Który z nich najmniej terenowy ?

Data: 2009-03-31 14:25:08
Autor: Bender
Który z nich najmniej terenowy ?
Planuje zakup dużego SUVa (nowy lub roczny). Te, które mi najbardziej odpowiadają (X5, Q7 , ML) są poza zasięgiem więc w kręgu zainteresowania są:
Sorento, Pajero, GrandCherokee i Pathfinder (Tuarega na razie nie liczę)

Sporo jeżdżę po wiejskich drogach ale najważniejsze jest dla mnie zachowanie na asfalcie. Pytanie więc , który z nich jest najbardziej "osobowy" . Podobno Pajero robi wrażenie pod względem własności jezdnych na asfalcie.

Z góry dzięki za wszelkie opinie.

Pozdrawiam
Sławas

Data: 2009-03-31 15:15:15
Autor: Agent 0700
Który z nich najmniej terenowy ?
zachowanie na asfalcie. Pytanie więc , który z nich jest najbardziej "osobowy" . Podobno Pajero robi wrażenie pod względem własności jezdnych na asfalcie.

Ale jakie Pajero? Bo zwykłe Pajero to nie SUV.

Pajero Pinin to SUV - taki mam.

Jeździ, ale do wyścigów się nie nadaje.

Generalnie może być :-)

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-03-31 15:31:21
Autor: Bender
Agent 0700 pisze:
zachowanie na asfalcie. Pytanie więc , który z nich jest najbardziej "osobowy" . Podobno Pajero robi wrażenie pod względem własności jezdnych na asfalcie.

Ale jakie Pajero? Bo zwykłe Pajero to nie SUV.

Jak porównuje z Grand Cherokee to zgadnij jaki ?

Pajero Pinin to SUV - taki mam.

Jeździ, ale do wyścigów się nie nadaje.

Generalnie może być :-)

Dzięki. Ulżyło mi, że jeździ. Teraz wiem wszystko.

Data: 2009-03-31 15:30:52
Autor: Szyszkowa
Bender wrote:
[...]

Pajero III i IV mają niezależne zawieszenie- co dużo daje przy jeździe po asfalcie. Z minusów- musisz sie przyzwyczaic do dosyc glosnej pracy diesla.

Pozdrawiam

Data: 2009-03-31 19:08:58
Autor: Miki

Użytkownik "Szyszkowa" <Szyszkowa_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqt5va$f9j$1inews.gazeta.pl...
Bender wrote:
[...]

Nie miałem żadnego z powyższych, nie jechałem żadnym. Ale w ciemno mogę Ci powiedzieć że najlepszą trakcję będzie miało X5. Dlaczego? :)

Pozdr,

Miki

Data: 2009-03-31 21:45:54
Autor: Szymon Machel
Który z nich najmniej terenowy ?

Użytkownik "Ania" <aneczka799@wp.pl> napisał w wiadomości

Dlaczego????

Cena?

Data: 2009-04-01 00:47:46
Autor: JG
Który z nich najmniej terenowy ?
Ania pisze:
Dlaczego????
Ja nie wiem dlaczego, ale wiem, że ma.
Naprawdę byłem w szoku, z jaką prędkością X5 jest w stanie wchodzić w płaskie zakręty (a co najlepsze - z jaką wychodzić).
Próbowałem uciec i nie dałem rady ;)

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-31 21:47:03
Autor: Mariusz Ostrowski
Bender <bender@boxpl.com> napisał(a):
[...]
 Mam Pajero (co prawda poprzedni model) i mam porównanie z Grandem. Moim zdaniem, jakoś lepiej "przyklejony" do asfaltu jest ten pierwszy. Natomiast z tych co wymieniłeś i do Twoich celów, rozważyłbym Pathfindera.

pozdrawiam
mariusz

Data: 2009-03-31 23:56:21
Autor: jack
Który z nich najmniej terenowy ?
Bender <bender@boxpl.com> napisał(a): > Planuje zakup dużego SUVa (nowy lub roczny). Te, które mi najbardziej > odpowiadają (X5, Q7 , ML) są poza zasięgiem więc w kręgu zainteresowania są:
> [...]
 Mam Pajero (co prawda poprzedni model) i mam porównanie z Grandem. Moim zdaniem, jakoś lepiej "przyklejony" do asfaltu jest ten pierwszy. Natomiast z tych co wymieniłeś i do Twoich celów, rozważyłbym Pathfindera.

Subaru oudlander.
Znajoma takim bryka po stanach,przy 160 przyklejony do aswaltu.
pozdro.jack

Data: 2009-04-01 07:11:50
Autor: Miki

Użytkownik "jack" <jackglajtWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:4e8f.00000155.49d29185newsgate.onet.pl...
> [...]

--
Subaru oudlander.
Znajoma takim bryka po stanach,przy 160 przyklejony do aswaltu.

Dokładnie, jest to bardzo możliwe.... Subaru, BMW słyną z najlepszego prowadzenia. Odnośnie Grand Cherokee to tego samochodu nie kupuje się dla dobrej trakcji ;) Przecież to amerykaniec, a te nawet usportowione mają słabą trakcję... A co dopiero wysoki klocek. To jest samochód do spokojnej jazdy.

Miki

Data: 2009-04-02 10:22:33
Autor: JBART
Który z nich najmniej terenowy ?

Dokładnie, jest to bardzo możliwe.... Subaru, BMW słyną z najlepszego
prowadzenia.

zwlaszcza subaru outlander...

--
Jarek

Data: 2009-04-01 09:26:29
Autor: Pan Piskorz
Który z nich najmniej terenowy ?
Subaru oudlander.
Znajoma takim bryka po stanach,przy 160 przyklejony do aswaltu.

to jakiś mix subaru oubacka i mitsubishi outlandera?

P.

Data: 2009-04-01 11:00:37
Autor: Bender
Mariusz Ostrowski pisze:

Mam Pajero (co prawda poprzedni model) i mam porównanie z Grandem. Moim zdaniem, jakoś lepiej "przyklejony" do asfaltu jest ten pierwszy. Natomiast z tych co wymieniłeś i do Twoich celów, rozważyłbym Pathfindera.

Dzięki Mariusz.
Chociaż jedna osoba potrafiła przeczytać posta i odpowiedzieć na pytanie.
W sumie rozważam już tylko Pajero i Granda. Jazda próbna rozwieje wątpliwości.

Pozdrawiam
Sławas

Data: 2009-04-01 11:42:23
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Bender" <bender@boxpl.com> napisał w wiadomości news:gqvb10$p78$1mx1.internetia.pl...

Chociaż jedna osoba potrafiła przeczytać posta i odpowiedzieć na pytanie.
W sumie rozważam już tylko Pajero i Granda. Jazda próbna rozwieje wątpliwości.

Pajero z 2009 kosztuje tyle co X5 z 2008... i uwazasz, ze miedy tymi dwoma jest jakies porownanie?

Pajero przy X5 to woz drabiniasty... Cherokee to pozaklasowa tandeta!

Picasso

Data: 2009-04-01 12:29:35
Autor: Szyszkowa
Pa_blo wrote:

Pajero z 2009 kosztuje tyle co X5 z 2008... i uwazasz, ze miedy tymi dwoma jest jakies porownanie?

Pajero przy X5 to woz drabiniasty... Cherokee to pozaklasowa tandeta!

Picasso

Kolega czytać potrafi ?

Data: 2009-04-01 12:39:38
Autor: Bender
Pa_blo pisze:

Pajero z 2009 kosztuje tyle co X5 z 2008... i uwazasz, ze miedy tymi dwoma jest jakies porownanie?

Pajero przy X5 to woz drabiniasty... Cherokee to pozaklasowa tandeta!

Nie czytasz pytań i jeszcze bzdury piszesz.
X5 z 2008r z gwarancją i fakturą to min. 230 tys. zł
Pajero można dostać za 150 tys. zł
Grand Limited za 140 tys.

Ameryki nie odkryłeś , że X5 jest lepsze na asfalt tyle, że to inna klasa cenowa.

Sławas

Data: 2009-04-01 13:41:04
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Bender" <bender@boxpl.com> napisał w wiadomości news:gqvgql$h56$1mx1.internetia.pl...

Nie czytasz pytań i jeszcze bzdury piszesz.

W jakim sensie bzdury?
Porownalem salonowe Pajero i roczne BMW.
Podac Ci namiary na X5 3.0D z Sierpnia zeszlego roku za 31 tys eur? Dojdzie tylko akcyza...

Czy "Onanista" za 150 tys dorowna wyposazeniem X5 za 170?

Generalnie roznica jest kiedy poszuka sie najtanszego X5 i najtanszego Pajero ale najtansze nie oznacza dobre...

Picasso

Data: 2009-04-01 14:58:41
Autor: Pan Piskorz
Który z nich najmniej terenowy ?
Czy "Onanista" za 150 tys dorowna wyposazeniem X5 za 170?

Generalnie roznica jest kiedy poszuka sie najtanszego X5 i najtanszego Pajero ale najtansze nie oznacza dobre...

tylko skąd się biorą na rynku roczne X5?
sądzisz, że ktoś kupił i po kilku miesiącach sprzedaje sprawne auto?

P.

Data: 2009-04-01 15:30:49
Autor: Paweł
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gqvoe3$5ss$1inews.gazeta.pl...

tylko skąd się biorą na rynku roczne X5?
sądzisz, że ktoś kupił i po kilku miesiącach sprzedaje sprawne auto?

Tak. Szybko przekonuje się, że to padlina niewarta włożonych w niego pieniędzy

--
Paweł

Data: 2009-04-01 17:11:37
Autor: Bender
Paweł pisze:
[...]

