Kuchenka gazowa czy elektryczna

Data: 2012-07-01 23:25:55
Autor: ATZ Rzeszow
Kuchenka gazowa czy elektryczna
Witam

Dom nowy, kuchnia oddzielna, rodzina 2+2 (przyszlosciowo 2+3, jak Bozia da :). Kuchenka uzywana bedzie codziennie. Jaki rodzaj kuchenki wybrac:

1. Elektryczna (plyta ceram)
2. Gazowo-elektryczna (palniki + elektryczny piekarnik)
3. Gazowa
4. Indukcja

Gaz tylko z butli, przynajmniej na razie, w kuchni jest przygotowany osobny obwod 3fazowy do kuchenki.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Z.

Data: 2012-07-02 01:24:17
Autor: jb
Kuchenka gazowa czy elektryczna
On 1 Lip, 23:25, "ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPA...@PRECZgazeta.pl>
wrote:
[...]

Tak się złożyło, że używałem wszystkie z wyżej wymienionych (gaz z
butli). I nie mam żadnych wątpliwości - tylko indukcja.
Wybór jest ogromny. Uważaj przy podłączeniu łatwo uszkodzić.
Pozdrawiam

Data: 2012-07-02 06:41:28
Autor: czeremcha
Kuchenka gazowa czy elektryczna
Tylko gazowa.

Ania

Data: 2012-07-02 11:29:03
Autor: Andy Niwinski

"ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jsqf96$b4p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeœli nie przeszkadza Ci drobne ograniczenie jeœli chodzi o wybór garnków, patelni itd. to TYLKO INDUKCJA. Komfort gotowania jak na gazie, za to brak smrodu gazu, otwartego płomienia, osmolonych garnków. I nie oszczędzaj przy zakupie, kup pożšdnš, dużš płytę. Sš takie z 5-cioma miejscami, z rozszerzonym polem na brytfankę itd. Warto na starcie wydać więcej, póŸniej to się zwróci zwiększonym komfortem użytkowania.

Andy

Data: 2012-07-02 13:45:07
Autor: quent
W dniu 2012-07-01 23:25, ATZ Rzeszow pisze:
Gaz tylko z butli, przynajmniej na razie, w kuchni jest przygotowany
osobny obwod 3fazowy do kuchenki.

Dużo zależy od przyzwyczajeń.
Ja np. nie wyobrażam sobie gotowania na czymœ innym niż gazie.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2012-07-02 15:20:19
Autor: Bydlę
On 2012-07-02 11:45:07 +0000, quent <xx@xx.com> said:

W dniu 2012-07-01 23:25, ATZ Rzeszow pisze:
Gaz tylko z butli, przynajmniej na razie, w kuchni jest przygotowany
osobny obwod 3fazowy do kuchenki.

Dużo zależy od przyzwyczajeń.
Ja np. nie wyobrażam sobie gotowania na czymś innym niż gazie.

A ja, mimo znanych wad takiego rozwiązania, cenię możliwość grzania i gotowania w egipskich ciemnościach.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-07-02 18:49:14
Autor: JK
[...]

Indukcja.
Ja kupiłem płytę mieszaną, dwa pola indukcyjne i dwa halogenowe. No bo trzeba było wykorzystać gary, które się miało. Teraz sobie pluję w brodę, bo od dawna pola halogenowe wykorzystywane są może kilka razy w roku.

JK

Data: 2012-07-03 09:25:26
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.07.2012 18:49, JK pisze:

[...]

Jak w praktyce wygląda różnica pomiędzy indukcją a halogenowymi?

Właściwie żaden mój garnek nie "kompatybilny" z indukcyjną i niezbyt
uśmiecha mi się wymiana.

Data: 2012-07-03 09:37:13
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 03 Jul 2012 09:25:26 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

Tak wygląda, że jedyną - wątpliwą zresztą - zaletą halogenowej jest
bezwładność cieplna. Poza tym indukcja wygrywa pod każdym względem.

Właściwie żaden mój garnek nie "kompatybilny" z indukcyjną i niezbyt
uśmiecha mi się wymiana.

Garnki "Ikea365+" kosztują śmieszne pieniądze, na indukcji działają bez
zarzutu. Skazywać się na dużo gorszą płytę tylko dlatego żeby oszczędzić
sobie 100-200zł wydatku na nowe garnki? Bez sensu.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-03 14:12:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.07.2012 11:37, Jacek Osiecki pisze:

Jak w praktyce wygląda różnica pomiędzy indukcją a halogenowymi?

Tak wygląda, że jedyną - wątpliwą zresztą - zaletą halogenowej jest
bezwładność cieplna. Poza tym indukcja wygrywa pod każdym względem.

Inaczej pisząc: jest to jedyna wada ;->

Za to zadziała z każdym garnkiem.

[...]

Dużo? No właśnie o to mi chodzi, żeby ktoś kto miał do czynienia z oboma
rodzajami kuchenek _konkretnie_ porównał.

