Ktoś zna i pomoże?

Data: 2011-03-11 11:27:28
Autor: g.manecki
Ktoś zna i pomoże?
Są sobie dwa auta Peugeot 306 i Citroen ZX jak już sprawdziłem mechanicznie to
prawie te same auta. I mam dylemat, ktoś może miał lub ma któreś i mógłby
doradzić? Nawet już nie chodzi o te dwa konkretne ogłoszenia ale ogólnie.
ZX 16V http://tnij.org/ktzw
306 S16 http://tnij.org/ktzu

Data: 2011-03-11 11:40:43
Autor:
Ktoś zna i pomoże?
 g.manecki <manecki.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Dodam tylko że chodzi o konkretnie te silnik z ogłoszeń 2.0 152 KM  --

Data: 2011-03-11 12:41:39
Autor: Waldek Godel
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 11:27:28 +0000 (UTC), g.manecki napisał(a):

[...]

W tym przypadku jak dla mnie to żaden z powyższych.
ZX - auto wymęczone, pewnie ma z milion kilometrów, ktoś mu ukradł alusy na
których wyjechał z fabryki (chyba, że ma drugi komplet z letnimi, bo w
opisie są), w ogóle wersja - prawie golas.

306 - masakra, zaburaczenie na chorym poziomie, zresztą spojrzenie na
rejestrację pokazuje, że nie było innej opcji, niestety.
Tylne zawieszenie spaprane, najprawdopodobniej belka już do wymiany, wydech
do wymiany, buracka nieoryginalna kierownica, było rozbite z przodu (mocny
silnik i tjunink w łapach górala - nie ma szans, żeby było inaczej), ja bym
omijał z daleka.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-11 13:03:51
Autor:
Ktoś zna i pomoże?
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

[...]

Co do 306 to chyba masz rację, a co do ZXa po czym wnosisz ten duży przebieg?
mam właśnie zamiar w weekend go obejrzeć. Na co zwrócić uwagę?

Data: 2011-03-11 13:10:20
Autor: Waldek Godel
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 13:03:51 +0000 (UTC), manecki.WYTNIJ@gazeta.pl
napisał(a):

Co do 306 to chyba masz rację, a co do ZXa po czym wnosisz ten duży przebieg?
mam właśnie zamiar w weekend go obejrzeć. Na co zwrócić uwagę?

Bo wychodzi 11 tysięcy rocznie, co znaczy, że auto musiało dużo stać,
jeżeli jest jakimś cudem prawdziwy. A to jeszcze gorsze niż duży przebieg.
I zupełnie przypadkowo bębenki licznika są krzywo... to już trzeba w cuda
wierzyć panie, żeby brać ten przebieg na poważnie. Mój własny za niedługo
będzie miał taki przebieg, a jest "ciut" młodszy.

Data: 2011-03-11 16:12:21
Autor: MZ
Ktoś zna i pomoże?
W dniu 2011-03-11 14:03, manecki.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:

Co do 306 to chyba masz rację, a co do ZXa po czym wnosisz ten duży przebieg?
mam właśnie zamiar w weekend go obejrzeć. Na co zwrócić uwagę?

Zwróć uwagę, że auto ma instalację gazową założoną nie wiadomo kiedy i
jak bardzo minimalnym kosztem (skoro warto go sprzedać za 5k do negocjacji).

--
MZ

Data: 2011-03-11 20:49:07
Autor: A.K.
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 12:41:39 +0000, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Ty, ja wiem że z wyspy ciężko ocenić ale to co on ma na kołach to kolpaki.

w ogóle wersja - prawie golas.

No Volcano podobnych z klimą było na pęczki.

Waldek, powtórzę za Darkiem "Życie jest za krótkie by Dieslem jeździć".
Pamiętasz, w moim Leaderku też wróżyłeś dzwon, bity, szrot w jakim ty byłeś błędzie.....
Był "szczepan" ale nie bity!

A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

Data: 2011-03-11 20:25:31
Autor: Waldek Godel
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 20:49:07 +0100, A.K. napisał(a):

Ty, ja wiem że z wyspy ciężko ocenić ale to co on ma na kołach to kolpaki.

citroen twierdzi, że z fabryki wyjechał na alusach

[...]

Przedni pas jest innej barwy, zobacz szczelinę między lampami a maską,
zderzak wygląda (poza tym, że zmasakrowany) jak malowany pędzlem itp..

Jak już, szukałbym prawdziwego Volcane. Nie będzie dużo droższy a
przynajmniej wyposażenie będzie dopasowane do silnika, zwłaszcza hamulce i
zawieszenie.

Data: 2011-03-11 22:03:08
Autor: Artur Maśląg
Ktoś zna i pomoże?
W dniu 2011-03-11 21:25, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 11 Mar 2011 20:49:07 +0100, A.K. napisał(a):

Ty, ja wiem że z wyspy ciężko ocenić ale to co on ma na kołach to kolpaki.

citroen twierdzi, że z fabryki wyjechał na alusach

Wiesz, jak już bardzo chcesz się czepiać to chociaż przeczytaj do czego
się odnosisz:
<cite>
Aktualnie samochód jest na oponach zimowych, mam do niego jeszcze oryginalne felgi aluminiowe z oponami letnimi.
</cite>

No to jak - ukradli te felgi?

Przedni pas jest innej barwy, zobacz szczelinę między lampami a maską,
zderzak wygląda (poza tym, że zmasakrowany) jak malowany pędzlem itp..

19 letni samochód ma być funkiel-nówka nie malowany z małym przebiegiem
i bez żadnych przygód?

Litości....

Data: 2011-03-11 21:16:39
Autor: Waldek Godel
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:03:08 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Wiesz, jak już bardzo chcesz się czepiać to chociaż przeczytaj do czego
się odnosisz:

ech.. dokładne przeczytanie wątku przerosło?

Data: 2011-03-12 22:12:24
Autor: Artur Maśląg
Ktoś zna i pomoże?
W dniu 2011-03-11 22:16, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:03:08 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

Wiesz, jak już bardzo chcesz się czepiać to chociaż przeczytaj do czego
się odnosisz:

ech.. dokładne przeczytanie wątku przerosło?

Wręcz przeciwnie - mogę tylko potwierdzić to co napisałem.
Człowiek twierdzi, że ma oryginalny komplet alu (
<cite>
Aktualnie samochód jest na oponach zimowych, mam do niego jeszcze oryginalne felgi aluminiowe z oponami letnimi.
</cite>
), ale Ty będziesz  się czepiał mimo tego, że to napisał, co sam
potwierdziłeś ("chyba, że ma drugi komplet z letnimi, bo w opisie są"),
twierdząc, że:
" ktoś mu ukradł alusy na których wyjechał z fabryki ".

Może się zdecyduj, a co do przerastania... ROTFL

Data: 2011-03-11 22:18:50
Autor: A.K.
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 20:25:31 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Jak już, szukałbym prawdziwego Volcane.

Waldek, bez urazy, bo cie znam od X lat i czasem mam podobne poglądy ale
p....lisz.

Nie będzie dużo droższy a
przynajmniej wyposażenie będzie dopasowane do silnika, zwłaszcza hamulce i
zawieszenie.

Ten, z linku miał spotkanie z dziką zwierzyną, fakt ale jest prawdziwy. Jak
na Volcane ma "wypas". Zrobiony. Serwisowany. Belka tylna po regeneracji.
Właścicielem jest członek Klubu Cytrynki. Ja sprzedawałem części zamienne
do tego bolidu - nie były z dolnej półki. PRZEBIEG JEST RZECZYWISTY (tu ja
posypuje głowę popiołem) mimo krzywo stojących cyfr i fotela którego
(regulacja) w 306 nie znajdziesz za CHRLD (nawet Waldek może się mylić a
nawet powiem g...o wie).
Auto sprowadzone z Niemiec przez właściciela.

Nie kojarzyłem ze zdjęć ale dzwoniłem do ownera, możesz mi nie wierzyć ale
akurat z tego duetu (jak w linkach) _TEN_ ZX jest wart grzechu.

Data: 2011-03-11 21:24:51
Autor: Waldek Godel
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:18:50 +0100, A.K. napisał(a):

[...]

Możliwe, nie da się znać wszystkich aut...  Tego, że zrobione nie widać,
widać, że przymęczony, rozbicie przodu sam potwierdzasz. Jeżeli faktycznie
człowiek chce go kupić, to ma listę rzeczy do obejrzenia --

Data: 2011-03-11 22:26:41
Autor: Cavallino
Ktoś zna i pomoże?
Użytkownik "A.K." <adam@nospam.secretkey.eu> napisał w wiadomości news:

Nie kojarzyłem ze zdjęć ale dzwoniłem do ownera, możesz mi nie wierzyć ale
akurat z tego duetu (jak w linkach) _TEN_ ZX jest wart grzechu.

Prawie 20 letni Citroen?
No proszę Cię......
Miałem ZX-a jako pięciolatka, uratował mi życie w czołówce, więc źle go nie wspominam, ale wolę sobie nie wyobrażać stanu po kolejnych 15 latach.

Data: 2011-03-11 22:51:30
Autor: A.K.
Ktoś zna i pomoże?
Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:26:41 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Jaki???

No proszę Cię......

Wiem Astra była by lepsza tyle że zgniła, Golfa zajeździły pryszcze.

Miałem ZX-a jako pięciolatka, uratował mi życie w czołówce, więc źle go nie wspominam, ale wolę sobie nie wyobrażać stanu po kolejnych 15 latach.

Nie mówimy o 1.1 z salonu w pl. ;)

Nie chcę by ktoś mnie źle zrozumiał, Plaszczycowa Granada też nie jest
panaceum na wszystko.

Jeśli ktoś poszukuje klasycznego compacta z początku lat 90 fabrycznie
mocnego to co mu zaproponujesz???

Data: 2011-03-13 08:59:54
Autor: Cavallino
Ktoś zna i pomoże?
Użytkownik "A.K." <adam@nospam.secretkey.eu> napisał w wiadomości news:

Jeśli ktoś poszukuje klasycznego compacta z początku lat 90 fabrycznie
mocnego to co mu zaproponujesz???

