Kt髍y telefon z dobrym aparatem?

Data: 2011-06-25 17:58:29
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt髍y telefon z dobrym aparatem?
Dnia Fri, 24 Jun 2011 18:54:03 +0200, andy napisa艂(a):

/.../
Szukam telefonu z dobrym aparatem foto - makro, mo偶liwie du偶y zoom, lampa b艂yskowa,  ustawianie ostro艣ci tak偶e punktowe, min. 5 megapikseli.
Preferowane funkcje to telefon i aparat foto, pozosta艂e mniej wa偶ne, cho膰 przyda艂by si臋 GPS (kompas) ale niekoniecznie.
Kt贸ry telefon wybra膰?

呕aden. Kup sobie normalny aparat fotograficzny,

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2011-06-25 21:08:15
Autor: JoteR
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
"Andrzej Libiszewski" napisa艂:

Kt贸ry telefon wybra膰?

呕aden. Kup sobie normalny aparat fotograficzny,

No. I empetr贸jk臋 niech sobie kupi, bo telefon - jak sama nazwa wskazuje - s艂u偶y do dzwonienia, a nie do focenia czy s艂uchania muzyki. I gemboja, bo do giercowania te偶 nie. I latark臋 LED od Ruskich. No i d偶ipiesa, 偶eby puryst贸w nie d偶a藕ni膰. Murzyna do targania za sob膮 tego ca艂ego z艂omu dostanie pewnie gratis.

JoteR

Data: 2011-06-25 22:33:17
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sat, 25 Jun 2011 21:08:15 +0200, JoteR napisa艂(a):

[...]

艢mia艂o, dorzu膰 jeszcze troch臋 bzdurnej demagogii, nie kr臋puj si臋, pu艂ap
absurdu jeszcze daleko przed tob膮.

PS Odtwarzacz muzyczny w telefonie jest cz臋sto lepszy od osobnego
urz膮dzenia. Tak je艣li chodzi o wygod臋 obs艂ugi, jak i jesli chodzi o jako艣膰
d藕wi臋ku. Problem w tym, 偶e aparatu fotograficznego ta zasada p贸ki co
zupe艂nie nie dotyczy i niepr臋dko zacznie - przynajmniej p贸ki nie wymy艣l膮
jakiej艣 nowej fizyki umo偶liwiaj膮cej umieszczenie sensownej jako艣ci matrycy
i optyki w p艂askiej obudowie telefonu.

Swoj膮 drog膮, biedactwo z ciebie, je艣li do noszenia dodatkowych 200g na
jak膮艣 przyzwoit膮 ma艂pk臋 wymagasz murzyna.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I must rule with eye and claw 鈥 as the hawk among lesser birds."

Data: 2011-06-26 00:38:13
Autor: JoteR
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
"Andrzej Libiszewski" napisa艂:

艢mia艂o, dorzu膰 jeszcze troch臋 bzdurnej demagogii,

Bzdurn膮 demagogi膮 jest nak艂anianie ludzi do targania ze sob膮 dodatkowych pude艂 tam, gdzie z powodzeniem wystarcza aparat w telefonie. Przecie偶 w膮tkotw贸rca wyra藕nie napisa艂, 偶e potrzebuje tego do zdj臋膰 artystycznych, tylko w sytuacji gdy "nie zawsze mamy przy sobie cyfr贸wk臋, a jest co艣 do sfotografowania".

[...]

Nie lubi臋 si臋 powtarza膰, wi臋c patrz akapit wy偶ej.
A do szybkiego cykni臋cia windzianego COA, fragmentu planu czy schematu b膮d藕 godzin otwarcia Bardzo Wa偶nego Urz臋du z powodzeniem wystarcza dotychczasowa fizyka. Przy znacznie lepszym dost臋pie do wykonanych zdj臋膰 - ostatecznie telefon cz臋艣ciej mamy przy sobie, ni偶 cyfr贸wk臋.

Swoj膮 drog膮, biedactwo z ciebie, je艣li do noszenia dodatkowych 200g na
jak膮艣 przyzwoit膮 ma艂pk臋 wymagasz murzyna.

"Ma艂pka" to wbrew twoim wyobra偶eniom nie tylko gramy, ale i centymetry sze艣cienne. Nie ka偶dy jest kangurem z torb膮 na brzuchu.

JoteR

Data: 2011-06-26 00:54:04
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 00:38:13 +0200, JoteR napisa艂(a):

[...]

Gdyby wystarcza艂, nie namawia艂bym do tego.

Przecie偶 w膮tkotw贸rca wyra藕nie napisa艂, 偶e potrzebuje tego do zdj臋膰 artystycznych, tylko w sytuacji gdy "nie zawsze mamy przy sobie cyfr贸wk臋, a jest co艣 do sfotografowania".

