Ktos moze to zweryfikowac?

Data: 2020-01-25 10:28:11
Autor: nadir
Ktos moze to zweryfikowac?
W dniu 25.01.2020 o 03:13, sczygiel@gmail.com pisze:

Moze ktos kto wiecej jezdzi potwierdzi?

Nie znam w szczegółach niemieckiego odpowiednika naszego PoRD oraz tych wszystkich dodatków, ale z moich obserwacji oraz wcześniejszych rozpytań niemieckich kierowców potwierdzam, że jest tak jak gość w filmie mówi.
Najczęstszy grzech, który występuje na naszych drogach i doprowadza do kolizji i wypadków z pieszymi, czyli wyprzedzanie lub omijanie przed przejściem dla pieszych, tam nie występuje, bo po prostu takich miejsc nie ma.
Czasem częściej, czasem rzadziej jeżdżę po Niemczech, ale nie zauważyłem tam nigdzie przejścia dla pieszych, na drodze z więcej niż jednym pasem ruchu w jedną stonę, na którym nie było by sygnalizacji świetlnej.

Data: 2020-01-25 11:03:13
Autor: Shrek
Ktos moze to zweryfikowac?
W dniu 25.01.2020 o 10:28, nadir pisze:

Czasem częściej, czasem rzadziej jeżdżę po Niemczech, ale nie zauważyłem tam nigdzie przejścia dla pieszych, na drodze z więcej niż jednym pasem ruchu w jedną stonę, na którym nie było by sygnalizacji świetlnej.

To akurat prawda. Po prostu jak coś ma dwa pasy, to stawiają przejścia ze światłami (BTW - u nas OIDP też jest takie _zalecenie_). Z pobieżnej obserwacji street view wynika, że po prostu co skrzyżowanie mają przejście ze światłami. Przy czym zwyczajowo wolno łazić wszędzie i na czerwonym i nikt z tym nie ma problemu - ani kierowcy ani polizei. Nawet tworzy się infrastrukturalnie takie "dzikie" przejścia bez przejść https://www.google.com/maps/@52.5326636,13.4205194,3a,75y,40.47h,86.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbHAsXVG1nkQ4mTVdkBPqEw!2e0!7i13312!8i6656

Co do reszty się nie wypowiem, bo po prostu nie obejrzałem filmu.

--
Shrek

Data: 2020-01-25 02:17:12
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ktos moze to zweryfikowac?
Koleś po prostu prowokuje premiera aby wprowadził strefy 30 km/h ;-)
Nie wiem czy taki był jego cel ale jakby co to wiadomo komu trzeba dziękować ;-)

Czepnal się brodów jak pijany płotu, przecież tam każdy Hans wie że trzeba czekać (najczęściej na wioskach i/lub tam gdzie mały ruch pieszych).

Psioczy na pieszych schodzących na zielonym, nagrywa kolesia wyprzedzającego na przejściu chyba coś bajka z realiami się rozmija. Coś chciał udowodnić ale nie pyklo rozumiem że robi w portki przed planami premiera ale nie tędy droga ;-)

Data: 2020-01-26 11:17:29
Autor: cef
Ktos moze to zweryfikowac?
W dniu 2020-01-25 o 11:17, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Gdzie Ty doszukałeś się takich tez?
(zakładam, że te smile mają 100% odniesienie do tego co piszesz)
Jeżdżę trochę po niemieckich drogach, także lokalnych, płacę tam mandaty
i nie zauważam nic więcej poza  zwykłym materiałem dziennikarskim w tym filmie.

Data: 2020-01-25 23:26:13
Autor: sczygiel
Ktos moze to zweryfikowac?
W dniu sobota, 25 stycznia 2020 04:04:01 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Co do reszty się nie wypowiem, bo po prostu nie obejrzałem filmu.

Obejrz. Dlugi nie jest i sporo mozna kursorem w prawo przewinac.

Moim zdaniem to wazny aspekt porownan jakie sie tu czyni w czasie dyskusji o pieszych, wypadkach i ogolnie naszej kulturze jazdy.

Data: 2020-01-26 08:57:06
Autor: Shrek
Ktos moze to zweryfikowac?
W dniu 26.01.2020 o 08:26, sczygiel@gmail.com pisze:

Obejrz. Dlugi nie jest i sporo mozna kursorem w prawo przewinac.

ponad 10 minut. No jak mam przewijać, to znaczy że bez treści. Jakaś nowa moda na wrzucanie długich filmików dających się streścić w dwóch zdaniach.

Moim zdaniem to wazny aspekt porownan jakie sie tu czyni w czasie dyskusji o pieszych, wypadkach i ogolnie naszej kulturze jazdy.

Być może. Napisz w punktach dla czytających.

--
Shrek

Data: 2020-01-26 19:31:54
Autor: sczygiel
Ktos moze to zweryfikowac?
W dniu niedziela, 26 stycznia 2020 01:57:51 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

ponad 10 minut. No jak mam przewijać, to znaczy że bez treści. Jakaś nowa moda na wrzucanie długich filmików dających się streścić w dwóch zdaniach.

Jakims cudem moge jednym palcem 30 minutowy material w 4-7 minut obejrzec i nadal wiedziec o co chodzi albo wylapac bzdury jak sa. Starczy naciskac kursor w prawo. To daje +5sek.

> Moim zdaniem to wazny aspekt porownan jakie sie tu czyni w czasie dyskusji o pieszych, wypadkach i ogolnie naszej kulturze jazdy.

Być może. Napisz w punktach dla czytających.

No wlasnie gostek wypunktowal. Mam zrobic stenogram? besensu...

Data: 2020-01-27 06:26:41
Autor: Shrek
Ktos moze to zweryfikowac?
W dniu 27.01.2020 o 04:31, sczygiel@gmail.com pisze:

Być może. Napisz w punktach dla czytających.

No wlasnie gostek wypunktowal. Mam zrobic stenogram? besensu...

Jak uważasz.

--
Shrek

Ktos moze to zweryfikowac?