Coś młodszego o 10 lat, nawet jeśli mniejszego.

Data: 2011-03-18 07:55:09
Autor: Scyzoryk
Ktoś zna i pomoże?

Coś młodszego o 10 lat, nawet jeśli mniejszego.

ale już nie będzie klasyczne. Klasykami stają się autka wiekowe, tego nie zmienisz.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-03-18 09:37:03
Autor: Cavallino
Ktoś zna i pomoże?
Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał w wiadomości news:iluvkc$fkt$1news.net.icm.edu.pl...

Coś młodszego o 10 lat, nawet jeśli mniejszego.

ale już nie będzie klasyczne.

A co jest klasycznego w takim dupowozie?
Chyba nadużywasz tego zwrotu.
Powinieneś raczej użyć zwrotu "staroć".
Bo na oldtimera to dopiero ma zadatki.

Data: 2011-03-11 14:33:24
Autor: szufla
Ktoś zna i pomoże?

Unikalbym jak ognia takich wiekowych wynalazkow.

sz.

Data: 2011-03-11 18:04:55
Autor: Scyzoryk
Ktoś zna i pomoże?

[...]

po pierwsze z założenia każde autko tego typu i w tym wieku będzie zamęczone (poza egzemplarzami kolekcjonerskimi które będą kosztowały kilkakrotnie więcej) więc nie można wymagać cudów.

ta 306 raczej nie budzi zaufania

ZX przyzwoity. Bez tuningu w oryginale a to już duży plus, stan jak na ten wiek nie jest dramatyczny. Autko na blachach z flagą więc prawdopodobnie ktoś jeździ nim już ładnych kilka lat (pomijając przypadek że kupił w tym samym mieście i nie zmianił tablic) a to kolejny plus bo nie będzie to handlarz. Gość jeździ nim prawdopodobnie 6 lat.

Najważniejsze pojeździć, zobaczyć czy jeszcze kilka koników po tylu latach zostało. Przebieg to rzecz umowna, na to bym nie patrzył. Zobacz czy nie kopci czy za mocno nie hałasuje podczas jazdy, jedzie prosto itd.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-03-11 20:43:06
Autor: A.K.
Ktoś zna i pomoże?
[...]

Ja, podkreślam _Ja_. brał bym ZXa.
Z tych konkretnych ogłoszeń.
ZX, jak Waldek zauważył licznik na 99,99% był kręcony - taki polski folklor
- fotel wskazuje na trochę więcej (w mojej Xantii - ponad 300kkm wygląda
jak new) ale to jeszcze bym przeżył. Miał ten ZX jakąś przygodę w lewy
błotnik - możliwe że niegroźną ale robioną w pl warsztacie (napewno nie w
takim gdzie wymieniają oba łożyska kół) - kwestia sprawdzenia.
Tylna belka wygląda na ok w ZX, w 306 z linku belka woła - dlaczego k.wa
nie wymieniliście łożysk wahaczy 100kkm temu?
Czytaj w 306 będzie wymiana/regeneracja belki tuż po zakupie, a to wróży że
reszta to śmietnik, mimo że środki do tapicerki miały tam używanie.

Teraz sprawa zarzutu Waldka że to golas, pytanie ile sztuk Volcane miało
klimę, czy to jest auto 4fun czy dla klimy?
Immo niefabryczne dokładane w ASO - fakt.

Tyle mojej diagnozy. Jeśli chcesz mogę tego ZXa zlustrować obiektywnie.

Data: 2011-03-12 00:21:27
Autor: to
Ktoś zna i pomoże?
begin  g.manecki
[...]

Osobiście ani jednego ani drugiego nie tknąłbym nawet patykiem.

Data: 2011-03-12 02:29:07
Autor: sth
Ktoś zna i pomoże?
Osobiście ani jednego ani drugiego nie tknąłbym nawet patykiem.

to moze chociaz osranym kijem?

Data: 2011-03-12 08:35:00
Autor: to
Ktoś zna i pomoże?
begin sth
Osobiście ani jednego ani drugiego nie tknąłbym nawet patykiem.

to moze chociaz osranym kijem?

Jeśli dysponujesz takim narzędziem, to możesz poszturchać.

Data: 2011-03-12 09:33:45
Autor: MariuszM
Ktoś zna i pomoże?
W dniu 11-03-2011 12:27,  g.manecki pisze:
[...]

Jak chcesz coś taniego i jeżdżącego to uzbieraj kasę i kup Xsarę 2,0 VTS 167KM, najlepiej po FL. Można trafić zadbane egzemplarze od I właściciela.

M.

Data: 2011-03-12 22:11:31
Autor: =Marcos=
Ktoś zna i pomoże?
[...]

Rzadki silnik = trudniejszy dostęp do części i wyższe koszta robocizny, bo z bardziej typowym silnikiem mechanicy mają większą wprawę, to i krócej majstrują.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Ktoś zna i pomoże?