Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się ob ronić?

Data: 2009-07-14 07:55:17
Autor: Remonty PRO
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się ob ronić?
Sytuacja wygląda następująco.
1. Konto w Nordea + zwykła karta bankomatowa
2. Robiłem wypłatę z bankomatu Millennium. Bankomat rzęził z minutę i
nie dał kasy (chciałem 2tys.) ale o zgrozo na potwierdzeniu transakcji
było napisane, że wydał.
3. Zrobiłem raban w oddziale Millennium (bo akurat bankomat był w
oddziale), że bankomat nie dał kasy a wydał potwierdzenie, że dał.. Na
to oni, że muszę reklamować transakcję przez swój bank czyli Nordea.
Nawet łaskawie otworzyli bankomat, coś pogrzebali i stwierdzili, że
bankomat miał awarię ale kasy nie mogą oddać bo to musi pójść przez
reklamację.
4. Coś mnie tknęło i także u nich zgłosiłem reklamację na piśmie, mam
podpisaną, że przyjęli.
5. Potem zgłosiłem wszystko do Nordea dołączyłem wszystkie dokumenty.
Po dwóch tygodniach ktoś z Nordea zadzwonił i powiedział, że kasę
zwracają ale jeszcze nie dostali odpowiedzi z Millennium i jak
przyjdzie odmowa rozpatrzenia reklamacji to z powrotem zabiorą.
6. Po jakimś czasie ok. 3 tyg. kasę z konta wziąłem zapominając o
sprawie.
7. Jakież było moje zdziwienie gdy po ok. miesiącu dostałem z banku
Nordea ponaglenie o spłatę zadłużenia na koncie. Okazało się, że
Millennium odrzucił reklamację i Nordea obciążyła moje konto kwotą
2tys.
8. Szybko napisałem pismo do Nordea o pisemne uzasadnienie odmowy. Ci
odpisali, że prośba o szczegółowe uzasadnienie poszła do Millennium i
jak dostaną to napiszą.
9. Jestem cholernie wkurzony i nie wiem co robić ...

W związku z tą sytuacją mam kilka pytań:

1. Czy oprogramowanie bankomatu pozwala na taki szwindel, nie dać kasy
a dać potwierdzenie, że jednak wydał?
2. Czy bankomaty mają jakieś logi w których notowane są wszystkie
transakcje i np. otwieranie obudowy, dostęp serwisowy itp.?
3. Jakie kroki mogę jeszcze podjąć aby biernie nie czekać na odpowiedź
banków. Boję się, że czas może mieć jakieś znaczenie. Ile czasu
trzymana jest dokumentacja rozliczająca bankomat?
4. Jak przebiega formalnie reklamacja mojego typu? Kto liczy ile kasy
zostało w bankomacie? Może serwisant zobaczył, że jest więcej o 2 tys.
i se kasę wziął? Jest taka możliwość?

Przyszło mi do głowy by może zgłosić do prokuratury próbę wyłudzenia 2
tys. przez bank. Policja będzie miała możliwość zabezpieczyć wszelkie
dane odnoście obsługi bankomatu. Zastanawiam się też czy nie
wnioskować o zabezpieczenie nagrań z kamer ochrony- będzie tam widać,
że nie brałem z bankomatu żadnych pieniędzy.

Doradźcie coś proszę.

Pozdrawiam,

Krzysztof

Data: 2009-07-14 17:14:36
Autor: Animka
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się obronić?
Remonty PRO pisze:

Doradźcie coś proszę.

Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze wyplacił, a pieniędzy nie wypłacil.
Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał.

--
animka

Data: 2009-07-14 08:38:52
Autor: Remonty PRO
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak si ę obronić?
Sam kwitek to jeszcze nie problem. Problem, że pobrał kasę z mojego
konta, nie dał jej a powiedział, że dał :(

Czy oprogramowanie bankomatu nie powinno chronić przed takimi błędami
sprzętu???

Krzysztof

Data: 2009-07-14 15:47:11
Autor:
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał(a):
Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze wyplacił, a pieniędzy nie wypłacil.
Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał
animka

Kiedyś myślałem, że ktoś zwinął mi batona. Jak się później okazało, zjadłem go sam. Rzeczowa odpowiedź, nie ma co...

A w temacie - czekaj na odpowiedź od Millennium i wtedy, zależnie od tego, co napiszą, ustosunkuj się do pisma. Rzuć też okiem na forum na stronach mBanku, tam notorycznie dyskutuje się o podobnych przypadkach z wpłatomatami i bankomatami, może znajdziesz coś, co Ci pomoże.

Pozdro,
R.

Data: 2009-07-14 17:40:33
Autor: SQLwysyn
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h3htdq$k6t$1node1.news.atman.pl...
Remonty PRO pisze:

Doradźcie coś proszę.

Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze wyplacił,
a pieniędzy nie wypłacil.
Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał.

Bo ty jestes jedno wielkie nieszczescie i wszystko co zle tobie sie wlasnie przytrafia. Ciekawe, ze inteligentni ludzie takich przygód nie mają.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-07-15 19:30:39
Autor: Animka
Remonty PRO pisze:

[...]

Pewnie takim inaczej inteligentnym - jak ty ćwoku ze słomą w gumiakach.

--
animka

Data: 2009-07-15 14:06:14
Autor: witek
Animka wrote:
SQLwysyn pisze:

Bo ty jestes jedno wielkie nieszczescie i wszystko co zle tobie sie wlasnie przytrafia. Ciekawe, ze inteligentni ludzie takich przygód nie mają.

Pewnie takim inaczej inteligentnym - jak ty ćwoku ze słomą w gumiakach.

Uderz w stół, a nożyce się odezwą.

Data: 2009-07-15 12:17:01
Autor: Remonty PRO
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak si ę obronić?
Sorki ale to mój wątek i nie życzę sobie obrażania nikogo.

Jeżeli ma ktoś coś ciekawego do powiedzenia w tej sprawie to z chęcią
wysłucham ale bez wyzwisk.

Noooo ... proszę sobie podać rączki Animka i Witek i bądźcie
grzeczni :)

Krzysztof

Data: 2009-07-15 14:28:33
Autor: witek
Remonty PRO wrote:

Noooo ... proszę sobie podać rączki Animka i Witek i bądźcie
grzeczni :)

mogę ją co najwyżej wycałować. Niech też coś z tego mam.

Data: 2009-07-15 21:57:51
Autor: Valdi.Pavlack
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak si ę obronić?
"witek" news:h3lal4$gh2$1inews.gazeta.pl

mogę ją co najwyżej wycałować. Niech też coś z tego mam.

Powstaje jednak otwarta kwestia, czy druga strona będzie chciała zaznać
przyjemności obślinienia swojej łapki? :)

Data: 2009-07-15 15:34:23
Autor: witek
Valdi.Pavlack wrote:
"witek" news:h3lal4$gh2$1inews.gazeta.pl

mogę ją co najwyżej wycałować. Niech też coś z tego mam.

Powstaje jednak otwarta kwestia, czy druga strona będzie chciała zaznać
przyjemności obślinienia swojej łapki? :)

a ja nie mówiłem o łapce :)

Data: 2009-07-15 22:40:04
Autor: Animka
Remonty PRO pisze:
[...]

SQulwysynowi przecież odpowiedziałam, nie Witkowi :-)

--
animka

Data: 2009-07-15 17:00:16
Autor: witek
Animka wrote:
Remonty PRO pisze:
[...]

widziałem, że bedzie wolała innego.
Nie wiem czy się martwić czy się cieszyć.

Data: 2009-07-17 14:11:11
Autor: Remonty PRO
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak si ę obronić?
W temacie proszę w temacie ;)

Data: 2009-07-14 17:55:44
Autor: Koteczek
Animka wrote:
Remonty PRO pisze:

> Doradźcie coś proszę.

Mnie kiedyś bankomat w ING Banku wydrukował kwitek, że pieniądze
wyplacił, a pieniędzy nie wypłacil.
Jak się później okazało: dlatego, że pieniędzy nie miał.

Mi bankomat BZWBK nie wydal 100 ale i nie wydrukowal potwierdzenia - kwitka. Za to z salda zniklo 100zl. Reklamacja -> 100+% wrocilo na konto.

Data: 2009-07-14 18:22:46
Autor: Mithos
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się obronić?
Remonty PRO pisze:
Doradźcie coś proszę.

Na przyszłość : zmień bank.

--
Mithos

Data: 2009-07-14 18:44:19
Autor: Pete
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się obronić?
W dniu 14.07.09 18:22, Mithos pisze:
Remonty PRO pisze:
Doradźcie coś proszę.

Na przyszłość : zmień bank.

Chyba raczej przestać korzystać z bankomatów M.
Bo chyba żaden bank nie uwzględniłby reklamacji, jeśli otrzyma od właściciela bankomatu informację o wypłacie $$$.

--
Pete

Data: 2009-07-14 19:36:54
Autor: Mithos
Pete pisze:
Chyba raczej przestać korzystać z bankomatów M.
Bo chyba żaden bank nie uwzględniłby reklamacji, jeśli otrzyma od właściciela bankomatu informację o wypłacie $$$.

A to co otrzymał bank to wie tylko on sam. Skąd wiesz, że Nordea nie kłamie ?

--
Mithos

Data: 2009-07-14 10:55:14
Autor: Remonty PRO
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak si ę obronić?
A to co otrzymał bank to wie tylko on sam. Skąd wiesz, że Nordea nie
kłamie ?

Stąd moje pytanie czy jest sens angażować w to prokuraturę. Ale czy
systemowo takie oszustwo byłoby możliwe. Np. serwisant coś kombinuje w
bankomacie i tak się dzieje a potem dzieli się kasą z obsługą banku.
Czy jest w ogóle taka możliwość? A czy nadzór bankowy czy jakaś inna
instytucja bankowa mogłaby się tym zainteresować?

Krzysztof

Data: 2009-07-15 08:23:18
Autor: Marx
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się obronić?
Zglosic kradziez na policji pewnie mozna - w koncu nic sie za to nie placi. Przy okazji rozmow z bankiem warto ich poinformowac o toczacym sie postepowaniu, moze to ich troche zdopinguje...?
Marx

Data: 2009-07-14 20:19:56
Autor: Pete
W dniu 14.07.09 19:36, Mithos pisze:
Pete pisze:
[...]

Podkładali by się za 2k PLN? Zwłaszcza, że bardzo łatwo byłoby udowodnić ich oszustwo?

Nie sądzę.

--
Pete

Data: 2009-07-14 11:50:35
Autor: Remonty PRO
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak si ę obronić?
Podkładali by się za 2k PLN? Zwłaszcza, że bardzo łatwo byłoby udowodnić
ich oszustwo?

Jeżeli znasz sposób na łatwe udowodnienie to ja słucham ... bo
zakładając, że zrobili to pracownicy obsługujący bankomat (a nie jest
to oszustwo zaplanowane odgórnie w Millennium) to jedynym dowodem na
to, że kasy nie wziąłem byłoby nagranie z kamery, która obserwowałaby
bankomat. Tak mi się wydaje. A nie wiem czy takie nagranie istnieje?

Data: 2009-07-15 08:39:33
Autor: Pete
W dniu 14.07.09 20:50, Remonty PRO pisze:
[...]

Czytasz nieuwaznie. Nasza dyskusja dotyczyla Nordei.

--
Pete

Data: 2009-07-15 01:14:01
Autor: Remonty PRO
Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak si ę obronić?
Czytasz nieuwaznie. Nasza dyskusja dotyczyla Nordei.

Nordea to tylko bank w którym mam konto, za operację odpowiada
Millennium bo to ich bankomat i jeżeli chodzi o reklamację to jak
rozumiem Nordea tylko pośredniczy w przekazaniu reklamacji do
Millennium i uwzględnia automatycznie ich odpowiedź bez dodatkowej
analizy.
Więc jeżeli ktoś majstrował przy bankomacie Millennium (np. serwisant
lub obsługa bankomatu) to ten bank za to dopowiada. Dobrze rozumiem?

Krzysztof

Data: 2009-07-15 17:26:20
Autor: Pete
W dniu 15.07.09 10:14, Remonty PRO pisze:
[...]

Tak to widzę.
Widać nie jesteś ich V.I.P. by mimo negatywnej odpowiedzi z Millenium, uznać, że jednak to Ty mówisz prawdę i oddać ci utracone środki

Więc jeżeli ktoś majstrował przy bankomacie Millennium (np. serwisant
lub obsługa bankomatu) to ten bank za to dopowiada. Dobrze rozumiem?

Oczywiście. Nordea to tylko karta. I strona umowy z Tobą.

--
Pete

Data: 2009-07-14 22:03:56
Autor: Andrzej
Użytkownik Remonty PRO napisał:

Sytuacja wygląda następująco.
{...}

Doradźcie coś proszę.

Pozdrawiam,

Krzysztof

Poza reklamacjami, jak millenium będzie się ociągało ze spłatą - powiadom KNF. Ci szybciutko powinni ustawić ich do pionu.

pozdr

Ktoś chce zwinąć mi 2tys. z konta ... jak się ob ronić?