Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3

Data: 2015-11-09 13:10:13
Autor: Krastiu
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
Planuję zakup roweru górskiego. Jeżdżę głównie po lesie, drogach polnych, asfalcie. Czasami jakiś wyjazd w małe górki.
Mam możliwość kupienia jednego z 2 rowerków poniżej czy możecie doradzić co brać?
Mam 188 cm. Czy lepiej brać ten nowszy/droższy czy nie warto bo sprzęt się szybko starzeje?

Rower 1: Giant Talon z bodaj 2013 roku.
Rama: GIANT XL aluminium na kołach 26", rama 21 cali
Amortyzator: ROCK SHOX XC30
Przerzutka przód, manetki, łańcuch, kaseta, korba: Shimano DEORE
Przerzutka tył: Shimano SLX
Hamulce: Shimano BR-M447 - hydrauliczne 160/160mm
Koła: GIANT, black obręcze dwukomorowe, rozmiar 26"
Kierownica, Sztyca, Mostek: GIANT- alu
Siodełko: CONNECT
Waga: 13,0 kg
Cena ok. 1900 pln
Rower w niemal idealnym stanie - wg. zapewnień sprzedającego.

Rower 2: Giant XTC3
Rama aluxx, 23 cale (nie wiem czy nie jest to za dużo przy moim wzroście 188cm)
rama Giant XTC-3 XL
amortyzator Rock Shox DART 3
obręcze Xero Element 26"
piasty Xero
chwyty Giant (podobne nowe)
Przerzutki tył (8 biegów), przód Deore. Tak samo łańcuch, hamulce v-brake
klamko-manetki Shimano DEORE ST-M590 (ponoć nowe)
Kkorba Shimano
Opony: Maxxis / Schwalbe
Cena ok. 900 pln.

Data: 2015-11-09 14:58:27
Autor: atm
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
On 2015-11-09 13:10, Krastiu wrote:
[...]

Wg mnie 23" to zdecydowanie za duzo. Mam troche ponad 1.9m i dla mnie 21" jest w zupelosci.
Druga rzecz, chcesz wchodzic w kola 26"? W tym sezonie przesiadlem sie z 26 na 29: rewolucji nie bylo, rower sam nie chce jechac ;] Jednak okreslilbym to jak najbardziej pozytywna ewolucja. Z pewnoscia nie chcialbym teraz wrocic do 26".

Data: 2015-11-09 20:35:45
Autor: ToMasz
W dniu 09.11.2015 o 13:10, Krastiu pisze:
Planuję zakup roweru górskiego.
górskiego bo?
Jeżdżę głównie po lesie, drogach
polnych, asfalcie.
czyli wszędzie.

Mam 188 cm. Czy lepiej brać ten nowszy/droższy czy nie warto bo sprzęt
się szybko starzeje?
aż się prosi o 29er

Cena ok. 1900 pln
cena kosmos. nie ważne jaki rower, cena, szczególnie za używkę - kosmos. chyba że rowery to Twoje życie, nic poza pedałowaniem nie robisz. ale w takim przyapdku grupy byś nie pytał...

Rama aluxx, 23 cale (nie wiem czy nie jest to za dużo przy moim wzroście
188cm)
no.... wg tabelek to może być. A jak Ty się będziesz czuł? sam sie przymierz. ja bym szukał mniejszej ramy.

piasty Xero
chwyty Giant (podobne nowe)
nie obraź się czytając moje przemyślenia, ja już poprostu taki jestem, bo za często powtarzam " a nie mówiłem?". Wypisujesz jakie są chwyty warte 6zł za marne 21 za zajebiste. a nie przyszło Ci do głowy żeby sprzedawce poprosic o to, aby zmierzył na jakiej wysokości od ziemi jest kierownica i zacisk podsiodłowy? Już byś wiedział czy rower Ci może spasuje, albo napewno nie. Piasty mogą być super zajebiste, ale i tak nie sprawdzisz jak są zużyte, czy je smarowano regularnie. JA w takim przypaku wolałbym piastę joytech, bo wiem że ja tanio wymienię na nową, albo założę taką jak ja chcę.
Absolutnie nie patrz na to czy sprzęt się starzeje. Jak chcesz zaoszczędzić to taj te 1900zł do banku. jak chcesz jeździć, to kup to co Ci się podoba, bo szkoda życia. Ale ja na Twoim miejscu zasanaowiłbym się czego potrzebuje, a potem pogadał z facetem w pobliskim sklepie rowerowym.

