Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?

Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?

Data: 2013-10-15 14:36:31
Autor: HANA
Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?

Użytkownik "michalek" <m.michales@gmail.com> napisał w wiadomości news:l3jb9g$umo$1mx1.internetia.pl...
Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.

Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

m

W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie w nissanie
jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj


--
Pozdrawiam
Andrzej

www.hana.com.pl
www.osiedle.olsztyn.pl
www.bartolty.com.pl

Data: 2013-10-15 17:12:19
Autor: michalek
Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?

Użytkownik "HANA" <hana@spam.com.pl> napisał w wiadomości news:525d36b7$0$2157$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "michalek" <m.michales@gmail.com> napisał w wiadomości news:l3jb9g$umo$1mx1.internetia.pl...
Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie, żeby brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.

Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

m

W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie w nissanie
jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj


-- Pozdrawiam
Andrzej


Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
luzem,  jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
a ta jest mniej typowo CVT.
Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
pod Toruniem.

m

Data: 2013-10-16 08:32:01
Autor: Robson
Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
W dniu 2013-10-15 17:12, michalek pisze:

Użytkownik "HANA" <hana@spam.com.pl> napisał w wiadomości
news:525d36b7$0$2157$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "michalek" <m.michales@gmail.com> napisał w wiadomości
news:l3jb9g$umo$1mx1.internetia.pl...
Pacjent Nissan Primera 2.0 benz,  ze skrzynią CVT
(olej w skrzyni poziom OK, wymieniany ok. 30kkm).

W krótkim czasie po wymianie silnika (padł rozrząd,
nie opłacalna była naprawa) pojawiły się szarpnięcia
silnikiem? skrzynią? w czasie jazdy (i tylko w czasie jazdy,
na postoju nie ma) tak jakby na moment silnik stracił moc
i zaraz ją odzyskał. Dzieje sie to po kilkunastu minutach od
ruszenia (kiedy się rozgrzeje silnik?). Jeśli zgasić silnik
na kilkanaście minut (ostygnie?) , po ponownym odpaleniu jedzie płynnie
aż po kilku minutach wraca szarpanie.

Początkowo myślałem, że to sprawka skrzyni biegów (myślałem,
że z jakiegoś dziwnego powodu próbuje redukować przełożenie na niższe
a za chwilę wraca do poprzedniego) - Później pomyślałem, że to jednak
może coś w silniku. Komputer silnika nie zgłasza żadnych błędów.
I teraz może ktoś z was zaszczepi jakąś myślą naprowadzającą -
czego szukać
- czy to może być "wariowanie" jakiegoś czujnika w silniku, na tyle
słabe
że nie zgłasza błędu komputer ale na tyle silne że zaburza płynną pracę
silnika??
- czy w skrzyni CVT są jakieś czujniki, które wpływają/sterują
parametrami
pracy silnika i to wariowanie takiego elementu zaburza pracę silnika

Rozmawiałem z 3 mechanikami i żaden nie czuje się na tyle pewnie,
żeby brać
samochód do diagnozowania.
A komuś muszę to zlecić - pewnie jakiemuś dobremu elektronikowi
samochodowemu.

Macie jakieś inspirujące pomysły? a może własne doświadczenia?

m

W CVT 90% klopotow ze skrzynia to wina... sprzegla
CVT nie ma sie co popsuc poza paskami ale wtedy poprostu nie dziala
Mialem 3 rozne auta z CVT (ford, volvo i subaru)
dwa sie sypnely i w obu przypadkach bylo winne sprzeglo
podobne objawy mialem w subaru a podejrzewam ze masz podobna skrzynie
w nissanie
jesli olej masz w skrzyni przezroczysty to na 100% polecialo sprzeglo
wiem ze w Toruniu jest zaklad specjalizujacy sie w sprzeglach
hydrokinetycznych, wygooglasz i z nimi pogadaj


--
Pozdrawiam
Andrzej


Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
luzem,  jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
a ta jest mniej typowo CVT.
Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
pod Toruniem.

Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne to najczęściej jest wynik uszkodzenia lub zużycia innego układu skrzyni. Sama naprawa (tak, naprawia się je, ten kto to dobrze robi może zrobić sprzęgło lepsze niż fabryczne) spowoduje poprawę na jakiś czas, po czym problem wróci. również większa naprawa skrzyni bez regeneracji sprzęgła mija się z celem.

R

Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona