.

[ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą        ]
[ chińskich znaków.                                       (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-03-23 08:44:39
Autor: Andrzej Ława
Ktory monitor
W dniu 22.03.2011 19:24, Przemysław Ryk pisze:

[...]

Milczące założenie było takiej samej lub zbliżonej wielkości...

Im większa szybkość reakcji,
tym lepiej - nie będzie "smużenia".

O ile Cię input-lag nie doprowadzi do szału.

Ważny też jest kontrast.

Tyle, że rzeczywisty, a nie dynamiczny.

Jasne, podobnie jak z "mocą muzyczną" ;)

Dorzuciłbym jeszcze poziom jasności
czerni, równomierność podświetlenia, zachowanie przy pracy z obniżonym, a
nie maksymalnym poziomie jasności.

Ja tam u siebie nigdy nie ustawiłem więcej jak 50%.

(ciach...)

Ale pewne pojęcie da.

Data: 2011-03-23 09:35:39
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Wed, 23 Mar 2011 08:44:39 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

[...]

:)

[...]

Exactly.

Dorzuciłbym jeszcze poziom jasności
czerni, równomierność podświetlenia, zachowanie przy pracy z obniżonym, a
nie maksymalnym poziomie jasności.

Ja tam u siebie nigdy nie ustawiłem więcej jak 50%.

U mnie, przy normalnej pracy, ustawione miałem 15% jasności. Jak sprawdziłem
kalibratorem, to wychodziło poniżej 80 cd/m2, a przykładowo zakres jasności,
do której kalibrowane są monitory do przygotowywania prac do druku, to od 80
do 120 cd/m2. :)

(ciach...)
Przy tanich konstrukcjach będzie to i tak loteria - ich powtarzalność stoi
często na tragicznym poziomie.

Ale pewne pojęcie da.

Nie wiem, czy podpisałbym się pod tą tezą. Nie po przebojach znajomego z
pewnym modelem Gateway'a na VA - obejrzany egzemplarz całkiem sensowny, trzy
kolejne (wymieniał) nie do sensownego ustawienia.

[ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę.         (S.J. Lec) ]

Data: 2011-03-22 19:36:45
Autor: qwerty
Ktory monitor
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:im9otr$hcm$1@inews.gazeta.pl...
Ważny też jest kontrast.

Niby dlaczego? Ludzkie oko potrafi dostrzec tylko 1000:1.

Data: 2011-03-22 15:14:21
Autor: Maver
Ktory monitor
Do grafiki - FLATRON (ew. CRT). Ładnie wyświetla. Jeśli masz dużo kasy to LCD (bo łączy cechy jakości monitora CRT z wygodą obsługi tradycyjnego). Jesli masz mało kasy to VGA

Pozdrawiam, M.

BTW: mam do sprzedania fajny monitor FLATRON 775FT. Jeśli chcesz, to chętnie się go pozbędę, bo tylko mi zawadza i graci (a w grafikę się aktualnie nie bawię)

"2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message news:im5vvl$82h$1news.onet.pl...
[...]

Pozdrawiam

Data: 2011-03-22 16:45:23
Autor: GLaF
Ktory monitor
Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:14:21 +0100, Maver napisał(a):

Do grafiki - FLATRON (ew. CRT). Ładnie wyświetla. Jeśli masz dużo kasy to LCD (bo łączy cechy jakości monitora CRT z wygodą obsługi tradycyjnego). Jesli masz mało kasy to VGA

WTF?

--
GLaF

Data: 2011-03-22 16:11:31
Autor: Kamil
Ktory monitor
On 22/03/2011 15:45, GLaF wrote:
[...]

Myślałem, że to animka.

Kamil

Data: 2011-03-22 18:35:19
Autor: animka
Ktory monitor
W dniu 2011-03-22 17:11, Kamil pisze:
On 22/03/2011 15:45, GLaF wrote:
[...]

A ja wiem, że ty to glupi fiut i troll.

--
animka

Data: 2011-03-23 09:32:52
Autor: Goomich
Ktory monitor
You have one message from: GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl>

[...]

Następny akapit.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2011-03-22 19:24:49
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:14:21 +0100, Maver napisał(a):
(ciach...)

Ponieważ zaburza naturalną kolejność czytania.

Dlaczego odpowiadanie nad cytatem jest takie złe?

Odpowiadanie nad cytatem.

Co jest najbardziej denerwującą rzeczą
na listach dyskusyjnych?

[ Starzec i pijany są po dwakroć jak dzieci.                      (Platon) ]

Data: 2011-03-22 19:24:49
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Sun, 20 Mar 2011 22:44:04 +0000, 2late napisał(a):

(ciach...)
[...]

