Który silnik (auto do 10 k pln) zużywa najmniej LPG

Data: 2013-08-13 23:38:58
Autor: hisjusz
Który silnik (auto do 10 k pln) zużywa najmniej LPG
W dniu 2013-08-13 22:37, Bugatti pisze:
Witajcie,

proste pytanko. Szukam samochodu (w domyśle kompaktowego mieszczucha bo
midle-size nie będzie aż tak bardzo ekonomiczny) który:

- kosztuje do 10 k pln,
- jest z dowlnego rocznika,
- ma silnik z LPG
- najważniejsze: w mieście* zużywa najmniej LPG.

* pod podjęciem miasta rozumiem Warszawę, Katowice, Kraków w godzinach
porannych (poza lipcem gdzie najwięcej ludu wyjeżdza na urlopy i nie ma
aż takich korków) 8-10h, i popołudniwych.

Co dla mnie znaczy "najmniej LPG" ? Nie tak dawno czytałem test w którym
VW Up (lub Skoda Citigo) 1.0 z LPG zużyła średnio (dokładnie nie
pamiętam) ale chyba 7.5l LPG uśredniając trasę i miasto. VW i Skodzina
nie kosztują mniej niż 10k zł więc odpadają...

Any ideas ?

+

Im mniejsza pojemność tym większe spalanie. Dziwne ale sprawdzone i prawdziwe. Te małe pojemności to ze względów na kraje gdzie ubezpieczenie na wyższą moc i pojemność są holendernie wysokie.10 litrów w mieście to minimum na dzisiejsze ceny to i tak 20 zł ( w cenie Smarta diesla) Ja się kłaniam obecnie w stronę Nissana np Almera/Primera od 1,6 do 2,0 pojemności,spokojnie kupisz z gazem jakąś 1998 do 2001 do 10 000 zł. Ważne żeby zobaczyć czy mocno korozja ją zjada przed zakupem. Nie zabezpieczony dodatkowo przez właściciela samochód powłoką antykorozyjną będzie poważnie zjedzony w 2013 r.
Za grupą VAG poza RS4 nie przepadam.

Który silnik (auto do 10 k pln) zużywa najmniej LPG