W膮tkotw贸rca wspomina艂 r贸wnie wyra藕nie o w miar臋 przyzwoitym zoomie, czyli o
czym艣, co p贸ki co jest kompletnie poza zasi臋giem kom贸rek, r贸wnie偶 tych
najlepszych. I co kompletnie raczy艂e艣 zignorowa膰.

[...]

Na lenistwo nie ma lekarstwa. W ka偶dym razie masa aparatu kompaktowego i
jego rozmiaty raczej nie stanowi膮 przeszkody by mie膰 go ca艂y czas przy
sobie. W kieszeni lub w torbie. FYI, ja mam przy sobie przewa偶nie
lustrzank臋 - da si臋.

[...]

Prosz臋 ci臋, nie brnij w tym kierunku. Ma艂pki s膮 obecnie mniejsze od
kom贸rek. R贸wnie偶 te wyposa偶one w niez艂y zoom.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts 鈥 let the rabble have the rest."

Data: 2011-06-26 01:00:23
Autor: JoteR
[...]

Dziewi臋膰dziesi臋ciu pi臋ciu procentom gospody艅 domowych z Gda艅ska wystarcza.

"Ma艂pka" to wbrew twoim wyobra偶eniom nie tylko gramy, ale i centymetry
sze艣cienne. Nie ka偶dy jest kangurem z torb膮 na brzuchu.

Prosz臋 ci臋, nie brnij w tym kierunku.

Ci臋偶ko brn膮膰 z kieszeniami wypchanymi elektronik膮. Mo偶na sobie wra偶liwe miejsca poobciera膰.

Ma艂pki s膮 obecnie mniejsze od
kom贸rek. R贸wnie偶 te wyposa偶one w niez艂y zoom.

Ale nadal jest to dodatkowe pude艂ko, kt贸re trzeba 艂adowa膰 i kt贸rego cz臋sto nie ma pod r臋k膮, kiedy potrzeba. A telefon zazwyczaj jest.

JoteR

Data: 2011-06-26 19:24:59
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 01:00:23 +0200, JoteR napisa艂(a):

[...]

Gospodynie nie zadaj膮 pyta艅 tutaj. W ka偶dym razie 95%.

[...]

Nie wiem, czy chce mi si臋 dyskutowa膰 na takim poziomie merytorycznym.

Ma艂pki s膮 obecnie mniejsze od
kom贸rek. R贸wnie偶 te wyposa偶one w niez艂y zoom.

Ale nadal jest to dodatkowe pude艂ko, kt贸re trzeba 艂adowa膰 i kt贸rego cz臋sto nie ma pod r臋k膮, kiedy potrzeba. A telefon zazwyczaj jest.

No to zadbaj by by艂o pod r臋k膮 i na艂adowane. To nie jest jaka艣 wielka
filozofia. Chyba, 偶e to jaka艣 dysfukncja, 偶e mo偶na pami臋ta膰 tylko o
na艂adowaniu telefonu i posiadaniu go pod r臋k膮?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
A world is supported by four things ... the learning of the wise,

Data: 2011-06-26 20:34:54
Autor: JoteR
[...]

Ale trollowa膰 do upad艂ego i owszem.

[...]

To zorganizuj tr贸jki parafialne, sprawdzaj膮ce czy obywatel przypadkiem nie wyszed艂 z domu bez na艂adowanego kompakta i czy nie strzela ukradkiem zdj臋膰 kom贸rk膮. Albo przesta艅 ju偶 dyktowa膰, kto i co ma przy sobie nosi膰.

JoteR

Data: 2011-06-26 20:47:08
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 20:34:54 +0200, JoteR napisa艂(a):

[...]

Poka偶 mi, gdzie trolluj臋. No chyba 偶e trzymanie si臋 wymog贸w podanych przez
Andy'ego awansowa艂o ju偶 do rangi trollowania?

[...]

Ciebie bawi to wypisywanie bzdur, czy zwyczajnie wi臋kszo艣膰 ludzi uwa偶asz za
idiot贸w?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
鈥淣ie jeste艣 Supermanem; Marines i piloci my艣liwscy: wy TAK呕E nie.鈥

Data: 2011-06-26 21:35:14
Autor: JoteR
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
"Andrzej Libiszewski" napisa艂:

Nie wiem, czy chce mi si臋 dyskutowa膰 na takim poziomie merytorycznym.

Ale trollowa膰 do upad艂ego i owszem.

Poka偶 mi, gdzie trolluj臋.

Teraz na pmtg.

Ciebie bawi to wypisywanie bzdur, czy zwyczajnie wi臋kszo艣膰 ludzi uwa偶asz
za idiot贸w?

Nie, to ty usi艂ujesz zrobi膰 z ludzi, chc膮cych mie膰 w nag艂ych wypadkach szans臋 cykni臋cia w miar臋 przyzwoitej fotki, idiot贸w lataj膮cych po mie艣cie z dyndaj膮cymi na szyi kompaktami. Po co? Sam zaczynasz czu膰 si臋 z tym g艂upio i potrzebne ci towarzystwo?

