Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ktos zna firme...

Ktos zna firme...

Data: 2009-03-24 20:04:04
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
.... która potrafi (ma sprzet i wiedzę, aby) znaleźć źródło zakłóceń
elektromagnetycznych w samochodzie?

--
Wild Root

Data: 2009-03-24 20:03:40
Autor: Jacek
Ktos zna firme...
Hagenuk
Jacek

Data: 2009-03-24 20:44:29
Autor: fajnefele
Ktos zna firme...

Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:2728011.MOeq18oxcnlocalhost.localdomain...
... która potrafi (ma sprzet i wiedzę, aby) znaleźć źródło zakłóceń
elektromagnetycznych w samochodzie?

-- Wild Root


Zachwalales radio Lafayette, nie daje sobie rady?

Data: 2009-03-25 10:26:07
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <gqbd79$hd7$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

Zachwalales radio Lafayette, nie daje sobie rady?

Ja? --
Wild Root

Data: 2009-03-24 20:52:08
Autor: Przemysław Bernat
Ktos zna firme...
Dnia Tue, 24 Mar 2009 20:04:04 +0100, Wild Root napisał(a):

... która potrafi (ma sprzet i wiedzę, aby) znaleźć źródło zakłóceń
elektromagnetycznych w samochodzie?

I tak wszyscy wiedzą, że Ermes wycina wszytkie zakłócenia. Powiedz to
wprost i nie zawracaj dupy. A najlepiej to walnij ten koreański wynalazek
do Zalewu Włocławskiego i kup se normalne auto.

Dla nieobeznanych: porównajcie Wild Roota i Tomasza Motylińskiego. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-03-25 10:26:35
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <uj6zc9tnzkii$.1kfxooc2ma4j2.dlg@40tude.net>
 m.in. przeczytać można:

Dla nieobeznanych: porównajcie Wild Roota i Tomasza Motylińskiego.

ROTFL. --
Wild Root

Data: 2009-03-24 21:26:45
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:2728011.MOeq18oxcnlocalhost.localdomain...
... która potrafi (ma sprzet i wiedzę, aby) znaleźć źródło zakłóceń
elektromagnetycznych w samochodzie?


Chcesz się tylko zorientować co powoduje zakłócenia, czy mieć oficjalną dokumentację o braku kompatybilności elektromagnetycznej? Jeśli to drugie, to proponuję zapytać się w UKE, PIT-cie, Instytucie Łączności.

Ja, przy pomocy prostej aparatury, znalazłem w swoim samochodzie zakłócenia od sterowania wtrysków CR.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-25 10:31:16
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <gqbfkt$2ae$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

Chcesz się tylko zorientować co powoduje zakłócenia, czy mieć oficjalną
dokumentację o braku kompatybilności elektromagnetycznej?

W Hondzie powiedzieli mi, że nie są w stanie mi pomoć, bo nie mają
odpowiedniego sprzętu do wytropienia źródła. Pomyślałem sobie, że jak podam
im dokładnie źródło na tacy to może będą mogli coś z tym zrobić. Więc
właściwie potrzebuję tylko konkretnej informacji popartej jakimiś
pomiarami.

--
Wild Root

Data: 2009-03-25 10:45:49
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:72826160.XO1q1n74TGlocalhost.localdomain...
W poście <gqbfkt$2ae$1@inews.gazeta.pl>
m.in. przeczytać można:

Chcesz się tylko zorientować co powoduje zakłócenia, czy mieć oficjalną
dokumentację o braku kompatybilności elektromagnetycznej?

W Hondzie powiedzieli mi, że nie są w stanie mi pomoć, bo nie mają
odpowiedniego sprzętu do wytropienia źródła. Pomyślałem sobie, że jak podam
im dokładnie źródło na tacy to może będą mogli coś z tym zrobić. Więc
właściwie potrzebuję tylko konkretnej informacji popartej jakimiś
pomiarami.


Jakie urządzenie jest zakłócane? W jakich okolicznościach występuje zakłócenie i jaki jest jest jego charakter?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-25 11:49:17
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <gqcuf7$9vp$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

Jakie urządzenie jest zakłócane? W jakich okolicznościach występuje
zakłócenie i jaki jest jest jego charakter?

Urządzenie to CB. Poradziłem sobie kupując drogie radio z dobrymi filtrami,
ale już wiem, że NB nie wytnie trzasków impulsowych, gdy będą one miały
zbliżoną wielkość do sygnału. Z tego też powodu przy niektórych (słabszych)
sygnałach w tle rozmowy słyszalne są trzaski (pierdzenie). Kompletnie nie
przeszkadza to w słuchaniu, ale wariować zaczyna ASC. To mam zmodyfikowane
przez Sinad i naprawdę przy wyłączonym silniku działa rewelacyjnie (żadnego
jąkania, nawet przy słabych sygnałach). Chciałbym jednak używać go także w
czasie jazdy, a wtedy to puszcza już tylko sygnały w granicach 9S i
większe. Skoro mam radio z górnej półki dodatkowo poprawione i wyregulowane
przez porządnego fachmana, pomyślałem że może ASO może coś zrobić. Oni
jednak bezradnie rozkładają ręcę, bo nie mają przyrządów do pomiarów takich
zakłóceń, a mi też się nie uśmiecha, że będą mi rozbierali cały samochód
szukając po omacku. Stąd kolejny pomysł, aby znaleźć firmę, która potrafi
to wytropić i poprzeć podaną informację wynikami jakiś pomiarów. Wtedy ASO
mogłoby się skupić na istocie problemu.

--
Wild Root

Data: 2009-03-25 12:53:08
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:1292964.dXoRJu14SAlocalhost.localdomain...
W poście <gqcuf7$9vp$1@inews.gazeta.pl>
m.in. przeczytać można:

Jakie urządzenie jest zakłócane? W jakich okolicznościach występuje
zakłócenie i jaki jest jest jego charakter?

Urządzenie to CB. Poradziłem sobie kupując drogie radio z dobrymi filtrami,
ale już wiem, że NB nie wytnie trzasków impulsowych, gdy będą one miały
zbliżoną wielkość do sygnału. Z tego też powodu przy niektórych (słabszych)
sygnałach w tle rozmowy słyszalne są trzaski (pierdzenie). Kompletnie nie
przeszkadza to w słuchaniu, ale wariować zaczyna ASC. To mam zmodyfikowane
przez Sinad i naprawdę przy wyłączonym silniku działa rewelacyjnie (żadnego
jąkania, nawet przy słabych sygnałach). Chciałbym jednak używać go także w
czasie jazdy, a wtedy to puszcza już tylko sygnały w granicach 9S i
większe. Skoro mam radio z górnej półki dodatkowo poprawione i wyregulowane
przez porządnego fachmana, pomyślałem że może ASO może coś zrobić. Oni
jednak bezradnie rozkładają ręcę, bo nie mają przyrządów do pomiarów takich
zakłóceń, a mi też się nie uśmiecha, że będą mi rozbierali cały samochód
szukając po omacku. Stąd kolejny pomysł, aby znaleźć firmę, która potrafi
to wytropić i poprzeć podaną informację wynikami jakiś pomiarów. Wtedy ASO
mogłoby się skupić na istocie problemu.


Masz silnik diesla z Common Rail? Czy zakłócenia są zależne od obrotów silnika?
U mnie takim "pierdzeniem" w czasie obecności nośnej, objawia się sterowanie wtryskami. ASO Fiata rozłożyło ręce, bo według nich samochód jest sprawny. Pomimo podejrzeń, że samochód produkuje za dużo zakłóceń, nie będą zajmować się tą sprawą.
Stawiam, że u Ciebie źródłem problemu też jest sterowanie wtryskami. Przeprowadzając kilka doświadczeń, można na 90% wyeliminować pozostałe potencjalne źródła.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-25 15:10:58
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <gqd5tr$e8c$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

Masz silnik diesla z Common Rail?

A są teraz produkowane inne diesle?

Czy zakłócenia są zależne od obrotów silnika?

Tak przyspieszają wraz z obrotami, powiem więcej w miejscu gdzie nie ma
zakłóceń zewnętrznych (przy odblokowanym i podgłoszonym na maksimum
radyjku) po przekręceniu kluczyka słyszę pompę paliwa, ale to jest tak
ciche, że w czasie normalnego użytkowania niesłyszalne. W identycznych
warunkach po uruchomieniu silnika oprócz pierdzenia słyszę także cichutki
świst alternatora (ale to też jest tak ciche, że nie warto się tym
zajmować, bo nawet 1S nie osiąga, a zwykle szumy z otoczenia mają więcej).
Więc może to być sterowanie wtryskami, ale ja potrzebuję to na piśmie
potwierdzone jakimiś pomiarami.

U mnie takim "pierdzeniem" w czasie obecności nośnej, objawia się
sterowanie wtryskami. ASO Fiata rozłożyło ręce, bo według nich samochód
jest sprawny. Pomimo podejrzeń, że samochód produkuje za dużo zakłóceń,
nie będą zajmować się tą sprawą.

Dlaczego? Przecież jako klient masz prawo żądać usunięcia usterki. ASO Hondy
rozłożyło ręce, bo nie mają sprzętu do zlokalizowania przyczyny, ale też
nie wiem, jak im podam na tacy przyczynę, czy coś z tym zrobią. Jak nie to
następne auto jakie kupię będzie benzynowe.

--
Wild Root

Data: 2009-03-25 16:10:34
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości
news:1771928.ebKIBHnqGBlocalhost.localdomain...
W poście <gqd5tr$e8c$1@inews.gazeta.pl>
m.in. przeczytać można:

Masz silnik diesla z Common Rail?

A są teraz produkowane inne diesle?


Chyba do niedawna były pompowtryski w silnikach VW? Rozwiązań w Hondzie nie
znam, chciałem się też upewnić czy obaj rozmawiamy o tym samym. Dobra
komunikacja to podstawa. :)

Czy zakłócenia są zależne od obrotów silnika?

Tak przyspieszają wraz z obrotami, powiem więcej w miejscu gdzie nie ma
zakłóceń zewnętrznych (przy odblokowanym i podgłoszonym na maksimum
radyjku) po przekręceniu kluczyka słyszę pompę paliwa, ale to jest tak
ciche, że w czasie normalnego użytkowania niesłyszalne. W identycznych
warunkach po uruchomieniu silnika oprócz pierdzenia słyszę także cichutki
świst alternatora (ale to też jest tak ciche, że nie warto się tym
zajmować, bo nawet 1S nie osiąga, a zwykle szumy z otoczenia mają więcej).
Więc może to być sterowanie wtryskami, ale ja potrzebuję to na piśmie
potwierdzone jakimiś pomiarami.


Więc jeśli chcesz "twardy" papier z pieczątkami, to tylko UKE, PIT lub IŁ.
Najprościej podjedź do lokalnego oddziału UKE i się zapytaj ile by to
kosztowało. Tylko uważaj, żeby w przypadku przekroczenia norm zakłóceń nie
zakazali Ci dalszej eksploatacji samochodu. :)

U mnie takim "pierdzeniem" w czasie obecności nośnej, objawia się
sterowanie wtryskami. ASO Fiata rozłożyło ręce, bo według nich samochód
jest sprawny. Pomimo podejrzeń, że samochód produkuje za dużo zakłóceń,
nie będą zajmować się tą sprawą.

Dlaczego? Przecież jako klient masz prawo żądać usunięcia usterki.

- Samochód jeździ?
- Jeździ!
- To w czym problem? "Pierdzące" zabawki, nie będące fabrycznym wyposażeniem
samochodu, nas nie interesują.

Nawet jeśli by chcieli, to podejrzewam, że nic praktycznie nie mogą zrobić.
Problem tkwi w konstrukcji samochodu i nawet wymiana całej instalacji
elektrycznej nie przyniosłaby skutku. Producent też nie przewidział żadnej
akcji serwisowej na to i nie opracował "service pack-ów". Usunięcie zakłóceń
wymagałoby przeprojektowania sterownika silnika i instalacji do
wtryskiwaczy, czyli jest to zadanie dla konstruktora, a nie serwisu.
Nie jestem nawet pewien, czy omawiane zakłócenia przekraczają normy, czy też
nie. Jeśli nie przekraczają, to nic nie wywalczysz. Jeśli przekraczają, to
jest pretekst do zmuszenia producenta/importera do wycofania produktu z
rynku.