Póki co rzuciłeś tylko jedną różnicą (poza koniecznością doboru garnków)
i to tak, jakby indukcyjna dawała zerową bezwładność (a ta jest, tylko
niejako się przenosi do garnka) a ta z promiennikami miała bezwładność
jak te stare, żeliwne ze spiralkami grzejnymi.

Ja bym poprosił o konkrety, a nie agitację fanatyków jednej czy drugiej
technologii ;)

Data: 2012-07-03 14:45:53
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 03 Jul 2012 14:12:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

Nie jedyna. Dużo mniej skutecznie przekazuje energię, dłużej się nagrzewa.

Za to zadziała z każdym garnkiem.

Ja rozumiem gdyby kupno nowych garnków to była inwestycja na 10 lat, ale
naprawdę - garnki drogie nie są :)

[...]

Miałem do czynienia z klasycznymi płytami elektrycznymi, potem z
halogenowymi a teraz z indukcyjnymi. Indukcja przestaje grzać natychmiast -
to co piszesz o bezwładności "przeniesionej na garnek" nie jest prawdą, bo
tyczy się każdej kuchenki :) W indukcji używanie timera ma sens, nie mówiąc
już o wygodzie gdy coś przypadkiem wykipi - po prostu na chwilę przekładasz
garnek i wycierasz do sucha, nic się nie przypala ani nie oparzysz sobie
dłoni.

[...]

Oczywiście że nie ma aż takiej, ale ma daleko większą niż indukcja.

Ja bym poprosił o konkrety, a nie agitację fanatyków jednej czy drugiej
technologii ;)

Od razu fanatyków. Po prostu jest wygodne, a przy okazji bezpieczne i tańsze
w użytkowaniu.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-03 22:06:40
Autor: kogutek
Dawid <xxx@neostada.pl> napisał(a):

> Od razu fanatyk=F3w. Po prostu jest wygodne, a przy okazji bezpieczne i=
 ta=F1sze
> w u=BFytkowaniu.

Ta=F1sze od gazu?
Za prąd po rezygnacji z gazu place o tyle więcej ile płaciłem za gaz. Kuchenka
gazowa ma podłą sprawność. Przy dwóch osobach nie warto mieć gazu. Im więcej
ludzi w mieszkaniu tym bardziej gaz będzie opłacalny. --

Data: 2012-07-03 22:37:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.07.2012 16:45, Jacek Osiecki pisze:

bezwładność cieplna. Poza tym indukcja wygrywa pod każdym względem.
Inaczej pisząc: jest to jedyna wada ;->

Nie jedyna. Dużo mniej skutecznie przekazuje energię, dłużej się nagrzewa.

Co to "dużo"? 10%? 100%? 1000%?

Za to zadziała z każdym garnkiem.

Ja rozumiem gdyby kupno nowych garnków to była inwestycja na 10 lat, ale
naprawdę - garnki drogie nie są :)

Tylko kuchenki indukcyjne mają ceny dwukrotnie wyższe, niż te z promiennikami.

[...]

Wiem. Czyli każda ma bezwładność.

W indukcji używanie timera ma sens, nie mówiąc

Generalnie nie widzę sensu używania zegara poza piecykiem lub mikrofalą. Przynajmniej w moim pichceniu ;)

już o wygodzie gdy coś przypadkiem wykipi - po prostu na chwilę przekładasz
garnek i wycierasz do sucha, nic się nie przypala ani nie oparzysz sobie
dłoni.

Cóż, u znajomej promiennik halogenowy robił się "nieparzący" całkiem szybko.

[...]

Jak "daleko"?

[...]

Oj, nie bierz wszystkiego tak śmiertelnie serio ;)

Po prostu potrzebuję w miarę konkretnych informacji, a nie "dużo większe".

Data: 2012-07-04 20:59:54
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 03 Jul 2012 22:37:02 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
W dniu 03.07.2012 16:45, Jacek Osiecki pisze:
Nie jedyna. Dużo mniej skutecznie przekazuje energię, dłużej się nagrzewa.
Co to "dużo"? 10%? 100%? 1000%?

Pomiary już raz tu były rzucone na grupę, link do jakiegoś PDFa. O ile
pamiętam to w maju/czerwcu...

Ja rozumiem gdyby kupno nowych garnków to była inwestycja na 10 lat, ale
naprawdę - garnki drogie nie są :)
Tylko kuchenki indukcyjne mają ceny dwukrotnie wyższe, niż te z promiennikami.

Owszem, tanie nie są. Po prostu za wygodę się płaci.

[...]

Nie. Każdy garnek ma swoją - minimalną - bezwładność. Halogenowe dokładają
do tego swoją :)

W indukcji używanie timera ma sens, nie mówiąc
Generalnie nie widzę sensu używania zegara poza piecykiem lub mikrofalą. Przynajmniej w moim pichceniu ;)

Dwa przykłady które stosuję na co dzień:
 - jajka do garnka, gdy się zaczyna gotować odliczam ze 20s i potem ustawiam
   2 minuty na timerze, żeby były w sam raz na miękko
 - mleko do muesli. Z doświadczenia wiem, że jak naleję pół garnka, ustawię
   power na 7 i timer na 4 minuty, to trafię idealnie przed momentem
   zagotowania.

