Który pulsometr będzie lepszy? Donnay vs. Crane

Data: 2010-03-27 12:52:14
Autor: Hautameki
Który pulsometr będzie lepszy? Donnay vs. Crane
Witam, noszę się z zakupem taniego pulsometru. Z założenia ma to być
dobry stosunek ceny do jakości, w tym przypadku chodzi o jakość
pomiaru.
Wśrod recenzji wiele pozytywnych opinii zdobył Donnay, do kupienia na
allegro za 55zł.
Znalazłem jeszcze jedną ciekawą ofertę firmy Crane. Akurat w przypadku
tej marki niewiele piszą w internecie.

Jak myslicie, który będzie lepszy? Donnay vs Crane

Donnay http://allegro.pl/item974465038_zegarek_pulsometr_donnay_sprawdzony_model.html

Crane http://allegro.pl/item973740498.html

Data: 2010-03-29 07:48:08
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 27 Mar, 21:52, Hautameki <hautam...@gmail.com> wrote:
[...]
Znajomy ma, to jego wypowiedz:
Crane H7 jako jedyny minus to Hr max, nie jest to max puls chwilowy
tylko max puls w interwałach(można je ustawić od 10s do 10min) i wtedy
jest liczona średnia pulsu w każdym z interwałów i wybierane to z
najwyższym. A tak to ok, puls odbiera od razu(max 5s) opaska wygodna,
sygnału nie gubi chyba że się odsuniesz(zasięg ok 1m, co zmniejsza
ryzyko nakładania się fal, bo ma niekodowane)
jak za tą kasę to ok
jedynie co to chyba szkiełko może się szybko zarysować bo to plastik

Data: 2010-03-29 12:31:54
Autor: Ziemo
Hautameki pisze:
Witam, noszę się z zakupem taniego pulsometru.

Brak odpowiedzi powinien już dać do myślenia, ale dopiszę dla jasności - - to jest złom i jak to złom, może podziałać, ale nie musi, znacznie bezpieczniej dopłacić do sprawdzonych modeli normalnych producentów: polar, ciclosport czy nawet sigma itp.

--
Ziemo

Data: 2010-03-29 12:43:56
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Dnia 29-03-2010 o 13:31:54 Ziemo <no@email.com> napisał(a):

Hautameki pisze:
[...]

a ja powiem tak
wspolczynnik cena-jakosc jest wystarczajacy.
uzywam Donnaya, puls odczytuje stoper dziala, zakresy z sygnalizacja  dzwiekowa tez.
wiem ze mam go zle poustawianego w mysl zasady "gdy zawiada wszystkie  rozwiazania przeczytaj instrukcje obslugi" ktorastam z opcji zaskoczyla  wiec instrukcji nie doczytalem.
pewnie ustawiony zgodnie z instrukcja bedzie dzialal lepiej, ale nie  nazekam

z wad to stoper zliczajacy max 10godzin/"okrazenie". nie wiem czy dzielac  czas na wiecej odcinkow/okrazen da sie dluzszy pomiar zliczyc.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2010-03-29 12:59:22
Autor: bans
W dniu 2010-03-29 11:43, Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:

a ja powiem tak
wspolczynnik cena-jakosc jest wystarczajacy.
uzywam Donnaya, puls odczytuje

Taa, pewnie błędny, ale przecież (patrz niżej) ciebie to nie interesuje.

wiem ze mam go zle poustawianego w mysl zasady "gdy zawiada wszystkie
rozwiazania przeczytaj instrukcje obslugi" ktorastam z opcji zaskoczyla
wiec instrukcji nie doczytalem.

Masz źle ustawiony pulsometr, nie wiesz, jak się go obsługuje, z tego z kolei wynika, że nie masz nawet pojęcia, do czego pulsometr służy, a masz czelność go polecać?!

Ale faktycznie, jeśli ma ci służyć do szpanowania laikom, to wystarczy niedziałający...

To tak, jakbyś kupił rower za 50zł - krzywe koła, pęknięta rama, przerzutki nie działają, hamulców brak, z siodełka wystają druty, ale nie szkodzi, stosunek ceny do jakości jest dobry...

--
bans

Data: 2010-03-29 15:23:58
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Dnia 29-03-2010 o 13:59:22 bans <goc@o2.pl> napisał(a):

[...]

a skad wiesz ze bledny? skad wiesz ze pulsometr za Xset zlotych dobrze  wskazuje?

[...]

a jak ty masz czelnosc imputowac mi brak wiedzy do czego sluzy pulsometr?
to ze nie przywiazuje do jego dzialania wielkiej wagi, nie spuszczam sie  nad precyzja wskazan i wyliczen nie uprawnia ciebie do uzywania takiego  tonu.