ASO Hondy
rozłożyło ręce, bo nie mają sprzętu do zlokalizowania przyczyny, ale też
nie wiem, jak im podam na tacy przyczynę, czy coś z tym zrobią. Jak nie to
następne auto jakie kupię będzie benzynowe.


ASO Hondy też może nic nie wskórać, jeśli takie zachowanie samochodu wynika
z jego konstrukcji.

Z ciekawostek dodam, że Citroen C5 HDI 2.0 140 KM nie zakłóca. Radio to Harry II ASC.
Koledzy, ktorzy jeździli służbowymi Astrami II 1,7 80 KM i też mieli HARRY II ASC, nic nie zgłaszali.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-25 23:40:35
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <gqdhg1$905$1@inews.gazeta.pl>
 m.in. przeczytać można:

Więc jeśli chcesz "twardy" papier z pieczątkami, to tylko UKE, PIT lub IŁ.

A oni stwierdzą tylko, że zakłóca, czy też co zakłóca potrafią?

Nawet jeśli by chcieli, to podejrzewam, że nic praktycznie nie mogą
zrobić. Problem tkwi w konstrukcji samochodu i nawet wymiana całej
instalacji elektrycznej nie przyniosłaby skutku. Producent też nie
przewidział żadnej akcji serwisowej na to i nie opracował "service
pack-ów". Usunięcie zakłóceń wymagałoby przeprojektowania sterownika
silnika i instalacji do wtryskiwaczy, czyli jest to zadanie dla
konstruktora, a nie serwisu.

CB w Polsce przeżywa renesans i pewnie coraz więcej ludzi będzie przy
wyborze samochodu, kierować się również tym, czy dane auto zakłóca CB, czy
nie. Wtedy producenci zaczną o tym myśleć, a przynajmniej chciałbym, aby
tak było.

--
Wild Root

Data: 2009-03-26 09:34:44
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości
news:1406855.Bo6BpGA8kIlocalhost.localdomain...
W poście <gqdhg1$905$1@inews.gazeta.pl>
m.in. przeczytać można:

Więc jeśli chcesz "twardy" papier z pieczątkami, to tylko UKE, PIT lub
IŁ.

A oni stwierdzą tylko, że zakłóca, czy też co zakłóca potrafią?


Źródło zakłóceń to sam potrafię określić. Tak jak już pisałem,
przeprowadzając kilka testów, można okreslić zespół urządzeń, który
produkuje zakłócenia. Czyli będzie wiadomo, że zakłócenia pochodzą np. z
alternatora, ale nie będzie wiadomo czy z diod prostowniczych czy z
wbudowanego regulatora napięcia.
Na tym etapie kluczowe jest określenie, czy zakłócenia przekraczają normę
czy też nie. Jeśli wszystko mieści się w normach, to nic nie wywalczysz.
Ważne też jest poznanie charalteru elektrycznego zakóceń. Pomimo zakłócania
CB na częstotliwości w okolicach 27 MHz, może się okazać, że zakłócenie ma
zupełnie inna częstotliwość, ale tak duzy poziom, że przesterowywuje wejście
odbiornika CB. Poszukaj wątku na pl.rec.radio.cb, w którym o tym dyskutowaliśmy.

Możesz tez podejść do problemu od drugiej strony i sprawdzić czy radio CB
jest "kompatybilne elektromagnetycznie", czyli czy jest odpowiednio odporne
na zakłócenia dopuszczone normami.

Nawet jeśli by chcieli, to podejrzewam, że nic praktycznie nie mogą
zrobić. Problem tkwi w konstrukcji samochodu i nawet wymiana całej
instalacji elektrycznej nie przyniosłaby skutku. Producent też nie
przewidział żadnej akcji serwisowej na to i nie opracował "service
pack-ów". Usunięcie zakłóceń wymagałoby przeprojektowania sterownika
silnika i instalacji do wtryskiwaczy, czyli jest to zadanie dla
konstruktora, a nie serwisu.

CB w Polsce przeżywa renesans i pewnie coraz więcej ludzi będzie przy
wyborze samochodu, kierować się również tym, czy dane auto zakłóca CB, czy
nie. Wtedy producenci zaczną o tym myśleć, a przynajmniej chciałbym, aby
tak było.