Czyli jedno zastosowanie odpadło. Wobec tego - co na owym kompie robisz?

[ Nie ma układów między lwami, a ludźmi,                                   ]
[ wilki i jagnięta nie żyją w zgodzie.                             (Homer) ]

Data: 2011-03-22 19:29:39
Autor: 2late
Ktory monitor
On 22/03/2011 6:24 PM, Przemysław Ryk wrote:

(ciach...)
[...]

Wszystko, w ogole. Ale systematycznie nic specjalnego.
Mam karte TV, wiec czasem ogladam i nagrywam cos z TV, kiedys kompresowalem i edytowalem video, wiec czasem pewnie mi sie zdarzy. Mozliwe tez ze bede w php cos tam pisal wiec zastanawiam sie w jakiej odleglosci powinien taki monitor stac od moich oczu. A na pewno za niedlugi czas kupie jakis mocny, stacjonarny komputer, na ktorym przez VM Ware bede odpalal wiele wirtualnych maszyn i przerabial wszystkie administracyjne kwestie jak SBS, Exchange, AD, Windows Server 2008, Share Point, itp...

Data: 2011-03-22 22:04:48
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Tue, 22 Mar 2011 19:29:39 +0000, 2late napisał(a):

[...]

Czyli generalnie ogólnego sortu. Ale - sugerowałbym się rozejrzeć za czymś,
co nagle nie straci połowy odcieni, jak tylko zjedziesz z jasnością do
poziomu akceptowalnego przy pracy wieczorami, przy oświetleniu w postaci
jakiejś lampki na biurku. Na większości tanich modeli na matrycy TN obraz w
miarę znośnie (powiedzmy - zależy jakie kto ma wymagania) wygląda przy
wysokim poziomie jasności. Zjedziesz z tym w dół, żeby podczas pracy Ci oczu
nie wypaliło i się zaczynają schody.

Bez własnoocznego obejrzenia obu modeli nie zaryzykowałbym kupna.

[ Według najnowszych wyliczeń naszych statystyków 23 procent kobiet, które ]
[ zostały porzucone, opycha się lodami. Pozostałe 77 procent zostało       ]
[ porzucone, ponieważ opychało się lodami. (Jay Leno Show, JoeMonster.org) ]

Data: 2011-03-22 23:44:29
Autor: MC
Ktory monitor
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:3552vq1w78wc.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

[...]

Nie wiem, co uważasz za znośny obraz, ale faktem jest, że wiele monitorów ma fabryczne ustawienia jasności na 100%. Znajomy fachowiec twierdził, że taki podjarany obraz lepiej wygląda w sklepie (coś jakby odpowiednik trybu demo w telewizorach). Ale jeśli chodzi o jakość obrazu, to ona nie spada przy skręconej jasności. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie.

Jeśli mowa o utracie odcieni, to zwróciłbym uwagę na sąsiedztwo czarnego. Są takie monitory, dla których nawet 5% szarości dalej pozostaje czarne. Wiadomo, że matrca TN nie oddaje wszystkich kolorów, ale te 5% to już przesada.

I jeszcze do autora wątku. Teraz są bardzo modne supercienkie monitory z podświetleniem LED-owym umieszczonym na krawędziach. Lepiej nie iść za tą modą. LED-y od biedy (mówię o tzw. białych LED-ach z tańszych modeli) bo jest jeszcze jakaś korzyść z mniejszego zużycia prądu, ale z podświetleniem bocznym często bywają kłopoty z jednorodnością.

Data: 2011-03-23 00:34:48
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Tue, 22 Mar 2011 23:44:29 +0100, MC napisał(a):

[...]

Wiesz - prywatnie mam EIZO S2432W i tu obraz jest dla mnie bardzo dobry.
Przewinęło mi się przez ręce kilka monitorów na matrycach VA i z lepszym lub
gorszym rezultatem dało się je w miarę sensownie ustawić.

ale faktem jest, że wiele monitorów ma fabryczne ustawienia jasności na
100%.

Faktem jest.

Znajomy fachowiec twierdził, że taki podjarany obraz lepiej wygląda
w sklepie (coś jakby odpowiednik trybu demo w telewizorach).

Też tą informację potwierdzę.

Ale jeśli chodzi o jakość obrazu, to ona nie spada przy skręconej
jasności. Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie.