[...]

widze ze umiejetnosc czytania ze zrozumieniem ginie w narodzie.
czy gdziekolwiek jest napisane ze ten pulsometr jest wadliwy, zle  wskazuje, zagraza zyciu lub zdrowiu?
napisalem ze poprawnie skalibrowany bedzie dobrze wyliczal zakresy i  spalone kalorie oraz inne wskazania.

jak potrzebuje roweru zeby dojezdzac do sklepu po chleb to kupuje skladaka  za 300zl, jak chce wygrywac zawody i mam ku temu predyspozycje to kupuje  rower i akcesoria za tysiace zlotych.

Data: 2010-03-29 13:09:12
Autor: Jan Cytawa
Który pulsometr będzie lepszy? Donnay vs. Q3JhbmU
Leszek 'Cousie' Pasoń napisał:

[...]

Dolacze sie do ciebie. Wszystko oczywiscie zalezy do czego komu to
urzadzenie potrzebne. Ja potrzebuje czasem do okreslenia intensywnosci
mojej jazdy. Przydaje sie do dluzszych dystansow i pozwala mi
odpowiednioo dawkowac wysilek. Tez mam taki tani i nie oczekuje od niego
rewelacji. Pokazuje poprawnie tetno i liczy okresy przebywania w
podanych strefach. Wazne jest by przed zalozeniem zwilzyc nieco czujnik.
Wtedy, zauwazylem, lepiej pokazuje. Jan Cytawa

Data: 2010-03-29 13:18:49
Autor: bans
W dniu 2010-03-29 13:09, Jan Cytawa pisze:

 Pokazuje poprawnie tetno i liczy okresy przebywania w
podanych strefach. Wazne jest by przed zalozeniem zwilzyc nieco czujnik.
Wtedy, zauwazylem, lepiej pokazuje.

Nie, no po prostu odjechałem teraz... "Lepiej pokazuje".., super. Ja mam takie pytanie - na jakiej podstawie twierdzicie, że te pulsometry pokazują poprawne tętno? Miałem z kilkoma takimi do czynienia i to co one wszystkie (!) wyprawiały z tętnem to był cyrk. Jedne częściej, jedne rzadziej, ale każdego przyłapałem na pokazywaniu bzdur typu skoki wskazań do 300 uderzeń na minutę czy brak wskazania - a przecież nie spędzasz całego treningu gapiąc się na pulsometr!

A i tak przyłapać się go da na pokazywaniu ewidentnych bzdur, przy mniej oczywistych wyskokach (np. jak ci tętno bez przerwy pokazuje o 10 uderzeń za duże), to nie jesteś w stanie tego zauważyć, a cały pomiar jest do bani. Po co wyznaczacie jakiekolwiek strefy  w takim przypadku?!

Nawet porównanie z innym, porządnym pulsometrem nic nie da, bo musielibyście gapić się jednocześnie na oba.

Jeśli kupisz zegarek, który się spóźnia o 10minut na dobę, to się zorientujesz, że błędne wskazuje, bo porównasz z innymi zegarami, a co z pulsometrem? Do czego porównasz?

Pulsometr ma pokazywać na 100% prawidłowe tętno, to jego _podstawowa_ funkcja, w innym przypadku to tylko zabawka.

Do tego mogę się założyć, że wpisaliście nieprawidłowe HRMax, albo nawet nie wpisaliście żadanego, pozostawiając takie, jakie Pan Pulsometr w Swej Nieskończonej Mądrości sam wyliczył :P

--
bans

Data: 2010-03-30 09:58:30
Autor: Jan Cytawa
bans napisał:

[...]

Ludzie sie dziela na takich, ktorzy sie ciesza byle czym i na takich,
ktorym wszystko przeszkadza. Ja naleze do tych pierwszych. I wskazania
mojego pulsometru podaja na tyle prawidlowe wskazania, ze na prawde
calkowicie spelnia moje oczekiwania. Nie interesuje mnie czy mam tetno
np.  154 a powinno byc 156. I nie potrzebuje przenosic danych do
komputera. Pulsometr sluzy mi bardziej do hamowania swojej ambicji niz
do treningu. I wyraznie to napisalem. I mysle, ze na grupie jest liczne
grono, ktorzy tego samego od pulsometru oczekuja. A jesli ktos chce za pomoca pulsometru budowac swoja forme sportowa na
wysokim poziomie niech sobie kupi ( i slusznie) lepszy model ale niech
nie zmusza innych do tego samego.

wskazań do 300 uderzeń na minutę czy brak wskazania - a przecież nie spędzasz całego treningu gapiąc się na pulsometr!

Moze miales czestoskurcz.

Jan Cytawa

Data: 2010-03-29 13:33:03
Autor: Ziemo
Który pulsometr będzie lepszy? Donnay vs. Crane
Czas letni cię ominął ;-)

--
Ziemo

Data: 2010-03-29 21:41:30
Autor: Franc
Który pulsometr będzie lepszy? Donnay vs. Crane
A co myślicie o Polarze CS100 z czujnikiem kadencji? Albo jakiś inny, trochę
tańszy ale ciągle z czujnikiem kadencji?
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--

niczym niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"

--

Który pulsometr będzie lepszy? Donnay vs. Crane