Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?

Data: 2010-04-28 00:39:02
Autor: Negatyw
Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
Witam
Po zmianie mieszkania na większe - nie mam gazu. Myślę o zakupie nowej kuchenki.
Dziś zrobiłem rekonesans po sklepach.
Koszt eksploatacji indukcyjnej można rzekomo porównać do gazowej. Wymaga jednak nowej floty garnków, choć (rzekomo) ta inwestycja zwraca się po jakimś tam czasie w rachunkach za prąd.
Kuchnia elektryczna nie jest tak wybredna co do garów. Jeden z modeli przypadł mi nawet do gustu:
http://www.mixmedia.pl/?zobacz=247

Co polecacie?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-28 10:37:25
Autor: Paweł Muszyński
W dniu 2010-04-28 00:39, Negatyw pisze:
[...]

Weź pod uwagę to, że w kuchence elektrycznej (z płytą ceramiczną) nagrzewanie trwa dużo dłużej niż w indukcyjne, płyta taka też dużo dłużej trzyma ciepło - trzeba się do tego przyzwyczaić przy gotowaniu.

Co do garnków do indukcji - nie jest tak  źle. AFAIK wszystkie stalowe się nadają, i wszystkie, do których przyciąga magnes.

Do obu kuchenek ważne, żeby garnki miały idealnie płaskie dno i dobrze przylegały - inaczej straty energii są olbrzymie...

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-04-28 02:33:49
Autor: RTJ
Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
On 28 Kwi, 10:37, Paweł Muszyński <pmuch.nos...@bolinko.wytnijto.org>
wrote:
W dniu 2010-04-28 00:39, Negatyw pisze:> Witam

Do obu kuchenek ważne, żeby garnki miały idealnie płaskie dno i dobrze
przylegały - inaczej straty energii są olbrzymie...

O ile wiem, to wymóg płaskiego dna jest ważny przy kuchence
ceramicznej
(musi być dobra powierzchnia styku, aby przenieść ciepło).
Natomiast przy kuchence indukcyjnej - nastepuje indukcja
w dnie garnka, gdzie wydziela się ciepło - i nie ma potrzeby idealnie
płaskiego garnka (dlatego stare żelazne garnki emaliowane o strasznie
krzywym dnie działają pięknie na indukcji)

--
Pozdrawiam Romek
www.rtj-foto.com

Data: 2010-04-28 14:20:23
Autor: Jan Kowalski

Użytkownik "Negatyw" <negatyw001@WYTNIJTO.o2.pl> napisał w wiadomości news:hr7p26$99g$1inews.gazeta.pl...
Witam
Po zmianie mieszkania na większe - nie mam gazu. Myślę o zakupie nowej kuchenki.
Dziś zrobiłem rekonesans po sklepach.

A masz trzy fazy czyli tzw "siłę"?
Ja mam dzieloną: dwa "palniki" indukcyjne i dwa jako grzewcze.

PS
macie jakieś sprawdzone gary do indukcji?

Data: 2010-04-28 21:30:40
Autor: Marchewka
Jan Kowalski pisze:
macie jakieś sprawdzone gary do indukcji?

IKEA, seria 365+.
I.

Data: 2010-04-29 20:21:54
Autor: Negatyw

Użytkownik "Jan Kowalski" <Kowalski@nomail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hr997i$gq2$1@news.net.icm.edu.pl...

A masz trzy fazy czyli tzw "siłę"?

Rzekomo mam w bloku.
Niewiele jednak jarzę ten temat. Jutro dzwonię do elektryka, który kładł instalacje w moim bloku. Mam nadzieję, że nie będą to jakieś wielkie nakłady, wiercenie itp itd...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-30 03:47:09
Autor: Fieta
> [...]

Niewiele jednak jarzę ten temat. Jutro dzwonię do elektryka, który kładł
instalacje w moim bloku. Mam nadzieję, że nie będą to jakieś wielkie

Są modele zasilane z normalnej, jednofazowej sieci.
Na pewno Amica ma taki, i w Ikei też widziałem.
Mówią, że efektywna moc takiej płyty jest niższa niż w przypadku
zasilania trójfazowego, co przekłada się na wydłużony czas
nagrzewania.

pzdr, mf

Data: 2010-04-28 14:37:47
Autor: KJ Siła Słów
Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
Negatyw pisze:
Witam
Po zmianie mieszkania na większe - nie mam gazu.  Koszt eksploatacji indukcyjnej można rzekomo porównać do gazowej.

o kosztach to Ci dokladnie nie powiem, bo nie liczylem jakos bardzo, ale po chyba 4 latach ceramicznej zamienilem na indukcyjna i gupi bylem ze od razu nie kupilem indukcji.

Bardzo szybko grzeje, duzo mniej grzeje sie sama plyta, latwiej doczyscic, garnki nie taki znowu majatek, poza tym moze sie okazac ze duzo starych tez zadziala.

KJ

Data: 2010-04-29 11:36:26
Autor: sam jestem
Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
Dobrzy ludzie, a jakie są róznice między tymi kuchniami, bo już nic nie rozumiem...

Obrazowo poproszę.

Sj

Data: 2010-04-29 11:40:06
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 29 Apr 2010 11:36:26 +0200, sam jestem napisał(a):
Dobrzy ludzie, a jakie są róznice między tymi kuchniami, bo już nic nie rozumiem...

