Który znak działa dokąd?

Data: 2009-05-13 12:34:47
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
Sekwecja znaków, w odstępach:

1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

  MJ

Data: 2009-05-13 12:41:22
Autor: Michał
Który znak działa dokąd?
1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

od 5 do 23 możesz jechać 60.

Michał

Data: 2009-05-13 12:50:27
Autor: michaça
Ile teraz wolno jechac i dlaczego?
jak 60 jest na tej samej rurze co teren zabudowany to obowiazuje na cala wies jak nie to tylko do skrzyzowania albo do znaku odwolujacego - dlatego ze tak jest w kodeksie

od 5 do 23 moÂżesz jechaĂŚ 60.
a dokladniej to od 23.00-5.00 ;-)

Data: 2009-05-13 12:53:07
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzr5ytb8ag.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Sekwecja znaków, w odstępach:

1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

60 do najbliższego skrzyżowania, a potem tak jak na obszarze zbudowanym(50 v 60). Jak nie ma skrzyżowania to do końca 60.
neelix

Data: 2009-05-13 11:18:49
Autor: Budzik
Który znak działa dokąd?
Osobnik posiadający mail aneelix@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Czesto zastanawia mnie, po co często stoi taka sekwencja znaków:
ograniczenie predkosci poza terenem np. do 60 czy 70
Nastepnie jakies małe skrzyzowanie (nieoznaczone pasami) ale jednak widac wyraznie asfaltowa droge przecinajaca głowna trase
Jakis kawalek dalej odwolanie zakazu.

Rozumiem ze w takim wypadku odwolanie nie jest potrzebne?

Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

Data: 2009-05-13 13:38:34
Autor: Maverick
Który znak działa dokąd?
Budzik wrote:
[...]

Zalezy jaki status ma ta droga poprzeczna. Nawierzchnia nie decyduje o jej statusie (ale jest pomocna) - moze to byc np droga wewnetrzna.

Przy normalnej drodze znak moze stac dla potwierdzenia, ew przypomnienia - zeby jakis nieznajacy przepisow nie wlokl sie nast 20 km z predkoscia 60 czy 70.

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-13 15:26:26
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Maverick" <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:guebfq$cno$1inews.gazeta.pl...

Przy normalnej drodze znak moze stac dla potwierdzenia, ew przypomnienia - zeby jakis nieznajacy przepisow nie wlokl sie nast 20 km z predkoscia 60 czy 70.

Bez przesady. Prawnie wykluczone, chociaż drogowców stać na każdą bzdurę.
neelix

Data: 2009-05-13 15:24:38
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:13052009.185BD075budzik61.poznan.pl...
[...]

 To znaczy, że nie było skrzyżowania. To znaczy, że poprzeczna droga mimo, że "twarda" ma mniej niż 20m więc nie jest drogą twarda i nie tworzy skrzyżowania. Może być też wbryk drogowców i znak nie jest potrzebny.

neelix

Data: 2009-05-13 17:28:00
Autor: Robert_J
Który znak działa dokąd?
To znaczy, że nie było skrzyżowania. To znaczy, że poprzeczna droga mimo, że "twarda" ma mniej niż 20m więc nie jest drogą twarda i nie tworzy skrzyżowania.

Takiś pewny? W ciągu kwadransa mogę podać Ci parę miejsc w pobliżu mojego miejsca zamieszkania, gdzie takie coś stoi, pomimo że ewidentnie za skrzyżowaniem ;-). Np. krajowa "3" odcinek Szczecin-Goleniów... Sam niejeden raz zastanawiałem się czy ktoś miał za dużo blachy że tak stawiał znaki? A może miał płacone od sztuki...?

Data: 2009-05-13 20:22:35
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:gueou3$esv$1inews.gazeta.pl...
[...]

"Może być też wbryk drogowców i znak nie jest potrzebny". Dlaczego to wyciąłeś?
neelix

Data: 2009-05-13 13:05:31
Autor: e-Shrek
Który znak działa dokąd?
Dnia Wed, 13 May 2009 12:34:47 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Sekwecja znaków, w odstępach:

1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

Po pkt. 3 masz watpliwosc?
--
Pozdrawiam,
e-Shrek

Data: 2009-05-13 13:05:32
Autor: P.H.
Który znak działa dokąd?

[...]

jeśli podniesienie jest ZA znakiem terenu zabudowanego to obowiązuje do pierwszego skrzyżowania
jeśli podniesienie jest na tej samej nodze co znak terenu zabudowanego to w całym terenie zabudowanym obowiązuje

Data: 2009-05-13 14:22:40
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
"P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> writes:

[...]

Przeciez pisalem, ze znaki sa w odstepach. Ale nie doprecyzowalem
pytania - jaki limit obowiazuje za trzecim z tych znakow? Bo ze za
znakiem 60 jest 60, to wszyscy wiedza 8-).

  MJ

Data: 2009-05-13 14:28:53
Autor: p
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzoctx9oq7.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Przeciez pisalem, ze znaki sa w odstepach. Ale nie doprecyzowalem
pytania - jaki limit obowiazuje za trzecim z tych znakow? Bo ze za
znakiem 60 jest 60, to wszyscy wiedza 8-).

Pytanie było dobrze zadane
Opowiadacze nie mieli wątpliwości, że 90

Data: 2009-05-13 15:06:20
Autor: e-Shrek
Który znak działa dokąd?
Dnia Wed, 13 May 2009 14:28:53 +0200, p napisał(a):

[...]

Albo 100, bo z tego opisu nie wynika jaki to rodzaj drogi :-)

--
Pozdrawiam,
e-Shrek

Data: 2009-05-13 15:14:50
Autor: Arek (G)
Który znak działa dokąd?
p pisze:

[...]

A ja lekkie mam. Bo jeżeli nie było skrzyżowania, oraz znaku odwołującego, to chyba za końcem terenu zabudowanego nadal jest 60.

A.

Data: 2009-05-13 15:30:54
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> napisał w wiadomości news:gueh1e$8g1$1inews.gazeta.pl...
p pisze:

[...]

Wątpliwości nieuzasadnione. D-43 kasuje ograniczenie i podnosi do ustawowej prędkości zależnej od drogi. D-42 też może podnieść prędkość.
neelix

Data: 2009-05-13 15:34:52
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
"neelix" <aneelix@wp.pl> writes:

Wątpliwości nieuzasadnione. D-43 kasuje ograniczenie i podnosi do
ustawowej prędkości zależnej od drogi.

A podstawę prawną tego (lub przeciwnego) poglądu ktoś umie znaleźć?

  MJ

Data: 2009-05-13 15:43:02
Autor: Paweł Ubysz
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjz7i0l9ldv.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
"neelix" <aneelix@wp.pl> writes:

Wątpliwości nieuzasadnione. D-43 kasuje ograniczenie i podnosi do
ustawowej prędkości zależnej od drogi.

A podstawę prawną tego (lub przeciwnego) poglądu ktoś umie znaleźć?

Art 7 pkt 2 PORD
I z tego wynikajace
Rozporzadzenie min. infrastruktury oraz spraw wewnetrznych i administracji z dn 31 lipca 2002 w sprawie znaków drogowych

konkrretnie paragraf 27 w,. wymienionego rozporzadzenia :
"Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna prędkość określona na znaku obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4 i § 32, do miejsca:
  1)   wprowadzenia innej dopuszczalnej prędkości znakiem B-33 lub B-43,
  2)   umieszczenia znaku D-40 oznaczającego początek strefy zamieszkania,
  3)   umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio początek lub koniec obszaru zabudowanego, o których mowa w § 58 ust. 3 i w § 114 ust. 1 pkt 1 i 2."

Data: 2009-05-13 15:44:40
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

"neelix" <aneelix@wp.pl> writes:

Wątpliwości nieuzasadnione. D-43 kasuje ograniczenie i podnosi do
ustawowej prędkości zależnej od drogi.

A podstawę prawną tego (lub przeciwnego) poglądu ktoś umie znaleźć?

Proszę bardzo. Rozporządzenie ws. znaków par 27.1.3.
neelix

Data: 2009-05-13 17:23:24
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
"neelix" <aneelix@wp.pl> writes:

Proszę bardzo. Rozporządzenie ws. znaków par 27.1.3.