ToMasz

Data: 2015-11-10 02:53:46
Autor: Jacek G.
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 20:35:48 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
W dniu 09.11.2015 o 13:10, Krastiu pisze:
> Cena ok. 1900 pln
cena kosmos. nie ważne jaki rower, cena, szczególnie za używkę - kosmos.
Ciekawe podejście, nie ważne jaki rower i w jakim stanie, ale 1900 to dla Ciebie kosmos i już :)
--
Jacek G.

Data: 2015-11-10 16:42:51
Autor: ToMasz
W dniu 10.11.2015 o 11:53, Jacek G. pisze:
[...]

bardzo uogólniasz, ale niewiele rozminąłeś się z prawdą.W okolicach 2 tysięcy za używkę, widzę taką wielką czerwoną migającą lampkę. taką samą widziałem jak znajomi kupowali w 90siątych latach odkurzacz rainbow za cenę fiata 126p, albo teściowa w okolicy 2000cznego roku garnki zeptera za 12tyś. daleki jestem od stwierdzenia że to drogo, choć tak może być. ja się tylko pytam czy warto? Czy coś tańszego, wiele tańszego nie spełni 98% tego co horrendalnie drogi produkt

ToMasz

Data: 2015-11-12 08:00:51
Autor: bans
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
W dniu 2015-11-10 o 16:42, ToMasz pisze:

bardzo uogólniasz,

Nie, to ty uogólniasz, do samego początku.

ale niewiele rozminąłeś się z prawdą.W okolicach 2
tysięcy za używkę, widzę taką wielką czerwoną migającą lampkę.

Jakby mi ktoś proponował np. używanego Gianta Trance 3 z zeszłego roku za 2000zł to też by mi się zapaliła czerwona lampka - ale zupełnie innego powodu. Podejrzewałabym, że rower jest kradziony, bo ktoś go chce tak tanio sprzedać.

taką samą
widziałem jak znajomi kupowali w 90siątych latach odkurzacz rainbow za
cenę fiata 126p, albo teściowa w okolicy 2000cznego roku garnki zeptera
za 12tyś.

Przypominasz znajomego kolegi, który mówił "rower za 3000? Przecież rower można na giełdzie za 500zł kupić!"

Pamiętacie ten kawał, w którym milicjanci zastanawiali się co kupić komendantowi na urodziny? Jeden zaproponował "Może kupimy mu książkę?"
"E, nie, książkę już ma..."

--
bans

Data: 2015-11-10 09:03:35
Autor: Krastiu
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
Ci się podoba, bo szkoda życia. Ale ja na Twoim miejscu zasanaowiłbym się czego potrzebuje, a potem pogadał z facetem w pobliskim sklepie rowerowym.

Dzięki za oba posty z odpowiedziami.
Faktycznie te 23 cale to zbyt dużo. Optimum to jednak 21-22 cale.
Faktycznie za używkę 1900 pln to sporo. Będę szukał dalej.
Do rowerowego nie pójdę bo tutaj przeważnie chińskie rowery po 900 pln.

Data: 2015-11-10 14:06:11
Autor: Ignac
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 16:27:35 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:

Do rowerowego nie pójdę bo...

Sprzedałem w tym roku swój rower Author w którym wymieniałem kilka
razy: łańcuch, kasetę, kółka przerzutki t.,korby i wkład suportu.
Reszta, czyli m.in:rama, amor, koła z piastami, manetki sterowania,stery,
przerzutki obie przejechały ponad 50kkm.
Czy kupiłbyś sobie taki rower i za ile, gdybyś wiedział o nim  to
co Ci napisałem?

Data: 2015-11-10 17:48:55
Autor: AL
On 2015-11-10 09:03, Krastiu wrote:
[...]

przy Twoim wzroście 20-21"

zwłaszcza jeśli rower ma być zwrotny a nie krążownikiem ścieżek ;)

Najlepeij przejdź się do sklepu rowerowego i przymierz się do różnych rozmiarów.
Mając 180cm 19" jest dla mnie OK.
Jak siadam na 21" syna - czuję wyraźnie, że da się jechać ale już nie jest tak dopasowany (czuję się jak na krążowniku).

No i jeszcze prócz 29" kół masz wybór 27.5"   (uważam ten rozmiar za najbardziej optymalny).

Data: 2015-11-12 07:55:06
Autor: bans
W dniu 2015-11-10 o 17:48, AL pisze:

Mając 180cm 19" jest dla mnie OK.

"Idąc na spacer padał deszcz" :/

Rower miał 180cm i 19"?!

--
bans

Data: 2015-11-13 02:34:59
Autor: AL
On 2015-11-12 07:55, bans wrote:
W dniu 2015-11-10 o 17:48, AL pisze:

Mając 180cm 19" jest dla mnie OK.

"Idąc na spacer padał deszcz" :/

Rower miał 180cm i 19"?!

180cm wzrostu, 19" rama

mało domyślny jesteś ;)

Data: 2015-11-10 02:46:21
Autor: Jacek G.
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 13:10:29 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:
[...]

Do zastosowań, o jakich piszesz pierwszy rower jest aż za dobry, drugi wystarczający. Tzn. oba się nadają, choć sporo zależy jeszcze od stylu w jakim jeździsz - bardziej turystycznie/rekreacyjnie, czy bardziej sportowo/wyczynowo. Rozmiar ramy ma duże znaczenie, więc tak naprawdę nie masz wyboru - który byłby lepszy, to już musiałbyś sprawdzić.
Czy rowery warte ceny, trudno powiedzieć - trzeba by znać faktyczny stan i stopień zużycia. Ten droższy - jako nówka kosztuje chyba ponad 3000, ten drugi - nie wiem.
Poza tym może te dwa modele, to nie jest jedyny wybór - rozejrzyj się jeszcze zarówno wśród nowych jak i używanych - w tym zakresie cenowym znajdziesz chyba  coś pod Twoje potrzeby.
Czy 29", jak radzą koledzy - nie wiem, nie jeździłem, ale w takim przypadku sprawdź dokładnie napęd - większe koła to twardsze przełożenie przy tej samej kombinacji zębów. W górach zaczyna to mieć znaczenie. Wg mnie 29" w góry, to przynajmniej z 9-rzędowym napędem (11-34 lub 11-36).
--
Jacek G.

Data: 2015-11-10 14:31:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 10 Nov 2015, Jacek G. wrote:

W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 13:10:29 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:
Planuję zakup roweru górskiego. Jeżdżę głównie po lesie, drogach polnych,
asfalcie. Czasami jakiś wyjazd w małe górki.
[...]

Czy 29", jak radzą koledzy - nie wiem, nie jeździłem,

  Też nie,

ale

....właśnie:

w takim przypadku sprawdź dokładnie napęd - większe koła
to twardsze przełożenie przy tej samej kombinacji zębów.

  Biorąc po uwagę, że 27,28 i 29 cali mają różne bazy pomiarowe,
różnice są zdaje się śladowe: załóżmy, że piszesz o porównaniu
26 z 27/28/29" (a nie np 20/27), to i tak pozostaje pytanie:

W górach zaczyna to mieć znaczenie.
Wg mnie 29" w góry, to przynajmniej z 9-rzędowym napędem (11-34 lub 11-36).

....mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"?
  Na mój gust, liczba przełożeń przy 3x7 daje już tak
gęstą liczbę kombinacji przełożeń, że wystarczy,
8 rzędów mam głównie dlatego że były (akurat jak
dawno temu rower kupowałem) :) nie dlatego, żeby
było widać jakąś ich konieczność.
  Powiadasz, że bez 9 rzędów ani rusz? ;)
  No i rower ma być "do wszędzie", a nie głównie na górki.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-10 14:59:56
Autor: bans
W dniu 2015-11-10 o 14:31, Gotfryd Smolik news pisze:

...mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"?

To że przy 8-ce dość trudno o koronki większe niż 32.

--
bans

Data: 2015-11-10 16:31:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 10 Nov 2015, bans wrote:

W dniu 2015-11-10 o 14:31, Gotfryd Smolik news pisze:

...mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"?

To że przy 8-ce dość trudno o koronki większe niż 32.

  A to dziękuję za oświecenie.
  Rzut oka na alledrogo wskazuje że rzeczywiście, 34z są w miarę
rzadkie (a większych akurat nie widać), zaś "10" miewają po
42z i więcej.
  Przyjąłem!

