Który ultrabook polecacie?

Data: 2012-06-13 14:31:50
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
Witam,

Mój komp ma już ponad 10 lat. Ojciec chce mi dać na nowego, ale chyba
tym razem to już nie będzie sprzęt stacjonarny.

Chciałbym się zmieścić do 5 kawałków (5 tys. zł), najoptymalniej
byłoby to coś blisko czwórki.

Myślę o ultrabooku Sony.

http://www.chip.pl/news/sprzet/notebooki_i_netbooki/2012/05/13-calowy-ultrabook-vaio-t13-do-kupienia-w-polsce-2

Nic nie wiem o HP:

http://www.kuzniewski.pl/k555,hp-envy.html?gclid=CNmn27yTzLACFUFG3wod1XnoWw

Trochę o tym czytałem, ale nie siedzę w sprzęcie (raczej nie jestem
ścisłowcem) wolę raczej humanistykę.

Proszę o wszelkie rady.

Czy ten Soniak jest wart swojej kasy? Czy warto coś dołożyć do tej
ceny i mieć lepszy sprzęt? Potrzebuję rzeczy trwałej na której nowsze
oprogramowanie będzie bujać minimum 10 lat (jak na moim obecnym
kompie, wszystko buja, ale już powolusieńku widać, że zaczyna się
zacinać).

Dziękuję i pozdrawiam,

D.

Data: 2012-06-14 00:10:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Który ultrabook polecacie?

"Dyletant" 207cad7a-bf1a-48d8-91c7-e93b7ac43399@b1g2000vbb.googlegroups.com

: kompie, wszystko buja, ale już powolusieńku widać, że zaczyna się zacinać).

Co Ci zacina się? Dziś przeglądarka internetowa potrzebuje 4 GiB RAMek.
Miałeś tyle 10 lat temu? A oglądanie filmów wymaga kilku rdzeni
chodzących na 2 GHz -- miałeś tyle 10 lat temu? :)

-=-

Odwiedziłem dziś MediaMarkt. Jakieś dziewczyny oglądały
prezentowany tam złom. Jedna z nich niemal parsknęła
śmiechem:

 - Patrz, 1 gigabajt ramu!!!

Netbook z atomowym napędem (N450) nie radzi sobie
z tunerem DVB-T przy HD...

Data: 2012-06-13 15:22:49
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
Eneuel wrote:
"Dyletant" 207cad7a-bf1a-48d8-91c7-e93b7ac43...@b1g2000vbb.googlegroups.com

[...]

2 G Ramu i rdzeń 3 G 10 lat temu. Komp kosztował 6 tysięcy. Teraz to
już jest złomik.

Co się zacina? Długo się uruchamia, wolno przełącza okna, no i Word i
Excel długo się odpalają.

-=-

[...]

Dlatego właśnie proszę, żebyś mi coś polecił, tak?

Co polecasz, żeby bujało właśnie tak do 10 latek? Nie wiem jakie są
realia, może do 5, tak?

Nic o tym nie wiem, dlatego pytam. Gdybym się znał, to bym się nie
pytał.

Mnie jak ktoś o coś pytam, to po prostu odpowiadam tak jak wiem, żeby
koledze pomóc, i tyle.

Akurat w tym temacie nie wiem nic. Jestem bardziej humanistyczny.

To jak? Da radę coś mi doradzić? :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Data: 2012-06-14 08:58:43
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

Co się zacina? Długo się uruchamia, wolno przełącza okna, no i Word i
Excel długo się odpalają.

Tu wystarczy inwestycja w dysk SSD, reinstal systemu na W7 i będzie śmigać.

Data: 2012-06-14 02:15:46
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 08:58, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> Co się zacina? Długo się uruchamia, wolno przełącza okna, no i Word i
> Excel długo się odpalają.

Tu wystarczy inwestycja w dysk SSD, reinstal systemu na W7 i będzie śmigać.

SSD, więcej ramu i siódemka. Fajny pomysł. Kto wie, kto wie?

Czy takie upgrade'y opłaca się robić na dłuższą metę. To jest komp od
mojego starego, jak go kupowali, to moja mama sprzeczała się, żeby
zrobić upgrade poprzedniego, ale ojciec stwierdził, że chce kupić
dobry sprzęt na 10-15 lat. I dobrze wycelował.

Gdybym zrobił taki upgrade, na ile on wystarczy i jaki byłby koszt.
Wszystko pi razy oko please? Jeżeli można :D

-- www.bezwypadkowy.net- Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.www.automo.pl- Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

A jeżeli chodzi o tego ultrabooka, to i tak chyba go dostanę. Czy
można prosić o jakieś sugestie? i3 i5 i7, jaki ramik, jaka marka, jaki
koszt jest sensowny? Czy soniak jest sensowny?

Data: 2012-06-14 11:49:23
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

[...]

Weż dysk SSD 60GB + system W7 bo na XP dyski SSD nie mają sensu. O ile nie grasz w najnowsze gry to spokojnie pociągnie jeszcze parę lat.

A jeżeli chodzi o tego ultrabooka, to i tak chyba go dostanę. Czy
można prosić o jakieś sugestie? i3 i5 i7, jaki ramik, jaka marka, jaki
koszt jest sensowny? Czy soniak jest sensowny?

Soniak jest sensowny bo chyba jako jedyny ma dysk hybrydowy. na systaem + programy SSD (szybkość) i na dane normalny dysk (320GB chyba)

Data: 2012-06-14 03:27:59
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 11:49, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> [...]

Weż dysk SSD 60GB + system W7 bo na XP dyski SSD nie mają sensu. O ile nie
grasz w najnowsze gry to spokojnie pociągnie jeszcze parę lat.

Dziękuję, to dobra rada :D

No właśnie nie gram w gry, ale nie wiem dlaczego ;D

> [...]

Soniak jest sensowny bo chyba jako jedyny ma dysk hybrydowy. na systaem +
programy SSD (szybkość) i na dane normalny dysk (320GB chyba)

No tak, soniak byłby ok. Tylko zastanawiam się jeszcze z tymi i3 i5
i7. Czy i3 to już przeżytek? Ile to jeszcze pociągnie? Czy raczej
obowiązkowo piątka lub siódemka?

Data: 2012-06-14 12:36:21
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

[...]

Ja czasami gram :)

[...]

Musisz założyć co będziesz na nim robił, jak biurówka to spokojnie i3 powinien wystarczyć, i5 jeśli coś więcej czyli pograć, konwersje video, obróbka grafiki. i7 to już raczej coś poważniejszego i nie widzę sensu wydawać tyle.

Data: 2012-06-14 03:44:46
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 12:36, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> Dziękuję, to dobra rada :D
> No właśnie nie gram w gry, ale nie wiem dlaczego ;D

Ja czasami gram :)

Ja bym może i grał ale w co?

> [...]

powinien wystarczyć, i5 jeśli coś więcej czyli pograć, konwersje video,
obróbka grafiki. i7 to już raczej coś poważniejszego i nie widzę sensu

Rozumiem, dziękuję. Postaram się wycelować w i5, na zapas :D

A Ramu ile teraz to jest dużo a ile mało? No i tzw. twarde dyski,
jakie są duże a jakie małe?

Data: 2012-06-14 13:14:52
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

No właśnie nie gram w gry, ale nie wiem dlaczego ;D
Ja czasami gram :)
Ja bym może i grał ale w co?

Ja w Diablo3 oraz HOMM6 :)

Rozumiem, dziękuję. Postaram się wycelować w i5, na zapas :D
A Ramu ile teraz to jest dużo a ile mało? No i tzw. twarde dyski,
jakie są duże a jakie małe?

Min bym brał 4GB więcej na razie nie jesty potrzebne.
Nie ma dużych dysków :) tak jak jechałem Lamborgini i na pytanie ile pali była tylko jedna odpowiedz "tyle ile wlejesz"  :)

Data: 2012-06-14 04:50:53
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 13:14, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> Ja bym może i grał ale w co?

Ja w Diablo3 oraz HOMM6 :)

> [...]

Nie ma dużych dysków :) tak jak jechałem Lamborgini i na pytanie ile pali
była tylko jedna odpowiedz "tyle ile wlejesz"  :)

Ok. Dobre :)

Data: 2012-06-14 04:58:37
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 13:14, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> Ja bym może i grał ale w co?

Ja w Diablo3 oraz HOMM6 :)

Ok. Interesowałoby mnie coś bardziej jak Cywilizacja. Co teraz jest na
topie?

Data: 2012-06-14 14:08:46
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

[...]

Civilizacja V :)

Data: 2012-06-14 11:51:18
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 14:08, "Chris" <s...@spam.net> wrote:

Civilizacja V :)

Kiedyś słyszałem o grze w której rozwijało się życie od pojedynczej
komórki do całych cywilizacji. Może źle słyszałem. Jest coś takiego?

Data: 2012-06-14 23:27:24
Autor: BQB
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 20:51, Dyletant pisze:
[...]

Spore, ale to nie do końca tak wygląda.

Data: 2012-06-15 08:23:38
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 23:27, BQB <ad...@anty.spamowy.com.invalid> wrote:

> Kiedyś słyszałem o grze w której rozwijało się życie od pojedynczej
> komórki do całych cywilizacji. Może źle słyszałem. Jest coś takiego?

Spore, ale to nie do końca tak wygląda.

A jak, jeśli można spytać? Kojarzysz taką grę (lub środowisko)?

Data: 2012-06-16 12:29:46
Autor: BQB
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-15 17:23, Dyletant pisze:
[...]

Gra nosi nazwę SPORE :P
aby pooglądać włącz youtube i wpisz tą nazwę :D

Data: 2012-06-16 15:58:54
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
> [...]

> Kiedyś słyszałem o grze w której rozwijało się życie od pojedynczej
> komórki do całych cywilizacji. Może źle słyszałem. Jest coś takiego?

Rozumiem, obejrzę sobie. Ważne, że mam nazwę :D

A słyszeliście o Nomic? Taka abstrakcyjna gra w demokrację. Autorem
jest chyba Peter Suber. Nigdy w to nie grałem. Podobno dla mózgowców.

Dziękuję :D

Data: 2012-06-15 08:28:24
Autor: Michal Kawecki
Który ultrabook polecacie?
Dnia Thu, 14 Jun 2012 03:27:59 -0700 (PDT), Dyletant napisał(a):

[...]

60 GB to za mało dla W7. No chyba że nie będą instalowane żadne
poprawki, a pakiet Office będzie używany do pisania pamiętnika.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-06-14 09:06:57
Autor: JoteR
Który ultrabook polecacie?
"Chris" napisał:

Co się zacina? Długo się uruchamia, wolno przełącza okna, no i Word
i Excel długo się odpalają.

Tu wystarczy inwestycja w dysk SSD, reinstal systemu na W7 i będzie śmigać.

"Mój komp ma już ponad 10 lat".
Oj, będzie "śmigać", aż powietrze zawyje.
W wentylatorach...

JoteR

Data: 2012-06-14 02:16:04
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 09:06, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Chris" napisał:

> [...]
> śmigać.

"Mój komp ma już ponad 10 lat".
Oj, będzie "śmigać", aż powietrze zawyje.

No właśnie :(

Data: 2012-06-15 02:38:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Który ultrabook polecacie?