Bardzo szybko przy obniżaniu jasności dochodzi do coraz większych
przebarwień w kierunku którejś ze składowych. Dodaj do tego (z uporem
maniaka) wykorzystywaną regulację kontrastu kiepskiej równomierności
podświetlenie - i masz efekt końcowy. Na kilkunastu różnych monitorach na
matrycach TN, z którymi miałem do czynienia, wyglądało to tak, że schodząc z
poziomem jasności coraz mocniej widać było, że matryca jest jaśniejsza u
dolnej krawędzi. Owszem - było to ze dwa lata temu, ale od dłuższego czasu
na monitory na matrycy TN nawet nie patrzę - nie spełniają moich wymagań.

[...]

Widziałem takie, dla których poniżej 15% szarości to już był jeden odcień...

[...]

IMVHO przy matrycy TN problem z równomiernością będzie zawsze. Im tańszy
monitor, tym mocniej oszczędzano na jego konstrukcji - nie ma siły.

[ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
[                               (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ]

Data: 2011-03-23 01:47:10
Autor: MC
Ktory monitor
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:gxes0kl09dm3$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

[...]

Przebarwienia z reguły zależą od jasności. Nie na darmo w lepszych telewizorach możesz znaleźć regulację koloru nawet na dziesięciu poziomach. Tu jest tylko jeden. Siłą rzeczy niedoskonały. Jeśli regulujesz jasność, a właściwie jej maksymalny poziom, to jednocześnie powinieneś skorygować kolory. Wtedy efekt o którym piszesz bedzie mniejszy.

[...]

TN-y się rzeczywiście mocno zmieniły, ale raczej w kierunku skrócenia czasu reakcji, czy poprawienia kątów widzenia. Efekt o którym piszesz wyglada mi raczej na oszczędność w liczbie jarzeniówek. Teraz modne są LED-y, których siła rzeczy musi być więcej. Stąd łatwiej o równomierność.

Data: 2011-03-23 08:30:36
Autor: Artur\(m\)
Ktory monitor

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:imbfug$qf4$1node2.news.atman.pl...

Przebarwienia z reguły zależą od jasności. Nie na darmo w lepszych telewizorach możesz znaleźć regulację koloru nawet na dziesięciu poziomach. Tu jest tylko jeden.

Tak BTW sugerujesz, że jest więcej niż 1% użytkowników,
którzy cokolwiek, kiedykolwiek regulują w telewizorach
(poza ustawieniem pouruchomieniowym)?
....korzystając z 10 poziomów a nie z jednego????

Na 50 "znajomych telewizorów", może więcej,
95% użytkowników ma problem z wejściem w menu;).
lub nie widzą takiej potrzeby.
Moim zdaniem dla "powszechnego użytkownika" telewizorów
i monitorów komputerowych (te95%) takie dyskusje kojarzą im się
z bajkami o "czarnym ludzie" (bynajmniej nie o murzynach:)).
Mnie zresztą też.

Artur(m)

Data: 2011-03-23 09:35:39
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Wed, 23 Mar 2011 08:30:36 +0100, Artur(m) napisał(a):

[...]

Do momentu, gdy nie przyjdzie do takich osób ktoś bardziej oblatany w
temacie i nie ustawi tego po ludzku. :)

[ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie.       ]
[                                                    (Friedrich Nietzsche) ]

Data: 2011-03-23 09:35:38
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Wed, 23 Mar 2011 01:47:10 +0100, MC napisał(a):

[...]

Raczej od tego, jak mocno dla różnych jasności rozjeżdżają się krzywe
poszczególnych składowych.

Nie na darmo w lepszych telewizorach możesz znaleźć regulację koloru nawet
na dziesięciu poziomach. Tu jest tylko jeden. Siłą rzeczy niedoskonały.

Jaką regulację kolorów na dziecięciu poziomach masz na myśli?

Co do regulacji u mnie, to poza jasnością mam regulację każdej składowej
RGB.

Jeśli regulujesz jasność, a właściwie jej maksymalny poziom, to
jednocześnie powinieneś skorygować kolory. Wtedy efekt o którym piszesz
bedzie mniejszy.

O ile taką regulację masz. :)

[...]

Co akurat w TN było nagminnie często stosowane.

Teraz modne są LED-y, których siła rzeczy musi być więcej. Stąd łatwiej o
równomierność.

O ile nie są umieszczone w postaci jednej "listwy" diod na krawędzi.

[ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
[ sprzykrzy...                                               (Oscar Wilde) ]

Data: 2011-03-23 19:56:35
Autor: MC
Ktory monitor
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1ii3q9oprj51i.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

Przebarwienia z reguły zależą od jasności.

Raczej od tego, jak mocno dla różnych jasności rozjeżdżają się krzywe
poszczególnych składowych.

Właśnie to miałem na myśli.

[...]