Dzięki wszystkim. Na szczęście pamiętałem dobrze, tylko znaleźć nie
umiałem.

  MJ

Data: 2009-05-13 15:31:06
Autor: Sqeeb
Który znak działa dokąd ?
On Wed, 13 May 2009 15:14:50 +0200
"Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> wrote:

> Opowiadacze nie mieli wątpliwości, że 90

A ja lekkie mam. Bo jeżeli nie było skrzyżowania, oraz znaku odwołującego, to chyba za końcem terenu zabudowanego nadal jest 60.

Upierałbym się, że nie masz racji. Ale uwierzę, jeżeli znajdziesz
jakiś paragraf na to.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-13 17:29:42
Autor: Robert_J
Który znak działa dokąd?
Bo ze za
znakiem 60 jest 60, to wszyscy wiedza 8-).

Z tym że niekoniecznie :-). Za znakiem jest 60 tylko dla określonych rodzajów pojazdów. Ciężarówki nie mogą tam jechać 60 (chyba że 23-5...)

Data: 2009-05-13 17:46:54
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
"Robert_J" <rob_33@wp.pl> writes:

[...]

Skąd ci się to wzięło?

  MJ

Data: 2009-05-13 18:08:47
Autor: Robert_J
Który znak działa dokąd?
Skąd ci się to wzięło?

Stąd:
"Znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t., z wyjątkiem:
   1). pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne
   2). pojazdu z urządzeniem wystającym do przodu więcej niż 1,5 m od siedzenia kierującego
   3). pojazdu holującego pojazd silnikowy
   4). motocykla, którym przewozi się dziecko w wieku do lat 7
   5). samochodu ciężarowego przewożącego osoby poza kabiną kierowcy."

Choć faktycznie zapomniałem że dotyczy to prędkości większych niż 60 km/h :-). Czyli "70" w mieście nie zezwala na jazdę tam 70 km/h ciężarówkom, autobusom i innym tworom...

Data: 2009-05-13 18:17:41
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
"Robert_J" <rob_33@wp.pl> writes:

Choć faktycznie zapomniałem że dotyczy to prędkości większych niż 60

A widzisz.

km/h :-). Czyli "70" w mieście nie zezwala na jazdę tam 70 km/h
ciężarówkom, autobusom i innym tworom...

Oczywiscie sęzu w tym za grosz, a przepis jest bezmyślnie przepisany z
czasów, kiedy w zabudowanym było 60.

  MJ

Data: 2009-05-13 19:49:04
Autor: Artur Maśląg
Który znak działa dokąd?
Michal Jankowski pisze:
(...)
Oczywiscie sęzu w tym za grosz, a przepis jest bezmyślnie przepisany z
czasów, kiedy w zabudowanym było 60.

Miałem sobie zamiar trochę potrollować na tę okoliczność, ale
mi się odechciało. Jak Ci się chce, to poszukaj w sieci dywagacji
imć Pasiecznego o tym jak długo obowiązują te ograniczenia
prędkości i jakie skrzyżowania je do tego odwołują, a jakie nie.
Sprawa by się wydawała prosta, a tu panie komisję śledczą niemalże
należałoby powołać celem ustalenia, czy już można, czy jeszcze nie,
gdzie się skrzyżowanie kończy, gdzie zaczyna i w ogóle.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-13 20:24:58
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:guf16q$nud$1inews.gazeta.pl...
Michal Jankowski pisze:
(...)
[...]

Przestań słuchać Pasiecznego, bo nieraz palnie taką głuptę, że staje sie śmieszny.
neelix

Data: 2009-05-13 20:28:16
Autor: Artur Maśląg
Który znak działa dokąd?
neelix pisze:
(...)
Przestań słuchać Pasiecznego, bo nieraz palnie taką głuptę, że staje sie śmieszny.

Interesujące - jakim cudem nie słuchając, wiesz co powiedział?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-14 10:14:45
Autor: Jakub Witkowski
Który znak działa dokąd?
Artur Maśląg pisze:
neelix pisze:
(...)
Przestań słuchać Pasiecznego, bo nieraz palnie taką głuptę, że staje sie śmieszny.

Interesujące - jakim cudem nie słuchając, wiesz co powiedział?

Ekonomia. Wiedząc co dyskutant miewał do powiedzenia na kilka dobrze
nam znanych tematów, można sobie często odpuścić analizowanie jego
dalszych wypowiedzi - no nie?

Data: 2009-05-14 12:02:49
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
Jakub Witkowski pisze:
Artur Maśląg pisze:
neelix pisze:
(...)
[...]

Ekonomia nie ma nic wspólnego z niewiedzą. Odpuścić można, ale to
coś zupełnie innego, niż wypowiadanie się na temat tego, czego się
nie słyszało. Wiele osób tak robi, ale ja tam wolę jednak posłuchać
by móc się odnieść do tez tam postawionych, a nie uogólniać sobie
bo coś tam. Mało tego, warto wiedzieć z jakimi idiotyzmami można
się spotkać i natychmiast reagować na takowe bez specjalnych
dyskusji z policją na drodze.

Data: 2009-05-14 12:12:46
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:gugq5j$kou$1inews.gazeta.pl...
Jakub Witkowski pisze:
Artur Maśląg pisze:
neelix pisze:
(...)
[...]

Możemy opierać się tylko na tym co jest zapisane. Co nie jest zapisane jest tylko nadinterpretacją. Jest też kwestia wiarygodności. Jeśli ktoś wykłada się na jakiejś pierdółce to jego wiarygodność drastycznie spada.

neelix

Data: 2009-05-14 12:28:35
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
neelix pisze:
[...]

Interesujące - mam zapytać o źródło Twoich rewelacji w pewnej sprawie?
:)

Co nie jest zapisane jest tylko nadinterpretacją.

Po dwakroć interesujące :) Są interpretacje, są też nadinterpretacje.
Nie trzeba wszystkiego zapisywać explicite.

Jest też kwestia wiarygodności. Jeśli ktoś wykłada się na jakiejś pierdółce to jego wiarygodność drastycznie spada.

Powiedzmy, ale nie świadczy to jeszcze o tym, że można z automatu
podważać to co ktoś powiedział, bez wiedzy o tym, co powiedział.

Swoją ścieżką zdrowo mnie ubawiłeś swoim przekonaniem, że bezkrytycznie
przyjmuję to co powiedział imć Pasieczny, czy ktokolwiek inny :)

Data: 2009-05-14 12:38:43
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:gugrlt$ock$1inews.gazeta.pl...
neelix pisze:
[...]

A co to za tajemnicze pytanie zamiast walić prosto z mostu?

Co nie jest zapisane jest tylko nadinterpretacją.

Po dwakroć interesujące :) Są interpretacje, są też nadinterpretacje.
Nie trzeba wszystkiego zapisywać explicite.

Potraktuj nadinterpretację jako mocno naciąganą interpretację. Jeśli są interpretacje to znaczy, ze prawo jest do dupy i powinno być natychmiast doprecyzowane. Niestety u nas jest to niemożliwe, albo bardzo trudne.

[...]

Skoro powiedział jakąś głupotę to wiedza jest, a potem to tylko brak zaufania i zainteresowania. Po co być znowu wpuszczonym w maliny. Jak są wątpliwości to zagląda się do PoRD, a nie slucha jakichś Pasiecznych. Saper myli się tylko raz, a inni chlapią bez żadnych konsekwencji.

Swoją ścieżką zdrowo mnie ubawiłeś swoim przekonaniem, że bezkrytycznie
przyjmuję to co powiedział imć Pasieczny, czy ktokolwiek inny :)

Ja tylko powiedziałem, że jak nie zmrużymy oczu i łykniemy to co ktoś mówi w TV np. w sprawach przepisów drogowych to później możemy się mocno zdziwić.

neelix

Data: 2009-05-14 13:11:16
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
neelix pisze:
[...]

Pytanie wcale nie jest tajemnicze - ile to miało być - 20% spadku?

Potraktuj nadinterpretację jako mocno naciąganą interpretację.

Dobrze, ale dlaczego pomijasz interpretacje?

Jeśli są interpretacje to znaczy, ze prawo jest do dupy i powinno być natychmiast doprecyzowane.

To po co są sądy w takim razie? Jak prawo jest dobre i doprecyzowane
ale Tobie się nie podoba, to też jest do dupy?

Niestety u nas jest to niemożliwe, albo bardzo trudne.

To inna para kaloszy - od dawna twierdzę, ze polski PoRD jest niejasny
i pozwala właśnie na dziwne "nadinterpretacje" z racji dziwnego
"doprecyzowanie" pewnych kwestii, które stoją w sprzeczności
z intencją ustawodawcy i wcześniej przyjętych założeń.

[...]

Tylko potwierdzasz, że nie kierujesz się wiedzą o tym co ktoś
powiedział, a swą opinią o tym co mógł powiedzieć. Znaczy się jak
zwykle opierasz się na swych imaginacjach, a nie na faktach.
Mało tego, jak sam zaznaczyłeś wystarczyła Ci do tego jedna
wypowiedziana głupota.

Jak są wątpliwości to zagląda się do PoRD,

LOL - właśnie widzę jak to zaglądanie do PoRD regularnie wychodzi :)
Szczególnie na drodze, kiedy pojawiają się wątpliwości, ponieważ
PoRD sobie, a np. oznakowanie sobie.

> , a nie slucha jakichś Pasiecznych.

Sporo tracisz - można spotkać takich, którzy mówią mądrze rzeczy,
choć Twoja interpretacja może być oczywiście dokładnie przeciwna.

Saper myli się tylko raz, a inni chlapią bez żadnych konsekwencji.

LOL - ciesz się, że nie jesteś saperem :)

[...]

Interesująca interpretacja - szczególnie, że wprost mi pisałeś, bym
przestał słuchać Pasiecznego, bo głupoty wygaduje :) Jest to tym
zabawniejsze, że jego wypowiedź przytoczyłem właśnie jako przykład
jednego z idiotyzmów naszych przepisów i było to do tego nawiązanie
do wypowiedzi innej osoby, że policjant w tv coś powiedział i tak
ma być i już.

Data: 2009-05-14 13:35:02
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:gugu5t$956$1inews.gazeta.pl...
neelix pisze:
[...]

Dopytaj tych, którzy zapowiadali. Oni wiedzą najlepiej.

Potraktuj nadinterpretację jako mocno naciąganą interpretację.

Dobrze, ale dlaczego pomijasz interpretacje?

Bo tam gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania.

Jeśli są interpretacje to znaczy, ze prawo jest do dupy i powinno być natychmiast doprecyzowane.

To po co są sądy w takim razie? Jak prawo jest dobre i doprecyzowane
ale Tobie się nie podoba, to też jest do dupy?

Sądy są po to by prawnicy mogli żyć. Widziałeś dobre polskie prawo? Może podasz jakieś przykłady???

[...]

I o tym zawsze mówię. Trzeba zmieniać prawo na precyzyjne.

[...]

Wystarczy. Skoro bredzi w prostej sprawie to może majaczyć w innej. Nie wierzy się komuś kto fałszuje prawo drogowe. Mam go za każdym razem weryfikować? Lepiej go nie słuchać.

Jak są wątpliwości to zagląda się do PoRD,

LOL - właśnie widzę jak to zaglądanie do PoRD regularnie wychodzi :)
Szczególnie na drodze, kiedy pojawiają się wątpliwości, ponieważ
PoRD sobie, a np. oznakowanie sobie.

Wtedy masz za sobą PoRD i rozporządzenie. W sądzie wygrasz.

> , a nie slucha jakichś Pasiecznych.

Sporo tracisz - można spotkać takich, którzy mówią mądrze rzeczy,
choć Twoja interpretacja może być oczywiście dokładnie przeciwna.

Nie interpretuje się tego co jest jasno napisane. Nie przeinacza się tego co jest zapisane, a tak niestety było.

Saper myli się tylko raz, a inni chlapią bez żadnych konsekwencji.

LOL - ciesz się, że nie jesteś saperem :)

Nie mam ppowodu.

[...]

Nie wiem co on powiedział w jakiejś tam sprawie i nie chcę wiedzieć. Wolę poczytać jak powinno być niż wierzyć komuś kto nie jest do końca wiarygodny. Ja kiedyś zapytałem o coś policjanta uczącego kierowania ruchem. Odpowiedź dostałem, ale błędną. Nie polegam na czyichś interpretacjach a innych ostrzegam.

neelix

Data: 2009-05-14 13:46:34
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
neelix pisze:
(...)
Możemy opierać się tylko na tym co jest zapisane.
Dopytaj tych, którzy zapowiadali. Oni wiedzą najlepiej.

