Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3

Data: 2015-11-09 20:35:45
Autor: ToMasz
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
W dniu 09.11.2015 o 13:10, Krastiu pisze:
Planuję zakup roweru górskiego.
górskiego bo?
Jeżdżę głównie po lesie, drogach
polnych, asfalcie.
czyli wszędzie.

Mam 188 cm. Czy lepiej brać ten nowszy/droższy czy nie warto bo sprzęt
się szybko starzeje?
aż się prosi o 29er

Cena ok. 1900 pln
cena kosmos. nie ważne jaki rower, cena, szczególnie za używkę - kosmos. chyba że rowery to Twoje życie, nic poza pedałowaniem nie robisz. ale w takim przyapdku grupy byś nie pytał...

Rama aluxx, 23 cale (nie wiem czy nie jest to za dużo przy moim wzroście
188cm)
no.... wg tabelek to może być. A jak Ty się będziesz czuł? sam sie przymierz. ja bym szukał mniejszej ramy.

piasty Xero
chwyty Giant (podobne nowe)
nie obraź się czytając moje przemyślenia, ja już poprostu taki jestem, bo za często powtarzam " a nie mówiłem?". Wypisujesz jakie są chwyty warte 6zł za marne 21 za zajebiste. a nie przyszło Ci do głowy żeby sprzedawce poprosic o to, aby zmierzył na jakiej wysokości od ziemi jest kierownica i zacisk podsiodłowy? Już byś wiedział czy rower Ci może spasuje, albo napewno nie. Piasty mogą być super zajebiste, ale i tak nie sprawdzisz jak są zużyte, czy je smarowano regularnie. JA w takim przypaku wolałbym piastę joytech, bo wiem że ja tanio wymienię na nową, albo założę taką jak ja chcę.
Absolutnie nie patrz na to czy sprzęt się starzeje. Jak chcesz zaoszczędzić to taj te 1900zł do banku. jak chcesz jeździć, to kup to co Ci się podoba, bo szkoda życia. Ale ja na Twoim miejscu zasanaowiłbym się czego potrzebuje, a potem pogadał z facetem w pobliskim sklepie rowerowym.

ToMasz

Data: 2015-11-10 02:53:46
Autor: Jacek G.
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 20:35:48 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
W dniu 09.11.2015 o 13:10, Krastiu pisze:
> Cena ok. 1900 pln
cena kosmos. nie ważne jaki rower, cena, szczególnie za używkę - kosmos.
Ciekawe podejście, nie ważne jaki rower i w jakim stanie, ale 1900 to dla Ciebie kosmos i już :)
--
Jacek G.

Data: 2015-11-10 16:42:51
Autor: ToMasz
W dniu 10.11.2015 o 11:53, Jacek G. pisze:
[...]

bardzo uogólniasz, ale niewiele rozminąłeś się z prawdą.W okolicach 2 tysięcy za używkę, widzę taką wielką czerwoną migającą lampkę. taką samą widziałem jak znajomi kupowali w 90siątych latach odkurzacz rainbow za cenę fiata 126p, albo teściowa w okolicy 2000cznego roku garnki zeptera za 12tyś. daleki jestem od stwierdzenia że to drogo, choć tak może być. ja się tylko pytam czy warto? Czy coś tańszego, wiele tańszego nie spełni 98% tego co horrendalnie drogi produkt

ToMasz

Data: 2015-11-12 08:00:51
Autor: bans
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
W dniu 2015-11-10 o 16:42, ToMasz pisze:

bardzo uogólniasz,

Nie, to ty uogólniasz, do samego początku.

ale niewiele rozminąłeś się z prawdą.W okolicach 2
tysięcy za używkę, widzę taką wielką czerwoną migającą lampkę.

Jakby mi ktoś proponował np. używanego Gianta Trance 3 z zeszłego roku za 2000zł to też by mi się zapaliła czerwona lampka - ale zupełnie innego powodu. Podejrzewałabym, że rower jest kradziony, bo ktoś go chce tak tanio sprzedać.

taką samą
widziałem jak znajomi kupowali w 90siątych latach odkurzacz rainbow za
cenę fiata 126p, albo teściowa w okolicy 2000cznego roku garnki zeptera
za 12tyś.

Przypominasz znajomego kolegi, który mówił "rower za 3000? Przecież rower można na giełdzie za 500zł kupić!"

Pamiętacie ten kawał, w którym milicjanci zastanawiali się co kupić komendantowi na urodziny? Jeden zaproponował "Może kupimy mu książkę?"
"E, nie, książkę już ma..."

--
bans

Data: 2015-11-10 09:03:35
Autor: Krastiu
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
Ci się podoba, bo szkoda życia. Ale ja na Twoim miejscu zasanaowiłbym się czego potrzebuje, a potem pogadał z facetem w pobliskim sklepie rowerowym.

Dzięki za oba posty z odpowiedziami.
Faktycznie te 23 cale to zbyt dużo. Optimum to jednak 21-22 cale.
Faktycznie za używkę 1900 pln to sporo. Będę szukał dalej.
Do rowerowego nie pójdę bo tutaj przeważnie chińskie rowery po 900 pln.

Data: 2015-11-10 14:06:11
Autor: Ignac
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3
W dniu wtorek, 10 listopada 2015 16:27:35 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:

Do rowerowego nie pójdę bo...

Sprzedałem w tym roku swój rower Author w którym wymieniałem kilka
razy: łańcuch, kasetę, kółka przerzutki t.,korby i wkład suportu.
Reszta, czyli m.in:rama, amor, koła z piastami, manetki sterowania,stery,
przerzutki obie przejechały ponad 50kkm.
Czy kupiłbyś sobie taki rower i za ile, gdybyś wiedział o nim  to
co Ci napisałem?

Data: 2015-11-10 17:48:55
Autor: AL
On 2015-11-10 09:03, Krastiu wrote:
[...]

przy Twoim wzroście 20-21"

zwłaszcza jeśli rower ma być zwrotny a nie krążownikiem ścieżek ;)

Najlepeij przejdź się do sklepu rowerowego i przymierz się do różnych rozmiarów.
Mając 180cm 19" jest dla mnie OK.
Jak siadam na 21" syna - czuję wyraźnie, że da się jechać ale już nie jest tak dopasowany (czuję się jak na krążowniku).

No i jeszcze prócz 29" kół masz wybór 27.5"   (uważam ten rozmiar za najbardziej optymalny).

Data: 2015-11-12 07:55:06
Autor: bans
W dniu 2015-11-10 o 17:48, AL pisze:

Mając 180cm 19" jest dla mnie OK.

"Idąc na spacer padał deszcz" :/

Rower miał 180cm i 19"?!

--
bans

Data: 2015-11-13 02:34:59
Autor: AL
On 2015-11-12 07:55, bans wrote:
W dniu 2015-11-10 o 17:48, AL pisze:

Mając 180cm 19" jest dla mnie OK.

"Idąc na spacer padał deszcz" :/

Rower miał 180cm i 19"?!

180cm wzrostu, 19" rama

mało domyślny jesteś ;)

Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3