Takie X5 2008r za 30 tys. EU to na pewno. Swoją drogą jak trzeba być naiwnym, żeby wierzyć w "okazje" 30% poniżej ceny rynkowej.

Jednak roczny wózek można dobrze kupić od np. firm leasingowych (właśnie tam szukam). Przebiegi w terenówkach trafiają się nawet w rocznikach 2007 poniżej 10 000 km . Są na gwarancji i po ocenie rzeczoznawców. A wiadomo, że samochód najwięcej procentowo traci właśnie w pierwszym roku. Lecz na super okazje cenowe dobrych samochodów lub ceny dolno-allegrowe to liczyć nie można.

Sławas

Data: 2009-04-01 17:31:10
Autor: Pa_blo
[...]

Generalnie w PL ceny sa troche przesadzone...
Sprawdzalem w Eurotax, 2008 3.0d stoi 189 tys zl a na Allegro/Otomoto za 190 stala - kilka dni temu - z gzekucji jako okazja.  Ta o ktorej pisze to niedokonczony leasing, firma zrobila plajte i wlasciciel ma prawo pierwokupu za 30 tys, 1 tys dla niego za fatyge. Procz tej o ktorej pisze stoja jeszcze 2 podobne ordobine drozsze - 35 i 36 tys eur, juz do oddania bez ceregieli.

Picasso

Data: 2009-04-01 12:32:09
Autor: Szyszkowa
Bender wrote:
Mariusz Ostrowski pisze:

[...]

Ja, z własnego podwórka :) polecałbym Ci Pajero. Aczkolwiek dobrze robisz decydując się na jazdę i jednym i drugim, bo są różne gusta.

Pozdrawiam.

Data: 2009-04-01 12:57:02
Autor: jacek2v
On 1 Kwi, 11:00, Bender <ben...@boxpl.com> wrote:
Mariusz Ostrowski pisze:

> [...]

Chociaż jedna osoba potrafiła przeczytać posta i odpowiedzieć na pytanie.
W sumie rozważam już tylko Pajero i Granda. Jazda próbna rozwieje

Ja przeczytałem posta i do Twojej listy dorzuciłbym Subaru
Forestera :P - co prawda chyba to inna półka w stosunku do np. X5 :)
Mam takiego -  asfalt, a zwłaszcza zakręty pięknie łyka. Jak lubisz
szybciej i nie koniecznie taniej to bierz 2,5T (230KM, ~6-7s do 100Km/
h) a jak spokojniej i taniej to diesla (147KM, 10,4s d o100KM/h). W
terenie też sobie dobrze radzi, ale to nie terenówka - chociaż czasami
i niejedną terenówkę może zawstydzić :)

Jacek

Data: 2009-04-01 13:00:10
Autor: jacek2v
On 1 Kwi, 21:57, jacek2v <jace...@gmail.com> wrote:

> [...]

Ja przeczytałem posta i do Twojej listy dorzuciłbym Subaru
Forestera :P - co prawda chyba to inna półka w stosunku do np. X5 :)
[...]

A jednak nie do końca przeczytałem :) - Forek nie jest duży -co
prawda  ma bardzo dużo miejsca dla ludzi, lecz bagażnik niewielki.
Mistubishi Oulander jest większy, ale podobno gorzej jeździ.

Jacek

Data: 2009-04-06 03:25:01
Autor: olleo
Który z nich najmniej terenowy ?
Ja przeczytałem posta i do Twojej listy dorzuciłbym Subaru
Forestera :P

Kolega szuka duzego SUVa, wiec z Subaru co najwyzej Tribeca,
aczkolwiek najnowszy Forester jest duzo wiekszy od poprzedniego modelu
(nawet wyzszy chyba o pol cm od Tribeci, ale krotszy).

Z SUVami jest zazwyczaj taki klopot, ze sa duze z zewnatrz, w srodku
co najwyzej srednie (najnowszy Forester ponoc z tylu oferuje wyjatkowo
duzo miejsca, ale wciaz bagaznik ma, jak na SUVa malutki). Jesli nie
zalezy na napedzie i katach natarcia/etc., to moze jakis VAN?
--
Olleo

Data: 2009-03-31 23:26:16
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Bender" <bender@boxpl.com> napisał w wiadomości news:gqt2ki$spt$1mx1.internetia.pl...
Planuje zakup dużego SUVa (nowy lub roczny).

Jesli chcesz rocznego to tylko powypadkowca lub ze sporym przebiegiem. Nie ma czarow - nikt sensownego autka nie sprzedaje po roku...

Ja bym tam celowal w X5 po liftingu  2004/2005 ale diesel bedzie mial ze 160 nakulane .

Picasso

Data: 2009-04-01 21:26:06
Autor: rydzo
[...]

jeśli to są tylko wiejskie drogi, a nie "błoto po pas"
to bym rozważył audi allroad - napęd na cztery łapy, regulowana wysokość zawieszenia.

z niższym budżetem subaru outback
--
POzdrawiAM
rydzo