No i tyle - wynika z tego, że sam sobie przeczysz.
(...)

Data: 2009-05-14 14:00:03
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:guh084$h1p$1inews.gazeta.pl...
neelix pisze:
(...)
Możemy opierać się tylko na tym co jest zapisane.
Dopytaj tych, którzy zapowiadali. Oni wiedzą najlepiej.

No i tyle - wynika z tego, że sam sobie przeczysz.
(...)

Wynika tyle, że jak sie ktoś zaprze przed prawdą to go wołami nie da rady ruszyć.

Data: 2009-05-14 15:11:29
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
neelix pisze:
"Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
neelix pisze:
(...)
[...]

To fakt - nawet nie wiesz jak dobrze to ująłeś :)

Data: 2009-05-14 19:39:16
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:guh57b$9gc$1inews.gazeta.pl...
neelix pisze:
"Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
neelix pisze:
(...)
[...]

Wiem dlatego ująłem. :-)
neelix

Data: 2009-05-14 13:35:31
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
Artur 'futrzak' Maśląg <futrzak@polbox.com> writes:

[...]

Czy zamiast prowadzic pietrowa dyskusje nie wiem o czym, moglbys
powiedziec, co w takim razie p. Pasieczny (kto to jest w ogole?) mowil
o sytuacji omawianej w niniejszym watku?

  MJ

Data: 2009-05-14 14:19:23
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
Michal Jankowski pisze:
(...)
Czy zamiast prowadzic pietrowa dyskusje nie wiem o czym, moglbys

Tak się składa, że póki co to jeszcze sam decyduję z kim i o czym
prowadzę, bądź będę prowadzić dyskusję, a jak nie wiesz o czym
ona jest w pewnej części, to zawsze pozostaje archiwum - nie jest
to też obowiązkowe, tak jak i lektura dowolnego autorstwa.
Powinieneś o tym wiedzieć.

powiedziec,

Sam posłuchaj - pierwszy z brzegu link, skoro nie chciało Ci się
z googla skorzystać:
http://moto.pl/MotoPL/0,94517.html?str=0

http://rozmowy.onet.pl/1,biografia.html?ITEM=69174

Data: 2009-05-14 12:08:13
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:gugjtl$1720$1news2.ipartners.pl...
Artur Maśląg pisze:
neelix pisze:
(...)
[...]

Nic dodać nic ująć. Takie mam do niego podejście. Szkoda uwagi. Z wieloma jest podobnie. Trzeba mieć dystans do tego co mówią. Trzeba mieć dystans do tego co mówi policja. Najgorzej jest z tymi, którzy łykają wszystko.

neelix

Data: 2009-05-13 20:02:28
Autor: Robert_J
Który znak działa dokąd?
A widzisz.

A widzę ;-). Dawno tego zapisu nie czytałem, więc zapomniałem że dotyczy >60.

Czyli "70" w mieście nie zezwala na jazdę tam 70 km/h
ciężarówkom, autobusom i innym tworom...

Oczywiscie sęzu w tym za grosz, a przepis jest bezmyślnie przepisany z
czasów, kiedy w zabudowanym było 60.

Trudno powiedzieć czy to bez sensu... Nie mnie oceniać, choć osobiście uważam że jednak jakiś sens w tym jest. Ale z drugiej strony rzeczywiście to cokolwiek niedorzeczne, jak już ktoś napisał, na "60" ciężarówka może dymać 60, a na "70" tylko 50. Lekki idiotyzm ;-)))

Data: 2009-05-13 20:14:03
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
"Robert_J" <rob_33@wp.pl> writes:

[...]

No to jest właśnie bez sęzu. Bo sam zapis, że podnosi się tylko
lekkim, aż taki głupi nie jest.

  MJ

Data: 2009-05-13 18:23:46
Autor: marjan
Który znak działa dokąd?
Robert_J pisze:
[...]