Owszem, przy jajkach to i tak trzeba szybko reagować - ale przynajmniej jest
ten timer ;)

[...]

Ale jak wykipi Ci mleko to się przypali.

[...]

Nie liczyłem, ale wystarczająco dużą bym widząc że mleko się gotuje i już
idzie w górę mógł po prostu wyłączyć palnik, a nie ściągać szybko garnek.

[...]

Jak konkretnych? Pytasz ludzi którzy po prostu korzystają, a nie pracowników
laboratorium :) Po prostu piszę, że indukcja jest bardzo wygodna i w życiu
bym jej nie zamienił na halogeny.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-05 08:49:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.07.2012 22:59, Jacek Osiecki pisze:

Nie jedyna. Dużo mniej skutecznie przekazuje energię, dłużej się nagrzewa.
Co to "dużo"? 10%? 100%? 1000%?

Pomiary już raz tu były rzucone na grupę, link do jakiegoś PDFa. O ile
pamiętam to w maju/czerwcu...

OK, poszukam...

[...]

Pewnie, tylko pytanie, czy skórka warta wyprawki ;)

Przykładowo: jeżdżeniem jakimś starym odszykowanym Mercedesem S-Klasse
byłoby zapewne wygodniejsze od jazdy moją starą dieslowską Corsą, ale ja
aż takiej wygody do podróżowania nie potrzebuję ;)

[...]

Wiem.

[...]

Jakoś nigdy tego nie potrzebowałem.

 - mleko do muesli. Z doświadczenia wiem, że jak naleję pół garnka, ustawię
   power na 7 i timer na 4 minuty, to trafię idealnie przed momentem
   zagotowania.

Fuuuj.... Ciepłe albo wręcz gotowane mleko? Ohyda! ;)

Owszem, przy jajkach to i tak trzeba szybko reagować - ale przynajmniej jest
ten timer ;)

Minutnik mam w mikrofali.

Biorę garnek dający niską bezwładność i tylko szybko muszę zdjąć - a w
garnkach do indukcji jeszcze musi przestać grzać garnek.

[...]

NIGDY nie gotuję mleka. Gotowane mleko to coś (dla mnie) obrzydliwego.

[...]

Czyli ta zaleta indukcji odpada, bo ja mleka nie gotuję i nigdy nie
pozwoliłbym na gotowanie mleka w moim domu (podobnie jak i na gotowanie
ryby).

[ciach]

Jak konkretnych? Pytasz ludzi którzy po prostu korzystają, a nie pracowników
laboratorium :) Po prostu piszę, że indukcja jest bardzo wygodna i w życiu
bym jej nie zamienił na halogeny.

Z tego, co piszesz, mi się zdecydowanie nie opłaca - koszt nowych
garnków, wyższa cena zakupu, a zyskiem będzie wygodniejsze gotowanie
mleka, czego nigdy nie robię, oraz jajek, z którym nie mam problemów.

Jedyny argument na plus dla mnie to wydajność (indukcja ponoć ma 90% a
halogen tylko 60%) aczkolwiek przy moim gotowaniu nie wiem, czy uda mi
się odzyskać różnicę przed pierwszą awarią po gwarancji.

Dodatkowo przeważnie mam na sobie lub przy sobie jakąś elektronikę i
boję się, że jeszcze by mi się usmażyła.

Data: 2012-07-05 11:19:21
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 05 Jul 2012 08:49:55 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
[...]

Znalazłem ;)
http://www.audytorzy.com/img/file/Badania%20AGD/Porownanie%20plyt%20grzewczych.pdf

Nie wiadomo na ile wiarygodne, nikt się niby nie podpisał :)

[...]

Ale już np. wybierając między corsą wyposażoną w poduszki powietrzne a taką
bez nich (w tej samej cenie) ja bym mimo wszystko wybrał taką opierzoną ;)

Dwa przykłady które stosuję na co dzień:
 - jajka do garnka, gdy się zaczyna gotować odliczam ze 20s i potem ustawiam
   2 minuty na timerze, żeby były w sam raz na miękko
Jakoś nigdy tego nie potrzebowałem.

Ja jestem zapominalski, a tak mogę zająć się przygotowywaniem śniadania
zamiast gapić się w zegar :)

[...]

Muesli w zimnym mleku jest takie se - w ciepłym ma dużo fajniejszą
konsystencję. Potem dolewam zimnego, coby w efekcie było letnie - choć np.
moja lepsza połówka woli gorące ;)
A co do gorącego mleka - podobny przepis stosuję przy robieniu kakao. Chyba
że tego też nie lubisz na ciepło? :)

Owszem, przy jajkach to i tak trzeba szybko reagować - ale przynajmniej jest
ten timer ;)
Minutnik mam w mikrofali.