JoteR

Data: 2011-06-26 22:41:21
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 21:35:14 +0200, JoteR napisa艂(a):

"Andrzej Libiszewski" napisa艂:

Nie wiem, czy chce mi si臋 dyskutowa膰 na takim poziomie merytorycznym.

Ale trollowa膰 do upad艂ego i owszem.

Poka偶 mi, gdzie trolluj臋.

Teraz na pmtg.

Bo staram si臋 udzieli膰 mo偶liwie dobrej odpowiedzi adekwatnej do zadanego
pytania?

[...]

Idiot贸w? Bo w torbie (na szyi si臋 kompakt贸w raczej nie nosi) nosz膮
aparacik? Musisz mie膰 niezwyk艂e przekonanie o w艂asnej Racji, skoro nazywasz
wszystkich co si臋 z tob膮 nie zgadzaj膮 idiotami. Ale 艣mia艂o, u偶yj sobie,
nawet i na mnie. Wiesz, ja si臋 nie ograniczam do kompaktu, ja nosz臋 przy
sobie lustrzank臋. Jak wielkim idiot膮 w takim razie musz臋 by膰?

Psy szczekaj膮, karawana idzie dalej.

Po co? Sam zaczynasz czu膰 si臋 z tym g艂upio i potrzebne ci towarzystwo?

Twoje, bez wi臋kszych w膮tpliwo艣ci, zaczyna mi by膰 zb臋dne w ka偶dym razie.

Data: 2011-06-26 13:02:22
Autor: J.F.
Kt髍y telefon z dobrym aparatem?
On Sun, 26 Jun 2011 00:38:13 +0200,  JoteR wrote:
Nie lubi si powtarza, wi阠 patrz akapit wy縠j.
A do szybkiego cykni阠ia windzianego COA, fragmentu planu czy schematu b眃 godzin otwarcia Bardzo Wa縩ego Urz阣u z powodzeniem wystarcza dotychczasowa

Ale tez nie trzeba w tym celu szukac "najlepszego aparatu".

fizyka. Przy znacznie lepszym dost阷ie do wykonanych zdj赕 - ostatecznie telefon cz甓ciej mamy przy sobie, ni cyfr體k.

Skoro takie wazne, to mozna sobie skopiowac na telefon.

A nawiasem mowiac odczytywanie w komorce zdjecia kartki to jest trudne
zadanie - nie kazda ma odpowiedni zoom. Wiec moze lepiej notatke sobie
spisac od razu.

J.

Data: 2011-06-26 14:01:02
Autor: JoteR
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
"J.F." napisa艂:

A do szybkiego cykni臋cia windzianego COA, fragmentu planu
czy schematu b膮d藕 godzin otwarcia Bardzo Wa偶nego Urz臋du
z powodzeniem wystarcza dotychczasowa fizyka.

Ale tez nie trzeba w tym celu szukac "najlepszego aparatu".

Zar贸wno w topicu jak i w wistuj膮cym po艣cie jest mowa o "dobrym". Ja to rozumiem tak, 偶e nie konkuruj膮cym z prost膮 "ma艂pk膮", tylko mog膮cym j膮 jako tako zast膮pi膰 w razie nag艂ej potrzeby. Dlatego nie rozumiem tego 艣wi臋tego oburzenia grupowych Bu艂hak贸w.

Przy znacznie lepszym dost臋pie do wykonanych zdj臋膰 - ostatecznie
telefon cz臋艣ciej mamy przy sobie, ni偶 cyfr贸wk臋.

Skoro takie wazne, to mozna sobie skopiowac na telefon.

Mo偶na te偶 udzieli膰 kilku innych rad, r贸wnie bezb艂臋dnych z teoretycznego punktu widzenia, natomiast do艣膰 s艂abo sprawdzaj膮cych si臋 w tzw. 偶yciu codziennym.

A nawiasem mowiac odczytywanie w komorce zdjecia kartki to jest trudne
zadanie - nie kazda ma odpowiedni zoom.

E tam. Skoro nawet ja sobie z tym radz臋, to i 95% gospody艅 etc.

JoteR

Data: 2011-06-26 15:14:17
Autor: J.F.
Kt髍y telefon z dobrym aparatem?
On Sun, 26 Jun 2011 14:01:02 +0200,  JoteR wrote:
"J.F." napisa:
A do szybkiego cykni阠ia windzianego COA, fragmentu planu
czy schematu b眃 godzin otwarcia Bardzo Wa縩ego Urz阣u
z powodzeniem wystarcza dotychczasowa fizyka.
Ale tez nie trzeba w tym celu szukac "najlepszego aparatu".

Zar體no w topicu jak i w wistuj眂ym po禼ie jest mowa o "dobrym". Ja to rozumiem tak, 縠 nie konkuruj眂ym z prost "ma硃k", tylko mog眂ym j jako tako zast眕i w razie nag砮j potrzeby. Dlatego nie rozumiem tego 秝i阾ego oburzenia grupowych Bu砲ak體.