  Pobronię jednak jeszcze mojej wersji pytania ;)
  Bo z drugiej strony... to ma być rower "do wszystkiego", w tym "górki"
(nie góry), zaś 26/28z (przód/tył) wystarcza do zerwania przyczepności
na nachyleniu rzędu "schody przez wiadukt" tudzież "ostrzej pod górę
się nie da bo przelecę na plecy" ;)
  Tak, wiem, to "na chwilę" itd.
  No to pytanie do wątkotwórcy: jak często braknie mu z tyłu 28z,
a tym bardziej 32z :D, przecież na takich przełożeniach zaczyna
się pojawiać problem z wysiłkiem na utrzymanie równowagi (z powodu
małej prędkości)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-12 08:11:47
Autor: bans
W dniu 2015-11-10 o 16:31, Gotfryd Smolik news pisze:

  Rzut oka na alledrogo wskazuje że rzeczywiście, 34z są w miarę
rzadkie (a większych akurat nie widać),

36 chyba pojawiło się dopiero z 10-rzędowym napędem (ale mogę się mylić)

  Bo z drugiej strony... to ma być rower "do wszystkiego", w tym "górki"
(nie góry),

Dużo zależy też od roweru... Kiedy przesiadałem się na szosówkę zastanawiałem się jakim cudem podjadę na Żar czy Salmopol, skoro na góralu jechałem tam na 24/34...

Po przesiadce z dnia na dzień okazało się że na lekkiej, sztywnej szosówce przełożenie 34/28 w zupełności wystarcza.

[...]

To już zależy od nawierzchni, opon (bieżnika i ciśnienia) i techniki :)
Powolne "mielenie" na podjazdach to w górach u mnie norma... Dużą satysfakcję daje podjechanie tam, gdzie w poprzednim sezonie widziało się "ścianę nie do podjechania".

Pamiętam jak kiedyś na wycieczce z kolegą-cyborgiem (nie je, nie pije, wjeżdża wszędzie), który powoli podjeżdżał szlakiem z Trzech Kopców końcówkę pod Salmopol, w dodatku po luźnych kamieniach - a ja pchałem obok rower i jeszcze go powoli wyprzedzałem. Popatrzył na mnie i stwierdził: "Ej, po co ja jadę?" ;)

--
bans

Data: 2015-11-12 10:48:45
Autor: JDX
On 2015-11-12 08:11, bans wrote:
[...]
[...]

No i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje.

Data: 2015-11-12 11:14:55
Autor: bans
W dniu 2015-11-12 o 10:48, JDX pisze:

No i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje.

A dejże spokój, w górnym chwycie? :P

--
bans

Data: 2015-11-12 23:58:20
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 12 listopada 2015 10:49:43 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
On 2015-11-12 08:11, bans wrote:
[...]
> [...]
> szosówce przełożenie 34/28 w zupełności wystarcza.
No i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje.

Powiedziałbym, że właśnie po to cywilizacja wymyśliła rogi...

Data: 2015-11-13 10:14:35
Autor: bans
W dniu 2015-11-13 o 08:58, rmikke pisze:

Powiedziałbym, że właśnie po to cywilizacja wymyśliła rogi...

....których praktycznie się już nie używa :P

--
bans

Data: 2015-11-13 02:56:03
Autor: rmikke
W dniu piątek, 13 listopada 2015 10:14:36 UTC+1 użytkownik bans napisał:
W dniu 2015-11-13 o 08:58, rmikke pisze:

> Powiedziałbym, że właśnie po to cywilizacja wymyśliła rogi....

...których praktycznie się już nie używa :P

W d...nosie mam, co "się używa". Ja używam. a nawet zafundowałem
sobie kierownicę zespoloną z długimi rogami na stałe. Którą zresztą
ktoś z precla mi znalazł, bo sam nie umiałem takiej wyszukać.

Data: 2015-11-13 10:51:44
Autor: JDX
On 2015-11-13 08:58, rmikke wrote:
[...]

Mówisz o takich przykręcanych po bokach kierownicy typu "kij od
szczotki"? Takie to se można w d wsadzić. :-) Mają się nijak do baranka
pod względem "trzymania" przy jeździe siłowej czy też pod względem
wygody do kierownicy "multiposition" (takiej jak np. tutaj
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/JDX_Unibike_Expedition_GTS_z_2011-05.jpg).

Data: 2015-11-13 03:10:45
Autor: rmikke
W dniu piątek, 13 listopada 2015 10:52:01 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
On 2015-11-13 08:58, rmikke wrote:
> [...]
pod względem "trzymania" przy jeździe siłowej czy też pod względem
wygody do kierownicy "multiposition" (takiej jak np. tutaj

Ja nawet myślałem o baranku, ale zniechęcił mnie mały wybór
klamek do baranków, współpracujących z v-brake'ami. Wiem, że są,
ale za bardzo trzeba się nakombinować, żeby pozbierać do kupy
dość szerokiego baranka, klamki do v i jeszcze upchać mocowania
do szpeju... niechcemisie.

Data: 2015-11-13 14:06:36
Autor: bans
W dniu 2015-11-13 o 12:10, rmikke pisze:

Ja nawet myślałem o baranku, ale zniechęcił mnie mały wybór
klamek do baranków, współpracujących z v-brake'ami.

Bo zdecydowanie taniej i łatwiej jest wtedy kupić mini v-brake :)
BTW - ciągle mam do sprzedania Tektro RX6, prawie nówki, 90zł ;)

--
bans

Data: 2015-11-11 23:15:22
Autor: Jacek G.
W dniu 2015-11-10 14:31, Gotfryd Smolik news napisał(a)::
Biorąc po uwagę, że 27,28 i 29 cali mają różne bazy pomiarowe,
różnice są zdaje się śladowe: załóżmy, że piszesz o porównaniu
26 z 27/28/29" (a nie np 20/27), to i tak pozostaje pytanie:
Porównuję 26" z 29" - wychodzi mi, że odpowiada to różnicy ok 4 zębów, a więc mniej więcej 1 biegu. A to na prawdę robi różnicę.
Przy stromych lub nawet niezbyt stromych, ale bardzo długich podjazdach, w końcu zawsze wrzuca się najlżejsze przełożenie jakie się posiada. Przy 26" i 22/32 (przód/tył) (co odpowiada 29" 22/36) da się zachować prędkość i równowagę co sprawdziłem wielokrotnie.
Wg mnie 29" w góry, to przynajmniej z 9-rzędowym napędem (11-34 lub
11-36).

...mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"?
Nie chodzi mi o ilość rzędów, ale o to, by 29" miał najmniejsze przełożenie takie samo jak 26" i aby przy tym zachować płynność przełożeń. Kaseta 8 rzędowa 11 - 32 ma wystarczająco dobre stopniowanie, ale gdyby 32 zamienić na 36, to mielibyśmy duży przeskok z 28 na 36. Stąd 9-tka byłaby tu sensowna.

Na mój gust, liczba przełożeń przy 3x7 daje już tak
gęstą liczbę kombinacji przełożeń, że wystarczy,
Miałem tak i jakoś jeździłem - właśnie po "górkach" np. Beskid Niski, Czeska Szumawa itp - i czasem nie wystarczało. Przy czym korba była trekingowa 48-38-28. Po zmianie korby na 42-32-22 i kasety na 11-32 uzyskałem zupełnie inne możliwości. Oczywiście korba miała tu też ogromne znaczenie.

Powiadasz, że bez 9 rzędów ani rusz? ;)
To już uzasadniałem - do 29" przy użyciu go w górach uważam, że ma to sens. Przy 26" 8-ka wystarcza.
No i rower ma być "do wszędzie", a nie głównie na górki.
No i dlatego, że "również w górki" lepiej nie mieć ograniczeń.
--
Jacek G.

Data: 2015-11-12 14:44:30
Autor: Krastiu
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
Panowie a wracając do tematu macie jakieś sugestie, rady?
Czy np. marka Kross coś Wam mówi?
Czy lepiej kupić np. nówkę krossa za 1800 pln czy używkę w tej cenie?
Czy lepiej kupować używki na allegro czy np. w jakichs sklepach?

Data: 2015-11-13 08:10:00
Autor: bans
W dniu 2015-11-12 o 14:44, Krastiu pisze:

Czy np. marka Kross coś Wam mówi?

Kiedyś tanie i dobra. Ale kilka lat temu uznali że są na tyle znani, że mogą kasować więcej i przestali być konkurencyjni.

Czy lepiej kupić np. nówkę krossa za 1800 pln czy używkę w tej cenie?
Czy lepiej kupować używki na allegro czy np. w jakichs sklepach?

Nikt ci sensownie nie odpowie na tak ogólnie postawione pytania.

--
bans

Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3