A ja nie mam mikroweli - jakoś nigdy nie czułem potrzeby posiadania. Duży
kloc, niespecjalnie użyteczny, babcia by mnie wyklęła a my w kuchni nie
mielibyśmy już grama wolnego miejsca na ladzie :)

Mikrofala to się przydaje tylko w dwóch przypadkach: w domu do przygotowania
popcornu specjalnie do niej przygotowanego (te prasowanki), no i w firmie do
odgrzania dobrego obiadu z domu.

Biorę garnek dający niską bezwładność i tylko szybko muszę zdjąć - a w
garnkach do indukcji jeszcze musi przestać grzać garnek.

Przy mleku bezwładność garnka jest na tyle mała że nie ma problemu.
Przy jajkach to grzeje nie garnek a woda - jeśli mają być na miękko to i tak
szybko trzeba zdjąć :) Co nie zmienia faktu że potrzebuję do tego timer,
coby się nie zagapić. Oczywiście tutaj płyta ceramiczna z timerem też by
zdała egzamin - ale z doświadczenia wiem że zauważalnie dłużej się na takiej
czeka aż woda się zagotuje :)

Cóż, u znajomej promiennik halogenowy robił się "nieparzący" całkiem szybko.
Ale jak wykipi Ci mleko to się przypali.
NIGDY nie gotuję mleka. Gotowane mleko to coś (dla mnie) obrzydliwego.

No to zamień mleko na np. wodę z ziemniaków, czy gotowanych jajek z których
jedno pękło. Jeden pies - przy indukcji trzeba przetrzeć szmatką, przy
ceramicznych się przypali.

[...]

Piszę o tym do czego ja z reguły używam :) Żona sobie chwali przy gotowaniu
innych potraw...

Dodatkowo przeważnie mam na sobie lub przy sobie jakąś elektronikę i
boję się, że jeszcze by mi się usmażyła.

Sprawdzałem licznikiem 'elektrosmogu' - promieniowanie w zasadzie żadne,
musiałbyś telefon postawić bezpośrednio na polu grzejnym a i to nie wiem
czy wystarczy :) Ja często gotując mam telefon przy sobie lub wręcz kładę
obok płyty - jakoś nic mu się nie stało.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-05 13:32:13
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 13:19, Jacek Osiecki pisze:

[...]

Senkju ;)

Nie wiadomo na ile wiarygodne, nikt się niby nie podpisał :)

Zawsze coś...

[ciach]

Ale już np. wybierając między corsą wyposażoną w poduszki powietrzne a taką
bez nich (w tej samej cenie) ja bym mimo wszystko wybrał taką opierzoną ;)

Szczerze powiedziawszy stary pojazd z poduszkami a taki bez... trochę
bałbym się, że kiedyś odpalą ot tak sobie, bo instalacja zacznie się już
sypać ;)

[...]

Mi minutnik w kuchence robi "pipipipi" ;)

[ciach]

Muesli w zimnym mleku jest takie se - w ciepłym ma dużo fajniejszą
konsystencję.

Brei ;)

Ja lubię wilgotne ale chrupiące :)

[ciach]

A co do gorącego mleka - podobny przepis stosuję przy robieniu kakao. Chyba
że tego też nie lubisz na ciepło? :)

Kakao u mnie stosuje się tylko do ciasta.

[...]

Ooo, bardzo dobra rzecz mikrofala - chociażby gotowanie ziemniaków jest
szybkie i łatwe (żadnego odlewania, solenia itepe).

[ciach]

NIGDY nie gotuję mleka. Gotowane mleko to coś (dla mnie) obrzydliwego.

No to zamień mleko na np. wodę z ziemniaków,

Jak dla mnie gotowanie ziemniaków w wodzie jest kompletnym bezsensem.

Ale ja mam mikrofalę :D

czy gotowanych jajek z których
jedno pękło. Jeden pies - przy indukcji trzeba przetrzeć szmatką, przy
ceramicznych się przypali.

W sumie jajka głównie robiłem sadzone, gotuję bardzo rzadko i jeśli już
to do kanapek (na twardo).

[...]

Jasna sprawa  - dla CIEBIE jest to rozwiązanie dużo lepsze.

Ale ja dlatego się dopytuję o detale, żeby wiedzieć - DLACZEGO.

I jak sam widzisz - właściwie wszystkie wady halogenów i zalety
indukcyjnej mnie nie dotyczą (mleko tylko surowe i na zimno, ziemniaki
gotowane w mikrofali bez wody, jajka sadzone...)

Dobrze wiedzieć :)

Data: 2012-07-05 19:20:29
Autor: JK
W dniu 2012-07-05 13:32, Andrzej Lawa pisze:

Ooo, bardzo dobra rzecz mikrofala - chociażby gotowanie ziemniaków jest
szybkie i łatwe (żadnego odlewania, solenia itepe).

Mikrofalówka soli ci ziemniaki? Podaj model.