"Szukam telefonu z dobrym aparatem foto - makro, mo縧iwie du縴 zoom,
lampa b硑skowa,  ustawianie ostro禼i tak縠 punktowe, min. 5
megapikseli."

Jak na razie takie rzeczy to tylko w Erze.

A nawiasem mowiac odczytywanie w komorce zdjecia kartki to jest trudne
zadanie - nie kazda ma odpowiedni zoom.
E tam. Skoro nawet ja sobie z tym radz, to i 95% gospody etc.

A sprawdziles jak to wyglda na 95% telefonow ? J.

Data: 2011-06-26 16:30:12
Autor: JoteR
[...]

No w艂a艣nie - "dobrym", czyli nie "najlepszym". Wiem, czepiam si臋...

- makro, mo偶liwie du偶y zoom, lampa b艂yskowa,  ustawianie ostro艣ci
tak偶e punktowe, min. 5 megapikseli."

Jak na razie takie rzeczy to tylko w Erze.

E tam, w wi臋kszo艣ci to s膮 mo偶liwo艣ci 艣redniobud偶etowego Samsunga.

[...]

No, na moje oko to wi臋kszo艣膰 ajfony, reszta ajfonopodobne dotykowce.
Przynajmniej w uroczych r膮czkach 95% warszawskich gospody艅, mijanych na ulicy, w galeriach i innych przybytkach masowej rozpusty. Tu problem贸w z zoomem raczej nie ma.
Nie wiem, jak to wygl膮da w Gda艅sku ;->

JoteR

Data: 2011-06-26 19:48:30
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 16:30:12 +0200, JoteR napisa艂(a):

"J.F." napisa艂:

[...]

Nie, ty si臋 nie czepiasz. Ty zwyczajnie na s艂owie "dobrym" zako艅czy艂e艣
czytanie listy wymaga艅.

- makro, mo偶liwie du偶y zoom, lampa b艂yskowa,  ustawianie ostro艣ci
tak偶e punktowe, min. 5 megapikseli."

Jak na razie takie rzeczy to tylko w Erze.

E tam, w wi臋kszo艣ci to s膮 mo偶liwo艣ci 艣redniobud偶etowego Samsunga.

:) No to poka偶 tego 艣redniobud偶etowego Samsunga z zoomem. Optycznym, rzecz
jasna, nie cyfrowym.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The gift is the blessing of the giver."

Data: 2011-06-26 20:21:38
Autor: JoteR
[...]

Ale rozumiesz zwrot "w wi臋kszo艣ci", czy tylko enumeratywn膮 wyliczank臋?

JoteR

Data: 2011-06-26 20:40:53
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 20:21:38 +0200, JoteR napisa艂(a):

[...]

Rozumiem, rozumiem :) Jak r贸wnie偶 rozumiem, 偶e zoom z regu艂y nie nale偶y do
rzeczy najmniej wa偶nych :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Krocz naprz贸d, m臋偶ny 艣wiat艂o艣ci synu

Data: 2011-06-26 21:27:34
Autor: JoteR
[...]

Nikt rozs膮dny nie spodziewa si臋 zoomu optycznego w telefonie kom贸rkowym. Ale co ja tu o rozs膮dku, przecie偶 to Usenet i czepia膰 si臋 trzeba do upad艂ego.

JoteR

Data: 2011-06-26 22:36:13
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 21:27:34 +0200, JoteR napisa艂(a):

[...]

Andy zatem rozs膮dny zapewne nie jest, skoro o to w艂a艣nie pyta艂. I chyba w
tej sytuacji nie powinna ci臋 tak denerwowa膰 odpowied藕, kt贸rej udzieli艂em.

Ale co ja tu o rozs膮dku, przecie偶 to Usenet i czepia膰 si臋 trzeba do upad艂ego.

Mi艂o, 偶e zauwa偶y艂e艣, co robisz.

Data: 2011-06-30 13:59:13
Autor: andy
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
U偶ytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:1x63kpd5n1a5t.fzdfi1ou3wjb$.dlg40tude.net...
Andy zatem rozs膮dny zapewne nie jest, skoro o to w艂a艣nie pyta艂. I chyba w
tej sytuacji nie powinna ci臋 tak denerwowa膰 odpowied藕, kt贸rej udzieli艂em.

O aparacie fotograficznym w Nokii 8 i 9
http://www.telepolis.pl/news.php?id=22037

Data: 2011-06-25 23:09:13
Autor: ToMasz
JoteR pisze:
[...]