"Dyletant" 73d514ad-48d7-4f15-9597-fae72c2a1c32@b1g2000vbb.googlegroups.com

: Co polecasz, żeby bujało właśnie tak do 10 latek? Nie wiem jakie są
: realia, może do 5, tak?

Po 10 latach będziesz miał przedarte na wylot klawisze. :)
Nie kupuj złomu na 10 lat. Lepiej tanio kupować i wymieniać co parę lat.

Data: 2012-06-15 08:25:19
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 15 Cze, 02:38, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"Dyletant" 73d514ad-48d7-4f15-9597-fae72c2a1...@b1g2000vbb.googlegroups.com

[...]

Tak właśnie powoli zaczynam myśleć......

Dziękuję.

D.

Data: 2012-06-19 02:52:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Który ultrabook polecacie?

"Dyletant" b319e99a-7958-45e8-bcf6-b80abdd95caa@l17g2000vbj.googlegroups.com

[...]

Ja mam 2 GiB w notebooku -- potrzebuję co najmniej 8 GiB, a i 16 GiB
bym  nie pogardził. Parę lat temu 1 GiB by mi wystarczył. WXP nie
obsługuje więcej niż 3 z hakiem. Inwestowanie w RAMki mego komputera
jest bezsensem. Gdy tajlandzkie wody odejdą ;) a dyski HDD stanieją
do rozsądnych poziomów, być może kupię jakiegoś taniego notebooka
z i7 i z 16 GiB RAMek za jednego tałzena złotych.

Data: 2012-06-14 07:41:45
Autor: Jakub Jewuła
Który ultrabook polecacie?
Co Ci zacina się? Dziś przeglądarka internetowa potrzebuje 4 GiB RAMek.

Slyszalem ze 40 ;)

Data: 2012-06-15 02:40:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Który ultrabook polecacie?

"Jakub Jewuła" jrbtir$cj3$1@inews.gazeta.pl

Co Ci zacina się? Dziś przeglądarka internetowa potrzebuje 4 GiB RAMek.

Slyszalem ze 40 ;)

U mnie Opera pochłania około 4. A nie ona jedna (z przeglądarek) jest odpalona...

Data: 2012-06-14 02:36:54
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
Panowie, ale generalnie to i3 i5 czy i7?

Interesuje mnie czy w tej chwili i3 to już staroć.

Kompletnie nie mam rozeznania, ze sprzętem jestem na etapie Pentium 4
zegarek 3G, jeden rdzeń :D (technologia sprzed 10 lat)

To jak?

Data: 2012-06-14 12:32:13
Autor: Piotr S.
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 11:36, Dyletant pisze:
Panowie, ale generalnie to i3 i5 czy i7?

Zależy na jakiej Ci wydajności zależy. i7 są najmocniejszą serią a co za tym idzie droższą. W i3 i w i5 są usunięte pewne funkcje które posiada i7. W i5 bodajże jest zintegrowany układ graficzny.

Interesuje mnie czy w tej chwili i3 to już staroć.

i3 tak samo jak i7 weszły na rynek prawie w tej samej chwili.

PS

Data: 2012-06-14 03:48:41
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 12:32, "Piotr S." <sash...@interia.pl> wrote:
W dniu 2012-06-14 11:36, Dyletant pisze:> Panowie, ale generalnie to i3 i5 czy i7?

> [...]

> Interesuje mnie czy w tej chwili i3 to już staroć.

i3 tak samo jak i7 weszły na rynek prawie w tej samej chwili.

Ok, dziękuję. 3 5 7 to generacje, tak? Czym się właściwe różnią?

Data: 2012-06-14 12:41:57
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Piotr S. nabazgrał(a):

[...]

i7 - 4 rdzenie + HT co daje 8 rdzeni
i5 - 2 rdzenie + HT co daje 4 rdzenie
i3 - 2 rdzenie bez HT

+ różnice w cache procesora

Taki najprostrzy opis choć tych różnic jest więcej.

Data: 2012-06-14 03:50:03
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 12:41, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Piotr S. nabazgrał(a):

> [...]
> W i5 bodajże jest zintegrowany układ graficzny.
> i3 tak samo jak i7 weszły na rynek prawie w tej samej chwili.

Zrozumiałem, dziękuję. To celowałbym raczej w piątkę.

Już coś wiem! :D

No ale ten soniak ma trójkę.

Data: 2012-06-14 13:04:58
Autor: Piotr S.
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 12:41, Chris pisze:

i7 - 4 rdzenie + HT co daje 8 rdzeni
i5 - 2 rdzenie + HT co daje 4 rdzenie
i3 - 2 rdzenie bez HT

Jesteś pewien, że i3 nie ma HT? Mam w laptopie i3 i w Windowsie jest widoczny jako 4-rdzeniowy (2 rdzenie, 4 rdzenie logiczne).

PS

Data: 2012-06-14 13:16:27
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Piotr S. nabazgrał(a):

[...]

Tak mi się wydawało ale mogę się mylić /// ręki nie dam obciąć ...

Data: 2012-06-14 12:36:13
Autor: Piotr S.
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 11:36, Dyletant pisze:

Interesuje mnie czy w tej chwili i3 to już staroć.

Poprawka. i7 jest najstarszy spośród i3,i5 i i7. Potem pojawiło się i5 a w 2010 i3. Tak więc i3 to raczej staroć nie jest ;)

PS.

Data: 2012-06-14 03:51:02
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 12:36, "Piotr S." <sash...@interia.pl> wrote:

> Interesuje mnie czy w tej chwili i3 to już staroć.

Poprawka. i7 jest najstarszy spośród i3,i5 i i7. Potem pojawiło się i5 a
w 2010 i3. Tak więc i3 to raczej staroć nie jest ;)

PS.

To teraz wypuszczają najpierw słabsze procki w serii a potem lepsze?

Data: 2012-06-14 13:09:46
Autor: Piotr S.
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 12:51, Dyletant pisze:
On 14 Cze, 12:36, "Piotr S." <sash...@interia.pl> wrote:

To teraz wypuszczają najpierw słabsze procki w serii a potem lepsze?

A kto powiedział, że i7 jest najsłabszy ? Mimo że wydany został wcześniej jest najszybszy spośród serii z "i". Nie sugeruj się datą wydania.

PS

Data: 2012-06-14 04:56:41
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 13:09, "Piotr S." <sash...@interia.pl> wrote:
> [...]

A kto powiedział, że i7 jest najsłabszy ? Mimo że wydany został
wcześniej jest najszybszy spośród serii z "i". Nie sugeruj się datą wydania.

OK. Rozumiem.

Data: 2012-06-14 13:16:10
Autor: Piotr S.
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 13:09, Piotr S. pisze:

A kto powiedział, że i7 jest najsłabszy ? Mimo że wydany został
wcześniej jest najszybszy spośród serii z "i". Nie sugeruj się datą
wydania.

PS

Jest jeszcze kwestia tego, że seria posiada kilka wydań.
Pierwsze i7 były oparte na trochę starszej architekturze.

PS

Data: 2012-06-14 02:56:22
Autor: rs
Który ultrabook polecacie?
On Wed, 13 Jun 2012 14:31:50 -0700 (PDT), Dyletant <dyletant@yahoo.pl>
wrote:

[...]

widze, ze tutejsi spece dwoja sie i troja w pomaganiu.
kwestia jest rowniez tego co bedziesz na nim chcial robic. te HP to
nie ultrabooki. mam zle doswiadczenia z ta firma, ale to moze tylko
ja. laptopy sony sa dosc delikatne. w tych z ktorymi mialem
doczynienia, a byly solidnie uzywane, stosunkowo szybko padaly
trackpady i klawiatury. jakby je moze oszczedniej/sensowniej uzywac,
to by wytrzymaly dluzej. mam tez duze zastrzezenia do  pomocy
technicznej sony i dziwnej polityce dotyczacej uaktualnien
sterownikow.
pare miesiecy temu kupilem asusa z serii zenbook i sobie, na razie,
chwale. w porownaniu z innymi ma solidniejsza obudowe, ale placi sie
ciezarem. klawiatura mnie troche irytuje, ale ja mam specyficzne
wymagania. nie wiem czy wytrzyma 5 lat (na pewno nie 10) ale nie
liczylem na to przy zakupie.  jak chcesz cos rownie solidnego, a dlugowiecznosc jest istotna, to
moze makowke airbooka. mam pare laptopow applea, ktore po prostu nie
chca pasc na dobre, a juz maja w okolicy 10 lat. znajomi maja airbooki
i tez sobie chwala i wcale ich nie oszczedzaja. ale to zalezy jaki
masz stosunek ideologiczny do tej firmy. <rs>

Data: 2012-06-14 02:25:08
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 08:56, rs <no.addr...@no.spam.pl> wrote:
On Wed, 13 Jun 2012 14:31:50 -0700 (PDT), Dyletant <dylet...@yahoo.pl>
wrote:

> [...]

i tez sobie chwala i wcale ich nie oszczedzaja. ale to zalezy jaki
masz stosunek ideologiczny do tej firmy. <rs>

Zenbook jest fajny, ale metalowa obudowa nie jest dla mnie.

Do czego jest mi potrzebny? Czytanie książek, pisanie maili, czyli
głupoty. Ale chcę, żeby to bujało jak mam otwarte np. 4 książki po
1000 stron, excela, worda i przeglądarkę, a do tego słucham muzyki.
Musimy być przyjemna i szybka klawiatura, nie do pisania jednym
palcem, tylko szybkie wygodne pisanie.

Airbook? Czy jakiś konretny modelik można poprosić na próbkę?

Ten Dell w którym padła bateria miał fajny klawiaturkę i przyjemną
obudowę (nie było od niej zimno w dłonie przy długim pisaniu.

Przepraszam, tamten list mi się za szybko wysłał.

Dziękuję i pozdrawiam,

D.

Data: 2012-06-14 09:34:47
Autor: m
Który ultrabook polecacie?
W dniu 14.06.2012 08:56, rs pisze:
[...]

W przypadku produktów appla chyba bardziej istotny jest stosunek materialny do tej firmy. Mam wrażenie że stosunek ideologiczny do A. jest często tylko dla ukrycia faktu że kogoś nie stać (albo jest za skąpy) na produkty A.

p. m.

Data: 2012-06-14 09:38:10
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
m nabazgrał(a):

[...]

Mając Appla zawsze masz +10 do lansu w firmie :)

Data: 2012-06-14 08:44:41
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Chris napisa?(a):

[...]

Obie Wasze opinie zwykle wyglaszają Ci, którzy nigdy sprzętu Apple nie
uĹźywali ;) j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 09:55:15
Autor: Chris
KtĂłry ultrabook polecacie?
januszek nabazgrał(a):

Chris napisa?(a):
W przypadku produktĂłw appla chyba bardziej istotny jest stosunek
materialny do tej firmy. Mam wraĹźenie Ĺźe stosunek ideologiczny do A.
jest  często tylko dla ukrycia faktu Ĺźe kogoś nie stać (albo jest za
skąpy) na  produkty A.
Mając Appla zawsze masz +10 do lansu w firmie :)
Obie Wasze opinie zwykle wyglaszają Ci, którzy nigdy sprzętu Apple nie
uĹźywali ;)

Nie ale mam paru znajomych co używają i sobie chwalą, nie powiem sprzęt fajny ale mi bardziej pasuje system od MS-a

Data: 2012-06-14 07:14:36
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

Trochę o tym czytałem, ale nie siedzę w sprzęcie (raczej nie jestem
ścisłowcem) wolę raczej humanistykę.

Kup taki, ktory wyglada na najbardziej humanitarny ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-13 23:31:57
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 09:14, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

> [...]
> ścisłowcem) wolę raczej humanistykę.

Kup taki, ktory wyglada na najbardziej humanitarny ;)

Nie wyglądają źle, co? Delikatne i nienarzucające się. Soniak jak dla
mnie trochę rzuca się w oczy. Najmniej by mi o to właśnie chodziło.

Chciałbym, żeby bujał gitara, ale żeby nie rzucał się w oczy.

Tylko nie mam pojęcia, czy i3 i5 i7, ile ramu to minimum itd.

Nie chcę się wpakować w coś co za 2 lata padnie. Jak Dellik mojego
kumpla, pochodził 2 latka i padł. Może to pech, ale na pewno nie o to
mi chodzi.

Chodzi mi o coś solidnego bez niespodzianej.

Możecie coś powiedzieć? Proszę Was.

Data: 2012-06-14 07:52:39
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

Chciałbym, żeby bujał gitara, ale żeby nie rzucał się w oczy.

One wszystkie sa de facto na jedno kopyto.

Tylko nie mam pojęcia, czy i3 i5 i7, ile ramu to minimum itd.

Mam wrazenie, ze dla Ciebie nie ma to znaczenia, byle by
jakies i z przodu bylo.

Nie chcę się wpakować w coś co za 2 lata padnie. Jak Dellik mojego
kumpla, pochodził 2 latka i padł. Może to pech, ale na pewno nie o to
mi chodzi.

Nie masz na to wplywu. Chyba, ze dokupisz ekstra pakiet gwarancyjny.

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 02:17:39
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 09:52, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

> [...]

> Tylko nie mam pojęcia, czy i3 i5 i7, ile ramu to minimum itd.

Mam wrazenie, ze dla Ciebie nie ma to znaczenia, byle by

Jakby nie miało znaczeni to poszedłby do Tesco i kupił ;D

> [...]
> mi chodzi.

Nie masz na to wplywu. Chyba, ze dokupisz ekstra pakiet gwarancyjny.

Ok. Czy konkretne sugestie jakieś może? model marka?

j.

Data: 2012-06-14 11:05:56
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

[...]

Ok. Czy konkretne sugestie jakieś może? model marka?

Moim zdaniem w dzisiejszych czasach modele i marki nie mają już żadnego znaczenia ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 03:17:03
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 13:05, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

[...]

> [...]

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012

Doceniam poczucie humoru.

Data: 2012-06-14 14:02:02
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

[...]

Doceniam poczucie humoru.

Dziękuję. Ze swej strony mam prośbę - tnij cytaty.

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 11:52:22
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 16:02, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:

Dziękuję. Ze swej strony mam prośbę - tnij cytaty.

Ok, jasne. Przepraszam.

Data: 2012-06-14 09:01:53
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

Myślę o ultrabooku Sony.
Nic nie wiem o HP:

HP to nie ta klasa sprzętu, chcesz tanio kupi HP, chcesz drożej za to lepszy sprzęt weż Sony, na pewno Sony cię nie zawiedzie do tego wygląda dużo lepiej.

Data: 2012-06-14 02:27:32
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 09:01, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> [...]

sprzęt weż Sony, na pewno Sony cię nie zawiedzie do tego wygląda dużo

Tak, ale problem z Sony jest taki, że zwraca uwagę i jest bajerancki.

Jak usiądę w bibliotece i wyjmę soniaka to wszyscy się od razu gapię.
Na chwilę nie można odejść.

HP to dużo gorsza klasa sprzętu?

Data: 2012-06-14 11:54:24
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

[...]

U nas co byś nie zostawił to i tak trzeba uważać :) znajomym ze sklepu starego złoma zabrali w biały dzień na którym tylko fajkturowanie ledwo śmigało, wartość lapka to max 2 x 4-pack.

HP to dużo gorsza klasa sprzętu?

W wyższej cenie nie jest żle naprawdę fajne laptopy (zwłaszcza seria ELITE) choć parę spraw mnie irytowało ale to już zależy od tego czego się wymaga. Do tego zauważyłem ostatnio że troszkę tego jednak pada, nie wiem czy HP zaniżyło jakość czy po prostu tyle się tego sprzedaje.
Nie wiem jak z ultrabookami bo nie miałem ale miałem za to HP z serii PRO i ELITE, tak samo mam doświawdczenie z SONY serią F jak i coś taniego dla ludu (modelu nie pamiętam).

Data: 2012-06-14 03:29:45
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 11:54, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> [...]

ELITE, tak samo mam doświawdczenie z SONY serią F jak i coś taniego dla ludu

Ja chyba bardziej coś dla ludu potrzebuję, ale żeby śmigało ok. 5-10
latek, mimo wszystko. Nie najtańszy, średni z dodatkiem.

Data: 2012-06-14 12:39:22
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Dyletant nabazgrał(a):

[...]

Jak weżmiesz i schowasz do szuflady to i 20 lat przezyje :)

Z komputerami jest tak że w momencie kupna sprzęt staje się już stary ...

Data: 2012-06-14 03:47:26
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 12:39, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> [...]

Jak weżmiesz i schowasz do szuflady to i 20 lat przezyje :)

Z komputerami jest tak że w momencie kupna sprzęt staje się już stary ...

No tak. A tak z ciekawości, wiadomo coś o tym jaki mają teraz sprzęt w
zastosowaniach wojskowych? Czy posługują się superkomputerami, a ich
lapcie to tylko terminale?

Data: 2012-06-14 13:04:20
Autor: RadoslawF
Który ultrabook polecacie?
Dnia 2012-06-14 12:47, Użytkownik Dyletant napisał:

[...]

Są pancerne laptopy przeznaczone do pracy polowej, niestety są
ciężkie i kilkakrotnie droższe od normalnych.
http://tech.wp.pl/query,pancerny%20laptop,szukaj.html?ticaid=1ea0d

Pozdrawiam

Data: 2012-06-14 04:54:30
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 13:04, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
> lapcie to tylko terminale?

Są pancerne laptopy przeznaczone do pracy polowej, niestety są

Ok, dziękuję :)

Do każdego zestawu 2 granaty gratis ;)

Data: 2012-06-14 12:19:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Który ultrabook polecacie?
Dnia 2012-06-14, o godz. 11:54:24
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

[...]

Ja zauważyłem że w HP jakość laptoków poleciała na łeb po przejęciu
Compaqa. Potem moda na ultratanie laptoki z merketu zrobiła swoje -
oszczędzają na czym się tylko da. Na szczęście wielu ludzi już
zauważyło że nie da rady dobrze i bardzo tanio. Za jakość i porządny
support trzeba zapłacić. I pomyśleć że mój 8-letni Acer z Celeron M
(wtedy bardzo niska półka) nadal służy trzeciemu już użyszkodnikowi. Po
doposażeniu w pamięć, większy dysk i WiFi którego nie miał. Nawet
bateria jeszcze te kilkadziesiąt minut trzyma. Wynik nieprawdopodobny
chyba dla jakiejkolwiek maszyny z supermarketu kupionej dziś.

Zdrówko

Data: 2012-06-14 12:22:35
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Kobieta dalej ma jeszcze starego Acera z Pentium Mobile 1.6 i dalej działą choć bateria już siadła :) za to dziecko ma na czym się bawić i oglądać bajki :)

Data: 2012-06-14 12:32:30
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Który ultrabook polecacie?
Dnia 2012-06-14, o godz. 12:22:35
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Kobieta dalej ma jeszcze starego Acera z Pentium Mobile 1.6 i dalej
działą choć bateria już siadła :) za to dziecko ma na czym się bawić
i oglądać bajki :)

Ogłólnie jak patrzę na rynek sprzętu na przestrzeni lat to jego
trwałość dramatycznie spadła. Lut bezołowiowy też dołożył swoje.

A dla dzieciaka (4-latka w tej chwili) mam profil w naszych laptokach
plus panel komp z dotykowym ekranem. Całkiem fajnie paluchami maże po
ekranie.

Zdrówko

Data: 2012-06-14 12:38:13
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
[...]

To wiek mamy ten sam :) mój skończył 4-lata 7 czerwca :)
Nad dotykowcem ciągle się zastanawiam ale chyba poczekam aż podrośnie i wtedy dam mu tablet.
Do malowania to ma tablicę, rulon papieru + kredki/farby :)

Data: 2012-06-14 14:01:33
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Który ultrabook polecacie?
Dnia 2012-06-14, o godz. 12:38:13
[...]

Zwykłe farby ale wpadł mi w ręce terminal kasowy z ekranem dotykowym. W
środku zwykłe PC plus 15-calowy ekran dotykowy.

Zdrówko

Data: 2012-06-14 14:09:48
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
[...]

To jest pomysł :) rozważę :) dzięki za pomysł.

Data: 2012-06-14 08:10:09
Autor: januszek
[...]

Potrafisz powyzsze tezy jakos uzasadnic (nie podpierajac sie o marketingowe materialy obu w/w firm rzecz jasna)?

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 09:26:50
Autor: Chris
KtĂłry ultrabook polecacie?
januszek nabazgrał(a):

Chris napisa?(a):
HP to nie ta klasa sprzętu, chcesz tanio kupi HP, chcesz drożej za to
lepszy  sprzęt weĹź Sony, na pewno Sony cię nie zawiedzie do tego
wygląda duĹźo  lepiej.
Potrafisz powyzsze tezy jakos uzasadnic (nie podpierajac sie o
marketingowe materialy obu w/w firm rzecz jasna)?

Wystarczy zobaczyć na jakość materiałów/podzespołów użytych do budowy obu marek. Poza tym design Sony jest dużo ciekawszy niż HP.

Data: 2012-06-14 08:42:46
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Chris napisa?(a):

Wystarczy zobaczyć na jakość materiałów/podzespołów użytych do budowy obu marek.

HP ma wieksza rozpietosc modeli, od sprzetu marketowego po korporacyjny. Przypuszczam, ze na tym samym poziomie cenowym sprzed od HP nie bedzie sie roznil jakoscia materiałów i podzespołów od sprzętu SONY. W kazdym razie to nadal sa ogolniki a nie jakies konkrety :)

Poza tym design Sony jest duĹźo ciekawszy niĹź HP.

Ok bo o gustach sie nie dyskutuje, niech zwyciezy ladniejszy ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 02:28:33
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 10:42, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Chris napisa?(a):

> [...]

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012

No właśnie ja nie chcę ładnego. Chcę coś w tej klasie, ale mnie
rzucającego się w oczy.

Data: 2012-06-14 10:38:42
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

[...]

No właśnie ja nie chcę ładnego. Chcę coś w tej klasie, ale mnie
rzucającego się w oczy.

To kup sobie brzydki ;) A jak ma się nie rzucać w oczy (np w Starbucsie, to kup HP) ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 03:18:17
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 12:38, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

[...]