Jak dla mnie gotowanie ziemniaków w wodzie jest kompletnym bezsensem.

Ale ja mam mikrofalę :D

Ja też mam, ale NIGDY nie użyłbym jej do przyrządzania ziemniaków. Brzydziłbym się wziąć coś takiego do ust.

[...]

Ale zdaje się, że to nie ty zastanawiasz się nad wyborem rodzaju płyty grzewczej.

Nigdy nie używałeś płyty indukcyjnej ale wybrzydzasz na nią. Używasz archaicznej, technologicznie, płyty halogenowej i bronisz tego z uporem Rejtana.

JK

Data: 2012-07-05 22:11:04
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 19:20, JK pisze:

Ooo, bardzo dobra rzecz mikrofala - chociażby gotowanie ziemniaków jest
szybkie i łatwe (żadnego odlewania, solenia itepe).

Mikrofalówka soli ci ziemniaki? Podaj model.

Ziemniaki mają własną sól. Tylko jak gotujesz w nieosolonej wodzie to ta sól (i parę innych rzeczy) zostaje wypłukanych.

Jak dla mnie gotowanie ziemniaków w wodzie jest kompletnym bezsensem.

Ale ja mam mikrofalę :D

Ja też mam, ale NIGDY nie użyłbym jej do przyrządzania ziemniaków.
Brzydziłbym się wziąć coś takiego do ust.

Bo?

[...]

Och, przepraszam, nie wiedziałem że w jednym wątku tylko jedna osoba może się zastanawiać nad wyborem, a inni mogą tylko doradzać...

Nigdy nie używałeś płyty indukcyjnej ale wybrzydzasz na nią. Używasz
archaicznej, technologicznie, płyty halogenowej i bronisz tego z uporem
Rejtana.

Ty może śledź wątek, bo póki co to tylko bredzisz bez sensu.

Data: 2012-07-05 22:32:02
Autor: JK
W dniu 2012-07-05 22:11, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Primo - każdy rozgarnięty obywatel wie, że ziemniaki gotuje się w osolonej wodzie.
Secundo - skąd ty wytrzasnąłeś tę rewelacyjną teorię o soli w ziemniakach, z "Pani Domu"? Ziemniaki zawierają mniej więcej 1% składników mineralnych. 60% z tego to związki potasu, o smaku raczej gorzkim niż słonym.

[...]

Ale ty się nie zastanawiasz nad wyborem. Ty uparcie i bez sensownych argumentów przekonujesz nas o wyższości płyt halogenowych.

[...]

Doprawdy?

Ale masz rację, dyskusja z tobą zdecydowanie jest bez sensu.

JK

Data: 2012-07-05 22:55:18
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 22:32, JK pisze:

[...]

Ja gotuję bez wody. I co mi zrobisz?

[...]

Sól w sensie smakowym, a niekoniecznie w sensie mineralnej soli kuchennej.

[ciach]

[...]

Brednie wypisujesz.

Nie przekonuję o wyższości, tylko usiłuję poznać wszelkie różnice - jakie one będą w praktyce dla mnie - a nie przyjąć na wiarę ewangelię indukcyjną od kogoś takiego, jak ty.

Co mi po zaletach kuchni indukcyjnej w gotowaniu ziemniaków w wodzie, kiedy ja tak ziemniaków nie będę nigdy więcej gotował?

Póki co najbardziej "za" przemawia do mnie wydajność, cała reszta przy moim gotowaniu, nie ma znaczenia. Chociaż niestety boję się, że zwróciłoby mi się to dopiero ostro po gwarancji.

Jakbym np. był fanem woka to w ogóle nie brałbym pod uwagę żadnej kuchni z płaskim blatem.

Jesteś w stanie to zrozumieć?

[...]

Niewątpliwie.

Ale masz rację, dyskusja z tobą zdecydowanie jest bez sensu.

Ty nie dyskutujesz, bo to wymaga przeczytania tego, co piszą inni. Ty sobie wyobrażasz, co piszę, a potem "dyskutujesz" ze swoim wyobrażeniem.

Data: 2012-07-08 15:23:34
Autor: kogutek
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):
> [...]

pdf

Nie wiadomo na ile wiarygodne, nikt się niby nie podpisał :)

