Kukiz: żyjemy w państwie schizofrenicznym

Data: 2015-03-21 19:19:06
Autor: u2
Kukiz: żyjemy w państwie schizofrenicznym
http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/kukiz-zyjemy-w-panstwie-schizofrenicznym,13300749659

„Musimy doprowadzić do odurzędniczenia państwa inaczej nie będzie ono mogło normalnie funkcjonować”

„Dzisiejsze państwo to państwo schizofreniczne, ja nie chcę w takim państwie żyć. Jeśli nie doprowadzimy do +odurzędniczenia+ państwa to nie będzie warunków dla funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej. Do tego potrzeba w pierwszym rzędzie zmiany ordynacji wyborczej”  - powiedział w Poranku Radia Wnet kandydat na prezydenta RP Paweł Kukiz.

„Ze zmianą państwa trzeba się spieszyć, żeby nie skończyło się jak z Konstytucją 3 maja, kiedy Polacy zyskali szansę na tworzenie własnego państwa, ale już nie starczyło czasu na naprawę. Teraz może być podobnie, może już za późno na zmianę ordynacji bo stan państwa jest bliski upadku” –dodawał Kukiz

„Czasy Saskie i dwór „króla Stasia” można porównać do dzisiejszej warszawskiej „kawiorowej elity”, bywającej tym razem na dworach carycy Merkel” – mówił Kukiz, wyrażając obawę by nie doszło do powtórki z XVIII wieku, kiedy doszło do rozbiorów Polski.

„Ja nie wymuszam głosów, nie wchodzę w żadne komitywy ani układy, gdzie ja ci dam 20 tys. złotych na kampanię, a ty mi zapewnisz miejsce na liście do parlamentu” – komentował prowadzenie kampanii przez kandydatów partyjnych.

Gość Poranka Wnet podkreślał, że wybór na urząd prezydenta jest tylko elementem szerszej zmiany systemowej w Polsce. Zdaniem Pawła Kukiza głównym elementem tej zmiany jest wprowadzenie Jednomandatowych Okręgów Wyborczych. „Będę się ubiegał o najwyższy urząd w państwie, ale nie będę się do wyborców mizdrzył. Będę mówił wprost co trzeba w Polsce zrobić, a podstawą jest pozbycie się partyjnych klik, które duszą społeczeństwo. Będę mówił, że żadne zmiany w Polsce nie są możliwe, tylko dzięki mojemu wyborowi na urząd prezydenta, trzeba zmienić cały system. Ale dopóki nie zmienimy ordynacji na jednomandatową, tak żeby posłowie nie byli traktowani jak żołnierze partyjnych bonzów, to naprawa państwa będzie niemożliwa.” – stwierdził Kukiz.

„Państwo powinno być obywatelskie, czyli nasze, a nie urzędniczych klanów. Kiedy dziennikarze pytają mnie o sprawy ekonomiczne, na przykład o ulgi dla rodzin, to podkreślam, że podstawą nie są jakieś ulgi tylko praca. Dlatego trzeba znieść opodatkowanie pracy, która obecnie jest obłożona ogromną daniną państwową. Trzeba zdjąć z ludzi garb utrzymania całej tej masy urzędników” – powiedział Paweł Kukiz.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Kukiz: żyjemy w państwie schizofrenicznym