Większość ludzi kupuje samochód na podstawie dostępnego koloru tapicerki i aktualnych promocji, a Ty wymagasz od nich wchodzenia w takie niuanse. :)) Tylko na tej grupie można spotkać zapaleńców, którzy rozpatrują różnice w konstrukcjach poszczególnych modeli. Statystyczny konsument kupuje ładne opakowanie i markę, a nie rzeczywistą jakość produktu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-26 10:28:17
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <49cb3df9$0$29477$f69f905@mamut2.aster.pl>
 m.in. przeczytać można:

A oni stwierdzą tylko, że zakłóca, czy też co zakłóca potrafią?

Źródło zakłóceń to sam potrafię określić.

A wystawisdz mi stosowny dokument z pieczątką? :)

--
Wild Root

Data: 2009-03-26 11:07:05
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:1505024.PARDRTvcUrlocalhost.localdomain...
W poście <49cb3df9$0$29477$f69f905@mamut2.aster.pl>
m.in. przeczytać można:

A oni stwierdzą tylko, że zakłóca, czy też co zakłóca potrafią?

Źródło zakłóceń to sam potrafię określić.

A wystawisdz mi stosowny dokument z pieczątką? :)


Napiszę do Ciebie na priva.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-26 11:23:33
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:1505024.PARDRTvcUrlocalhost.localdomain...
W poście <49cb3df9$0$29477$f69f905@mamut2.aster.pl>
m.in. przeczytać można:

A oni stwierdzą tylko, że zakłóca, czy też co zakłóca potrafią?

Źródło zakłóceń to sam potrafię określić.

A wystawisdz mi stosowny dokument z pieczątką? :)


Jaki jest do Ciebie adres e-mail?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-26 13:39:31
Autor: Marcin Stankiewicz
Ktos zna firme...
Dnia Thu, 26 Mar 2009 11:23:33 +0100, yabba na pl.misc.samochody
napisał(a):

Jaki jest do Ciebie adres e-mail?

Poszukaj postów Tomasza Motylińskiego zwanego także Motylem ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"carpe diem (łac.) - chwytaj dzień, korzystaj z każdego dnia"

Data: 2009-03-26 21:27:20
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <8d7p0zgi424o.14dsyuuh3lfei$.dlg@40tude.net>
 m.in. przeczytać można:

Poszukaj postów Tomasza Motylińskiego zwanego także Motylem ;-)

ROTFL --
Wild Root

Data: 2009-03-30 11:37:42
Autor: yabba
Ktos zna firme...
Użytkownik "Wild Root" <root@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:2039660.8EFef3xvDHlocalhost.localdomain...
W poście <8d7p0zgi424o.14dsyuuh3lfei$.dlg@40tude.net>
m.in. przeczytać można:

Poszukaj postów Tomasza Motylińskiego zwanego także Motylem ;-)

ROTFL


Witam,

Podeślesz mi swój adres email, czy nie jesteś już zainteresowany tematem?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-25 11:35:08
Autor: Moon
Ktos zna firme...
Wild Root wrote:
... która potrafi (ma sprzet i wiedzę, aby) znaleźć źródło zakłóceń
elektromagnetycznych w samochodzie?

zwykle to są problemy z kablami do świec i świecami.
alternator raczej nie, bo jeśli powoduje zakłócenia to raczej pada szybko.

moon

Data: 2009-03-25 11:50:51
Autor: Wild Root
Ktos zna firme...
 W poście <gqd0fv$fm$1@news.interia.pl>
 m.in. przeczytać można:

zwykle to są problemy z kablami do świec i świecami.
alternator raczej nie, bo jeśli powoduje zakłócenia to raczej pada szybko.

W silniku diesla to są tylko żarowe :)

--
Wild Root

Data: 2009-03-26 00:32:15
Autor: Moon
Ktos zna firme...
Wild Root wrote:
W poście <gqd0fv$fm$1@news.interia.pl>
m.in. przeczytać można:

zwykle to są problemy z kablami do świec i świecami.
alternator raczej nie, bo jeśli powoduje zakłócenia to raczej pada
szybko.

W silniku diesla to są tylko żarowe :)

to może wina jest w wadliwej instalacji CB? jakieś złe ekranowanie, itp.

moon

Ktos zna firme...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona