Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?

Data: 2010-10-07 13:46:25
Autor: Pszemol
Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?
Kraków, sąsiad z sąsiadem chcą na spółkę zainwestować w repeater
GSM aby sobie poprawić ch*jowy zasięg w domu: w piwnicy traci
zasięg w ogóle, na parterze jest raptem jedna kreska przy antenie,
a i to tylko jak jest dobry dzień, bo zwykle i tak zrywa połączenia...
Jeden sąsiad ma Orange, drugi Erę... obydwaj chcą mieć internet.

Czy te urządzenia działają we wszystkich sieciach czy dedykowane do 1?
Jedna sztuka obsłuży ruch w kamienicy jeśli inni się też "podłączą"?
Czy będzie również pomagać w dostępie do internetu przez GSM 3G?

Nigdy nie miałem czegoś takiego... Czy to się konfiguruje jakoś dla
użytkowników, przydziela konta, hasła czy po prostu każdy w zasięgu
będzie korzystał z mocniejszego sygnału, niezależnie od sieci GSM?

Jakiego producenta, i który model polecilibyście?

Data: 2010-10-08 10:14:51
Autor: Baluu
Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?
repeater UMTS nie jest tani

Ja mam tańszą propozycję. Taki sposob zastosowalem w domku [wolnostojący dom] w poprawa zasięgu jest rewelacyjna.

Zainstalowalem antenę na kominie w kieruntu stacjibazowej operatora, a kabel został puszczony przez komin który od wielu lat nie jest uzywany. Kabel podlaczylem do routera wifi - Huawei d100 który na allegro za okolo 200 zl mozna kupic. Do tego routera podlaczamy modem np Huawei e122 i mamy internet wifi w całym domu :))

duzo tansze rozwiazanie niz repeater.

Data: 2010-10-08 19:47:43
Autor: Pszemol
Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?
"Baluu" <baluu@o2.pl> wrote in message news:i8mju4$lar$1news.onet.pl...
repeater UMTS nie jest tani

Nigdzie nie pisałem, że cena stanowi jakiś problem...
Prosiłem o rekomendację urządzenia które spełni moje wymagania
od strony technicznej. Możesz coś takiego zaproponować?

[...]

Nie rozumiem - antenę GSM z komina podłączasz do routera wifi
a do niego modem GSM?? I jak to ma działac aby wzmocnić sygnał
komórek do rozmów i internetu?

Data: 2010-10-08 13:30:48
Autor: niusy.pl
Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>

[...]

Z tego co widziałem to chyba zwykłe wzmacniacze.

Data: 2010-10-08 13:34:52
Autor: niusy.pl
Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid>

Z tego co widziałem to chyba zwykłe wzmacniacze.

Femtokomórki robią więcej, ale wymagają współpracy z operatorem przez internet. No i można sobie bramkę GSM->DECT postawić, ale to oczywiście trochę co innego daje.

Data: 2010-10-09 08:14:44
Autor: Pszemol
"niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> wrote in message news:i8mvkt$63f$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Jeśli urządzenie jest reklamowane jako "multi-user" to znaczy że jest
to tylko zwykły wzmacniacz czy że jest tam coś więcej? Popatrz tu:
Wilson Electronics 801241 MobilePro Multiple-User Cell Phone Signal Booster for Car/Home
http://www.amazon.com/dp/B001IBMLKM/ref=pe_112070_17185140_pe_epc_t3
Nie piszą niestety jak długi kabel antenowy dodają do zestawu za $159.

Ten jest w wersji Dual-Band (800/1900 MHz), czyli pasma amerykańskie,
ale pewnie robią coś w tym stylu na 850/1800/2100MHz dla Europy.
Czy ktoś może doradzić model/producenta takiego urządzenia na Europę?

Data: 2010-10-09 08:21:30
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:i8p89k.5fo.0poczta.onet.pl...
Ten jest w wersji Dual-Band (800/1900 MHz), czyli pasma amerykańskie,
ale pewnie robią coś w tym stylu na 850/1800/2100MHz dla Europy.

Tak się wczytuję w dane technicznę i widzę:
"Frequency: 824-894 MHz / 1850-1990 MHz"
Czy to dolne pasmo nie pokrywa się z europejskim 850MHz?
Ale i tak łyso byłoby mieć tylko jedno pasmo na wzmacniaczu... Widze tez podobne gadgety o nazwie zBoost, ale to samo pasmo.
Kto robi europejskie zakresy czestotliwosci?

Data: 2010-10-09 21:20:05
Autor: Mirek
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:i8p8ma.4hs.0poczta.onet.pl...
Kto robi europejskie zakresy czestotliwosci?

Andrew i Allgon, to sprzęt profi:
http://www.commscope.com/andrew/eng/product/cov_cap/rf_coverage/1206540_13521.html
http://www.powerwave.com/repeater-software.asp
Mirek

Data: 2010-10-09 14:37:51
Autor: Pszemol
"Mirek" <WYWALTO mirekd5  @ w wp.pl> wrote in message news:i8qf97$rhe$1inews.gazeta.pl...
[...]

I ile to kosztuje? Jak profi to pewnie dużo...
Jest coś w cenie 500zł lub mniej?

Data: 2010-10-09 22:53:39
Autor: Pszemol
Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?
Znalazłem coś, co chyba spasi:
http://www.amazon.co.uk/Orange-T-Mobile-Mobile-Repeater-1800/dp/B002LYH7TU/
Pasmo 1800MHz - czy to obsłuży Orange w Polsce razem z Erą?

Data: 2010-10-09 23:12:29
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:i8qrpj.3fs.0poczta.onet.pl...
Znalazłem coś, co chyba spasi:
http://www.amazon.co.uk/Orange-T-Mobile-Mobile-Repeater-1800/dp/B002LYH7TU/
Pasmo 1800MHz - czy to obsłuży Orange w Polsce razem z Erą?

Ten jest chyba lepszy,  ale dużo droższy:
http://www.3g2me.com/technical_specifications

Data: 2010-10-11 08:48:09
Autor: niusy.pl
[...]

Przeczytaj sobie http://en.wikipedia.org/wiki/Cellular_repeater i np http://en.wikipedia.org/wiki/Microcell oraz http://en.wikipedia.org/wiki/Femtocell .

Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?