Mało wiarygodne. Miało wyjść że indukcyjna najlepsza to tak wyszło. Delikatne
oszustwo polega między innymi na tym że podają temperatury tego co gzreje po
zagotowaniu. palnik gazowy zły bo ma wysoką temperaturę. Ale masę ma małą. Dla
płytki oporowej podają temperaturę ponad 450 stopni. W instrukcji obsługi
mojej kuchenki jak byk stoi że po przekroczeniu temperatury płytki ponad 270
stopni termostat ogranicza moc na najmniejszej mocy do zera a na pozycjach II,
III, IV do najmniejszej mocy danej płytki. Niby na tej najmniejszej mocy da
się w sprzyjających warunkach zrobić 450 stopni. Praktycznie mnie się coś
takiego chyba jeszcze nie zdarzyło. Czyli celowo wprowadzili w błąd. Przy
płytce trzeba się nauczyć gotować żeby wykorzystać jej możliwości. Gotowanie
wody to taka próba że niby się coś zrobiło ale mało daje informacji. Gotowanie
ziemniaków było by wiarygodniejsze. Nie zrobili bo by się okazało że indukcja
gorsza od płytki. Przy gotowaniu ziemniaków, zupy, gulaszu itp temperatura
płytki będzie na poziomie 120 stopni. Przy gotowaniu ziemniaków pełna moc
idzie do momentu wrzenia. A potem wyłączałem kiedyś płytkę i inercją
dogotowywało. Teraz mam sondę i przy gotowaniu wszystkiego co na wodzie nie
dopuszcza ona do wrzenia. Przy temperaturze 95 stopni gotuje się praktycznie
tak samo szybko jak przy dziewięćdziesięciu ośmiu stopniach. Oszczędność prądu
jest bardzo duża. Płytka z zewnętrznym regulatorem temperatury bije na głowę
sprawnością indukcję. --

Data: 2012-07-08 22:30:09
Autor: Andy Niwinski
Kuchenka gazowa czy elektryczna

"kogutek"
Płytka z zewnętrznym regulatorem temperatury bije na głowę
sprawnością indukcję.

Ta jest, panie Kogutek. A czajnik elektryczny to już.....

Data: 2012-07-03 17:34:45
Autor: Marek Dyjor
Andrzej Lawa wrote:
[...]

bezwładność cieplna jest olbrzymia wadą...

Data: 2012-07-03 22:30:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.07.2012 17:34, Marek Dyjor pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Zależy jaka.

Nie przewiduję jakiegoś laboratorium chemicznego, że potrzebowałbym "135,5C przez 15 minut 10 sekund i 22 setne sekundy" ;)

Jeśli promiennik wystygnie do np. 50-60C w kilkanaście do kilkudziesięciu sekund - nie widzę problemu.

Data: 2012-07-04 16:04:47
Autor: JK
W dniu 2012-07-03 22:30, Andrzej Lawa pisze:

Jeśli promiennik wystygnie do np. 50-60C w
kilkanaście do kilkudziesięciu sekund - nie
widzę problemu.

A od jakiej temperatury do tych 50-60°C?

JK

Data: 2012-07-05 08:50:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.07.2012 16:04, JK pisze:
W dniu 2012-07-03 22:30, Andrzej Lawa pisze:

Jeśli promiennik wystygnie do np. 50-60C w
kilkanaście do kilkudziesięciu sekund - nie
widzę problemu.

A od jakiej temperatury do tych 50-60°C?

Powiedzmy potrzebnej do jajek sadzonych.

Data: 2012-07-05 22:11:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 19:10, JK pisze:
[...]

Nie wiem, nigdy nie miałem patelni z termometrem.

Data: 2012-07-05 22:17:56
Autor: JK
[...]

Ale, jak piszesz, lubisz jajka sadzone i przyrządzasz je na swojej płycie halogenowej. Cóż więc stoi na przeszkodzie żebyś sprawdził i opisał w tym wątku swoje spostrzeżenia.
Zajmie ci to, według twoich przekonań, nie więcej niż kilkadziesiąt sekund.

P.S. Nie wymagam jakiejś wielkiej dokładności pomiaru. Wystarczy, że napiszesz po jakim czasie można na polu grzewczym oprzeć dłoń.

JK

Data: 2012-07-05 22:57:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.07.2012 22:17, JK pisze:

[...]

Gdzie ja niby piszę, że mam płytę halogenową??

Przecież wyraźnie pisałem, że póki co się zastanawiam nad wyborem!

Masz jakieś problemy z oczami?

Data: 2012-07-03 11:46:37
Autor: /// Kaszpir ///
Kuchenka gazowa czy elektryczna
Właściwie żaden mój garnek nie "kompatybilny" z indukcyjną i niezbyt
uśmiecha mi się wymiana.

U mnie po wymianie kuchni z ceramicznej elektrycznej na indukcyjną okazało się że musiałem wymienić wszystkie garnki i patelnie ...
To znaczy został jakiś jeden garnek ale szybko się powyginał na indukcji i nie przylegał całością ...
Najgorzej wkurzyłem się że musiałem wywalić różne patelnie. Niektóre niemalże nowe , wysokiej jakości , masywne i drogie ...

Do indukcji trzeba mieć garnki "zgodne" z indukcją . Dodatkowo te garnki powinny mieć naprawdę grube dno aby się przy pracy nie odkształciły , tak jak mój jedyny który mi się ostał garnek który działał z indukcją ...

Data: 2012-07-03 17:35:51
Autor: Marek Dyjor
/// Kaszpir /// wrote:
[...]

musiałeś mieć jaką straszną tandetę...  :)

zabawne jest że na indukcji bardzo łądnie pracują wszelkie garnki starego typu (emaliowane)

Data: 2012-07-04 10:53:34
Autor: /// Kaszpir ///
Kuchenka gazowa czy elektryczna
musiałeś mieć jaką straszną tandetę...  :)

Dokładnie ...

Działał chyba najtańszy z garnków jaki miałem. Był chyba z Ikea ...

Te droższe niestety nie działały :(
Najbardziej mi było szkoda patelni ...

zabawne jest że na indukcji bardzo łądnie pracują wszelkie garnki starego typu (emaliowane)

Niestety moje nie działały.

Data: 2012-07-04 14:23:54
Autor: Jeffrey
Marek Dyjor wrote:
/// Kaszpir /// wrote:
[...]

z racji zawodu podłączałem kolesiowi kuchenkę indukcyjną
jakież było moje zdziwienie gdy w tym mieszkaniu nie było jednego naczynia które by współpracowało
nawet jakieś stare patelnie nie działały ( wyskakiwał jakiś błąd)

jeffrey

Data: 2012-07-02 19:05:28
Autor: tHe mRuWa
[...]

W takim przypadku to tylko 4.
1 i 3 zdecydowanie odpada, a 2 tylko jeœli miałbyœ akurat gaz z sieci,
bo np. używasz go do ogrzewania domu bšdŸ podgrzewania wody.
A tak to szkoda się pakować w kolejne medium - szczególnie z butli(utrata miejsca i parę innych niedogodnoœci).

Data: 2012-07-02 21:29:12
Autor: Marex
tHe mRuWa <ggrzes1WYTNIJ@TOgmail.com> napisał(a):
> [...]
>
> 1. Elektryczna (plyta ceram)
> 2. Gazowo-elektryczna (palniki + elektryczny piekarnik)

    Zaraz tam  "tylko....!!!" W naszej szerokosci realistycznej techniczno- budżetowej wybrałem asekurancko płytę indukcyjno-gazową. Gaz mam tylko z butli. I nie żałuję. Swobodne ,nie pospieszne przesiadanie sie z garnków na indukcyjne.Zresztą po zakupie IDG 22S przysłali gratisowo!! od Fagora komplet zgrabnych garnków na indukcję. Płyta ergonomiczna, solidna, ładny design. Natomiast piekarnik kupilem elektryczny i to dobrej, sprawdzonej firmy.Ma wszystko co potrzeba nawet dla szefa kuchni. A produkcji krajowej...
    Jedno i drugie gdzies tak po ok.1450zł/każde, do tego szafka z Ikei z dodaną własną płytą-blatem.Własny montaż i zamknąć się mozna w cenie 3400-
3500zł.
                                               Pozdrawia~M

Data: 2012-07-03 05:47:36
Autor: Marek Dyjor
ATZ Rzeszow wrote:
[...]

indukcja...

gaz z butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Data: 2012-07-03 01:08:00
Autor: Kris
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 05:47:36 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

gaz z butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Gaz "z rury" bezpieczniejszy?

Data: 2012-07-03 12:53:47
Autor: Bydlę
On 2012-07-03 08:08:00 +0000, Kris <kszysztofc@gmail.com> said:

W dniu wtorek, 3 lipca 2012 05:47:36 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisa
ł:

gaz z butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Gaz "z rury" bezpieczniejszy?

Oczywiście.
I nie "z rury", a z rury.

--
Bydlę

Data: 2012-07-03 04:25:59
Autor: Kris
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 12:53:47 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:
 butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Oczywiście.

Uzasadnisz?

I nie "z rury", a z rury.

Wg mnie  "z rury" albo ew. ziemny.

Data: 2012-07-03 14:52:14
Autor: Bydlę
On 2012-07-03 11:25:59 +0000, Kris <kszysztofc@gmail.com> said:

[...]

Zacznijmy od tego, kto instaluje gaz - fachowiec z papierami, czy członek rodziny, przejdźmy przez rodzaj złącz, a skonczmy na liczbie podłączeń w danym czasie.
Rura wygrywa w każdej kategorii.
:-)

Wg mnie  "z rury" albo ew. ziemny.

Z rury albo z butli.
Nieważne jaki.
:-)))

--
Bydlę

Data: 2012-07-03 17:33:29
Autor: Marek Dyjor
Kris wrote:
[...]

gaz ziemny jest prowadzony stałą instalacją gazową o sprawdzonej szczelności pospięcie kuchenki też zwykle odbywa sie przez stałe łacze, jaśli podpina fachowiec to zwykle sprawdza szczelność.

gaz ziemny jest lżejszy od powietrza więc nawet spore wycieki zwykle wylatują kominem wentylacyjnym zanim staną sie niebezpieczne (wybuchowe)

gaz z butli jest zwykle podpinany jakimiś wężami przez użytkownika, nikt nie sprawdza szczelności (bo nie ma czym).

gaz propan butan jest cięższy od powietrza gromadzi sie przy podłodze bardzo łatwo może powstać mieszanka wybuchowa i wtedy iskierka i mamy bum.