> No właśnie ja nie chcę ładnego. Chcę coś w tej klasie, ale mnie
> rzucającego się w oczy.

To kup sobie brzydki ;) A jak ma się nie rzucać w oczy (np w Starbucsie,
to kup HP) ;P

No właśnie, ma się nie rzucać w oczy.

j.

Data: 2012-06-14 09:58:58
Autor: Chris
[...]

Siedzę w IT od lat i mam styczność z chyba każdym sprzętem i widzę jakość wykonania. Nie powiem, EliteBooki są bardzo fajne i dobrze wykonane ale do jakości Sony brakuje im jeszcze troszkę. Róznicę widać po ilości reklamacji składancyh na obie marki i niestety HP przoduje i to znacznie jeśli chodzi o awaryjność sprzętu.

Poza tym design Sony jest duĹźo ciekawszy niĹź HP.
Ok bo o gustach sie nie dyskutuje, niech zwyciezy ladniejszy ;)

I na tym zostawmy design :)

Data: 2012-06-14 09:22:58
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Chris napisa?(a):

Siedzę w IT od lat i mam styczność z chyba każdym sprzętem i widzę jakość wykonania.

Wyjaśnij co konkretnie masz na myśli - pracujesz w serwisie laptopow?

[...]

Hmm, jeśli zestawimy poziom sprzedaży:
http://itreseller.pl/artykuly/raporty-i-analizy/item/593-rynek-notebookĂłw-w-q2-i-h1-2011/593-rynek-notebookĂłw-w-q2-i-h1-2011

z rankingiem awaryjności:
http://naprawalaptopow.com.pl/tag/raport-awaryjnosci-laptopow

To okaże się, że jest odwrotnie niż napisałeś bo Sony mając 3,5% udział w rynku sprzedazy ma 6% w rankingu awaryjności a HP przy 18% udziale w rynku ma 19% w awaryjności. Z tego prosty wniosek, że statystycznie jest dwa razy więszka szansza na to, że popsuje się Sony a nie HP albo inaczej rzecz nazywając sprzęt Sony dwukrotnie częściej ulega awarii niż sprzęt HP.

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 10:27:08
Autor: Chris
[...]

Dystrybutor ...

[...]

Dawno przestałem wierzyć w opinie na internecie, widzę co się dzieje na codzień ile jest reklamacji obu marek.

[...]

Jedno zepsute Ferrari do Ci 10% rynku w PL co nie znaczy że auta są awaryjne :)

Data: 2012-06-14 09:29:00
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Chris napisa?(a):

[...]

ok, podaj walsne dane - wolumen sprzedazy z rozbiciem na polke cenowa i procent zwrotow ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 10:43:39
Autor: Chris
[...]

Na szybko z tego roku:
HP - sprzedane 42.000 sztuk, reklamacje 200 sztuk
Sony - sprzedane 3800 sztuk, reklamacje 1 sztuka

Data: 2012-06-14 02:30:44
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 10:43, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
januszek nabazgrał(a):

> [...]

Na szybko z tego roku:
HP - sprzedane 42.000 sztuk, reklamacje 200 sztuk
Sony - sprzedane 3800 sztuk, reklamacje 1 sztuka

Czyli ludzie kupują HP bo ich komputery w tej klasie są tańsze?

Data: 2012-06-14 10:43:02
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

[...]

Czyli ludzie kupują HP bo ich komputery w tej klasie są tańsze?

Niektóre są tańsze, niektóre są droższe. Reguły nie ma. Zerknij np na ultrabooki HP z serii Premium, modele HP Spectre & Spectre XT ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 03:24:34
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 12:43, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

[...]

> Czyli ludzie kupują HP bo ich komputery w tej klasie są tańsze?

Niektóre są tańsze, niektóre są droższe. Reguły nie ma. Zerknij np na
ultrabooki HP z serii Premium, modele HP Spectre & Spectre XT ;)

Fajne, ale obudowa aluminium. Ja dużo piszę i trzymam dłonie na
obudowie.

Fajna byłaby jakaś przyjemna obudowa, np. jak w starych Dellkach
Latitude 2100. Gumowa, matowa, fajna przyjemna klawiatura.

j.

Data: 2012-06-14 03:45:48
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
> [...]

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012

Tak, fajne, tylko ta obudowa z metalu. Zimniej w ręce, a ja dużo piszę.

Data: 2012-06-14 14:04:24
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

[...]

Tak, fajne, tylko ta obudowa z metalu. Zimniej w ręce, a ja dużo piszę.

Kupisz sobie maść antyreumatyczną u już ;) Po za tym ten drugi jest ze szkła ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 11:53:34
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 16:04, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:

Kupisz sobie maść antyreumatyczną u już ;) Po za tym ten drugi jest ze
szkła ;P

Dobra, dawajcie dziadku linka do maści ;)

A tak serio, są ultrabooki z niemetalowymi obudowami?

Data: 2012-06-15 08:09:43
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Dyletant napisa?(a):

A tak serio, są ultrabooki z niemetalowymi obudowami?

Ta tańsze mają więcej tworzywa niż metalu ;) Wróbelki ćwierkają, że lada chwila pojawią się ultrabooki klasy lowprice, których obudowy będą prawie w całości z tworzywa.

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-15 08:25:55
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 15 Cze, 10:09, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

> [...]

Ta tańsze mają więcej tworzywa niż metalu ;) Wróbelki ćwierkają, że lada
chwila pojawią się ultrabooki klasy lowprice, których obudowy będą

Ok, przyjąłem :D

Data: 2012-06-15 09:25:21
Autor: Chris
[...]

O ile inicjatywa Intela przejdzie :)

Data: 2012-06-14 09:54:02
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Chris napisa?(a):

Na szybko z tego roku:
HP - sprzedane 42.000 sztuk, reklamacje 200 sztuk
Sony - sprzedane 3800 sztuk, reklamacje 1 sztuka

Wartości mniejsze niż błąd statystyczny - nic z tego w sumie nie wynika :)

Swoją drogą czy nie jest tak, że kiedy Klientowi psuje się laptop to kontaktuje się On z supportem (np Sony http://www.sony.pl/support/pl/; HP http://www.hp.pl/bsc etc) a nie z Dystrybutorem? Co za tym idzie ewentualne reklamacje u Dystrybutora nijak się mają do rzeczywistej awaryjności sprzętu (i tu bardziej przemawia do mnie ranking napraw, który linkowałem).

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 11:45:42
Autor: Chris
[...]

:)

Coś tam zawsze wynika :) to są reklamacje w pierwszym miesiącu od zakupu .. co jest dalej już wolę nie wiedzieć :)

[...]

Do miesiąca czasu jest DOA i można coś na tej podstawie wywnioskować.

Data: 2012-06-14 11:07:38
Autor: januszek
KtĂłry ultrabook polecacie?
Chris napisa?(a):

[...]

Do miesiąca czasu jest DOA i można coś na tej podstawie wywnioskować.

Z DOA można wywnioskować jak pracują firmy kurierskie ;P

ps. swoją drogą ostatnio zamawiałem Dell-a i przyjechał taksówką ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-14 12:13:32
Autor: Chris
[...]

Dobrze że nie robią zrzutów z samolotu :)

Data: 2012-06-14 09:25:01
Autor: radar
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-13 23:31, Dyletant pisze:
[ciach]

http://www.komputronik.pl/product/132344/Samsung_NP350U2A_%28NP350U2A-A01PL%29.html

W realu robi piorunujące wrażenie. Nie ultrabook ale parametry niezłe, a z ceną można zejść do 2k.

--
radar

Data: 2012-06-14 02:33:32
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 14 Cze, 09:25, radar <_sara_@_post_._pl_> wrote:
[...]

Dziękuję, fajny. Ale jestem zdecydowany na ultra.

Data: 2012-06-14 13:41:27
Autor: radar
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 11:33, Dyletant pisze:

Dziękuję, fajny. Ale jestem zdecydowany na ultra.

Patrz na wagę i USB 3.0.

--
radar

Data: 2012-06-14 13:57:51
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
radar nabazgrał(a):

W dniu 2012-06-14 11:33, Dyletant pisze:
Dziękuję, fajny. Ale jestem zdecydowany na ultra.
Patrz na wagę i USB 3.0.

Wagę rozwumiem  ale USB 3.0 raczej nie jest to jakiś wymagający parametr, bardziej bym patrzył kupując flasha na jego parametry zapisu.

Data: 2012-06-14 14:09:36
Autor: radar
Który ultrabook polecacie?
W dniu 2012-06-14 13:57, Chris pisze:
Wagę rozwumiem ale USB 3.0 raczej nie jest to jakiś wymagający parametr,
bardziej bym patrzył kupując flasha na jego parametry zapisu.

Ja mam dysk 500GB z USB 3.0 i wyciąga 105mbps; WARTO! Pomyśl jak szybko zrobisz backup większych danych...

--
radar

Data: 2012-06-14 14:26:14
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
radar nabazgrał(a):

[...]

Ja poszedłem troszkę inną drogą, mam tylko laptopa i do niego poszedł dysk SSD a wszystkie dane mam podpięte na dysku zew. 2.5" do tego leży sobie odpalany raz na jakiś czas dysk backupowy a poświęcenie paru godzin na backu ważniejszych danych jakoś mnie nie rusza.

Z dysku 2.5" odpalam 90% aplikacji, gier, filmów puszczanych po sieci na BD gdzie idzie na TV, do tej pory nic się nie zająkneło i śmiga czy to po kablu czy po WiFi.

Oczywiście mowa o zwykłym użytkowym kompie/laptopie  bo  te co pracują na siebie to już inna bajka i tam jako magazyn pracuje Qnap 4x2TB do tego sieć juznormalan kablowa na gigabicie .

Data: 2012-06-14 09:31:48
Autor: Chris
Który ultrabook polecacie?
radar nabazgrał(a):

W realu robi piorunujące wrażenie.

W Tesco też ? :)

Data: 2012-06-16 16:21:34
Autor: Irokez
Który ultrabook polecacie?
Użytkownik "Dyletant" <dyletant@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:207cad7a-bf1a-48d8-91c7-e93b7ac43399b1g2000vbb.googlegroups.com...
Witam,
Mój komp ma już ponad 10 lat. Ojciec chce mi dać na nowego, ale chyba
tym razem to już nie będzie sprzęt stacjonarny.
Chciałbym się zmieścić do 5 kawałków (5 tys. zł), najoptymalniej

Jak uda się wynegocjować to Dell E6320
Mam, bardzo fajny, mobilny, szybki.sprzęt, który codziennie w tygodniu ze mną wędruje.

--
Irokez

Data: 2012-06-16 16:02:28
Autor: Dyletant
Który ultrabook polecacie?
On 16 Cze, 16:21, "Irokez" <no.em...@wp.pl> wrote:

> Witam,
> M j komp ma ju ponad 10 lat. Ojciec chce mi da na nowego, ale chyba
> tym razem to ju nie b dzie sprz t stacjonarny.
> Chcia bym si zmie ci do 5 kawa k w (5 tys. z ), najoptymalniej

Jak uda si wynegocjowa to Dell E6320
Mam, bardzo fajny, mobilny, szybki.sprz t, kt ry codziennie w tygodniu ze
mn w druje.

Zanotowałem, dziękuję :D

Który ultrabook polecacie?