Zgadza się. I teraz wyobraź sobie, że takich regulacji RGB masz 10, dla 10-ciu drobnych przedziałów jasności. Widziałem jeszcze inną opcję, kiedy używano dwóch parametrów, coś w rodzaju aproksymacji liniowej. Podajesz punkt przecięcia i nachylenie prostej.

Jeśli regulujesz jasność, a właściwie jej maksymalny poziom, to
jednocześnie powinieneś skorygować kolory. Wtedy efekt o którym piszesz
bedzie mniejszy.

O ile taką regulację masz. :)

Właśnie te 10 spełnia taki warunek.

Teraz modne są LED-y, których siła rzeczy musi być więcej. Stąd łatwiej o
równomierność.

O ile nie są umieszczone w postaci jednej "listwy" diod na krawędzi.

Tyż prawda.

Data: 2011-03-24 10:16:07
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Wed, 23 Mar 2011 19:56:35 +0100, MC napisał(a):

Przebarwienia z reguły zależą od jasności.

Raczej od tego, jak mocno dla różnych jasności rozjeżdżają się krzywe
poszczególnych składowych.

Właśnie to miałem na myśli.

Ale ich rozjazd i przebieg nie zależą przecież tylko od jasności, a od
poziomu linearyzacji monitora i precyzji sterowania matrycą.

[...]

Musiałbym to obejrzeć, żeby móc się wypowiedzieć konkretniej na temat tego
mechanizmu. :)
[...]

Jak pisałem - nie bardzo się orientuję, jak ta 10-pozycyjna regulacja
wygląda / działa, żeby komentować. :)

Teraz modne są LED-y, których siła rzeczy musi być więcej. Stąd łatwiej o
równomierność.

O ile nie są umieszczone w postaci jednej "listwy" diod na krawędzi.

Tyż prawda.

I wracamy do punktu wyjścia - bez obejrzenia konkretnego modelu w działaniu
niewiele można powiedzieć.

[ Life is simple, when you make choices and you don't look back.           ]
[                                                     (znalezione w sieci) ]

Data: 2011-03-23 19:15:25
Autor: 2late
Ktory monitor
On 22/03/2011 10:44 PM, MC wrote:

[...]

Samsung P2770HD ma:
LCD display - TFT
Image Brightness: 300 cd/m2

Hanns G HANNSGHH281HPB:
LCD display - TFT
Image Brightness: 400 cd/m2

....i nic mi to nie mowi :)

Wyglada na to ze Samsung ma wbudowany Tuner TV i USB Hub i dlatego jest drozszy.

No i co moze oznaczac taki tekst:
System requirements
Compatible operating systems Windows 7

Nie wyciagne wszystkich mozliwosci na Windows XP czy cos w tym stylu?

Moje najwazniejsze pytanie brzmi:
Jako ze sa to najtansze z monitorow w tym rozmiarze, to czy ceny nie sugeruja ze bedzie to totalna tandeta?

Data: 2011-03-24 00:21:45
Autor: MC
Ktory monitor
Użytkownik "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał w wiadomości news:imdgse$3j1$1news.onet.pl...
On 22/03/2011 10:44 PM, MC wrote:

[...]

Mnie też niewiele oprócz tego, że zwykle wystarcza 150 cd/m2. Poszukaj strony, gdzie będzie więcej informacji. Ktoś się napracował i trzeba go wynagrodzić zamiast cytować byle co.

Data: 2011-03-24 10:16:05
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Thu, 24 Mar 2011 00:21:45 +0100, MC napisał(a):

(ciach...)
[...]

Dżiiz... Dla mnie dalej za jasno. :)

(ciach...)

[ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być       ]
[ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy.                (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-03-24 10:16:05
Autor: Przemysław Ryk
Ktory monitor
Dnia Wed, 23 Mar 2011 19:15:25 +0000, 2late napisał(a):

On 22/03/2011 10:44 PM, MC wrote:

[...]

Oba na matrycy TN - tego jestem więcej, niż pewien. Hanns ma niższy kontrast
naturalny w porównaniu z Samsungiem. Napalanie się na wyższą maksymalną
jasność skwituję tak - jak ktoś lubi siedzieć wpatrując się w zapaloną
żarówkę, to proszę uprzjmie. :)

[...]

Oczywiście, że wyciągnie.

Moje najwazniejsze pytanie brzmi:
Jako ze sa to najtansze z monitorow w tym rozmiarze, to czy ceny nie sugeruja ze bedzie to totalna tandeta?

To masówka, wobec czego szaleństwa się spodziewaj.

[ Rząd, który kradnie od Piotra, żeby zapłacić Pawłowi, zawsze może liczyć ]
[ na poparcie ze strony Pawła.                       (George Bernard Shaw) ]

Ktory monitor