W dużym uproszczeniu: kuchenka indukcyjna nie grzeje sama w sobie - tylko
przy użyciu efektu indukcji elektromagnetycznej sprawia, że dno garnka
zaczyna samo być grzałką. Skutek jest taki, że dno garnka od razu się
rozgrzewa, podczas gdy przy klasycznej kuchence najpierw musi się rozgrzać
element grzejny pod płytą, potem ciepło musi przebić się przez samą płytę
i rozgrzać dno garnka.
Zalety indukcji:
 - niemal natychmiastowa reakcja na ustawienie (włączenie wyłączenie) - co
   sprawia, że ma sens coś takiego jak timer :) Ja tak np. podgrzewam mleko
   wiedząc że jak ustawię "7" i 4 minuty to pół litra mleka będzie gorące
   i nie wykipi :) Reakcja na wyłączenie jest nawet lepsza niż na kuchence
   gazowej, bo elementy gazowej podgrzewają się bardziej niż szklana płyta,
 - dużo lepsza wydajność - ta sama energia jest spożytkowana znacznie
   lepiej, co daje niższe koszty
 - grzeje szybko jak burza - koniec z dłuuuugim czekaniem aż się zagotuje
   woda pod spaghetti ;)
 - nawet jeśli coś wykipi, to się nie przypali - gorące jest dno garnka,
   w dodatku znacznie mniej niż przy kuchence elektrycznej gdzie najgorętsza
   jest płyta, potem dno garnka od dołu, potem dopiero dno garnka od góry ;)
   Oczywiście, coś tam się może przypalić jeśli użytkownik nie będzie się
   przejmował tym że się np. mleko wylało - ale i tak skutki będą bez
   porównania mniejsze niż przy gazie/zwykłej elektrycznej
 - grzeje się dno garnka, więc jedyny gorący element płyty to powierzchnia
   pod garnkiem (nawet nie powierzchnia grzejna), obok jest po prostu zimna.

Wady? Niektóre płyty wydają z siebie piski/bzyczenie (moja tak robi, podobno
z reguły nie robią). Ja mam jakiegoś najtańszego electroluxa. Jeśli chodzi o
konieczność zakupu specjalnych garnków - wystarczą dowolne z odpowiedniej
stali (choćby Ikea 365+), najprostszy test to magnes :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-29 20:26:15
Autor: Negatyw
Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnhtis0l.16i.joshua@tau.ceti.pl...

Zalety indukcji:

Opis fantastyczny! :)
A możecie polecić jakieś dobre wolnostojące 50-tki indukcyjne?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-04-30 12:01:24
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 29 Apr 2010 20:26:15 +0200, Negatyw napisał(a):
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości grup
Zalety indukcji:
Opis fantastyczny! :)
A możecie polecić jakieś dobre wolnostojące 50-tki indukcyjne?

Konstrukcja kuchenki indukcyjnej wcale arcyskomplikowana nie jest...
Prawda jest taka, że możesz spokojnie wziąć cokolwiek z marketu (no, może
unikając jakichś firm-superkrzaków typu clatronic) w okolicach 200zł i
potestować sobie jak się toto sprawuje...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-29 15:46:35
Autor: Marchewka
sam jestem pisze:
Dobrzy ludzie, a jakie są róznice między tymi kuchniami, bo już nic nie rozumiem...

Obrazowo poproszę.

Jak obrazowo, to obrazowo. Porche (auto takie) widziales/las kiedys? To jest indukcja. A reszta - to elektryczna lub gazowa.
I.

Data: 2010-04-29 16:21:07
Autor: Panslavista
Marchewka wrote:

sam jestem pisze:
[...]

A Maybach to kuchnia kaflowa.

Data: 2010-04-29 23:12:55
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4bd9961b$0$17087$65785112news.neostrada.pl...

A Maybach to kuchnia kaflowa.

No nie, żeby zachować proporcje, kuchnia kaflowa to był była furmanka z koniem :-)

J.

Data: 2010-04-30 12:00:20
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 29 Apr 2010 16:21:07 +0200, Panslavista napisał(a):
Marchewka wrote:
sam jestem pisze:
[...]

Raczej 5-gwiazdkowa restauracja :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-29 11:41:52
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 28 Apr 2010 00:39:02 +0200, Negatyw napisał(a):
[...]

Indukcyjna też nie jest wybredna, a zalet ma tak wiele że elektryczną kupuje
się tylko z niewiedzy albo chcąc maksymalnie obniżyć początkowy koszt
(indukcyjna jednak jest zauważalnie droższa).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-08 23:00:11
Autor: Maxsis
Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
(...)
Indukcyjna też nie jest wybredna, a zalet ma tak wiele że elektryczną
kupuje się tylko z niewiedzy albo chcąc maksymalnie obniżyć początkowy
koszt (indukcyjna jednak jest zauważalnie droższa).

Tzn. z jaką różnicą ceny dla przeciętnych sprzętów tzreba się liczyć?
Jeżeli kupuję ceramiczną np. tę co Kolega podał
http://www.mixmedia.pl/?zobacz=247
za ok. 1600 zł, to ile muszę wydać na to samo ale z płytą indukcyjną? Pozdr!

Data: 2010-05-09 20:39:11
Autor: Jacek Osiecki
Kuchenka indukcyjna czy elektryczna?
Dnia Sat, 8 May 2010 23:00:11 +0200, Maxsis napisał(a):
(...)
[...]

A tego to nie wiem, trzeba po prostu poszukać :)
Ja na ceneo widzę zaledwie 9 modeli z indukcją:

http://www.ceneo.pl/Kuchnie_elektryczne;0112-0;0170Indukcyjna_P10-050033.htm

Nie jest tak źle, najtańsza jest AEG za 1935zł - ale jak się ma do tego
wybranego przez Ciebie mastercooka to sam musisz ocenić :)

Różnicę cenową najłatwiej ocenić oglądając same płyty do zabudowy - o ile
najtańsze klasyczne zaczynają się od ok. 400zł, to indukcyjne od 1000zł.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944