Data: 2012-07-04 14:26:47
Autor: Jeffrey
Marek Dyjor wrote:
Kris wrote:
[...]

kiedyś sprawdzało się zapalniczką

gaz propan butan jest cięższy od powietrza gromadzi sie przy podłodze
bardzo łatwo może powstać mieszanka wybuchowa i wtedy iskierka i mamy
bum.

a co z gazem propanbutan z rury bo takiej opcji tu nie było ?

jeffrey

Data: 2012-07-04 15:57:34
Autor: Marek Dyjor
Jeffrey wrote:
[...]

dalej jest cięższy do powietrza i wlecze sie po podłodze...

to jest jego zasadnicza wada.  Dlatego też nie wolno parkować samochodów w garażach podziemnych.

Data: 2012-07-08 14:08:44
Autor: BQB
W dniu 2012-07-04 15:57, Marek Dyjor pisze:
Jeffrey wrote:
[...]

Które to mają kiepsko zrobioną wentylację.

Data: 2012-07-18 22:31:30
Autor: Marek Dyjor
Jeffrey wrote:
[...]

mają wentylację dostosowaną do gazów lżejszych od powietrza...

Data: 2012-07-19 15:11:24
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 18 Jul 2012 22:31:30 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Które to mają kiepsko zrobioną wentylację.
mają wentylację dostosowaną do gazów lżejszych od powietrza...

Pary benzyny są lżejsze od powietrza?

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-07-22 19:22:23
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 19 Jul 2012 16:17:16 +0200, Dawid napisał(a):

Które to mają kiepsko zrobioną wentylację.
mają wentylację dostosowaną do gazów lżejszych od powietrza...

Pary benzyny są lżejsze od powietrza?

? przestań już.

No wiem, niewygodne pytanie. Czemu nie odpowiesz, że nie są?

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-08-09 00:05:36
Autor: Marex
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):

No wiem, niewygodne pytanie. Czemu nie odpowiesz, że nie są?

     Bo wątkotwórca pytał o kuchenki i raczej paliwo do nich nie pochodzi z  oparów benzyny...~

Data: 2012-07-08 14:10:55
Autor: BQB
W dniu 2012-07-03 17:33, Marek Dyjor pisze:
Kris wrote:
[...]

Gaz ziemny jest bezwonny, nie bez powodu dodają pewien składnik, od czasu do czasu, aby ludzie mogli wykryć czy u nich nie "śmierdzi" i taka kontrola jest :P

[...]

Nawet przy niewielkim wycieku śmierdzi tak, że reaguje się natychmiastowo.

Data: 2012-07-09 07:31:44
Autor: Jacek Osiecki
Kris wrote:
[...]

Raczej caly czas. Jakos nie kojarze by kiedykolwiek gaz z kuchenki byl
bezwonny...

[...]

Zwlaszcza jak sie jest poza domem :>
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-10 01:54:17
Autor: BQB
Kris wrote:
[...]

Czyli nieszczelność przy gazie ziemnym nie ma prawa wystąpić?
Hmm... w Gdańsku ten blok się skurczył o 2 piętra, czy gdzieś indziej i go potem zburzyli? Albo ta awaria, w jakimś mieście, gdzie nagle wzrosło ciśnienie w instalacji i rozwaliło trochę kuchenek (nie wiem, czy czegoś jeszcze nie). Nad butlą mam własną kontrolę, jak coś się stanie, to tylko z mojej winy/niedbalstwa, a ziemny poza kontrolą (własną).

Data: 2012-07-13 17:30:37
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 10 Jul 2012 01:54:17 +0200, BQB napisał(a):
[...]

Wszystko się może zdarzyć. Ale prędzej się zdarzy tam, gdzie się cały czas
coś grzebie - czyli przykręca i odkręca butle, a gaz leci parciejącym
gumowym wężem.

Hmm... w Gdańsku ten blok się skurczył o 2 piętra, czy gdzieś indziej i go potem zburzyli?

Tak, ten w którym jakiś psychol rozwalił zawór w piwnicy.

[...]

Z ziemnym to problem jest raczej taki, że płaci się od metra sześciennego
towaru niewiadomej jakości. Gazownia puszcza cokolwiek, a ludzie się dziwią
że rachunki rosną...
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-18 22:34:18
Autor: Marek Dyjor
BQB wrote:
Czyli nieszczelność przy gazie ziemnym nie ma prawa wystąpić?
Hmm... w Gdańsku ten blok się skurczył o 2 piętra, czy gdzieś indziej
i go potem zburzyli?

Ok ile takich wypadków było w polsce od lat 70 dziesiatych ...

i jaki to procent instalacji gazu ziemnego, dodajmy że od jakiegoś czasu instalacje gazowe sa co roku sprawdzane.

[...]

i dlatego samochody sa bezpieczniejsze od samolotów...  ;-)

Kuchenka gazowa czy elektryczna