Data: 2015-11-09 13:10:13 | |
Autor: Krastiu | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
Planuję zakup roweru górskiego. Jeżdżę głównie po lesie, drogach polnych, asfalcie. Czasami jakiś wyjazd w małe górki.
Mam możliwość kupienia jednego z 2 rowerków poniżej czy możecie doradzić co brać? Mam 188 cm. Czy lepiej brać ten nowszy/droższy czy nie warto bo sprzęt się szybko starzeje? Rower 1: Giant Talon z bodaj 2013 roku. Rama: GIANT XL aluminium na kołach 26", rama 21 cali Amortyzator: ROCK SHOX XC30 Przerzutka przód, manetki, łańcuch, kaseta, korba: Shimano DEORE Przerzutka tył: Shimano SLX Hamulce: Shimano BR-M447 - hydrauliczne 160/160mm Koła: GIANT, black obręcze dwukomorowe, rozmiar 26" Kierownica, Sztyca, Mostek: GIANT- alu Siodełko: CONNECT Waga: 13,0 kg Cena ok. 1900 pln Rower w niemal idealnym stanie - wg. zapewnień sprzedającego. Rower 2: Giant XTC3 Rama aluxx, 23 cale (nie wiem czy nie jest to za dużo przy moim wzroście 188cm) rama Giant XTC-3 XL amortyzator Rock Shox DART 3 obręcze Xero Element 26" piasty Xero chwyty Giant (podobne nowe) Przerzutki tył (8 biegów), przód Deore. Tak samo łańcuch, hamulce v-brake klamko-manetki Shimano DEORE ST-M590 (ponoć nowe) Kkorba Shimano Opony: Maxxis / Schwalbe Cena ok. 900 pln. |
|
Data: 2015-11-09 14:58:27 | |
Autor: atm | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On 2015-11-09 13:10, Krastiu wrote:
Planuję zakup roweru górskiego. Jeżdżę głównie po lesie, drogach
Wg mnie 23" to zdecydowanie za duzo. Mam troche ponad 1.9m i dla mnie 21" jest w zupelosci. Druga rzecz, chcesz wchodzic w kola 26"? W tym sezonie przesiadlem sie z 26 na 29: rewolucji nie bylo, rower sam nie chce jechac ;] Jednak okreslilbym to jak najbardziej pozytywna ewolucja. Z pewnoscia nie chcialbym teraz wrocic do 26". |
|
Data: 2015-11-09 20:35:45 | |
Autor: ToMasz | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 09.11.2015 o 13:10, Krastiu pisze:
Planuję zakup roweru górskiego.górskiego bo? Jeżdżę głównie po lesie, drogachczyli wszędzie. Mam 188 cm. Czy lepiej brać ten nowszy/droższy czy nie warto bo sprzętaż się prosi o 29er Cena ok. 1900 plncena kosmos. nie ważne jaki rower, cena, szczególnie za używkę - kosmos. chyba że rowery to Twoje życie, nic poza pedałowaniem nie robisz. ale w takim przyapdku grupy byś nie pytał... Rama aluxx, 23 cale (nie wiem czy nie jest to za dużo przy moim wzrościeno.... wg tabelek to może być. A jak Ty się będziesz czuł? sam sie przymierz. ja bym szukał mniejszej ramy. piasty Xeronie obraź się czytając moje przemyślenia, ja już poprostu taki jestem, bo za często powtarzam " a nie mówiłem?". Wypisujesz jakie są chwyty warte 6zł za marne 21 za zajebiste. a nie przyszło Ci do głowy żeby sprzedawce poprosic o to, aby zmierzył na jakiej wysokości od ziemi jest kierownica i zacisk podsiodłowy? Już byś wiedział czy rower Ci może spasuje, albo napewno nie. Piasty mogą być super zajebiste, ale i tak nie sprawdzisz jak są zużyte, czy je smarowano regularnie. JA w takim przypaku wolałbym piastę joytech, bo wiem że ja tanio wymienię na nową, albo założę taką jak ja chcę. Absolutnie nie patrz na to czy sprzęt się starzeje. Jak chcesz zaoszczędzić to taj te 1900zł do banku. jak chcesz jeździć, to kup to co Ci się podoba, bo szkoda życia. Ale ja na Twoim miejscu zasanaowiłbym się czego potrzebuje, a potem pogadał z facetem w pobliskim sklepie rowerowym. ToMasz |
|
Data: 2015-11-10 02:53:46 | |
Autor: Jacek G. | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 20:35:48 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
W dniu 09.11.2015 o 13:10, Krastiu pisze:Ciekawe podejście, nie ważne jaki rower i w jakim stanie, ale 1900 to dla Ciebie kosmos i już :) -- Jacek G. |
|
Data: 2015-11-10 16:42:51 | |
Autor: ToMasz | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 10.11.2015 o 11:53, Jacek G. pisze:
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 20:35:48 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:bardzo uogólniasz, ale niewiele rozminąłeś się z prawdą.W okolicach 2 tysięcy za używkę, widzę taką wielką czerwoną migającą lampkę. taką samą widziałem jak znajomi kupowali w 90siątych latach odkurzacz rainbow za cenę fiata 126p, albo teściowa w okolicy 2000cznego roku garnki zeptera za 12tyś. daleki jestem od stwierdzenia że to drogo, choć tak może być. ja się tylko pytam czy warto? Czy coś tańszego, wiele tańszego nie spełni 98% tego co horrendalnie drogi produkt ToMasz |
|
Data: 2015-11-12 08:00:51 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 o 16:42, ToMasz pisze:
bardzo uogólniasz, Nie, to ty uogólniasz, do samego początku. ale niewiele rozminąłeś się z prawdą.W okolicach 2 Jakby mi ktoś proponował np. używanego Gianta Trance 3 z zeszłego roku za 2000zł to też by mi się zapaliła czerwona lampka - ale zupełnie innego powodu. Podejrzewałabym, że rower jest kradziony, bo ktoś go chce tak tanio sprzedać. taką samą Przypominasz znajomego kolegi, który mówił "rower za 3000? Przecież rower można na giełdzie za 500zł kupić!" Pamiętacie ten kawał, w którym milicjanci zastanawiali się co kupić komendantowi na urodziny? Jeden zaproponował "Może kupimy mu książkę?" "E, nie, książkę już ma..." -- bans |
|
Data: 2015-11-10 09:03:35 | |
Autor: Krastiu | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
Ci się podoba, bo szkoda życia. Ale ja na Twoim miejscu zasanaowiłbym się czego potrzebuje, a potem pogadał z facetem w pobliskim sklepie rowerowym. Dzięki za oba posty z odpowiedziami. Faktycznie te 23 cale to zbyt dużo. Optimum to jednak 21-22 cale. Faktycznie za używkę 1900 pln to sporo. Będę szukał dalej. Do rowerowego nie pójdę bo tutaj przeważnie chińskie rowery po 900 pln. |
|
Data: 2015-11-10 14:06:11 | |
Autor: Ignac | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 16:27:35 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:
Do rowerowego nie pójdę bo... Sprzedałem w tym roku swój rower Author w którym wymieniałem kilka razy: łańcuch, kasetę, kółka przerzutki t.,korby i wkład suportu. Reszta, czyli m.in:rama, amor, koła z piastami, manetki sterowania,stery, przerzutki obie przejechały ponad 50kkm. Czy kupiłbyś sobie taki rower i za ile, gdybyś wiedział o nim to co Ci napisałem? |
|
Data: 2015-11-10 17:48:55 | |
Autor: AL | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On 2015-11-10 09:03, Krastiu wrote:
Ci się podoba, bo szkoda życia. Ale ja na Twoim miejscu zasanaowiłbym przy Twoim wzroście 20-21" zwłaszcza jeśli rower ma być zwrotny a nie krążownikiem ścieżek ;) Najlepeij przejdź się do sklepu rowerowego i przymierz się do różnych rozmiarów. Mając 180cm 19" jest dla mnie OK. Jak siadam na 21" syna - czuję wyraźnie, że da się jechać ale już nie jest tak dopasowany (czuję się jak na krążowniku). No i jeszcze prócz 29" kół masz wybór 27.5" (uważam ten rozmiar za najbardziej optymalny). |
|
Data: 2015-11-12 07:55:06 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 o 17:48, AL pisze:
Mając 180cm 19" jest dla mnie OK. "Idąc na spacer padał deszcz" :/ Rower miał 180cm i 19"?! -- bans |
|
Data: 2015-11-13 02:34:59 | |
Autor: AL | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On 2015-11-12 07:55, bans wrote:
W dniu 2015-11-10 o 17:48, AL pisze:180cm wzrostu, 19" rama mało domyślny jesteś ;) |
|
Data: 2015-11-10 02:46:21 | |
Autor: Jacek G. | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 13:10:29 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:
Planuję zakup roweru górskiego. Jeżdżę głównie po lesie, drogach polnych, asfalcie. Czasami jakiś wyjazd w małe górki. Do zastosowań, o jakich piszesz pierwszy rower jest aż za dobry, drugi wystarczający. Tzn. oba się nadają, choć sporo zależy jeszcze od stylu w jakim jeździsz - bardziej turystycznie/rekreacyjnie, czy bardziej sportowo/wyczynowo. Rozmiar ramy ma duże znaczenie, więc tak naprawdę nie masz wyboru - który byłby lepszy, to już musiałbyś sprawdzić. Czy rowery warte ceny, trudno powiedzieć - trzeba by znać faktyczny stan i stopień zużycia. Ten droższy - jako nówka kosztuje chyba ponad 3000, ten drugi - nie wiem. Poza tym może te dwa modele, to nie jest jedyny wybór - rozejrzyj się jeszcze zarówno wśród nowych jak i używanych - w tym zakresie cenowym znajdziesz chyba coś pod Twoje potrzeby. Czy 29", jak radzą koledzy - nie wiem, nie jeździłem, ale w takim przypadku sprawdź dokładnie napęd - większe koła to twardsze przełożenie przy tej samej kombinacji zębów. W górach zaczyna to mieć znaczenie. Wg mnie 29" w góry, to przynajmniej z 9-rzędowym napędem (11-34 lub 11-36). -- Jacek G. |
|
Data: 2015-11-10 14:31:35 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On Tue, 10 Nov 2015, Jacek G. wrote:
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 13:10:29 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:[...] Czy 29", jak radzą koledzy - nie wiem, nie jeździłem, Też nie, ale ....właśnie: w takim przypadku sprawdź dokładnie napęd - większe koła Biorąc po uwagę, że 27,28 i 29 cali mają różne bazy pomiarowe, różnice są zdaje się śladowe: załóżmy, że piszesz o porównaniu 26 z 27/28/29" (a nie np 20/27), to i tak pozostaje pytanie: W górach zaczyna to mieć znaczenie. ....mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"? Na mój gust, liczba przełożeń przy 3x7 daje już tak gęstą liczbę kombinacji przełożeń, że wystarczy, 8 rzędów mam głównie dlatego że były (akurat jak dawno temu rower kupowałem) :) nie dlatego, żeby było widać jakąś ich konieczność. Powiadasz, że bez 9 rzędów ani rusz? ;) No i rower ma być "do wszędzie", a nie głównie na górki. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-11-10 14:59:56 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 o 14:31, Gotfryd Smolik news pisze:
...mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"? To że przy 8-ce dość trudno o koronki większe niż 32. -- bans |
|
Data: 2015-11-10 16:31:35 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On Tue, 10 Nov 2015, bans wrote:
W dniu 2015-11-10 o 14:31, Gotfryd Smolik news pisze: A to dziękuję za oświecenie. Rzut oka na alledrogo wskazuje że rzeczywiście, 34z są w miarę rzadkie (a większych akurat nie widać), zaś "10" miewają po 42z i więcej. Przyjąłem! Pobronię jednak jeszcze mojej wersji pytania ;) Bo z drugiej strony... to ma być rower "do wszystkiego", w tym "górki" (nie góry), zaś 26/28z (przód/tył) wystarcza do zerwania przyczepności na nachyleniu rzędu "schody przez wiadukt" tudzież "ostrzej pod górę się nie da bo przelecę na plecy" ;) Tak, wiem, to "na chwilę" itd. No to pytanie do wątkotwórcy: jak często braknie mu z tyłu 28z, a tym bardziej 32z :D, przecież na takich przełożeniach zaczyna się pojawiać problem z wysiłkiem na utrzymanie równowagi (z powodu małej prędkości) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-11-12 08:11:47 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 o 16:31, Gotfryd Smolik news pisze:
Rzut oka na alledrogo wskazuje że rzeczywiście, 34z są w miarę 36 chyba pojawiło się dopiero z 10-rzędowym napędem (ale mogę się mylić) Bo z drugiej strony... to ma być rower "do wszystkiego", w tym "górki" Dużo zależy też od roweru... Kiedy przesiadałem się na szosówkę zastanawiałem się jakim cudem podjadę na Żar czy Salmopol, skoro na góralu jechałem tam na 24/34... Po przesiadce z dnia na dzień okazało się że na lekkiej, sztywnej szosówce przełożenie 34/28 w zupełności wystarcza. No to pytanie do wątkotwórcy: jak często braknie mu z tyłu 28z, To już zależy od nawierzchni, opon (bieżnika i ciśnienia) i techniki :) Powolne "mielenie" na podjazdach to w górach u mnie norma... Dużą satysfakcję daje podjechanie tam, gdzie w poprzednim sezonie widziało się "ścianę nie do podjechania". Pamiętam jak kiedyś na wycieczce z kolegą-cyborgiem (nie je, nie pije, wjeżdża wszędzie), który powoli podjeżdżał szlakiem z Trzech Kopców końcówkę pod Salmopol, w dodatku po luźnych kamieniach - a ja pchałem obok rower i jeszcze go powoli wyprzedzałem. Popatrzył na mnie i stwierdził: "Ej, po co ja jadę?" ;) -- bans |
|
Data: 2015-11-12 10:48:45 | |
Autor: JDX | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On 2015-11-12 08:11, bans wrote:
[...] Dużo zależy też od roweru... Kiedy przesiadałem się na szosówkęNo i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje. |
|
Data: 2015-11-12 11:14:55 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-12 o 10:48, JDX pisze:
No i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje. A dejże spokój, w górnym chwycie? :P -- bans |
|
Data: 2015-11-12 23:58:20 | |
Autor: rmikke | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu czwartek, 12 listopada 2015 10:49:43 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
On 2015-11-12 08:11, bans wrote: Powiedziałbym, że właśnie po to cywilizacja wymyśliła rogi... |
|
Data: 2015-11-13 10:14:35 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-13 o 08:58, rmikke pisze:
Powiedziałbym, że właśnie po to cywilizacja wymyśliła rogi... ....których praktycznie się już nie używa :P -- bans |
|
Data: 2015-11-13 02:56:03 | |
Autor: rmikke | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu piątek, 13 listopada 2015 10:14:36 UTC+1 użytkownik bans napisał:
W dniu 2015-11-13 o 08:58, rmikke pisze: W d...nosie mam, co "się używa". Ja używam. a nawet zafundowałem sobie kierownicę zespoloną z długimi rogami na stałe. Którą zresztą ktoś z precla mi znalazł, bo sam nie umiałem takiej wyszukać. |
|
Data: 2015-11-13 10:51:44 | |
Autor: JDX | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On 2015-11-13 08:58, rmikke wrote:
W dniu czwartek, 12 listopada 2015 10:49:43 UTC+1 użytkownik JDX napisał:[...] Mówisz o takich przykręcanych po bokach kierownicy typu "kij odNo i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje. szczotki"? Takie to se można w d wsadzić. :-) Mają się nijak do baranka pod względem "trzymania" przy jeździe siłowej czy też pod względem wygody do kierownicy "multiposition" (takiej jak np. tutaj https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/JDX_Unibike_Expedition_GTS_z_2011-05.jpg). |
|
Data: 2015-11-13 03:10:45 | |
Autor: rmikke | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu piątek, 13 listopada 2015 10:52:01 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
On 2015-11-13 08:58, rmikke wrote: Ja nawet myślałem o baranku, ale zniechęcił mnie mały wybór klamek do baranków, współpracujących z v-brake'ami. Wiem, że są, ale za bardzo trzeba się nakombinować, żeby pozbierać do kupy dość szerokiego baranka, klamki do v i jeszcze upchać mocowania do szpeju... niechcemisie. |
|
Data: 2015-11-13 14:06:36 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-13 o 12:10, rmikke pisze:
Ja nawet myślałem o baranku, ale zniechęcił mnie mały wybór Bo zdecydowanie taniej i łatwiej jest wtedy kupić mini v-brake :) BTW - ciągle mam do sprzedania Tektro RX6, prawie nówki, 90zł ;) -- bans |
|
Data: 2015-11-11 23:15:22 | |
Autor: Jacek G. | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 14:31, Gotfryd Smolik news napisał(a)::
Biorąc po uwagę, że 27,28 i 29 cali mają różne bazy pomiarowe,Porównuję 26" z 29" - wychodzi mi, że odpowiada to różnicy ok 4 zębów, a więc mniej więcej 1 biegu. A to na prawdę robi różnicę. Przy stromych lub nawet niezbyt stromych, ale bardzo długich podjazdach, w końcu zawsze wrzuca się najlżejsze przełożenie jakie się posiada. Przy 26" i 22/32 (przód/tył) (co odpowiada 29" 22/36) da się zachować prędkość i równowagę co sprawdziłem wielokrotnie. Nie chodzi mi o ilość rzędów, ale o to, by 29" miał najmniejsze przełożenie takie samo jak 26" i aby przy tym zachować płynność przełożeń. Kaseta 8 rzędowa 11 - 32 ma wystarczająco dobre stopniowanie, ale gdyby 32 zamienić na 36, to mielibyśmy duży przeskok z 28 na 36. Stąd 9-tka byłaby tu sensowna.Wg mnie 29" w góry, to przynajmniej z 9-rzędowym napędem (11-34 lub Na mój gust, liczba przełożeń przy 3x7 daje już takMiałem tak i jakoś jeździłem - właśnie po "górkach" np. Beskid Niski, Czeska Szumawa itp - i czasem nie wystarczało. Przy czym korba była trekingowa 48-38-28. Po zmianie korby na 42-32-22 i kasety na 11-32 uzyskałem zupełnie inne możliwości. Oczywiście korba miała tu też ogromne znaczenie. Powiadasz, że bez 9 rzędów ani rusz? ;)To już uzasadniałem - do 29" przy użyciu go w górach uważam, że ma to sens. Przy 26" 8-ka wystarcza. No i rower ma być "do wszędzie", a nie głównie na górki.No i dlatego, że "również w górki" lepiej nie mieć ograniczeń. -- Jacek G. |
|
Data: 2015-11-12 14:44:30 | |
Autor: Krastiu | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
Panowie a wracając do tematu macie jakieś sugestie, rady?
Czy np. marka Kross coś Wam mówi? Czy lepiej kupić np. nówkę krossa za 1800 pln czy używkę w tej cenie? Czy lepiej kupować używki na allegro czy np. w jakichs sklepach? |
|
Data: 2015-11-13 08:10:00 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-12 o 14:44, Krastiu pisze:
Czy np. marka Kross coś Wam mówi? Kiedyś tanie i dobra. Ale kilka lat temu uznali że są na tyle znani, że mogą kasować więcej i przestali być konkurencyjni. Czy lepiej kupić np. nówkę krossa za 1800 pln czy używkę w tej cenie? Nikt ci sensownie nie odpowie na tak ogólnie postawione pytania. -- bans |
|