Hmm.. Czyli kolejny paradoks? "60" w terenie zabudowanym sprawia że wszystko może lecieć za dnia 60 km/h, natomiast "70" sprawia że ciężarówki muszę jechać 50, a osobówki mogą 70 km/h?

Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-05-13 18:47:25
Autor: Michal Jankowski
Który znak działa dokąd?
marjan <klero8.tk9@gmail.com> writes:

Hmm.. Czyli kolejny paradoks? "60" w terenie zabudowanym sprawia że
wszystko może lecieć za dnia 60 km/h, natomiast "70" sprawia że
ciężarówki muszę jechać 50, a osobówki mogą 70 km/h?

No mówię, że bez sęzu. Zapomnieli...

  MJ

Data: 2009-05-13 15:38:28
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> napisał w wiadomości news:gue9hr$65e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Do znaku D-43 lub E-18a(koniec miejscowości).
neelix

Data: 2009-05-13 22:22:07
Autor: ggx
Który znak działa dokąd?
W dniu 2009-05-13 13:05, P.H. pisze:
jeśli podniesienie jest na tej samej nodze co znak terenu zabudowanego
to w całym terenie zabudowanym obowiązuje

Bzdura.

--
pzdrv!
ggx

Data: 2009-05-14 12:14:56
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "ggx" <ggx@ggx.ggx> napisał w wiadomości news:gufa5b$6sv$1news.onet.pl...
W dniu 2009-05-13 13:05, P.H. pisze:
jeśli podniesienie jest na tej samej nodze co znak terenu zabudowanego
to w całym terenie zabudowanym obowiązuje

Bzdura.

Nie taka zdecydowana bzdura tylko brak szczegółów-doprecyzowania. Ogólnie nie bzdura.
neelix

Data: 2009-05-13 15:26:07
Autor: Sqeeb
Który znak działa dokąd ?
On Wed, 13 May 2009 12:34:47 +0200
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

Sekwecja znaków, w odstępach:

1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

Za trzecim znakiem tyle ile wolno danym pojazdem na tej drodze.
Czyli maluchem na jednopasmowej 90km/h.

Koniec obszaru zabudowanego jest równoznacznie z wyjechaniem
ze strefy, w której od pewnego momentu 60km/h obowiązywało(bo rozumiem
że początek zabudowanego i podniesienie limitu było na dwóch oddzielnych
znakach), ale obowiązywało tylko w tej strefie lub do najbliższego
skrzyżowania.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-05-13 15:32:18
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
Michal Jankowski pisze:
Sekwecja znaków, w odstępach:

1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

Z PoRD wynika (chyba), że mimo końca obszaru zabudowanego
nadal obowiązuje ograniczenie (nic nie pisałeś o skrzyżowaniu).

Data: 2009-05-13 15:35:25
Autor: Paweł Ubysz
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:guei2i$dos$1inews.gazeta.pl...
Michal Jankowski pisze:
[...]

Koniec ( i początek) obszaru zabudowanego odwołuje ograniczenia predkości.

Data: 2009-05-13 15:52:28
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Który znak działa dokąd?
Paweł Ubysz pisze:
(...)
Koniec ( i początek) obszaru zabudowanego odwołuje ograniczenia predkości.

Na to wygląda :)

§ 27.

    1. Znak B-33 "ograniczenie prędkości" oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna prędkość określona na znaku obowiązuje, z zastrzeżeniem ust. 4 i § 32, do miejsca:
[...]

§ 58.

    3. Znak D-42 "obszar zabudowany" oznacza wjazd na obszar zabudowany. Znak D-43 "koniec obszaru zabudowanego" oznacza wyjazd z obszaru zabudowanego.

Data: 2009-05-13 15:42:29
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Michal Jankowski pisze:
[...]

A rozp. o znakach mówi coś innego.
neelix

Data: 2009-05-13 17:31:40
Autor: Robert_J
Który znak działa dokąd?
Z PoRD wynika (chyba), że mimo końca obszaru zabudowanego
nadal obowiązuje ograniczenie (nic nie pisałeś o skrzyżowaniu).

To chyba z PoRD w Mozambiku ;-)))). Tudzież w Burkina Faso...

