Data: 2015-11-10 02:46:21 | |
Autor: Jacek G. | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 13:10:29 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:
Planuję zakup roweru górskiego. Jeżdżę głównie po lesie, drogach polnych, asfalcie. Czasami jakiś wyjazd w małe górki. Do zastosowań, o jakich piszesz pierwszy rower jest aż za dobry, drugi wystarczający. Tzn. oba się nadają, choć sporo zależy jeszcze od stylu w jakim jeździsz - bardziej turystycznie/rekreacyjnie, czy bardziej sportowo/wyczynowo. Rozmiar ramy ma duże znaczenie, więc tak naprawdę nie masz wyboru - który byłby lepszy, to już musiałbyś sprawdzić. Czy rowery warte ceny, trudno powiedzieć - trzeba by znać faktyczny stan i stopień zużycia. Ten droższy - jako nówka kosztuje chyba ponad 3000, ten drugi - nie wiem. Poza tym może te dwa modele, to nie jest jedyny wybór - rozejrzyj się jeszcze zarówno wśród nowych jak i używanych - w tym zakresie cenowym znajdziesz chyba coś pod Twoje potrzeby. Czy 29", jak radzą koledzy - nie wiem, nie jeździłem, ale w takim przypadku sprawdź dokładnie napęd - większe koła to twardsze przełożenie przy tej samej kombinacji zębów. W górach zaczyna to mieć znaczenie. Wg mnie 29" w góry, to przynajmniej z 9-rzędowym napędem (11-34 lub 11-36). -- Jacek G. |
|
Data: 2015-11-10 14:31:35 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On Tue, 10 Nov 2015, Jacek G. wrote:
W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 13:10:29 UTC+1 użytkownik Krastiu napisał:[...] Czy 29", jak radzą koledzy - nie wiem, nie jeździłem, Też nie, ale ....właśnie: w takim przypadku sprawdź dokładnie napęd - większe koła Biorąc po uwagę, że 27,28 i 29 cali mają różne bazy pomiarowe, różnice są zdaje się śladowe: załóżmy, że piszesz o porównaniu 26 z 27/28/29" (a nie np 20/27), to i tak pozostaje pytanie: W górach zaczyna to mieć znaczenie. ....mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"? Na mój gust, liczba przełożeń przy 3x7 daje już tak gęstą liczbę kombinacji przełożeń, że wystarczy, 8 rzędów mam głównie dlatego że były (akurat jak dawno temu rower kupowałem) :) nie dlatego, żeby było widać jakąś ich konieczność. Powiadasz, że bez 9 rzędów ani rusz? ;) No i rower ma być "do wszędzie", a nie głównie na górki. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-11-10 14:59:56 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 o 14:31, Gotfryd Smolik news pisze:
...mianowicie, co ma liczba rzędów napędu do "górek"? To że przy 8-ce dość trudno o koronki większe niż 32. -- bans |
|
Data: 2015-11-10 16:31:35 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On Tue, 10 Nov 2015, bans wrote:
W dniu 2015-11-10 o 14:31, Gotfryd Smolik news pisze: A to dziękuję za oświecenie. Rzut oka na alledrogo wskazuje że rzeczywiście, 34z są w miarę rzadkie (a większych akurat nie widać), zaś "10" miewają po 42z i więcej. Przyjąłem! Pobronię jednak jeszcze mojej wersji pytania ;) Bo z drugiej strony... to ma być rower "do wszystkiego", w tym "górki" (nie góry), zaś 26/28z (przód/tył) wystarcza do zerwania przyczepności na nachyleniu rzędu "schody przez wiadukt" tudzież "ostrzej pod górę się nie da bo przelecę na plecy" ;) Tak, wiem, to "na chwilę" itd. No to pytanie do wątkotwórcy: jak często braknie mu z tyłu 28z, a tym bardziej 32z :D, przecież na takich przełożeniach zaczyna się pojawiać problem z wysiłkiem na utrzymanie równowagi (z powodu małej prędkości) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-11-12 08:11:47 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 o 16:31, Gotfryd Smolik news pisze:
Rzut oka na alledrogo wskazuje że rzeczywiście, 34z są w miarę 36 chyba pojawiło się dopiero z 10-rzędowym napędem (ale mogę się mylić) Bo z drugiej strony... to ma być rower "do wszystkiego", w tym "górki" Dużo zależy też od roweru... Kiedy przesiadałem się na szosówkę zastanawiałem się jakim cudem podjadę na Żar czy Salmopol, skoro na góralu jechałem tam na 24/34... Po przesiadce z dnia na dzień okazało się że na lekkiej, sztywnej szosówce przełożenie 34/28 w zupełności wystarcza. No to pytanie do wątkotwórcy: jak często braknie mu z tyłu 28z, To już zależy od nawierzchni, opon (bieżnika i ciśnienia) i techniki :) Powolne "mielenie" na podjazdach to w górach u mnie norma... Dużą satysfakcję daje podjechanie tam, gdzie w poprzednim sezonie widziało się "ścianę nie do podjechania". Pamiętam jak kiedyś na wycieczce z kolegą-cyborgiem (nie je, nie pije, wjeżdża wszędzie), który powoli podjeżdżał szlakiem z Trzech Kopców końcówkę pod Salmopol, w dodatku po luźnych kamieniach - a ja pchałem obok rower i jeszcze go powoli wyprzedzałem. Popatrzył na mnie i stwierdził: "Ej, po co ja jadę?" ;) -- bans |
|
Data: 2015-11-12 10:48:45 | |
Autor: JDX | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On 2015-11-12 08:11, bans wrote:
[...] Dużo zależy też od roweru... Kiedy przesiadałem się na szosówkęNo i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje. |
|
Data: 2015-11-12 11:14:55 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-12 o 10:48, JDX pisze:
No i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje. A dejże spokój, w górnym chwycie? :P -- bans |
|
Data: 2015-11-12 23:58:20 | |
Autor: rmikke | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu czwartek, 12 listopada 2015 10:49:43 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
On 2015-11-12 08:11, bans wrote: Powiedziałbym, że właśnie po to cywilizacja wymyśliła rogi... |
|
Data: 2015-11-13 10:14:35 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-13 o 08:58, rmikke pisze:
Powiedziałbym, że właśnie po to cywilizacja wymyśliła rogi... ....których praktycznie się już nie używa :P -- bans |
|
Data: 2015-11-13 02:56:03 | |
Autor: rmikke | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu piątek, 13 listopada 2015 10:14:36 UTC+1 użytkownik bans napisał:
W dniu 2015-11-13 o 08:58, rmikke pisze: W d...nosie mam, co "się używa". Ja używam. a nawet zafundowałem sobie kierownicę zespoloną z długimi rogami na stałe. Którą zresztą ktoś z precla mi znalazł, bo sam nie umiałem takiej wyszukać. |
|
Data: 2015-11-13 10:51:44 | |
Autor: JDX | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
On 2015-11-13 08:58, rmikke wrote:
W dniu czwartek, 12 listopada 2015 10:49:43 UTC+1 użytkownik JDX napisał:[...] Mówisz o takich przykręcanych po bokach kierownicy typu "kij odNo i w szosówce jednak baranek (czyli pozycja) bardzo dużo daje. szczotki"? Takie to se można w d wsadzić. :-) Mają się nijak do baranka pod względem "trzymania" przy jeździe siłowej czy też pod względem wygody do kierownicy "multiposition" (takiej jak np. tutaj https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/JDX_Unibike_Expedition_GTS_z_2011-05.jpg). |
|
Data: 2015-11-13 03:10:45 | |
Autor: rmikke | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu piątek, 13 listopada 2015 10:52:01 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
On 2015-11-13 08:58, rmikke wrote: Ja nawet myślałem o baranku, ale zniechęcił mnie mały wybór klamek do baranków, współpracujących z v-brake'ami. Wiem, że są, ale za bardzo trzeba się nakombinować, żeby pozbierać do kupy dość szerokiego baranka, klamki do v i jeszcze upchać mocowania do szpeju... niechcemisie. |
|
Data: 2015-11-13 14:06:36 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-13 o 12:10, rmikke pisze:
Ja nawet myślałem o baranku, ale zniechęcił mnie mały wybór Bo zdecydowanie taniej i łatwiej jest wtedy kupić mini v-brake :) BTW - ciągle mam do sprzedania Tektro RX6, prawie nówki, 90zł ;) -- bans |
|
Data: 2015-11-11 23:15:22 | |
Autor: Jacek G. | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-10 14:31, Gotfryd Smolik news napisał(a)::
Biorąc po uwagę, że 27,28 i 29 cali mają różne bazy pomiarowe,Porównuję 26" z 29" - wychodzi mi, że odpowiada to różnicy ok 4 zębów, a więc mniej więcej 1 biegu. A to na prawdę robi różnicę. Przy stromych lub nawet niezbyt stromych, ale bardzo długich podjazdach, w końcu zawsze wrzuca się najlżejsze przełożenie jakie się posiada. Przy 26" i 22/32 (przód/tył) (co odpowiada 29" 22/36) da się zachować prędkość i równowagę co sprawdziłem wielokrotnie. Nie chodzi mi o ilość rzędów, ale o to, by 29" miał najmniejsze przełożenie takie samo jak 26" i aby przy tym zachować płynność przełożeń. Kaseta 8 rzędowa 11 - 32 ma wystarczająco dobre stopniowanie, ale gdyby 32 zamienić na 36, to mielibyśmy duży przeskok z 28 na 36. Stąd 9-tka byłaby tu sensowna.Wg mnie 29" w góry, to przynajmniej z 9-rzędowym napędem (11-34 lub Na mój gust, liczba przełożeń przy 3x7 daje już takMiałem tak i jakoś jeździłem - właśnie po "górkach" np. Beskid Niski, Czeska Szumawa itp - i czasem nie wystarczało. Przy czym korba była trekingowa 48-38-28. Po zmianie korby na 42-32-22 i kasety na 11-32 uzyskałem zupełnie inne możliwości. Oczywiście korba miała tu też ogromne znaczenie. Powiadasz, że bez 9 rzędów ani rusz? ;)To już uzasadniałem - do 29" przy użyciu go w górach uważam, że ma to sens. Przy 26" 8-ka wystarcza. No i rower ma być "do wszędzie", a nie głównie na górki.No i dlatego, że "również w górki" lepiej nie mieć ograniczeń. -- Jacek G. |
|
Data: 2015-11-12 14:44:30 | |
Autor: Krastiu | |
Który rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
Panowie a wracając do tematu macie jakieś sugestie, rady?
Czy np. marka Kross coś Wam mówi? Czy lepiej kupić np. nówkę krossa za 1800 pln czy używkę w tej cenie? Czy lepiej kupować używki na allegro czy np. w jakichs sklepach? |
|
Data: 2015-11-13 08:10:00 | |
Autor: bans | |
KtĂłry rower wart swojej ceny - Giant Talon czy Giant XTC3 | |
W dniu 2015-11-12 o 14:44, Krastiu pisze:
Czy np. marka Kross coś Wam mówi? Kiedyś tanie i dobra. Ale kilka lat temu uznali że są na tyle znani, że mogą kasować więcej i przestali być konkurencyjni. Czy lepiej kupić np. nówkę krossa za 1800 pln czy używkę w tej cenie? Nikt ci sensownie nie odpowie na tak ogólnie postawione pytania. -- bans |
|