Ktoś wie czym się różni opona P235/45R17 or 235/45R17?

Data: 2011-11-29 22:10:41
Autor: DoQ
Ktoś wie czym się różni opona P235/45R17 or 235/45R17?
W dniu 29-11-2011 21:56, Pszemol pisze:
Wybieram sobie opony do auta i mam zagadkę. Zerknijcie na tabelkę:
http://www.bridgestonetire.com/productdetails/QuickSearch/Potenza_G019_Grid
Na liście są wszystkie rozmiary w jakich produkuje się oponę Bridgestone
POTENZA G019 Grid. Niektóre z rozmiarów rozpoczynają się literą P.
Inne nie mają tej literki. Z tego co wygooglałem to P = Passenger Car
a LT = Light Truck. Nie mogę znaleźć co znaczy gdy nie ma literki...
Ktoś wie?

P oznacza jednostkę metryczną indeksu nośności i prędkości opony.

--
Paweł

Data: 2011-11-29 22:16:35
Autor: DoQ
W dniu 29-11-2011 22:10, DoQ pisze:

P oznacza jednostkę metryczną indeksu nośności i prędkości opony.
tzn. odwrotnie ściślej - P to przelicznik masy dla Ameryki, w Europie są opony bez P :)

--
Paweł

Data: 2011-11-29 15:54:46
Autor: Pszemol
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message news:jb3i5t$q03$1mx1.internetia.pl...
P oznacza jednostkę metryczną indeksu nośności i prędkości opony.
tzn. odwrotnie ściślej - P to przelicznik masy dla Ameryki, w Europie są opony bez P :)

Nie odpowiedziałeś na pytanie z tematu... dalej nie wiemy
czym się różni opona z takimi samymi numerami bez i z P.

Ktoś wie czym się różni opona P235/45R17 or 235/45R17?