Data: 2009-05-13 17:42:46
Autor: Artur Maśląg
Który znak działa dokąd?
Robert_J pisze:
(...)
To chyba z PoRD w Mozambiku ;-)))). Tudzież w Burkina Faso...

Dla ciężarowych z całą pewnością.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-05-13 17:24:55
Autor: Robert_J
Który znak działa dokąd?
Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

Zależy jakim pojazdem jedziesz. Jeśli ciężarowym to cały czas 50.

Data: 2009-05-13 18:01:49
Autor: 'Tom N'
Który znak działa dokąd?
Robert_J w <news:gueooa$e13$1inews.gazeta.pl>:

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

Zależy jakim pojazdem jedziesz. Jeśli ciężarowym to cały czas 50.

Jesteś pewien? To podaj przepis proszę;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-05-13 19:58:22
Autor: Robert_J
Który znak działa dokąd?
Jesteś pewien? To podaj przepis proszę;P

Już podałem wyżej, choć przyznaję że dotyczy podniesienia prędkości w TZ powyżej 60 km/h. Czyli dla rozpatrywanego przypadku jest bezzasadny, choć nie wiadomo czy twórca wątku określił "60" jako konkretną prędkość, czy jako ogólny przykład podwyższenia tejże ;-).

Data: 2009-05-13 20:13:45
Autor: 'Tom N'
Który znak działa dokąd?
Robert_J w <news:guf1o3$qj2$1inews.gazeta.pl>:

[...]

I znowu skupiłeś sie na prędkości a nie na DMC -- "samochodu ciężarowego o
dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t"

Dlaczego na to zwracam uwagę? Bo mnie kilka razy molestowały policaje i
straszniki, te pierwsze właśnie za przekroczenie 70, te drugie za parkowanie
na chodniku...

Bo im sie kratka jednoznacznie z "ciężarowym" kojarzyła ;-P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-05-13 18:55:01
Autor: pluton
Który znak działa dokąd?

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

To zalezy, kto sie czai w krzakach i jak bardzo jest glodny.

Jedz 30, zaplacisz maly mandat.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-05-13 21:32:33
Autor: Adam Płaszczyca
Który znak działa dokąd?
Dnia Wed, 13 May 2009 12:34:47 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

90/100 zaleznie od drogi, ze względu na PoRD i rozporzadzenie o sygnałach i
znakach drogowych.

--
     ___________ (R)

Data: 2009-05-13 22:34:31
Autor: Stanislaw Kulczycki
Który znak działa dokąd?
Michal Jankowski pisze:
Sekwecja znaków, w odstępach:

1. Początek obszaru zabudowanego
2. Podniesienie limitu do 60 km/h
3. Koniec obszaru zabudowanego

Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

To ja sie dolacze do pytania z lekka modyfikacja:
0. Teren niezabudowany droga dwupasmowa
1. Ograniczenie predkosci do 70 km/h
2. 5m dalej Początek obszaru zabudowanego
3. 10m dalej Fotoradar

Jaka obowiazuje tutaj predkosc? Z logicznego punktu widzenia wydaje sie, ze 50km/h (Dla samochodu osobowego). Taka sekwencja wystepuje przy wjezdzie do Krakowa na pasterniku.

pzdr,
s.

Data: 2009-05-13 22:39:46
Autor: badzio
Który znak działa dokąd?
Stanislaw Kulczycki napisał(a):
Michal Jankowski pisze:
> [...]
> 3. Koniec obszaru zabudowanego
>
> Ile teraz wolno jechac i dlaczego?

To ja sie dolacze do pytania z lekka modyfikacja:
2. 5m dalej Pocz�tek obszaru zabudowanego

'Tutaj' tzn gdzie?

Data: 2009-05-14 12:29:09
Autor: neelix
Który znak działa dokąd?

Użytkownik "Stanislaw Kulczycki" <grung@fatcat.ftj.agh.edu.pl> napisał w wiadomości news:gufbee$o0k$1nemesis.news.neostrada.pl...
Michal Jankowski pisze:
[...]

No i jaki problem? Wszystko jasne tyle, że nie "2. 5m dalej"  tylko "2. 10m" dalej. Prędkość taka jak na zabudowanym(50 v 60).

neelix

Który znak działa dokąd?