Kuchnia do zabudowy

Data: 2010-11-08 12:12:14
Autor: Adax
Kuchnia do zabudowy
Witam!c Doradźcie w jaki sposób kupić kuchnię do zabudowy, tzn. piekarnik elektryczny  i płytę indukcyjną. Czy kupować razem czy oddzielnie, czy musi być tej samej firmy? Kiedyś zachwalana była płyta indukcyjna Teka IR 641, a jak jest teraz? Która nie świszczy i jest ergonomiczna? Pozdr!

Data: 2010-11-08 16:22:07
Autor: Marek Dyjor
Kuchnia do zabudowy
Adax wrote:
[...]
dalej nie świszczy  :)

Data: 2010-11-08 23:27:15
Autor: Adax
Kuchnia do zabudowy
(...)
> Kiedyś zachwalana była płyta indukcyjna Teka IR 641,
dalej nie świszczy  :)

Czy z tego wynika, że ciągle nie ma nic lepszego? Na pewno? Doradźcie proszę, którą płytę indukcyjną kupić obecnie. Pozdr!

Data: 2010-11-09 17:06:03
Autor: Marek Dyjor
Kuchnia do zabudowy
Adax wrote:
(...)
Kiedyś zachwalana była płyta indukcyjna Teka IR 641,
dalej nie świszczy :)

Czy z tego wynika, że ciągle nie ma nic lepszego? Na pewno? Doradźcie
proszę, którą płytę indukcyjną kupić obecnie. Pozdr!

ona jest poprostu dobra i tania...

Data: 2010-11-09 19:55:39
Autor: Adax
Kuchnia do zabudowy

> Czy z tego wynika, ¿e ci±gle nie ma nic lepszego? Na pewno? Dorad¼cie
> proszê, któr± p³ytê indukcyjn± kupiæ obecnie. Pozdr!

ona jest poprostu dobra i tania...

Ok, dzięki! A jaki polecasz (-cie) piekarnik? Też Teka?

Data: 2010-11-09 21:39:54
Autor: Adax
Kuchnia do zabudowy
Mamy 3 fazy 3 x20A 12 kW -rozumiem, że nie będzie problemu z mocą, aczkolwiek "S-
ki" w domu są tylko 16 A   :( Da radę?

Data: 2010-11-11 10:49:40
Autor: Arte
Kuchnia do zabudowy
Cześć

W dniu 2010-11-08 12:12, Adax pisze:
[...]

Bardzo dobre są też te ze stajni Bosch/Siemens. Ja mam Siemensa a moi rodzice Boscha. Obydwie są ciche poza trybem Boster, przy którym pracują jak transformator, ale za to jak szybko można zagotować wodę! No, ale to normalne przy takiej mocy. W każdym razie nic nie piszczy, łatwo się obsługuje i dobrze wyglądają.

Data: 2010-11-12 20:05:44
Autor: Krzysiek
Kuchnia do zabudowy
Kiedyś zachwalana była płyta indukcyjna Teka IR 641, a jak jest teraz? Która nie
świszczy i jest ergonomiczna? Pozdr!

Ja mam wszystko w kuchni Teki (poza lodówką). Ceny normalne, a jakość adekwatna.

Zachciało mi się za to kupić palnik gazowy do woka. Teka robi to urządzenie, ale w polskiej dystrybucji brak. Kupiłem więc z niemieckiej oferty Teki, a w centrali w Warszawie próbowałem zamówić zestaw dysz do pracy palnika z gazem butlowym (bo ziemnego nie mam).
No i odbiłem się od ściany. Autoryzowany serwis w Gdyni powiedział, że bez problemu mi to wymienią, ale muszę dostarczyć dysze. Ale z centrali Teki w Wa-wie dostałem opowiedź, że ???nie mają możliwości??? sprowadzenia dysz z oddziału w Niemczech, a jak potrzebuję to mam sobie sam zamówić od Niemców. Zamówić próbowałem, ale na zamówienie po agielsku żadnej odpowiedzi od naszych sąsiadów nie dostałem.
W instrukcji podane są typy tych dysz, ale oznaczenie jest m.in. literowe (pewnie jakieś typowe oznaczenie Teki). Moje pytania o rozmiary wskazanych dysz centrala w Wa-wie olała, więc nie wiem czy nie wiedzą, czy nie chcą powiedzieć.

Generalnie żałuję, że nie kupiłem Siemensa. Oni mają w Polsce pełną ofertę swoich produktów. I w razie problemów jest jakoś przyjemniej - przynajmniej próbują pomagać.

Pozdr.
Krzysiek

Data: 2010-11-15 14:20:13
Autor: aa.kr
Kuchnia do zabudowy
> Kiedy zachwalana by³a p³yta indukcyjna Teka IR 641, a jak jest teraz? > Która nie
> wiszczy i jest ergonomiczna? Pozdr!

Ja mam wszystko w kuchni Teki (poza lodówk±). Ceny normalne, a jakoæ adekwatna.

Zachcia³o mi siê za to kupiæ palnik gazowy do woka. Teka robi to urz±dzenie, ale w polskiej dystrybucji brak. Kupi³em wiêc z niemieckiej oferty Teki, a w centrali w Warszawie próbowa³em zamówiæ zestaw dysz do pracy palnika z gazem butlowym (bo ziemnego nie mam).
No i odbi³em siê od ciany. Autoryzowany serwis w Gdyni powiedzia³, ¿e bez problemu mi to wymieni±, ale muszê dostarczyæ dysze. Ale z centrali Teki w Wa-wie dosta³em opowied¼, ¿e ???nie maj± mo¿liwoci??? sprowadzenia dysz z oddzia³u w Niemczech, a jak potrzebujê to mam sobie sam zamówiæ od Niemców. Zamówiæ próbowa³em, ale na zamówienie po agielsku ¿adnej odpowiedzi od naszych s±siadów nie dosta³em.
W instrukcji podane s± typy tych dysz, ale oznaczenie jest m.in. literowe (pewnie jakie typowe oznaczenie Teki). Moje pytania o rozmiary wskazanych dysz centrala w Wa-wie ola³a, wiêc nie wiem czy nie wiedz±, czy nie chc± powiedzieæ.

Generalnie ¿a³ujê, ¿e nie kupi³em Siemensa. Oni maj± w Polsce pe³n± ofertê swoich produktów. I w razie problemów jest jako przyjemniej - przynajmniej próbuj± pomagaæ.

Pozdr.
Krzysiek

A jak wychodzi porównanie:
1. Teka płyta indukcyjna IR 641           ok. 1300 zł
2. Electrolux płyta indukcyjna EHD 60020P ok. 1300 zł
Lub co innego polecacie wybrać w takiej cenie do ok. 1500zł

Data: 2010-11-15 15:17:58
Autor: Tomek
Kuchnia do zabudowy
W dniu 2010-11-15 14:20, aa.kr@onet.eu pisze:
A jak wychodzi porównanie:
1. Teka płyta indukcyjna IR 641           ok. 1300 zł
2. Electrolux płyta indukcyjna EHD 60020P ok. 1300 zł
Lub co innego polecacie wybrać w takiej cenie do ok. 1500zł

Pewnie niewielu jest użytkowników tych obu płyt jednocześnie,
więc stos odpowiedzi się nie nastawiaj :)

Mam IR 641 i mogę ją śmiało polecić, ale najlepiej sprawdź sam :
na ceneo masz 74 opinie jej temat - zobacz czy któraś z wad tam opisanych będzie ci przeszkadzać ...

--
Tomek

Data: 2010-11-15 17:15:42
Autor: Adax
Kuchnia do zabudowy
W dniu 2010-11-15 14:20, aa.kr@onet.eu pisze:
> A jak wychodzi porównanie:
> 1. Teka p³yta indukcyjna IR 641           ok. 1300 z³
> 2. Electrolux p³yta indukcyjna EHD 60020P ok. 1300 z³
> Lub co innego polecacie wybraæ w takiej cenie do ok. 1500z³

Pewnie niewielu jest u¿ytkowników tych obu p³yt jednoczenie,
wiêc stos odpowiedzi siê nie nastawiaj :)

Mam IR 641 i mogê j± mia³o poleciæ, ale najlepiej sprawd¼ sam :
na ceneo masz 74 opinie jej temat - zobacz czy która z wad tam opisanych bêdzie ci przeszkadzaæ ...

-- Tomek

Wielkie dzięki! Na Ceneo mamy właściwie same plusy tej płyty :) -aż podejrzane ;)
W takim razie pytania do użytkownika IR 641:
1. Jakie minusy wg Ciebie ma ta płyta?
2. Czy ma dobre sterowanie, itp?
3. Czy wg Ciebie nie jest to przestarzały model -ma już kilka lat (bez obrazy :)
4. Czy brak obwoluty wokoł płyty jest wg Ciebie wadą czy zaletą
5. czy  funkcja Booster nie jest wg Ciebie za głośna?
6. czy sygnały dźwiękowe nie są zbyt głośne i czy można je wyłączyć?
Pozdawiam!

Data: 2010-11-16 09:34:27
Autor: Tomek
Kuchnia do zabudowy
W dniu 2010-11-15 17:15, Adax pisze:
W takim razie pytania do użytkownika IR 641:
1. Jakie minusy wg Ciebie ma ta płyta?
Inna kolejność sterowania polami grzejnymi niż poprzednia płyta. W tej zewnętrznymi sensorami steruje się polami grzejnymi z przodu - moja poprzednia sterowała tylnymi - i czasami się gubię ;)

No i popiskuje jak  pozostawi np. ścierkę na sensorach. Za bardzo nie wiem po co taka funkcjonalność.

2. Czy ma dobre sterowanie, itp?
Możliwe że slider'y były by wygodniejsze, bo dawały by możliwość szybkiego ustawienia mocy na 50%. A tak to teraz trzeba z 5 razy na przycisk nacisnąć. Na pewno nie potrzebne mi więcej niż te 10 poziomów mocy, bo np. ciężko dostrzec różnicę pomiędzy grzaniem na 3 a na 4

3. Czy wg Ciebie nie jest to przestarzały model -ma już kilka lat (bez obrazy:)
Jak im się udał model to po co go zmieniać? (na stronie teki ten model nadal jest zaznaczony jako "New"). I tak planuję ją używać przez następne 15 lat, więc rok w tą czy tamtą różnicy mi nie robi.
Tu chodzi o proste grzanie - żadnej rewolucji w energooszczędności tu nie przewiduję. Poza tym jak poczytasz forum - wszyscy wzdychaja za tymi starymi pralkami/lodówkami co potrafiły działać dłużej niż długość gwarancji.

4. Czy brak obwoluty wokoł płyty jest wg Ciebie wadą czy zaletą
Na plus - łatwo się ściera wszelkiego rodzaju śmieci. Jeszcze mi nic nigdy tak nie wykipiało żeby się rozlało aż na blat

5. czy  funkcja Booster nie jest wg Ciebie za głośna?
Jest słyszalna - no i dobrze - przynajmniej wiem że płyta działa. Ale i tak jest o wiele cichsza niż syk w kuchence gazowej.

6. czy sygnały dźwiękowe nie są zbyt głośne i czy można je wyłączyć?
mogła by być cichsza - ale prawdę mówiąc jak ustawiam timer, to mi aż tak nie przeszkadza że przyzywa mnie prawie jak budzik. Na szczęście w domu nikt nie z tej funkcji o północy nie korzysta :)
Natomiast pipkanie potwierdzające wybór opcji mi wcale nie przeszkadza.
--
Tomek

Data: 2010-11-16 15:07:17
Autor: Marek Dyjor
Kuchnia do zabudowy
Tomek wrote:
[...]

można trzymać paluchem dłużej :)

Na pewno nie potrzebne mi więcej niż te 10 poziomów
mocy, bo np. ciężko dostrzec różnicę pomiędzy grzaniem na 3 a na 4

imho poziomy nie są funkcją proporcjonalną i bardzo dobrze.

przy małych garnuszkach widać różnicę

cenna jest też funkcja podtrzymania "o" jadąca minimalna mocą.

5. czy  funkcja Booster nie jest wg Ciebie za głośna?
Jest słyszalna - no i dobrze - przynajmniej wiem że płyta działa. Ale
i tak jest o wiele cichsza niż syk w kuchence gazowej.

Wiele zależy od garnka (imho to słychac raczej wodę gotującą sie jak diabli.

Data: 2010-11-16 14:46:15
Autor: Marek Dyjor
Kuchnia do zabudowy
Adax wrote:
[...]

mam ją od roku z okładem

1. Jakie minusy wg Ciebie ma ta płyta?

wg mnie nie posiada minusów

2. Czy ma dobre sterowanie, itp?

wg mnie sterownaie jest OK

3. Czy wg Ciebie nie jest to przestarzały model -ma już kilka lat
(bez obrazy :)

Czyli sprawdzony  :)

4. Czy brak obwoluty wokoł płyty jest wg Ciebie wadą czy zaletą

imho to jest zaleta.

5. czy  funkcja Booster nie jest wg Ciebie za głośna?

nie jest głośna :)

6. czy sygnały dźwiękowe nie są zbyt głośne i czy można je wyłączyć?

nie sa głośne, nie wiem czy można je wyłączyć

generalnie sygnały są rzadkim zjawiskiem i są to pojedyncze pipnięcia.

Pozdawiam!

Kuchnia do zabudowy