Ty jak zawsze w opozycji do wszystkeigo co 艣mia艂o wyg艂osi膰 swoje zdanie.
dobra, to spr贸bujmy tak:
jak sam wspomnia艂e艣 "kom贸rka" s艂u偶y do dzwonienia. jaka jest popularno艣膰
kom贸rek kt贸re mog膮 pracowa膰(nie le偶e膰) bez 艂adowania conajmniej 14 dni?
kilkuprocentowa?
Jaka kom贸rka ma wbudowane g艂o艣niki 2x15 wat? absurd? a 5 mpix nie?
jaka kom贸rka ma wbudowan膮 latark臋 z diod膮 3 wat? par臋 sie znajdzie, ale
dioda wy艂膮cza sie po paru sekundach bo sie spali. pozatym akumulator nie
wytrzyma nawet p贸艂 godziny?
Jaka kom贸rka bedzie dzia艂a膰 pracujac jako gps tak g艂ugo jak najta艅szy
garmin? ile telefon贸w wytrzyma deszcz? 5? na milion?
g艂upie pytania - prawda? Dla kogo艣 nie zorientowanego w temacie - nie s膮
g艂upie! Moja matka by艂a w szoku, jak telefon moze miec GPS a niemie膰
nawigacji! tyle ze dla 90% z nas to normalne. Normalne jest to ze
bateria licha, ekran niewidoczny w s艂o艅cu, odtwarzacz mp3 nawet gra, ale
z playlist膮 to juz r贸偶nie, latarka z "flesza" albo bia艂ego ekranu -
mizerna. ale panie aparat foto pi艅cetmegapixeli! LEpiej niz stare
lustrzanki minolty przemianowane na sony alfa.
ja te偶 wybieraj膮c kom贸rk臋 wezm臋 t膮 kt贸ra ma gps i aparat z autofokusem,
ale bez jaj, fotka z minolty z1, ricocha 3.2 mpix jest fotografi膮, a z
"lepszej" omni - to mozna na "nasz膮 klase" wklei膰. Trzeba mie膰 tego
艣wiadomo艣膰, a nie cyframi sie podnica膰.

ToMasz

Data: 2011-06-26 00:13:49
Autor: atm
[...]

Apropos jakosci fotek z komorki:
http://www.fonearena.com/blog/24096/nokia-n8-vs-canon-ixus-130-camera-comparison.html

guzikologia niewiele gorsza a byc moze dzieki dotykowemu ekranowi porownywalna jak wa takim przykladowym ixusie.

Data: 2011-06-26 00:26:58
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 00:13:49 +0200, atm napisa艂(a):

[...]

Warto艣膰 dowodowa tego por贸wnania jest 偶adna. Nie ma s艂owa na temat tego jak
wygl膮da艂y ustawienia aparat贸w w trakcie robienia zdj臋膰, p贸藕niejsza obr贸bka,
偶臋 nie wspomn臋, 偶e por贸wnanie dotyczy najlepszego z aparat贸w wbudowywanych
w telefonach z raczej mocno przeci臋tnym kompaktem. Odpowiednio dobieraj膮c
sprz臋t do por贸wniania mo偶na w zasadzie udowodni膰 cokolwiek.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

Data: 2011-06-26 02:25:52
Autor: atm
[...]

Drugie porownanie: http://thehandheldblog.com/2010/10/04/shootout-nokia-n8-v-canon-550d-dslr/

Nie chce udowodnic, ze N8 jest swietnym aparatem a jedynie, ze moze stanac w szranki z przecietnymi kompaktami. Jak dla mnie to wystarczajaca jakosc ze smartfona.

Data: 2011-06-26 19:37:48
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 02:25:52 +0200, atm napisa艂(a):

[...]

R贸wnie bezwarto艣ciowe, skoro do dyspozycji s膮 jedynie przeskalowane w d贸艂
wersje zdj臋膰. Tak si臋 tego zwyczajnie nie robi. O tym, 偶e do test贸w w 550D
prawie wszystkie zdj臋cia zrobione by艂y programem "zielonym" lub w
najlepszym przypadku w艂膮czony by艂 kt贸ry艣 z idioten-program贸w tematycznych
ju偶 nawet nie chce mi si臋 wspomina膰.

Nie chce udowodnic, ze N8 jest swietnym aparatem a jedynie, ze moze stanac w szranki z przecietnymi kompaktami.

Mo偶e, dop贸ki nie potrzebujesz cho膰by i trzykrotnego zooma.

Jak dla mnie to wystarczajaca jakosc ze smartfona.

Mo偶e i wystarczaj膮ca. Problem w tym, 偶e jako艣膰 zdj臋膰 z N8 w tej klasie jest
WYJ膭TKOWO dobra i nijak si臋 ma do wi臋kszo艣ci innych smartfon贸w.

Data: 2011-06-26 19:48:19
Autor: atm
[...]

Jeden z pierwszych linkow w artykule:
http://www.mediafire.com/n8shootout
Nokia tez jechala pewnie na zielonym ;]
Marudzisz, masz nieobrobione oryginaly z obu aparatow w pelnej rozdzielczosci. Oba aparaty jechaly na swojej automatyce co jest zarazem testem oprogramowania. Czy uwazasz, ze 550D ma tryb zielony gorszy od N8?

Nie chce udowodnic, ze N8 jest swietnym aparatem a jedynie, ze moze
stanac w szranki z przecietnymi kompaktami.

Mo偶e, dop贸ki nie potrzebujesz cho膰by i trzykrotnego zooma.

Masz racje. Jednak idac tym tokiem myslowym mozna wymagac wiecej. Gdyby N8 miala zoom optyczny, to czemu nie wymienne obiektywy?

Jak dla mnie to
wystarczajaca jakosc ze smartfona.

Mo偶e i wystarczaj膮ca. Problem w tym, 偶e jako艣膰 zdj臋膰 z N8 w tej klasie jest
WYJ膭TKOWO dobra i nijak si臋 ma do wi臋kszo艣ci innych smartfon贸w.

Dlatego sugeruje pytajacemu wlasnie ten model. Faktem jest jednak, ze pytajacy chcial rowniez zoom i inne wodotreyski, jesli bedzie sie przy nich upieral to nie pozostanie mu nic innego jak kupno aparatu foto.
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2011-06-26 20:08:56
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 19:48:19 +0200, atm napisa艂(a):

[...]

Pewnie tak, ale to nie dowodzi sensowno艣ci testu. Zw艂aszcza w miejscu,
gdzie autor narzeka na prze艣wietlenie zdj臋cia przez 550D, cho膰 pod kciukiem
ma przycick kompensacji ekspozycji. Oczywi艣cie NIE dzia艂aj膮cy w trybie
zielonym i trybach tematycznych, ale doskonale dzia艂aj膮cy w trybach
p贸艂automatycznych.

Marudzisz, masz nieobrobione oryginaly z obu aparatow w pelnej rozdzielczosci.

R贸wnie dobrze mog臋 sobie w takiej sytuacji zrobi膰 sam test, jak po偶ycz臋 N8.
To powinno by膰 dost臋pne od razu, na stronie, po klikni臋ciu na pomniejszone
zdj臋cie.

Oba aparaty jechaly na swojej automatyce co jest zarazem testem oprogramowania. Czy uwazasz, ze 550D ma tryb zielony gorszy od N8?

W膮tpi臋, bo poza pojedynczymi przypadkami w tym pseudote艣cie poradzi艂 sobie
z ekspozycj膮 lepiej ni偶 N8. Mimo innego systemu pomiaru 艣wiat艂a, nie
bazuj膮cego na obrazie z matrycy. Tyle, 偶e ten aparat niejako z definicji
swoje mo偶liwo艣ci pokazuje dopiero w trybach p贸艂automatycznych i w trybie
r臋cznym.
Mo偶e, dop贸ki nie potrzebujesz cho膰by i trzykrotnego zooma.

Masz racje. Jednak idac tym tokiem myslowym mozna wymagac wiecej. Gdyby N8 miala zoom optyczny, to czemu nie wymienne obiektywy?

Bo Joter by wtedy p艂aka艂, 偶e za du偶o miejsca zajmuje i musi sobie kieszenie
elektronik膮 (i optyk膮) wypycha膰.

[...]

Dlatego da艂em mu tak膮, a nie inn膮 rad臋 w pierwszym swoim po艣cie. W dalszej
kolejno艣ci z tego powodu nie rozumiem oburzenia niekt贸rych moich
interlokutor贸w.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The beer was good and there was even a free lunch. The demons

Data: 2011-06-26 20:37:01
Autor: J.F.
Kt髍y telefon z dobrym aparatem?
On Sun, 26 Jun 2011 20:08:56 +0200,  Andrzej Libiszewski wrote:
Dnia Sun, 26 Jun 2011 19:48:19 +0200, atm napisa(a):
Jeden z pierwszych linkow w artykule:
http://www.mediafire.com/n8shootout
Nokia tez jechala pewnie na zielonym ;]

Pewnie tak, ale to nie dowodzi sensowno禼i testu. Zw砤szcza w miejscu,
gdzie autor narzeka na prze秝ietlenie zdj阠ia przez 550D, cho pod kciukiem
ma przycick kompensacji ekspozycji. Oczywi禼ie NIE dzia砤j眂y w trybie
zielonym i trybach tematycznych, ale doskonale dzia砤j眂y w trybach
p蟪automatycznych.

Czyli jednak sugerujesz ze 550D ma gorszy tryb zielony niz nokia i nie
potrafi dobrze dobrac ekspozycji ? :-)
Czy ze ma lepszy wyswietlacz - mozna sobie w pelnym sloncu zdjecia
obejrzec, stwierdzic ze za ciemne/jasne, ustawic odpowiednio, poprosic
rajdowca zeby przejechal jeszcze raz i go tym razem dobrze sfocic :-)

P.S. Ja tam nie wiem, ale u mnie te korekcje dzialaja wlasnie w trybie
automatyki, no moze nie we wszystkich.

J.

Data: 2011-06-26 00:51:55
Autor: JoteR
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
"ToMasz" napisa艂:
[...]

Ale o co chodzi? Nikt tu nie chce trzaska膰 kom贸rk膮 artystycznych fotografii, nag艂a艣nia膰 sal koncertowych czy o艣wietla膰 Pajaca Kultury. Wi臋c ca艂y ten uczony wyw贸d mo偶na pot艂uc o kant rzyci zwyk艂ego u偶ytkownika chc膮cego szybko cykn膮膰 zdj臋cie tabliczki znamionowej, odizolowa膰 si臋 muzyk膮 w byd艂owozie czy przy艣wieci膰 z ty艂u peceta celem ustalenia koloru gniazda Line-Out.
Co ciekawsze, tym samym grymasz膮cym na jako艣膰aparatu w kom贸rce nie przeszkadza jako艣膰 stron WWW na 2 czy 3-calowych ekranikach. To dopiero jest demagogia.

JoteR

Data: 2011-06-26 00:58:05
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 00:51:55 +0200, JoteR napisa艂(a):

Co ciekawsze, tym samym grymasz膮cym na jako艣膰aparatu w kom贸rce nie przeszkadza jako艣膰 stron WWW na 2 czy 3-calowych ekranikach. To dopiero jest demagogia.

Coraz lepsze masz te por贸wnania. --

Data: 2011-06-26 09:21:04
Autor: ToMasz
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
JoteR pisze:
"ToMasz" napisa艂:
[...]

tu sie nie zgodz臋. autor w膮tku gdyby zechcia艂 zrozumie膰 techniczn膮
stron臋 sztuki fotografii, zarz膮da艂by wymiennych obiektyw贸w aparatu
iPhona. tego aspektu nie 艂yka, wiec swoje 偶膮dania ogranicza do tego o
czym ma jako takie poj臋cie. Ty i ja "cykamy" kartk臋 papieru, czy co艣
p艂askiego by wykona膰 zapis informacji. autofokus, 5mpix i rodzaj
do艣wietlenia niema istotnego wp艂ywu(poza fotogafowaniem naklejek s艂oik贸w
w piwnicy bez 艣wiat艂a) Autor z 5 mpix zrobi odbitke do a4? nie - to nie
te czasy. wiec moze uzyska wiecej szczeg贸艂贸w? nie, bo matryca dalej
malutka....
nag艂a艣nia膰 sal koncertowych czy o艣wietla膰 Pajaca Kultury.
(...)
100% prawda.
Co ciekawsze, tym samym grymasz膮cym na jako艣膰aparatu w kom贸rce nie
przeszkadza jako艣膰 stron WWW na 2 czy 3-calowych ekranikach. To dopiero
jest demagogia.
tu widz臋 g艂臋bszy problem. o ile wiem na 3 calach i 800p w poziomie - da
sie costam zrobi膰, ale oczy bol膮. Jeszcze jedno, da sie zrobi膰 o ile
mozna na takim ekraniku precyzyjnie klikn膮膰. gorzej jak ekran ma
nieprecyzyjny dotyk.....
Naszcz臋scie to nie m贸j problem. 320punkt贸w do www sie absolutnie nie
nadaje. rysika w moim telefonie u偶ywam do d艂ubania w uchu, dotyk ekranu
najch臋tniej bym wy艂膮czy艂.

ToMasz

Data: 2011-06-26 13:13:31
Autor: J.F.
Kt髍y telefon z dobrym aparatem?
On Sat, 25 Jun 2011 23:09:13 +0200,  ToMasz wrote:
Jaka kom髍ka ma wbudowane g硂秐iki 2x15 wat? absurd? a 5 mpix nie?

Ano - 5Mpx juz nie. Optyka moze juz nie wyrabia.

jaka kom髍ka ma wbudowan latark z diod 3 wat? par sie znajdzie, ale
dioda wy潮cza sie po paru sekundach bo sie spali. pozatym akumulator nie
wytrzyma nawet p蟪 godziny?

Moze sie przydac, a dioda z radiatorem nie jest duza. Byleby klient
wiedzial o tej pol godzinie.

Jaka kom髍ka bedzie dzia砤 pracujac jako gps tak g硊go jak najta駍zy

No, moj SE K550 z trekbuddy kilkanascie h wytrzymuje, a gps rzekomo
33h, jak bateria byla nowa.

garmin? ile telefon體 wytrzyma deszcz? 5? na milion?

A ile garminow wytrzyma upadek na nartach, z trzema koziolkami ? :-)

g硊pie pytania - prawda? Dla kogo nie zorientowanego w temacie - nie s
g硊pie! Moja matka by砤 w szoku, jak telefon moze miec GPS a niemie
nawigacji! tyle ze dla 90% z nas to normalne.

Z nas tu na grupie. Dla innych niekoniecznie.

Normalne jest to ze
bateria licha, ekran niewidoczny w s硂馽u, odtwarzacz mp3 nawet gra, ale
z playlist to juz r罂nie, latarka z "flesza" albo bia砮go ekranu -
mizerna. ale panie aparat foto pi馽etmegapixeli!

Dlatego lubie swoje K550 - playlisty sa, latarka w miare przyzwoita, choc ekran w sloncu i aparat faktycznie do d* sa.

J.

Data: 2011-06-26 10:51:16
Autor: J.F.
On Sat, 25 Jun 2011 21:08:15 +0200,  JoteR wrote:
"Andrzej Libiszewski" napisa:
Kt髍y telefon wybra?
痑den. Kup sobie normalny aparat fotograficzny,

No. I empetr骿k niech sobie kupi, bo telefon - jak sama nazwa wskazuje - s硊縴 do dzwonienia, a nie do focenia czy s硊chania muzyki. I gemboja, bo do giercowania te nie. I latark LED od Ruskich. No i d縤piesa, 縠by puryst體 nie d縜糿i. Murzyna do targania za sob tego ca砮go z硂mu dostanie pewnie gratis.

Tym niemniej jak chce dobry fotoaparat, to niech sobie kupi dobry
fotoaparat. A nie potem narzeka ze zdjecia zle, ze basow nie ma, ze gierki slabe,
ze w nocy nic nie widac, ze map nie ma, ze bateria starcza na godzine
:-)

Taka prawda obecnie - z jednej strony Murzyn, a z drugiej - z
telefonow kiepskie fotoaparaty, kiepskie gemboje, i kiepskie gps'y -
choc tu juz sie mozna postarac o odpowiedni dobor.

J.

Data: 2011-06-26 00:43:31
Autor: andy
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
U偶ytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:1v9vu1ri40vb7$.gtjecurp97cj.dlg40tude.net...
[...]

Aparat mam, rzecz w tym, 偶e nie zawsze mamy przy sobie aparat, gdy jest co艣 do sfotografowania.

Data: 2011-06-26 00:55:16
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 00:43:31 +0200, andy napisa艂(a):

[...]

To no艣 aparat ze sob膮, zamiast traci膰 pieni膮dze na byle jaki aparat w
kom贸rce.

Data: 2011-06-26 02:37:12
Autor: atm
[...]

Ale Andy nie chce prawdopodobnie nosic zawsze ze soba aparatu. N8 udowadnia, ze aparat w komorce nie musi byc byle jaki. Pewnie, ze stala ogniskowa 28mm bodajze moze byc jakims ograniczeniem ale chyba JoteR zauwazyl ze nie przy kazdej okazji trzeba strugac sztuke, moze chodzic na przyklad o zrobienie kilku fotek rodzinie czy dzieciom
bez wiekszych walorow artystycznych za to na poziomie przecietnego kompakta jesli chodzi o strone techniczna i tyle.
Mam Canona 720IS, niby nie jest duzy, ale z etui robi sie pakuneczek daleki od wielkosci kieszeni spodni. Uzywam SGSa, z ktorego fotki sa akceptowalne w dobrych warunkach oswietleniowych i dzieki temu zrobilem sporo zdjec, ktore przy zalozeniu noszenia aparatu (ktorego nie chce sie nosic), nigdy by nie powstaly.

Data: 2011-06-26 19:42:41
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 02:37:12 +0200, atm napisa艂(a):

[...]

Jest wyj膮tkowo dobry w N8. Z naciskiem na *wyj膮tkowo*.

Pewnie, ze stala ogniskowa 28mm bodajze moze byc jakims ograniczeniem

Zw艂aszcza 偶e Andy w pierwszym po艣cie wyra藕nie zaznaczy艂, 偶e chcia艂by zoom.
Mo偶liwie du偶y.

[...]

Nic nie pisa艂em tu o robieniu sztuki.

[...]

A ja u偶ywam czasem aparaciku w Desire. Nadaje si臋 do zrobienia fotki do
szybkiego wys艂ana jej na twittera/facebooka, ale poza tym si臋gam po aparat.
Kt贸ry to aparat mam z regu艂y przy sobie.

Data: 2011-06-26 19:57:19
Autor: atm
[...]

Andy, wez ta sugestie pod uwage, bo nie da sie wszystkich Twoich oczekiwan zmiescic w komorce. Swego czasu Samsung robil aparat foto z modulem telefonicznym, ale chyba byl to niewypal:
http://www.3g.co.uk/PR/Feb2009/Samsung_Memoir_8_MP_Camera_Phone_Launched_3G.htm

Data: 2011-06-26 20:11:17
Autor: Andrzej Libiszewski
Kt贸ry telefon z dobrym aparatem?
Dnia Sun, 26 Jun 2011 19:57:19 +0200, atm napisa艂(a):

[...]

W Polsce by艂 sprzedawany pod nazw膮 Pixon. I tak, to by艂 niewypa艂.