Kuchenka gazowa czy elektryczna

Data: 2012-07-03 05:47:36
Autor: Marek Dyjor
Kuchenka gazowa czy elektryczna
ATZ Rzeszow wrote:
Witam

Dom nowy, kuchnia oddzielna, rodzina 2+2 (przyszlosciowo 2+3, jak
Bozia da :). Kuchenka uzywana bedzie codziennie. Jaki rodzaj kuchenki
wybrac: 1. Elektryczna (plyta ceram)
2. Gazowo-elektryczna (palniki + elektryczny piekarnik)
3. Gazowa
4. Indukcja

indukcja...

gaz z butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Data: 2012-07-03 01:08:00
Autor: Kris
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 05:47:36 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

gaz z butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Gaz "z rury" bezpieczniejszy?

Data: 2012-07-03 12:53:47
Autor: Bydlę
On 2012-07-03 08:08:00 +0000, Kris <kszysztofc@gmail.com> said:

W dniu wtorek, 3 lipca 2012 05:47:36 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisa
ł:

gaz z butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Gaz "z rury" bezpieczniejszy?

Oczywiście.
I nie "z rury", a z rury.

--
Bydlę

Data: 2012-07-03 04:25:59
Autor: Kris
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 12:53:47 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:
 butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

Oczywiście.

Uzasadnisz?

I nie "z rury", a z rury.

Wg mnie  "z rury" albo ew. ziemny.

Data: 2012-07-03 14:52:14
Autor: Bydlę
On 2012-07-03 11:25:59 +0000, Kris <kszysztofc@gmail.com> said:

[...]

Zacznijmy od tego, kto instaluje gaz - fachowiec z papierami, czy członek rodziny, przejdźmy przez rodzaj złącz, a skonczmy na liczbie podłączeń w danym czasie.
Rura wygrywa w każdej kategorii.
:-)

Wg mnie  "z rury" albo ew. ziemny.

Z rury albo z butli.
Nieważne jaki.
:-)))

--
Bydlę

Data: 2012-07-03 17:33:29
Autor: Marek Dyjor
Kris wrote:
[...]

gaz ziemny jest prowadzony stałą instalacją gazową o sprawdzonej szczelności pospięcie kuchenki też zwykle odbywa sie przez stałe łacze, jaśli podpina fachowiec to zwykle sprawdza szczelność.

gaz ziemny jest lżejszy od powietrza więc nawet spore wycieki zwykle wylatują kominem wentylacyjnym zanim staną sie niebezpieczne (wybuchowe)

gaz z butli jest zwykle podpinany jakimiś wężami przez użytkownika, nikt nie sprawdza szczelności (bo nie ma czym).

gaz propan butan jest cięższy od powietrza gromadzi sie przy podłodze bardzo łatwo może powstać mieszanka wybuchowa i wtedy iskierka i mamy bum.

Data: 2012-07-04 14:26:47
Autor: Jeffrey
Marek Dyjor wrote:
Kris wrote:
[...]

kiedyś sprawdzało się zapalniczką

gaz propan butan jest cięższy od powietrza gromadzi sie przy podłodze
bardzo łatwo może powstać mieszanka wybuchowa i wtedy iskierka i mamy
bum.

a co z gazem propanbutan z rury bo takiej opcji tu nie było ?

jeffrey

Data: 2012-07-04 15:57:34
Autor: Marek Dyjor
Jeffrey wrote:
[...]

dalej jest cięższy do powietrza i wlecze sie po podłodze...

to jest jego zasadnicza wada.  Dlatego też nie wolno parkować samochodów w garażach podziemnych.

Data: 2012-07-08 14:08:44
Autor: BQB
W dniu 2012-07-04 15:57, Marek Dyjor pisze:
Jeffrey wrote:
[...]

Które to mają kiepsko zrobioną wentylację.

Data: 2012-07-18 22:31:30
Autor: Marek Dyjor
Jeffrey wrote:
[...]

mają wentylację dostosowaną do gazów lżejszych od powietrza...

Data: 2012-07-19 15:11:24
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 18 Jul 2012 22:31:30 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Które to mają kiepsko zrobioną wentylację.
mają wentylację dostosowaną do gazów lżejszych od powietrza...

Pary benzyny są lżejsze od powietrza?

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-07-22 19:22:23
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 19 Jul 2012 16:17:16 +0200, Dawid napisał(a):

Które to mają kiepsko zrobioną wentylację.
mają wentylację dostosowaną do gazów lżejszych od powietrza...

Pary benzyny są lżejsze od powietrza?

? przestań już.

No wiem, niewygodne pytanie. Czemu nie odpowiesz, że nie są?

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-08-09 00:05:36
Autor: Marex
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):

No wiem, niewygodne pytanie. Czemu nie odpowiesz, że nie są?

     Bo wątkotwórca pytał o kuchenki i raczej paliwo do nich nie pochodzi z  oparów benzyny...~

Data: 2012-07-08 14:10:55
Autor: BQB
W dniu 2012-07-03 17:33, Marek Dyjor pisze:
Kris wrote:
[...]

Gaz ziemny jest bezwonny, nie bez powodu dodają pewien składnik, od czasu do czasu, aby ludzie mogli wykryć czy u nich nie "śmierdzi" i taka kontrola jest :P

[...]

Nawet przy niewielkim wycieku śmierdzi tak, że reaguje się natychmiastowo.

Data: 2012-07-09 07:31:44
Autor: Jacek Osiecki
Kris wrote:
[...]

Raczej caly czas. Jakos nie kojarze by kiedykolwiek gaz z kuchenki byl
bezwonny...

[...]

Zwlaszcza jak sie jest poza domem :>
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-10 01:54:17
Autor: BQB
Kris wrote:
[...]

Czyli nieszczelność przy gazie ziemnym nie ma prawa wystąpić?
Hmm... w Gdańsku ten blok się skurczył o 2 piętra, czy gdzieś indziej i go potem zburzyli? Albo ta awaria, w jakimś mieście, gdzie nagle wzrosło ciśnienie w instalacji i rozwaliło trochę kuchenek (nie wiem, czy czegoś jeszcze nie). Nad butlą mam własną kontrolę, jak coś się stanie, to tylko z mojej winy/niedbalstwa, a ziemny poza kontrolą (własną).

Data: 2012-07-13 17:30:37
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 10 Jul 2012 01:54:17 +0200, BQB napisał(a):
[...]

Wszystko się może zdarzyć. Ale prędzej się zdarzy tam, gdzie się cały czas
coś grzebie - czyli przykręca i odkręca butle, a gaz leci parciejącym
gumowym wężem.

Hmm... w Gdańsku ten blok się skurczył o 2 piętra, czy gdzieś indziej i go potem zburzyli?

Tak, ten w którym jakiś psychol rozwalił zawór w piwnicy.

[...]

Z ziemnym to problem jest raczej taki, że płaci się od metra sześciennego
towaru niewiadomej jakości. Gazownia puszcza cokolwiek, a ludzie się dziwią
że rachunki rosną...
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-18 22:34:18
Autor: Marek Dyjor
BQB wrote:
Czyli nieszczelność przy gazie ziemnym nie ma prawa wystąpić?
Hmm... w Gdańsku ten blok się skurczył o 2 piętra, czy gdzieś indziej
i go potem zburzyli?

Ok ile takich wypadków było w polsce od lat 70 dziesiatych ...

i jaki to procent instalacji gazu ziemnego, dodajmy że od jakiegoś czasu instalacje gazowe sa co roku sprawdzane.

[...]

i dlatego samochody sa bezpieczniejsze od samolotów...  ;-)

Kuchenka gazowa czy elektryczna