Data: 2011-10-04 20:41:39 | |
Autor: Waldek Godel | |
Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo? | |
http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-48v-electric-vtes-supercharger/20037/ przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwi±zaniu się bardzo mylili - "¶migiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-10-04 23:11:35 | |
Autor: Lewis | |
Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? | |
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:
Dobra nie chce mi się czytać całego artykułu, ale co autor chciał osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera napędzanego paskiem? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-04 23:27:38 | |
Autor: Lewis | |
Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? | |
W dniu 2011-10-04 23:11, Lewis pisze:
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze: Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para pójdzie w gwizdek a kW weźmie... -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-04 23:44:00 | |
Autor: scobowski | |
Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym we ntylatorze zamiast turbo? | |
W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje" A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..? (niezależnie od obrotów silnika!) |
|
Data: 2011-10-05 09:30:53 | |
Autor: Ukaniu | |
Kto¶ kiedy¶ pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo? | |
Użytkownik "scobowski" <scobniesp@amujmaupa.tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j6func$9kp$1mx1.internetia.pl... W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze: Moc się nie bierze z nik±d tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w sensie, że można je zastosować do czego¶ innego. Zwykłe wł±czenie ¶wiateł już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie czegokolwiek. W takim układzie dochodz± straty - przekazania mocy do alternatora, straty w alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w sprężarce. Zwykłe turbo - odzyskuje energię tracon± w spalinach i nie ma powyższych strat - st±d sprawno¶ć silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od czego s± kompresory... -- Pozdrawiam, Łukasz |
|